Δεν ξεκίνησαν, ακόμη, τη λειτουργία τους για το σχολικό έτος 2012 – 2013 το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο, τα οποία συστεγάζονται, στα Φιλιατρά! Το ίδιο συμβαίνει, όπως και στο χθεσινό φύλλο του «Θ» γράψαμε, με το Ειδικό Εργαστήρι Φιλιατρών!
Ο λόγος που το Ειδικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο δεν άνοιξαν τις πόρτες τους και αυτές παραμένουν κλειδαμπαρωμένες με αλυσίδα και λουκέτο (όπως φαίνεται και στη φωτογραφία), είναι η τεράστια καθυστέρηση που σημειώθηκε φέτος, ιδίως σε σχέση με πέρυσι, στη διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών!
Φέτος η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ήταν από ...............
8 έως 17 Αυγούστου, ενώ πέρυσι οι αιτήσεις είχαν υποβληθεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου! Εξ αυτού του γεγονότος καθυστερεί η σύνταξη του πίνακα αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και μέχρι χθες δεν είχε εκδοθεί ούτε ο προσωρινός πίνακας! Κι αυτό, παρά τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Παιδείας ότι, τάχα, όλα τα Ειδικά Σχολεία είναι στελεχωμένα με μόνιμους εκπαιδευτικούς και λείπουν μόνο οι ειδικότητες.
Για να ανοίξουν και λειτουργήσουν εύρυθμα το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Φιλιατρών χρειάζονται, τουλάχιστον, 3 δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, Νηπιαγωγός, Βοηθητικό Προσωπικό, Ψυχολόγος, Κοινωνικός Λειτουργός, καθώς και Σχολικός Νοσηλευτής, Γυμναστής, Φυσικοθεραπευτής – Εργοθεραπευτής, ενώ χρήσιμες είναι και άλλες ειδικότητες, όπως Μουσικός, Δάσκαλος Καλλιτεχνικών κ.α.
Εκτιμάται πως μετά από 10 μέρες θα έχει προχωρήσει η διαδικασία και θα γίνουν, επιτέλους, οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών (αναπληρωτών).
Όπως και χθες γράψαμε, η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε προχθές στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Φιλιατρών, επειδή δεν έχει καθηγητές! Το «φαινόμενο» να μην έχουν τοποθετηθεί καθηγητές με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Ειδικό Εργαστήρι Φιλιατρών δεν είναι καινούργιο και τείνει να γίνει σύνηθες!
Πάντως και σε αυτό, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία τοποθέτησης διευθυντή και καθηγητών (αναπληρωτών). Για να μπορέσει να λειτουργήσει εύρυθμα το Ειδικό Εργαστήρι απαιτείται η τοποθέτηση καθηγητών γενικής εκπαίδευσης (όπως Μαθηματικός, Φιλόλογος, Γεωπόνος, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Φυσικής Αγωγής), ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (Κοινωνικός Λειτουργός, Ψυχολόγος, Λογοθεραπευτής, Φυσικοθεραπευτής) και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οφείλει τάχιστα να αντιληφθεί πως τα Ειδικά Σχολεία, Νηπιαγωγεία και Εργαστήρια χρειάζονται, για την εύρυθμη λειτουργία τους, μόνιμο προσωπικό και να μεριμνήσει, λαμβάνοντας όλες τις αποφάσεις, για τη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων σε αυτά και την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ώστε και τα προβλήματα στην έναρξη και τη λειτουργία των σχολείων αυτών να επιλυθούν και να μπει τέλος στην ομηρία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής!
Ηλίας Γιαννόπουλος - Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.