Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Αναφορά Κουσελά για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου.

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, κατέθεσε Αναφορά στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητώντας να προωθηθεί κατά προτεραιότητα η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της Μεσσηνίας στην εγχώρια και στις διεθνείς αγορές.

Το πλήρες κείμενο της Αναφοράς έχει ως εξής: .......

«Σας διαβιβάζω αντίγραφο της 3168/10-3-2010 επιστολής του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, σε οποία τονίζεται, μεταξύ άλλων, η επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Δυτικής Πελοποννήσου και η πλήρης κάλυψη από αυτό της πόλης και του λιμένα της Καλαμάτας.

Παρακαλώ να δείτε τα αναφερόμενα στο συνημμένο με ιδιαίτερη προσοχή, διότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα ασφαλές, σύγχρονο, οικονομικό και φιλικό στο περιβάλλον μέσο μεταφοράς επιβατών και προϊόντων.

‘Όπως έχω επανειλημμένα επισημάνει και σε προγενέστερες Ερωτήσεις και Αναφορές μου για το θέμα, ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Πελοπόννησο αλλά και στο σύνολο της Πελοποννήσου, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της Μεσσηνίας στην εγχώρια και στις διεθνείς αγορές. »

«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» - ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ Τι ζητούν οι δήμαρχοι, τι δίνει το υπουργείο Εσωτερικών

Αυτήν την ώρα η πολυαναμενόμενη συνάντηση Ραγκούση - ΚΕΔΚΕ

Το θέμα των αρμοδιοτήτων των νέων δήμων αλλά και των πόρων που θα τις ακολουθήσουν αναμένεται να είναι το βασικό θέμα συζήτησης κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης του υπουργού Εσωτερικών και του διοικητικού συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ. Ο κ. Ραγκούσης που αναμένεται να έχει προϊδεάσει τους δημάρχους καθώς λίγες ώρες πριν τη συνάντηση (έχει προγραμματιστεί για τις 11) θα δώσει συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA πρόκειται να δεσμευθεί ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών στο πλαίσιο του Συντάγματος θα εξαντλήσουν τα περιθώρια προκειμένου να δοθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αρμοδιότητες στους νέους δήμους και τις αιρετές περιφέρειες.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να ανακοινώσει ..........

ότι στους νέους δήμους θα δοθούν οι αρμοδιότητες που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Δηλαδή μεταξύ άλλων, για:

- Τις πολεοδομίες που εφόσον είναι μία στο νομό θα εδρεύει στο δήμο που αποτελεί την πρωτεύουσά του
- Τις άδειες λειτουργίας των καταστημάτων και των επιχειρήσεων
- Τη συντήρηση και κατασκευή σχολικών μονάδων
- Τον έλεγχον των Λαϊκών Αγορών, των περιπτέρων και της πλειοψηφίας των Λιμενικών Ταμείων
- Την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, η πρόνοια και η κοινωνική πολιτική

Τι ζητά η ΚΕΔΚΕ

Από την πλευρά της η ΚΕΔΚΕ τονίζει ότι «δεν πρέπει να διαμορφώνονται κατ’ ουδένα τρόπο σχέσεις υποκείμενης και υπερκείμενης εξουσίας μεταξύ των δύο βαθμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δηλαδή μεταξύ των νέων δήμων και των περιφερειακών αυτοδιοικήσεων» και ζητά τις αρμοδιότητες για:

-Ζητήματα που σχετίζονται με αδειοδοτήσεις, αποζημιώσεις, τήρηση μητρώων και στοιχείων, ελέγχους κ.λ.π. σχετικά με τη γεωργία και την κτηνοτροφία
-Τις πολεοδομίες, που είναι καθαρά συνδεδεμένες με την οικιστική και την τοπική ανάπτυξη και ως εκ τούτου πρέπει όσες δεν ανήκουν να μεταφερθούν στους νέους δήμους.
-Τους ΓΟΕΒ και ΤΟΕΒ που προτείνεται να ενσωματωθούν ως υπηρεσίες άρδευσης και αποστράγγισης στην τοπική αρμοδιότητα διαχείρισης των υδάτων, δεδομένου ότι και με τον σημερινό κώδικα δήμων και κοινοτήτων οι αρμοδιότητες της ύδρευσης και της άρδευσης ανήκουν σε δήμους, ΔΕΥΑ και Συνδέσμους.
-Τις αδειοδοτήσεις καταστημάτων, επιχειρήσεων και παραγωγικών επενδύσεων, ορισμένης από το νόμο εγκατεστημένης ισχύος, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να απλουστευτεί η γραφειοκρατία.
-Τις Λαϊκές Αγορές, τα Περίπτερα και τα Λιμενικά Ταμεία πλην ορισμένων.
-Το κτηματολόγιο, που πρέπει να αποτελέσει μαζί με την ανάπτυξη της τοπικής δημόσιας πληροφορίας, βασική αρμοδιότητα των νέων δήμων από 1-1-2011.
-Τους τομείς της κοινωνικής πολιτικής, της δημόσιας υγειινής, της πρόνοιας, της πρωτοβάθμιας υγείας και της παιδείας.
-Τη διαχείριση των απορριμμάτων που πρέπει να παραμείνει συνολικά και αποκλειστικά στους δήμους εκτός από τον Περιφερειακό Σχεδιασμό, ώστε να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας, καλύτερα αποτελέσματα και να μην υπάρχουν διαφορετικές τιμολογιακές πολιτικές στον ίδιο πληθυσμό στόχο, για το ίδιο θεματικό αντικείμενο.

Προϋπόθεση οι πόροι

Πάντως, οι δήμαρχοι θα τονίσουν στον υπουργό και τον υφυπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση και Γιώργο Ντόλιο αλλά και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Δημήτρη Στεφάνου που θα είναι επίσης παρόντες ότι προϋπόθεση για τη μεταβίβαση όλων αυτών των αρμοδιοτήτων είναι η ασφαλής κοστολόγηση τους και η ταυτόχρονη μεταβίβαση όλων των απαραίτητων πόρων με το απαραίτητο και κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.

Προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι

Επιπλέον, με δεδομένο ότι η απουσία του υπουργού Εσωτερικών από την προηγούμενη συνεδρίαση της ΚΕΔΚΕ είχε προκαλέσει αρχικά κόντρα μεταξύ των δημάρχων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και, τελικά, είχε εξελιχθεί σε «πόλεμο» ανακοινώσεων μεταξύ των κυρίων Ραγκούση και Κακλαμάνη αναμένεται να γίνει προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι, ώστε η υπόθεση "Καλλικράτης" να προχωρήσει μέσα σε καλό κλίμα.

Την Παρασκευή τελικά η συνάντηση των προέδρων των ΤΕΔΚ

Υπενθυμίζεται ότι η ΚΕΔΚΕ στην προηγούμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της είχε αποφασίσει να συγκαλέσει το σώμα των προέδρων των ΤΕΔΚ και των δημάρχων των πρωτευουσών των νομών, στις 15-3-2010, για να γίνει ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις τελικές διατυπώσεις βασικών θεμάτων του σχεδίου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, σχετικά με το προφίλ του νέου ισχυρού και βιώσιμου δήμου, καθώς και για τα θέματα της εσωδημοτικής διοίκησης και αντιπροσώπευσης. Ωστόσο, λόγω του ότι η συνάντηση με τον υπουργό ορίσθηκε τελικώς για τις 16/3, η συγκεκριμένη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί τελικά την ερχόμενη Παρασκευή 19/3. Θα προηγηθεί την Πέμπτη 18/3 το απόγευμα συνάντηση όλων των προέδρων ΤΕΔΚ και των δημάρχων των πρωτευουσών των νομών που έχουν εκλεγεί με τη σημαία του ΠΑΣΟΚ.

Πηγή: Αυτοδιοίκηση.gr

ΣΧΟΛΙΟ
Πραγματικά είναι απορία μας. Ta sprend δανεισμού, είναι στα ύψη. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα (όπως μας λένε οι πολιτικοί μας) Χρήμα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
ΓΙΑΤΙ Ο Ραγκούσης ψάχνει να πετάξει τσάμπα λεφτά???
Για να περιορίσει το κράτος θα μπορούσε να εφαρμόσει τον Καλλικράτη σε επίπεδο νομαρχιών και μόνο.
Έτσι και λιγότερα χρήματα θα ξοδέψει και καλύτερη δουλειά θα γίνει.
ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΡΑΓΚΟΥΣΗ θέλεις να βάλεις τον κόσμο να σκοτωθεί με τις συνενώσεις????
Μείωσε τις νομαρχίες στο μισό ή κανε κάθε περιφέρεια μία Υπερνομαρχία να τελειώνει.
Για παράδειγμα ΟΛΗ η Πελοπόννησος μία υπερνομαρχία.

Θετική ρότα για τους συμβασιούχους

Η μη συμμόρφωση των ΟΤΑ στις αποφάσεις των δικαστηρίων που δικαιώνουν, προσωρινά, συμβασιούχους συνιστά έγκλημα, επισημαίνει σε γνωμοδότησή του ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αθ. Κονταξής, με αφορμή σχετικό ερώτημα του Δήμου Ζωγράφου.

Ο κ. Κονταξής ξεκαθαρίζει ότι οι δήμαρχοι υποχρεούνται να εκτελούν τις προσωρινές διαταγές των δικαστηρίων και τις αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων που τους επιβάλλουν να απασχολούν συμβασιούχους μέχρι να τελεσιδικήσουν οι αγωγές τις οποίες έχουν καταθέσει σε βάρος των δήμων.

Στην εισαγγελική γνωμοδότηση αναφέρεται .........

ακόμη ότι δεν υπάρχει σύγκρουση υποχρεώσεων για τους δημάρχους, οι οποίοι υποχρεούνται να υλοποιούν τις προσωρινές διαταγές υπέρ των συμβασιούχων, παρά τον νόμο 2190/94 που απαγορεύει την παράταση ή ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή τη μετατροπή τους από ορισμένου σε αορίστου χρόνου.

Και αυτό διότι η προσωρινή διαταγή παρέχει έννομη προστασία και αποσκοπεί στην ικανοποίηση του περί δικαίου αισθήματος, δεδομένου ότι η απονομή της δικαιοσύνης παρουσιάζει βραδύτητα. Κατά συνέπεια, καταλήγει ο κ. Κονταξής, η συμμόρφωση των δημάρχων προς τις προσωρινές διαταγές που αφορούν την απασχόληση των συμβασιούχων «όχι μόνο δεν συνιστά έγκλημα, αλλά η μη συμμόρφωση συνιστά έγκλημα».

Σημειώνεται ότι ο Άρειος Πάγος με πρόεδρο τον Ρ. Κεδίκογλου ούτε λίγο ούτε πολύ απηύθυνε συστάσεις προς τα Πρωτοδικεία να μη δικαιώνουν απολυμένους συμβασιούχους, ενώ ο πρώην εισαγγελέας Γ. Σανιδάς είχε ασκήσει για πρώτη φορά αίτηση αναίρεσης κατά αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων υπέρ συμβασιούχων του ΕΛΓΑ.

Πέραν της θετικής για τους εργαζομένους γνωμοδότησης, υπάρχει και η πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που υποχρεώνει τους δήμους να καταβάλουν τις αποδοχές (που είχαν παγώσει) σε συμβασιούχους οι οποίοι έχουν δικαιωθεί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, αφού κρίθηκε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι ισχυρές και πρέπει να εφαρμόζονται.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Μείωση του τέλους υπέρ της ΕΡΤ μελετά η κυβέρνηση

Τη μείωση του τέλους υπέρ της ΕΡΤ μελετά η κυβέρνηση, σύμφωνα με δήλωση στη Βουλή του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου.

Σύμφωνα με τον κ. Γερουλάνο, στόχος της κυβέρνησης είναι να επέλθει μείωση του τέλους που πληρώνεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.

Ο κ. Γερουλάνος ανέφερε επίσης ότι στο ..........

πλαίσιο του προγράμματος για την εξυγίανση της ΕΡΤ που επεξεργάζεται η κυβέρνηση θα εξεταστεί το ενδεχόμενο μείωσης των διαφημίσεων που μεταδίδονται από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση και τα απολεσθέντα έσοδα θα επιχειρηθεί να καλυφθούν με άλλα μέσα, όπως η αξιοποίηση του αρχείου της ΕΡΤ.

Προς επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων, μετά τα κρούσματα κερδοσκοπίας

UPDATED 13:45

Σε επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, για να συγκρατηθούν οι τιμές. Και αυτό καθώς η διπλή αύξηση του ειδικού φόρου μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ από χθες έδωσαν λαβή στους κερδοσκόπους, που έχουν εκτινάξει την τιμή της αμόλυβδης ακόμη και πάνω από 1,60 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, μετά την επιστολή που της απέστειλε η κυβέρνηση, η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας συνεδριάζει την Πέμπτη και εφόσον η γνωμοδότησή της είναι θετική, σε αυτή θα αναφέρεται η διάρκεια ισχύος του πλαφόν, σε ποια τιμή πρέπει να διαμορφωθεί και αν θα εφαρμοστεί σε μερικούς νομούς ή σε όλη τη χώρα. Βάσει του νόμου, πάντως, δεν μπορεί ........

να υπερβαίνει τους δύο μήνες.

«Σήμερα δεν δικαιολογείται καμία αύξηση της τιμής πέραν της αύξησης του ΦΠΑ, δηλαδή από 2,5-3 λεπτά του ευρώ» δήλωσε η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη. Και διευκρίνισε ότι το υπουργείο Οικονομίας από κοινού με το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και το Οικονομικών έχουν απευθυνθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την ανάγκη επιβολής πλαφόν στα καύσιμα.

Η μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης εκτιμάται ότι πλέον διαμορφώνεται στα 1,42-1,43 ευρώ το λίτρο μετά και την αύξηση κατά 0,02 ευρώ στον ΦΠΑ (από 19% σε 21%), η οποία συνέπεσε με την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών κατ' επέκταση και με τη μετακύλιση επιπλέον 0,02 ευρώ στις τιμές αντλίας, στο διάστημα από την Παρασκευή μέχρι και τη Δευτέρα. Αυτά τα 0,04 ευρώ ανεβάζουν την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή κατάταξη και από την τρίτη τοποθετείται στη δεύτερη θέση με την ακριβότερη βενζίνη ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ.

«Δεν μπορεί η ελληνική αγορά να είναι από τις ακριβότερες στην Ευρώπη», δήλωσε στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Δ.Γεωργακόπουλος, μιλώντας κι εκείνος για την ανάγκη επιβολής πλαφόν.

Σημειωτέον ότι έπειτα από εντατικοποίηση των ελέγχων κατά τις τελευταίες ημέρες, έχουν ήδη αρχίσει, όπως είπε η κ. Κατσέλη, να παραπέμπονται στον εισαγγελέα πρατηριούχοι. Έχουν ήδη παραπεμφθεί τέσσερις βενζινοπώλες και αναμένεται συνέχεια για όσους επιμένουν να μην αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές τους στο Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, όπως οφείλουν βάσει σχετικής αγορανομικής διάταξης.

Νομοί - τιμή - διάρκεια

Δεν αποκλείεται το πλαφόν να διαμορφωθεί όπως συνέβη το 2008, δηλαδή με βάση τη μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης στην Αττική, προσαυξημένη κατά ορισμένα ευρωλεπτά για τα έξοδα μεταφοράς, αν αυτό αφορά σε νησιά και απομακρυσμένους νομούς. Αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι η μέση τιμή της ΕΚΟ για τη Αττική είναι 1,41 ευρώ, και πως τα πρατήριά της είναι ένα ικανοποιητικό δείγμα, θα μπορούσε το πλαφόν να διαμορφωθεί σε αυτά τα επίπεδα, συν μερικά λεπτά για τα μεταφορικά.

Παραδοσιακά οι 11-12 "ύποπτοι" νομοί της χώρας - όπως προκύπτει και από τα χθεσινά στοιχεία στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων - είναι η Θεσπρωτία (έως 1,52 ευρώ), οι Κυκλάδες (1,62 ευρώ), το Ηράκλειο και η Ευρυτανία (ως 1,57), το Λασίθι (ως 1,56), η Κεφαλλονιά (ως 1,53), τα Χανιά (ως 1,55), η Λέσβος και το Ρέθυμνο (ως 1,55), τα Δωδεκάνησα και η Χίος (ως 1,54). Παρόμοιες τιμές με τις παραπάνω εμφανίζουν τελευταίως και νομοί που δεν είχαν "ύποπτο" παρελθόν, όπως: Πειραιώς (ως 1,65), η Λάρισα (ως 1,53), η Φθοιώτιδα, η Πιερία, η Πρέβεζα και η Αθήνα (ως 1,52) και η Βοιωτία (ως 1,50).

Πηγή: in.gr

Τα βασικά σημεία του φορολογικού νομοσχεδίου

Κατατέθηκαν στη Βουλή τα βασικά σημεία του φορολογικού νομοσχεδίου με τίτλο «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής».

Μεταξύ άλλων εισάγεται νέα φορολογική κλίμακα, χωρίς διακρίσεις ως προς την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων, στην οποία προστίθεται νέος συντελεστής για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη σύνδεση του αφορολογήτου με ..........

τη συλλογή αποδείξεων, επέρχονται κάποιες αλλαγές:
Για εισόδημα έως 12.000 ευρώ ο φορολογούμενος χρειάζεται να προσκομίσει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος του.
Από 12.000 και άνω χρειάζεται να προσκομίζει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος για τις πρώτες 12.000 και 30% του εισοδήματος για το τμήμα του εισοδήματος που είναι πάνω από τις 12.000 ευρώ.

Παράλληλα, καταργούνται οι απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος ή η φορολόγηση εισοδημάτων με ειδικούς συντελεστές. Εξαιρούνται μόνο οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, σε ορισμένες περιπτώσεις σε συνδυασμό με εισοδηματικό κριτήριο.

Επιπλέον, όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες οφείλουν να εκδίδουν αποδείξεις μέσω πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών. Στον κανόνα αυτό υπάγονται, χωρίς εξαιρέσεις, και τα πρατήρια καυσίμων, τα περίπτερα, τα ταξί, οι πωλητές των λαϊκών αγορών κλπ.

Καταργείται κάθε ειδικός τρόπος φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών επαγγελμάτων από το 2011. Ειδικότερα επιβάλλεται ο λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων των: Ταξί, Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Λεωφορείων ΚΤΕΛ Ενοικιαζομένων Δωματίων, Κάμπινγκ, Μηχανικοί – Αρχιτέκτονες, Λιανοπωλητές, Πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, Βενζινάδικα, Περίπτερα κ.ά.

Φορολογούνται με συντελεστή 20% τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της εκκλησίας και των ιερών μονών και φορολογούνται με συντελεστή 5% οι δωρεές ακινήτων και με 10% οι δωρεές μετρητών.

Προβλέπονται, επίσης, κίνητρα για τον επαναπατρισμό καταθέσεων από την αλλοδαπή στις ελληνικές τράπεζες εντός 6 μηνών, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβληθεί φόρος 5% επ' αυτών.

Θεσπίζεται δε φορολογικός συντελεστής 2% για ακίνητες περιουσίες άνω των πέντε εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο επαναφοράς του ΦΜΑΠ και κατάργηση του ΕΤΑΚ. Ο συντελεστής αυτός θα ισχύσει για τρία χρόνια.

Μειώνεται η φορολογία των μη διανεμόμενων κερδών των επιχειρήσεων σταδιακά από 25 σε 20%. Για το 2010 ο συντελεστής του φόρου θα είναι 4%.

Σε ό,τι αφορά τη φοροδιαφυγή, θεσπίζεται point-system ανάλογα με το βαθμό κινδύνου φοροδιαφυγής με βάση το οποίο θα διενεργούνται οι φορολογικοί έλεγχοι προς νομικά και φυσικά πρόσωπα.

Προβλέπεται, επίσης, η επιβολή προστίμων για φορολογικές παραβάσεις και από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ενεργοποιείται η διαδικασία κλεισίματος του καταστήματος σε περίπτωση μη έκδοσης αποδείξεων για δεύτερη φορά. Ελεύθεροι επαγγελματίες και επιτηδευματίες που δεν εκδίδουν αποδείξεις θα χάνουν το αφορολόγητο.

Αναλυτικά τα βασικά σημεία:

Α. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

1. Νέα φορολογική κλίμακα



Εισάγεται μια νέα φορολογική κλίμακα χωρίς διακρίσεις ως προς την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων, με περισσότερα κλιμάκια για πιο δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών και με πρόβλεψη για ανά διετία αναπροσαρμογή των κλιμακίων βάσει του τιμαρίθμου. Το αφορολόγητο όριο για όλους τους φορολογούμενους είναι τα 12.000 Ευρώ. Η νέα κλίμακα διαμορφώνεται ως εξής:

Με τη νέα κλίμακα υπάρχει μετατόπιση βάρους από τα χαμηλά και μεσαία στα υψηλά εισοδήματα. Συγκεκριμένα, υπάρχει φοροελάφρυνση σε εισοδήματα μέχρι 40.000 Ευρώ. Ενδεικτικά, εισόδημα 25.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 310 Ευρώ (-10%), εισόδημα 35.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 50 Ευρώ (-1%), ενώ εισόδημα 100.000 Ευρώ έχει αύξηση φόρου 1.350 Ευρώ (7%).

2. Αποδείξεις και αφορολόγητο όριο

Εισάγονται κίνητρα για τη συλλογή αποδείξεων, καθώς μέρος του αφορολογήτου ορίου θα εξασφαλίζεται με τη συλλογή αποδείξεων από την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, ενώ παρέχεται επιπλέον έκπτωση για τη προσκόμιση αποδείξεων πέρα από το απαιτούμενο όριο. Στις αποδείξεις περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών εκτός εκείνων που αφορούν αγαθά μεγάλης αξίας που αποτελούν τεκμήριο ελάχιστου εισοδήματος, των τακτικών λογαριασμών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, της ύδρευσης κλπ, και όσων αναγνωρίζονται ιδιαιτέρως για μείωση του εισοδήματος ή έκπτωση από το φόρο (ιατρικές δαπάνες, δαπάνες ενοικίων, ασφάλιστρα κλπ).

Για ατομικό εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών. Για εισόδημα έως 12.000 ευρώ ο φορολογούμενος χρειάζεται να προσκομίσει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος του. Από 12.000 και άνω χρειάζεται να προσκομίζει αποδείξεις ύψους 10% του εισοδήματος για τις πρώτες 12.000 και 30% του εισοδήματος για το τμήμα του εισοδήματος που είναι πάνω από τις 12.000 ευρώ. Όταν οι δαπάνες είναι περισσότερες από τις απαιτούμενες και μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ ατομικά ή 30.000 ευρώ για οικογένεια, ο φορολογούμενος δικαιούται μείωση φόρου ίση με το 10% της διαφοράς μεταξύ του ποσού των απαιτούμενων για το αφορολόγητο δαπανών και αυτού των δηλούμενων.

Όταν οι δαπάνες είναι λιγότερες από τις απαιτούμενες, ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με ποσοστό φόρου ίσο με το 10% του ποσού των δαπανών που υπολείπεται.

3. Προσδιορισμός ελάχιστου εισοδήματος με χρήση τεκμηρίων

Με το νομοσχέδιο, προτείνεται προσδιορισμός του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος με βάση υπηρεσίες και περιουσιακά στοιχεία που έχει στη κυριότητά του ή χρησιμοποιεί ο φορολογούμενος. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος θα λαμβάνονται υπόψη οι κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα, πισίνες, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, οικιακές βοηθοί κ.α.

4. Κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης

Καταργούνται οι περιπτώσεις αδικαιολόγητης αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων. Οι περιπτώσεις αυτές εντάσσονται στην ενιαία κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Εξαιρούνται μόνο οι τόκοι των τραπεζικών καταθέσεων και των ελληνικών κρατικών ομολόγων για τους οποίους διατηρούνται οι ισχύουσες διατάξεις.

Παραδείγματα: Καταργείται η αυτοτελής φορολόγησης των διαφόρων επιδομάτων και αποζημιώσεων των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, τα εισοδήματα από την υπογραφή συμβολαίων ποδοσφαιριστών, προπονητών κλπ, οι αμοιβές όσων εκλέγονται στη τοπική αυτοδιοίκηση κ.α.

5. Κατάργηση των φοροαπαλλαγών

Καταργούνται οι απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος ή η φορολόγηση εισοδημάτων με ειδικούς συντελεστές. Εξαιρούνται μόνο οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, σε ορισμένες περιπτώσεις σε συνδυασμό με εισοδηματικό κριτήριο.

6. Λογιστικός προσδιορισμός εισοδημάτων

Εισάγεται από 1.1.2011 ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει βιβλίων εσόδων - εξόδων και αποδείξεων πώλησης ή παροχής υπηρεσιών για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και καταργείται κάθε ειδικός τρόπος φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών επαγγελμάτων. Ειδικότερα επιβάλλεται ο λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων των:

Ταξί, Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Λεωφορείων ΚΤΕΛ, Ενοικιαζομένων Δωματίων, Κάμπινγκ, Μηχανικοί – Αρχιτέκτονες, Λιανοπωλητές, Πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, Βενζινάδικα, Περίπτερα κ.α. Για τη μεταβατική περίοδο των εισοδημάτων του 2010 θα υπάρξουν προσαρμογές στο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα. Η υποχρέωση για την έκδοση αποδείξεων ισχύει σε κάθε περίπτωση και για το 2010.

7. Αναλογική φορολόγηση μερισμάτων και υπεραξίας μετοχών

Στα φορολογητέα, εισοδήματα εντάσσονται τα μερίσματα και γενικότερα τα διανεμόμενα κέρδη που εισπράττονται από φυσικά πρόσωπα. Φορολογείται η υπεραξία από τη βραχυχρόνια αγοραπωλησία μετοχών, ενώ για τον ορισμό της φορολογητέας υπεραξίας λαμβάνονται υπόψη και οι τυχόν ζημιές.

8. Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων

Για τις δηλώσεις του 2011 και εξής η δήλωση φόρου εισοδήματος υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Με υπουργική απόφαση ορίζεται η μορφή της ηλεκτρονικής δήλωσης και οι εναλλακτικές δυνατότητες για την συμπλήρωση και υποβολή της (απευθείας, μέσω φοροτεχνικών γραφείων, μέσω ΚΕΠ .

9. Ενθάρρυνση επαναπατρισμού κεφαλαίων από το εξωτερικό

Καταθέσεις σε τράπεζες στην αλλοδαπή που εντός έξι μηνών θα μεταφερθούν σε ετήσιο προθεσμιακό λογαριασμό στην Ελλάδα εξαιρούνται του ελέγχου πόθεν έσχες εφόσον καταβληθεί φόρος 5% επί της αξίας του κεφαλαίου. Μετά το πέρας της περιόδου των έξι μηνών οι ελληνικές αρχές θα ενεργοποιήσουν κάθε διεθνή ή ευρωπαϊκή συμφωνία προκειμένου να λάβουν γνώση των καταθέσεων ελλήνων φορολογουμένων σε τράπεζες της αλλοδαπής. Για τα επαναπατρισθέντα κεφάλαια που επενδύονται επιστρέφεται μέρος του φόρου αυτού.



Β. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

10. Αντικατάσταση ΕΤΑΚ από προοδευτικό φόρο στην ακίνητη περιουσία

Το Ειδικό Τέλος Ακινήτου Περιουσίας καταργείται. Επιβάλλεται ετήσιος φόρος κατοχής μεγάλης ακίνητης περιουσίας σε ατομικό επίπεδο με την πιο κάτω κλίμακα:

Αξία ακίνητης περιουσίας Φορολογικός συντελεστής

Έως 400.000 0%

400.001 – 500.000 0.1%

500.001 – 600.000 0.3%

600.001 – 700.000 0.6%

700.001 – 800.000 0.9%

800.001 και άνω 1%

Για ακίνητες περιουσίες άνω των 5.000.000 ευρώ θα ισχύει για τρία χρόνια ο συντελεστής 2%.

11. Μεταβιβάσεις και δωρεές

Η ισχύουσα φορολογία μεταβίβασης ακινήτων εφαρμόζεται και κατά τη μεταβίβαση μετοχών ή εταιρικών μεριδίων εταιρειών κατοχής και εκμετάλλευσης ακινήτων.

Επιβάλλεται φόρος 5% για τις δωρεές ακινήτων και 10% για τις δωρεές μετρητών προς ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και λοιπά πρόσωπα που έως σήμερα ήταν απαλλασσόμενα.

12. Φορολόγηση εξωχώριων εταιριών ακινήτων (offshore)

Αυξάνεται ο συντελεστής φορολόγησης ακινήτων στην ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών από 3% σε 15% ετησίως και καταργείται κάθε εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής φόρου. Ταυτόχρονα προσφέρεται προθεσμία για μεταβίβαση του ακινήτου σε φυσικό πρόσωπο με ευνοϊκούς όρους. Τα κτηματολογικά γραφεία ή υποθηκοφυλακεία υποχρεούνται εντός έξι μηνών να ενημερώσουν την ΓΓΠΣ για όλα τα ακίνητα αρμοδιότητάς τους που αποτελούν ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών. Υποχρεούνται επίσης να κοινοποιούν στη ΓΓΠΣ κάθε νέα τέτοια εγγραφή ή άλλη μεταβολή στα αρχεία τους. Παράλληλα ενεργοποιείται η Υπηρεσία Έρευνας & Ελέγχου Τιμών (ΥΠ.Ε.Ε.Τ.) για την συλλογή πληροφοριών για τις εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες σε προνομιακά φορολογικά καθεστώτα και εφαρμόζεται ενδελεχής έλεγχος εταιριών στις οποίες μέτοχος είναι εξωχώρια εταιρία.

13. Φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας

Η ακίνητη περιουσία της εκκλησίας φορολογείται όπως και των άλλων ΝΠΔΔ κοινωφελούς σκοπού. Φορολογούνται με συντελεστή 20% τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της εκκλησίας και των ιερών μονών και φορολογούνται με συντελεστή 5% οι δωρεές ακινήτων και με 10% οι δωρεές μετρητών.

Γ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

14. Διαχωρισμός των φορολογητέων κερδών σε μη διανεμόμενα και διανεμόμενα κέρδη

Η φορολογία των μη διανεμομένων κερδών μειώνεται σταδιακά από 25% σε 20%. Το 2010 ο συντελεστής φόρου μειώνεται στο 24%. Η παρακράτηση φόρου στα διανεμόμενα κέρδη (μερίσματα) γίνεται σε επίπεδο νομικού προσώπου. Λαμβάνεται πρόνοια ώστε η συνολική φορολογική επιβάρυνση να μη ξεπερνά τη φορολογική επιβάρυνση για εισοδήματα από μισθωτή εργασία.

15. Φορολόγηση παροχών σε είδος προς εταιρικά στελέχη

Επειδή οι επιτηδευματίες αγοράζουν πολυτελή αυτοκίνητα στο όνομα των εταιρειών τους για να μην τα εμφανίζουν στις προσωπικές δηλώσεις τους θα προβλεφθεί ότι το κόστος κυκλοφορίας, συντήρησης και τα μισθώματα που καταβάλλονται όπως αυτά προκύπτουν από τα βιβλία της εταιρείας αποτελούν εισόδημα του χρήστη (Διευθύνων Σύμβουλος, Διαχειριστής, Πρόεδρος ΔΣ, στέλεχος).

16. Επέκταση ΦΠΑ

Προβλέπεται η επέκταση ΦΠΑ σε οικονομικές δραστηριότητες που σήμερα δεν καλύπτονται ή απαλλάσσονται και δεν προβλέπονται για αυτές εξαιρέσεις από την Οδηγία της ΕΕ για το ΦΠΑ.

17. Κριτήρια αυτοελέγχου

Η αντιμετώπιση σε συστηματική βάση του φαινομένου της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας με την προοδευτική λήψη κατάλληλων θεσμικών και διοικητικών μέτρων πρέπει να συνδυαστεί με την αύξηση της εθελούσιας συμμόρφωσης. Σ΄ αυτή την κατεύθυνση θα υπάρχουν κίνητρα για τον αυτοέλεγχο των μικρών επιχειρήσεων με την καθιέρωση δεικτών, όρων και προϋποθέσεων υπαγωγής. Όποιος πληροί τα συγκεκριμένα κριτήρια ή τα αποδέχεται θα ολοκληρώνει κατ΄ αρχήν την φορολογική του υποχρέωση για την συγκεκριμένη χρήση. Εάν από το σύνολο των στοιχείων βρεθεί στο δείγμα μέσω της ανάλυσης κινδύνου κατ΄ εξαίρεση θα υπόκειται σε έλεγχο.

18. Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών

Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις. Φορολόγηση 90% των bonus στις τράπεζες και στις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις.

19. Φορολογικά πιστοποιητικά επιχειρήσεων από ορκωτούς ελεγκτές. Πιστοποίηση λογιστών – φοροτεχνικών

Ορκωτοί ελεγκτές, και για τις μικρότερες εταιρείες πιστοποιημένα γραφεία λογιστών ή φοροτεχνικών, θα βεβαιώνουν την ακρίβεια της φορολογικής υποχρέωσης της επιχείρησης. Οι ορκωτοί ελεγκτές θα εκδίδουν σχετικό πιστοποιητικό, το οποίο θα περιλαμβάνει παρατηρήσεις και παραβάσεις επί των διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας. Οι λογιστές-φοροτεχνικοί θα βεβαιώνουν την ακρίβεια και ειλικρίνεια των υποβαλλόμενων δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν από τα στοιχεία και βιβλία της επιχείρησης. Η εφορία με βάση το σύστημα στοχευμένων ελέγχων θα διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους οι οποίοι εφόσον αναδείξουν φοροδιαφυγή θα επιφέρουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στις ελεγκτικές εταιρίες.

Δ. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

20. Επαγγελματικοί λογαριασμοί

Από 1/1/2011 όλες οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων κάθε κατηγορίας όπως και όλες οι αμοιβές μισθοδοσίας πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέσω τραπεζικών επαγγελματικών λογαριασμών. Με υπουργική απόφαση καθορίζεται το ύψος των συναλλαγών που υποχρεωτικά υπόκεινται σε αυτή τη ρύθμιση. Οι Τράπεζες όπου τηρούνται οι επαγγελματικοί λογαριασμοί των επιχειρήσεων υποχρεούνται να παρέχουν στη ΓΓΠΣ ενημέρωση για τις πραγματοποιούμενες συναλλαγές.

21. Περιουσιολόγιο

Η ΓΓΠΣ εντός έξι μηνών συγκροτεί περιουσιολόγιο όλων των φυσικών προσώπων κατόχων Α.Φ.Μ. Στο περιουσιολόγιο περιλαμβάνονται κυρίως ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη, εναέρια μέσα μεταφοράς, κατοχή μετοχών, αμοιβαίων κεφαλαίων, και εταιρικών μεριδίων. Δεν περιλαμβάνονται οι τραπεζικές καταθέσεις και τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Με υπουργική απόφαση θα ορίζεται ο τρόπος αποτύπωσης και συγκέντρωσης των πιο πάνω περιουσιακών στοιχείων. Το περιουσιολόγιο θα αποτελεί τη βάση για διεξαγωγή διασταυρώσεων προς επαλήθευση των εισοδημάτων που δηλώνονται από τους φορολογούμενους.

22. Διασταυρώσεις στοιχείων

Τακτική εφαρμογή ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου διασταύρωσης στοιχείων με βάση ετήσιο πρόγραμμα για τακτικούς περιοδικούς ελέγχους και όχι σε ad hoc βάση όπως είναι σήμερα. Στους ελέγχους περιλαμβάνονται και έλεγχοι που γίνονται για πρώτη φορά, όπως η διασταύρωση στοιχείων τραπεζικών λογαριασμών που λαμβάνουμε από άλλες χώρες στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων ανταλλαγής τραπεζικών πληροφοριών. Ο έλεγχος θα γίνεται με την εφαρμογή κριτηρίων επικινδυνότητας το μέγεθος των δειγμάτων θα είναι τέτοιο ώστε να μπορεί να ελεγχθεί αποτελεσματικά από ελεγκτές και επιθεωρητές.

23. Ηλεκτρονική διασύνδεση του Υπουργείου Οικονομικών

Ηλεκτρονική διασύνδεση του Υπουργείου Οικονομικών με όλα τα Υπουργεία και Φορείς με υποχρέωση όλων για υποβολή κάθε στοιχείου οικονομικού ενδιαφέροντος είτε πρόκειται για αμοιβές, είτε για μισθούς, είτε για αποζημιώσεις, είτε για επιδοτήσεις ή οικονομικές ενισχύσεις. Θα συγκεντρώνονται (ηλεκτρονική υποβολή) ακόμα στοιχεία όπως από το Υπ. Περιβάλλοντος για τα Δημόσια έργα, άδειες οικοδομών, από το Υπ. Υποδομών για τα αυτοκίνητα, από το Υπ. Δικαιοσύνης- δικαστήρια για δικαστικές διενέξεις διεκδίκησης αμοιβών, αποζημιώσεων, παραστάσεις δικηγόρων, συμβολαιογράφοι για αντίγραφα συμβολαίων, συμφωνητικών, από ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ [EYDr.AT] Σχετικά άρθρα , κ.λπ.

24. Έλεγχοι με βάση κριτήρια κινδύνου

Κεντρική επιλογή των ελεγκτέων υποθέσεων με σύστημα ανάλυσης κινδύνου (Risk analysis). Καταρτίζεται κατάλογος μορίων κινδύνου φοροδιαφυγής (point system) βάσει του οποίου διενεργούνται προληπτικοί και τελικοί έλεγχοι τήρησης της φορολογικής νομοθεσίας από τα υπόχρεα νομικά και φυσικά πρόσωπα. Οι αρμόδιες για τον έλεγχο αρχές καταρτίζουν ετήσιο πρόγραμμα στοχευμένων ελέγχων βάσει των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των πιο πάνω μορίων. Εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων διαχείρισης των ελέγχων. Σύστημα που τίθεται σε λειτουργία μέσα στο 2010 επιλέγει προς έλεγχο τις πιο επικίνδυνες επιχειρήσεις, διασφαλίζει ότι οι έλεγχοι γίνονται με βάση αντικειμενικά κριτήρια και επιτρέπει την κεντρική διαχείριση της πορείας των υποθέσεων.

25. Ηλεκτρονική τιμολόγηση

Σε συνδυασμό με τον επαγγελματικό λογαριασμό εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικής διακίνησης των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων και μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίου. Από 1/1/2011 τιμολόγια για συναλλαγές άνω των 3.000 Ευρώ μεταξύ επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων και δημοσίου θα γίνονται δεκτά μόνο ηλεκτρονικά. Οι φορολογικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στα στοιχεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

26. Πιστοποίηση ηλεκτρονικής υπογραφής

Όλοι οι επαγγελματίες (λογιστές, φοροτέχνες, εκτελωνιστές, συμβολαιογράφοι, κλπ), θα πιστοποιηθούν και θα αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή, ώστε να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με το Υπουργείο Οικονομικών για λογαριασμό τρίτων υπόχρεων, νομικών ή φυσικών προσώπων.

27. Συναλλαγές άνω των 1.500 Ευρώ χωρίς μετρητά

Από 1/1/2011 δεν θα θεωρείται νόμιμη κάθε συναλλαγή μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων, αξίας μεγαλύτερης των 1.500 ευρώ εάν αυτή γίνεται με μετρητά. Οι συναλλαγές αυτές θα γίνονται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες ή δίγραμμες επιταγές, ή ηλεκτρονικές διαβιβάσεις μέσω Τραπεζών.

28. Ταμειακές μηχανές παντού

Όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες οφείλουν να εκδίδουν αποδείξεις μέσω πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών. Στο κανόνα αυτό υπάγονται, χωρίς εξαιρέσεις, και τα πρατήρια καυσίμων, τα περίπτερα, τα ταξί, οι πωλητές των λαϊκών αγορών κλπ.

29. Κίνητρα για αποκάλυψη διαφθοράς και φοροδιαφυγής

Υιοθέτηση φορολογικής αμνηστίας για άτομα ή επιχειρήσεις που βοηθούν στην αποκάλυψη διεφθαρμένων δημοσίων λειτουργών. Αμοιβή όποιου οδηγεί σε σύλληψη για δωροδοκία που αφορά λαθρεμπορία ή φοροδιαφυγή.

30. Επιτάχυνση διαδικασιών καταβολής προστίμου και άλλες κυρώσεις

Συντομεύονται οι προθεσμίες και επιταχύνονται γενικώς οι διαδικασίες επιβολής διοικητικών κυρώσεων. Ειδικότερα θα προβλέπεται η δυνατότητα της ΥΠΕΕ να επιβάλει επί τόπου άμεσα καταβλητέα πρόστιμα. Παράλληλα ενεργοποιείται η διαδικασία κλεισίματος του καταστήματος σε περίπτωση υπότροπου παράβασης μη έκδοσης αποδείξεων.

Για ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες απώλεια του αφορολόγητου ορίου της κλίμακας στην περίπτωση παράβασης μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης στοιχείου πώλησης ή στοιχείου διακίνησης.

31. Κατάσχεση για χρέη προς το δημόσιο

Υιοθέτηση δραστικών μεθόδων συλλογής των ανείσπρακτων οφειλών, όπως η κατάσχεση περιουσιών για όσους έχουν την ικανότητα αποπληρωμής. Αυτό θα εφαρμοστεί αποτελεσματικά μέσω της σύνδεσης των εκκρεμών χρεών με στοιχεία από την ηλεκτρονική καταγραφή της ακίνητης περιουσίας καθώς και με την δυνατότητα «κατάσχεσης εις χείρας τρίτων» όσον αφορά τραπεζικούς λογαριασμούς.

32. Έλεγχος συναλλαγών με εξωχώριες εταιρίες και υποκεφαλαιοδότησης (thin capitalization)

Δεν αναγνωρίζονται οι αγορές, οι δαπάνες, τα μισθώματα, οι τόκοι που προκύπτουν από συναλλαγές με εξωχώριες εταιρίες, ή εταιρίες αντιπροσώπευσης αυτών.

33. Έλεγχος πρακτικών τιμολόγησης μεταξύ μητρικών και θυγατρικών

Ενισχύονται και συμπληρώνονται οι διατάξεις περί ελέγχου πρακτικών ενδοομιλικών συναλλαγών (transfer pricing) μεταξύ μητρικών και θυγατρικών εταιρειών εγκατεστημένων σε χώρες με προνομιακά φορολογικά καθεστώτα που προβλέπονται στο νόμο 3728 / 08. Δημιουργείται ειδική ομάδα ελέγχου των πρακτικών τιμολόγησης μεταξύ μητρικών και θυγατρικών εταιρειών.

34. Κυρώσεις για Φοροδιαφυγή και Λαθρεμπόριο

Επιβάλλεται ένα αυστηρότερο πλαίσιο ποινικών κυρώσεων για τα αδικήματα της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας.

35. Αναδιοργάνωση Φορολογικών Υπηρεσιών

Αναδιοργάνωση της ΥΠΕΕ με δημιουργία εξειδικευμένης υπηρεσίας η οποία θα ελέγχει τους ιδιώτες με μεγάλα εισοδήματα (επώνυμη φοροδιαφυγή) αξιοποιώντας στοιχεία και πληροφορίες που συλλέγονται από φορείς όπως συμβολαιογράφοι, τράπεζες, χρηματιστήριο, μεσίτες, φορολογικές αρχές άλλων χωρών κ.λπ. Εξειδικευμένη υπηρεσία με αποστολή τη διερεύνηση, τη μεθοδολογία και τον εντοπισμό, φοροδιαφυγής τομέων του παραεμπορίου καθώς και την αντιμετώπισή του σε συνεργασία με άλλους φορείς (αστυνομία, δημοτική αστυνομία κ.λ.π).

Δημιουργία κεντρικού τηλεφωνικού κέντρου (call-center) για άμεση υπενθύμιση (με τη λήξη του χρέους) των οικονομικών υποχρεώσεων των πολιτών.

Επίσης προβλέπεται ο επανακαθορισμός των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων διοικητικών επιπέδων του Υπουργείου Οικονομικών και της Υπηρεσίας Οικονομικής Επιθεώρησης.

Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ (ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ)

36. Ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας

Θεσπίζεται 3ετές αφορολόγητο για δημιουργία και λειτουργία νέων επιχειρήσεων από άτομα έως 35 ετών.

37. Περιβαλλοντικά κίνητρα

Θεσπίζονται νέα κίνητρα με στόχο την περιβαλλοντική προστασία όπως φορολογικά κίνητρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων και για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων. Επιπλέον, δίνονται κίνητρα και ελαφρύνσεις για την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος με ελαφρύνσεις για τη διατήρηση αδόμητης γης που είναι εντός σχεδίου σε πυκνοδομημένες περιοχές και για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

38. Κίνητρα για την έρευνα

Αύξηση εκπτώσεων στα φορολογητέα κέρδη για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν δαπάνες σε τεχνολογική καινοτομία όπως ορίζονται σε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Το μέρος των κερδών που προέρχεται από την πώληση αγαθών που ενσωματώνουν διεθνώς αναγνωρισμένη πατέντα της επιχείρησης απαλλάσσονται φόρου για τρεις εταιρικές χρήσεις.

39. Κίνητρα για την κινηματογραφική παραγωγή

Παρέχεται έκπτωση φόρου σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα με βάση τις δαπάνες που προορίζονται για την παραγωγή κινηματογραφικού έργου μεγάλου μήκους.

40. Φορολογικά κίνητρα επενδύσεις και διατήρηση θέσεων εργασίας

Με το νομοσχέδιο εισάγονται φοροαπαλλαγές για τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις με μείωση του κύκλου εργασιών.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 16ης Μαρτίου 2010

ele16.jpg (730 KB) 8arr16.jpg (238 KB) Foni16.jpg (204 KB)