Την κάθετη αντίδραση των συνδικαλιστών της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ στην Πάτρα, εχει συναντήσει η προσπάθεια της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών, να εισπραχθεί το νέο χαράτσι για τα ακίνητα μέσω των λογαριασμών του ρεύματος.
Μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό MAX FM ο Σωτήρης Σκαλιτζης μέλος της ΓΕΝΟΠ, αποκάλυψε πως μετά από συζητήσεις οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται να μην εκδίδουν τις εντολές διακοπής, αφού δεν μπορούν να ελέγξουν τους εργολάβους στους οποίους η επιχείρηση εχει αναθέσει τις διακοπές και τις συνδέσεις, επί προμήθεια.
Αυτό όπως είπε ο κ. Σκαλιτζης, θα έχει σαν ...........
αποτέλεσμα να μην κοπεί το ρεύμα στον άνεργο η σε όποιον δεν έχει την δυνατότητα να πληρώσει και αυτοί είναι το μεγαλύτερο πλέον κομμάτι της κοινωνίας και ιδιαίτερα στην περιοχή μας.
Μάλιστα το μέλος της ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ αναρωτήθηκε, «πως θα πληρώσει ένας Πατρινός που έρχεται στα γραφεία μας για να διακανονίσει λογαριασμό του ρεύματος, που δεν ξεπερνά τα διακόσια ευρώ».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης στην Πάτρα, φοβούνται πως με την εφαρμογή του μέτρου και την αδυναμία πληρωμής των φουσκωμένων λογαριασμών του Οκτωβρίου, το ήδη τεράστιο ανεξόφλητο υπόλοιπο που εχει η επιχείρηση λόγω αδυναμίας πληρωμής των καταναλωτών, θα εκτιναχθεί στα ύψη.
Πάντως ο πρόεδρος της ΔΕΗ μιλώντας σήμερα σε ραδιόφωνο της Αθήνας είπε, πως η επιχείρηση στην περίπτωση μη εξόφλησης των λογαριασμών θα εφαρμόζει τον νόμο και θα κόβει το ρεύμα!
The Best
Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011
Τέλος ακινήτων: Τον Οκτώβριο η... «λυπητερή»
Με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ του Οκτωβρίου θα έλθει η «λυπητερή» του τέλους ακινήτων. Ο υπουργός Οικονομικών μιλώντας στη Βουλή υποστήριξε πως η μέση επιβάρυνση είναι 490 ευρώ ανά νοικοκυριό και πως 1.800.000 νοικοκυριά διαμένουν σε περιοχές με χαμηλές τιμές ζώνης πληρώνοντας έτσι 3 ευρώ ανά τετραγωνικό.
Τόνισε πως δεν εξαιρούνται από το τέλος «τα διαμερίσματα ή τα πάρκινγκ που διαθέτουν εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα και τα νοικιάζουν».
Οι άνεργοι, οι ανάπηροι και οι πολύτεκνοι θα ..........
πρέπει να παίρνουν βεβαιώσεις από ΚΕΠ ή την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών συστημάτων και να την προσκομίζουν στη ΔΕΗ καθώς η επιχείρηση δεν έχει στοιχεία για να τους διαχωρίσει.
Πιο αναλυτικά ο κ. Βενιζέλος έδωσε τις ακόλουθες διευκρινήσεις για το τέλος ακινήτων:
«Έπρεπε, λοιπόν, να βρεθεί ένα μέτρο μεγάλο, αποτελεσματικό, δίκαιο, αναλογικό στην περιουσία. Θα σας εξηγήσω, καταρχάς, ότι το μέτρο αυτό θα έχει τη μικρότερη δυνατή υφεσιακή επιβάρυνση. Αν αυξάναμε οποιονδήποτε άλλον έμμεσο, κυρίως, φόρο, η υφεσιακή επιβάρυνση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Είπα στη Θεσσαλονίκη ότι οι περιουσίες των ιδιωτών που είναι επενδεδυμένες σε κατοικίες, με βάση το Ε9 και τις αντικειμενικές αξίες τους 2009, είναι € 400 δισ. Αν προσθέσει κανείς και τα εμπορικά καταστήματα, είναι € 520 δισ.. Η εκτίμηση της Τράπεζας της Ελλάδος για την ιδιωτική περιουσία την επενδεδυμένη σε ακίνητα του 2009 είναι ότι αυτή ανέρχεται στο ύψος του ενός τρισεκατομμυρίου ευρώ.
Αν, λοιπόν, θέλουμε αυτή η αντίληψη για την αξία των ακινήτων να επανέλθει, αν θέλουμε η χώρα να βγει από την κρίση και να υπάρξει ξανά αγορά και να αποκτήσουν ξανά αξία τα ακίνητα και να έχει ο καθένας την αίσθηση ότι έχει μια περιουσία για τον εαυτό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του, πρέπει η χώρα να βγει από την κρίση.
Η επιβάρυνση αυτή είναι το 2‰ (δύο τοις χιλίοις) αυτής της εκτίμησης της Τράπεζας της Ελλάδος για την περιουσία. Είναι ένα ελάχιστο, μηδαμινό ασφάλιστρο κινδύνου για τις περιουσίες, ενόψει της οικονομικής κρίσης και κλιμακώνεται, βεβαίως, με βάση τις τιμές ζώνης και με βάση τα τετραγωνικά. Οι λαϊκές περιοχές πληρώνουν φθηνότερα από τις πολυτελείς περιοχές.
Υπάρχει μια ταξική και μια κοινωνική διαίρεση του χώρου και αυτή αποτυπώνεται. Η διάμεση επιβάρυνση είναι 4 ευρώ. Η επιβάρυνση της πλειονότητας των νοικοκυριών, δηλαδή τα 1.800.000 νοικοκυριά επιβαρύνονται με 3 ευρώ. Η μέση επιβάρυνση είναι 490 ευρώ. Σε περιοχές, όπως το Κερατσίνι, η Δραπετσώνα, το Κορδελιό, ο Εύοσμος, για ένα διαμέρισμα 70 τ.μ. το τέλος είναι 280 ευρώ. Αλλά όταν είσαι στην Κηφισιά ή τη Βάρκιζα δε βάλαμε τελικά το όριο των 10 ευρώ εκεί. Για ορισμένες περιοχές, ελάχιστες, το αφήσαμε να εξελιχθεί μέχρι τα 16 ευρώ, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό είναι πιο δίκαιο, τελικά.
Όσο αφορά τις ειδικές ομάδες, είπαμε ότι οι πολύτεκνοι, οι ανάπηροι ή οι βαρυνόμενοι με ανάπηρο στην οικογένειά τους και οι μακροχρόνια άνεργοι που επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ, εφόσον ιδιοκατοικούν, θα επιβαρυνθούν, όπου κι αν βρίσκονται, με 0,50 ευρώ, ανεξαρτήτως περιοχής, εκτός και αν η περιοχή τους έχει τιμή ζώνης άνω των 3.000 ευρώ. Δηλαδή, αν αυτός ο φορολογούμενος κατοικεί σε ένα πολυτελές προάστιο σε ένα μεγάλο σπίτι, φεύγει, από ένα σημείο και μετά, από την εξαίρεση.
Επειδή, πράγματι, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ δεν μπορούν να καταγράψουν την ιδιότητα κάποιου ως πολυτέκνου, ως ανέργου ή ως αναπήρου, αυτός θα ζητάει ηλεκτρονικά από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων τη βεβαίωση, ώστε να την επισυνάπτει στο λογαριασμό και να απαλλάσσεται ή αν δεν έχει τη δυνατότητα να το κάνει ηλεκτρονικά, θα υποβάλλει από οποιοδήποτε ΚΕΠ την αίτηση και θα παίρνει τη βεβαίωσή του. Άρα, αυτή είναι η μεταχείριση για τις ειδικές ομάδες. Προσπαθούμε να έχουμε όσο γίνεται ταχύτερη και καλύτερη χρήση της βάσης δεδομένων και της ΔΕΗ και της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων.
Όσο αφορά τα ξενοδοχεία, είναι λογικό να απαλλαγούν, γιατί, στην πραγματικότητα, πρόκειται για βιομηχανική εξαγωγική δραστηριότητα. Ούτως ή άλλως και η αγροτική και η βιομηχανική δραστηριότητα απαλλάσσονται. Τα ξενοδοχεία είναι εργαλείο δουλειάς. Δεν είναι ιδιωτική κατοικία.
Όσο αφορά τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα, έχει γίνει κάποια παρεξήγηση, γιατί εμείς παραθέσαμε την ισχύουσα διάταξη περί τέλους ακίνητης περιουσίας. Εμείς έχουμε πει -και το είπα και στη Θεσσαλονίκη, αν δεν με απατά η μνήμη μου- ότι εξαιρούνται τα εκκλησιαστικά ακίνητα που χρησιμοποιούνται για λατρευτικούς και θρησκευτικούς λόγους. Δηλαδή, εξαιρείται ο ναός, εξαιρείται η αίθουσα διαλέξεων του ναού, εκεί που συνέρχεται το κατηχητικό. Δεν εξαιρείται το διαμέρισμα ή το πάρκινγκ το οποίο νοικιάζεις για να έχεις έσοδα.
Επιπλέον, με βάση τον νόμο περί ΤΑΠ, εξαιρούνται φιλανθρωπικά ιδρύματα. Αν στο εσωτερικό φιλανθρωπικών ιδρυμάτων στεγάζεται κατοικία -γιατί έχουμε και αυτά τα φαινόμενα- αυτή δεν μπορεί να εξαιρεθεί. Δεν μπορεί να έχουμε φαινόμενα καταστρατήγησης αυτής της εισφοράς που είναι, πραγματικά, μια εθνική υπόθεση και είναι μια επιπλέον επιβάρυνση. Τώρα παίρνουν οι πολίτες το τριπλό εκκαθαριστικό, κάποιοι έχουν να δώσουν τέλος αυθαιρέτων, υπάρχει εκκαθάριση φορολογικών δηλώσεων και υπάρχει και το τέλος αυτό.
Το τέλος βαρύνει τον ιδιοκτήτη. Είναι τέλος στην ακίνητη περιουσία. Οποιαδήποτε, πρόβλεψη του ενοικιαστηρίου, της μισθωτικής σύμβασης υποτάσσεται στον νόμο. Ο νόμος είναι δημοσίου δικαίου, αναγκαστικού δικαίου και δεν κάμπτεται από τη βούληση των μερών. Ό,τι όρους και να έχει βάλει το μισθωτήριο στη σύμβαση, ο νόμος έρχεται και υπερισχύει αυτών των όρων.
Άρα, ο χρήστης ο οποίος βαρύνεται με την καταβολή του τέλους αν είναι μισθωτής συμψηφίζει σε μελλοντικά ή οφειλόμενα μισθώματα το ύψος της εισφοράς. Είναι πάρα πολύ καθαρό και πάρα πολύ απλό. Βεβαίως αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, θα εισπραχθεί αναγκαστικά σε δύο δόσεις, γιατί πρέπει να έχει εισέλθει στο δημόσιο ταμείο μέχρι στις 28 Φεβρουαρίου, για να μπορούμε το ταμειακό έσοδο να το εγγράψουμε δημοσιονομικά στο 2011 και σε τέσσερις δόσεις το 2012»
Τόνισε πως δεν εξαιρούνται από το τέλος «τα διαμερίσματα ή τα πάρκινγκ που διαθέτουν εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα και τα νοικιάζουν».
Οι άνεργοι, οι ανάπηροι και οι πολύτεκνοι θα ..........
πρέπει να παίρνουν βεβαιώσεις από ΚΕΠ ή την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών συστημάτων και να την προσκομίζουν στη ΔΕΗ καθώς η επιχείρηση δεν έχει στοιχεία για να τους διαχωρίσει.
Πιο αναλυτικά ο κ. Βενιζέλος έδωσε τις ακόλουθες διευκρινήσεις για το τέλος ακινήτων:
«Έπρεπε, λοιπόν, να βρεθεί ένα μέτρο μεγάλο, αποτελεσματικό, δίκαιο, αναλογικό στην περιουσία. Θα σας εξηγήσω, καταρχάς, ότι το μέτρο αυτό θα έχει τη μικρότερη δυνατή υφεσιακή επιβάρυνση. Αν αυξάναμε οποιονδήποτε άλλον έμμεσο, κυρίως, φόρο, η υφεσιακή επιβάρυνση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Είπα στη Θεσσαλονίκη ότι οι περιουσίες των ιδιωτών που είναι επενδεδυμένες σε κατοικίες, με βάση το Ε9 και τις αντικειμενικές αξίες τους 2009, είναι € 400 δισ. Αν προσθέσει κανείς και τα εμπορικά καταστήματα, είναι € 520 δισ.. Η εκτίμηση της Τράπεζας της Ελλάδος για την ιδιωτική περιουσία την επενδεδυμένη σε ακίνητα του 2009 είναι ότι αυτή ανέρχεται στο ύψος του ενός τρισεκατομμυρίου ευρώ.
Αν, λοιπόν, θέλουμε αυτή η αντίληψη για την αξία των ακινήτων να επανέλθει, αν θέλουμε η χώρα να βγει από την κρίση και να υπάρξει ξανά αγορά και να αποκτήσουν ξανά αξία τα ακίνητα και να έχει ο καθένας την αίσθηση ότι έχει μια περιουσία για τον εαυτό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του, πρέπει η χώρα να βγει από την κρίση.
Η επιβάρυνση αυτή είναι το 2‰ (δύο τοις χιλίοις) αυτής της εκτίμησης της Τράπεζας της Ελλάδος για την περιουσία. Είναι ένα ελάχιστο, μηδαμινό ασφάλιστρο κινδύνου για τις περιουσίες, ενόψει της οικονομικής κρίσης και κλιμακώνεται, βεβαίως, με βάση τις τιμές ζώνης και με βάση τα τετραγωνικά. Οι λαϊκές περιοχές πληρώνουν φθηνότερα από τις πολυτελείς περιοχές.
Υπάρχει μια ταξική και μια κοινωνική διαίρεση του χώρου και αυτή αποτυπώνεται. Η διάμεση επιβάρυνση είναι 4 ευρώ. Η επιβάρυνση της πλειονότητας των νοικοκυριών, δηλαδή τα 1.800.000 νοικοκυριά επιβαρύνονται με 3 ευρώ. Η μέση επιβάρυνση είναι 490 ευρώ. Σε περιοχές, όπως το Κερατσίνι, η Δραπετσώνα, το Κορδελιό, ο Εύοσμος, για ένα διαμέρισμα 70 τ.μ. το τέλος είναι 280 ευρώ. Αλλά όταν είσαι στην Κηφισιά ή τη Βάρκιζα δε βάλαμε τελικά το όριο των 10 ευρώ εκεί. Για ορισμένες περιοχές, ελάχιστες, το αφήσαμε να εξελιχθεί μέχρι τα 16 ευρώ, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό είναι πιο δίκαιο, τελικά.
Όσο αφορά τις ειδικές ομάδες, είπαμε ότι οι πολύτεκνοι, οι ανάπηροι ή οι βαρυνόμενοι με ανάπηρο στην οικογένειά τους και οι μακροχρόνια άνεργοι που επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ, εφόσον ιδιοκατοικούν, θα επιβαρυνθούν, όπου κι αν βρίσκονται, με 0,50 ευρώ, ανεξαρτήτως περιοχής, εκτός και αν η περιοχή τους έχει τιμή ζώνης άνω των 3.000 ευρώ. Δηλαδή, αν αυτός ο φορολογούμενος κατοικεί σε ένα πολυτελές προάστιο σε ένα μεγάλο σπίτι, φεύγει, από ένα σημείο και μετά, από την εξαίρεση.
Επειδή, πράγματι, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ δεν μπορούν να καταγράψουν την ιδιότητα κάποιου ως πολυτέκνου, ως ανέργου ή ως αναπήρου, αυτός θα ζητάει ηλεκτρονικά από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων τη βεβαίωση, ώστε να την επισυνάπτει στο λογαριασμό και να απαλλάσσεται ή αν δεν έχει τη δυνατότητα να το κάνει ηλεκτρονικά, θα υποβάλλει από οποιοδήποτε ΚΕΠ την αίτηση και θα παίρνει τη βεβαίωσή του. Άρα, αυτή είναι η μεταχείριση για τις ειδικές ομάδες. Προσπαθούμε να έχουμε όσο γίνεται ταχύτερη και καλύτερη χρήση της βάσης δεδομένων και της ΔΕΗ και της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων.
Όσο αφορά τα ξενοδοχεία, είναι λογικό να απαλλαγούν, γιατί, στην πραγματικότητα, πρόκειται για βιομηχανική εξαγωγική δραστηριότητα. Ούτως ή άλλως και η αγροτική και η βιομηχανική δραστηριότητα απαλλάσσονται. Τα ξενοδοχεία είναι εργαλείο δουλειάς. Δεν είναι ιδιωτική κατοικία.
Όσο αφορά τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα, έχει γίνει κάποια παρεξήγηση, γιατί εμείς παραθέσαμε την ισχύουσα διάταξη περί τέλους ακίνητης περιουσίας. Εμείς έχουμε πει -και το είπα και στη Θεσσαλονίκη, αν δεν με απατά η μνήμη μου- ότι εξαιρούνται τα εκκλησιαστικά ακίνητα που χρησιμοποιούνται για λατρευτικούς και θρησκευτικούς λόγους. Δηλαδή, εξαιρείται ο ναός, εξαιρείται η αίθουσα διαλέξεων του ναού, εκεί που συνέρχεται το κατηχητικό. Δεν εξαιρείται το διαμέρισμα ή το πάρκινγκ το οποίο νοικιάζεις για να έχεις έσοδα.
Επιπλέον, με βάση τον νόμο περί ΤΑΠ, εξαιρούνται φιλανθρωπικά ιδρύματα. Αν στο εσωτερικό φιλανθρωπικών ιδρυμάτων στεγάζεται κατοικία -γιατί έχουμε και αυτά τα φαινόμενα- αυτή δεν μπορεί να εξαιρεθεί. Δεν μπορεί να έχουμε φαινόμενα καταστρατήγησης αυτής της εισφοράς που είναι, πραγματικά, μια εθνική υπόθεση και είναι μια επιπλέον επιβάρυνση. Τώρα παίρνουν οι πολίτες το τριπλό εκκαθαριστικό, κάποιοι έχουν να δώσουν τέλος αυθαιρέτων, υπάρχει εκκαθάριση φορολογικών δηλώσεων και υπάρχει και το τέλος αυτό.
Το τέλος βαρύνει τον ιδιοκτήτη. Είναι τέλος στην ακίνητη περιουσία. Οποιαδήποτε, πρόβλεψη του ενοικιαστηρίου, της μισθωτικής σύμβασης υποτάσσεται στον νόμο. Ο νόμος είναι δημοσίου δικαίου, αναγκαστικού δικαίου και δεν κάμπτεται από τη βούληση των μερών. Ό,τι όρους και να έχει βάλει το μισθωτήριο στη σύμβαση, ο νόμος έρχεται και υπερισχύει αυτών των όρων.
Άρα, ο χρήστης ο οποίος βαρύνεται με την καταβολή του τέλους αν είναι μισθωτής συμψηφίζει σε μελλοντικά ή οφειλόμενα μισθώματα το ύψος της εισφοράς. Είναι πάρα πολύ καθαρό και πάρα πολύ απλό. Βεβαίως αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, θα εισπραχθεί αναγκαστικά σε δύο δόσεις, γιατί πρέπει να έχει εισέλθει στο δημόσιο ταμείο μέχρι στις 28 Φεβρουαρίου, για να μπορούμε το ταμειακό έσοδο να το εγγράψουμε δημοσιονομικά στο 2011 και σε τέσσερις δόσεις το 2012»
Σύσκεψη για λιμάνια κι αλιευτικά καταφύγια
Έπειτα από πρόσκληση του Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας κ. Παναγιώτη Αλευρά, στις 13.09.2011, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Π.Ε.Μ., για την αποκατάσταση ζημιών από έντονα καιρικά φαινόμενα του 2008 λιμένων κι αλιευτικών καταφυγίων Ν. Μεσσηνίας, με τη συμμετοχή των κ.κ.:
► Στ. Αναστασόπουλου, δημάρχου Μεσσήνης
► Σ. Κοντοθανάση, αντιδημάρχου Μεσσήνης
► Ν. Τζάννε, προέδρου Λιμενικού Ταμείου
► Γ. Βλάχου, Δ/ντή Κτηματικής Υπηρεσίας
Και λοιπών υπηρεσιακών παραγόντων της Π.Ε.Μ., του Δήμου Μεσσήνης και του Λιμενικού Ταμείου.
Για το ζήτημα αυτό έχουν συνταχθεί δύο ........
μελέτες που αφορούν σε:
1. Αποκατάσταση προβλήτας Πεταλιδίου, προϋπολογισμού 715.000 €.
2. Αποκατάσταση ζημιών στα λιμάνια κι αλιευτικά καταφύγια Κιτριών, Πεταλιδίου, Αγίου Ανδρέα, Φοινικούντας και Μαραθούπολης, προϋπολογισμού 900.000 €.
Η συζήτηση βέβαια εξειδικεύθηκε στα αλιευτικά καταφύγια του Πεταλιδίου και του Αγίου Ανδρέα, τα οποία ανήκουν γεωγραφικά στον Δήμο Μεσσήνης.
Έτσι, για το αλιευτικό καταφύγιο Πεταλιδίου, επειδή υπάρχουν σχετικές εγκρίσεις, αφού είχαν προηγηθεί εργασίες μέσω του Β΄ ΚΠΣ, υπάρχει ωριμότητα, αν υπάρξει χρηματοδότηση, να εκτελεσθούν εργασίες εκβάθυνσης του λιμένος, αλλά και αποκατάστασης των ζημιών της προβλήτας.
Για το δε του Αγίου Ανδρέα απαιτείται η εκβάθυνσή του με χρηματοδότηση από τρέχοντα προγράμματα.
Και στην περίπτωση αυτή υπάρχουν οι σχετικές εγκρίσεις, καθώς είχε εκτελεσθεί το έργο της προστασίας των ακτών στο λιμάνι, με την κατασκευή μικρού καταφυγίου.
Από το Λιμενικό Ταμείο αναφέρθηκε ότι και στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται η διαδικασία εξομοίωσης των λιμένων, διαδικασία η οποία μπορεί να επισπευθεί αφού υπάρχουν οι σχετικές εγκριτικές αποφάσεις.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Π. Αλευράς τόνισε την αναγκαιότητα υλοποίησης των έργων, τα οποία πρόθεση της Περιφέρειας είναι να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα που είναι σε εξέλιξη.
Με την ευκαιρία της συνάντησης, από τον δήμαρχο Μεσσήνης κ. Στ. Αναστασόπουλο τέθηκαν και θέματα προετοιμασίας ένταξης στο ΕΣΠΑ κι άλλων έργων, τα οποία η Π.Ε.Μ. έχει χρηματοδοτήσει, όπως η μελέτη κατασκευής της γέφυρας Μαυροζούμαινας στη Βαλύρα, η μελέτη βελτίωσης των οδικών αξόνων Μεσσήνης – Εύας και Εύας – Βαλύρας.
► Στ. Αναστασόπουλου, δημάρχου Μεσσήνης
► Σ. Κοντοθανάση, αντιδημάρχου Μεσσήνης
► Ν. Τζάννε, προέδρου Λιμενικού Ταμείου
► Γ. Βλάχου, Δ/ντή Κτηματικής Υπηρεσίας
Και λοιπών υπηρεσιακών παραγόντων της Π.Ε.Μ., του Δήμου Μεσσήνης και του Λιμενικού Ταμείου.
Για το ζήτημα αυτό έχουν συνταχθεί δύο ........
μελέτες που αφορούν σε:
1. Αποκατάσταση προβλήτας Πεταλιδίου, προϋπολογισμού 715.000 €.
2. Αποκατάσταση ζημιών στα λιμάνια κι αλιευτικά καταφύγια Κιτριών, Πεταλιδίου, Αγίου Ανδρέα, Φοινικούντας και Μαραθούπολης, προϋπολογισμού 900.000 €.
Η συζήτηση βέβαια εξειδικεύθηκε στα αλιευτικά καταφύγια του Πεταλιδίου και του Αγίου Ανδρέα, τα οποία ανήκουν γεωγραφικά στον Δήμο Μεσσήνης.
Έτσι, για το αλιευτικό καταφύγιο Πεταλιδίου, επειδή υπάρχουν σχετικές εγκρίσεις, αφού είχαν προηγηθεί εργασίες μέσω του Β΄ ΚΠΣ, υπάρχει ωριμότητα, αν υπάρξει χρηματοδότηση, να εκτελεσθούν εργασίες εκβάθυνσης του λιμένος, αλλά και αποκατάστασης των ζημιών της προβλήτας.
Για το δε του Αγίου Ανδρέα απαιτείται η εκβάθυνσή του με χρηματοδότηση από τρέχοντα προγράμματα.
Και στην περίπτωση αυτή υπάρχουν οι σχετικές εγκρίσεις, καθώς είχε εκτελεσθεί το έργο της προστασίας των ακτών στο λιμάνι, με την κατασκευή μικρού καταφυγίου.
Από το Λιμενικό Ταμείο αναφέρθηκε ότι και στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται η διαδικασία εξομοίωσης των λιμένων, διαδικασία η οποία μπορεί να επισπευθεί αφού υπάρχουν οι σχετικές εγκριτικές αποφάσεις.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Π. Αλευράς τόνισε την αναγκαιότητα υλοποίησης των έργων, τα οποία πρόθεση της Περιφέρειας είναι να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα που είναι σε εξέλιξη.
Με την ευκαιρία της συνάντησης, από τον δήμαρχο Μεσσήνης κ. Στ. Αναστασόπουλο τέθηκαν και θέματα προετοιμασίας ένταξης στο ΕΣΠΑ κι άλλων έργων, τα οποία η Π.Ε.Μ. έχει χρηματοδοτήσει, όπως η μελέτη κατασκευής της γέφυρας Μαυροζούμαινας στη Βαλύρα, η μελέτη βελτίωσης των οδικών αξόνων Μεσσήνης – Εύας και Εύας – Βαλύρας.
Ερώτηση του Δημήτρη Κουσελά για το Γραφείο ΟΤΕ Κυπαρισσίας
Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην οποία εκθέτει τα σοβαρά προβλήματα που θα προκύψουν για τους συνδρομητές ΟΤΕ και τους συνταξιούχους του ΤΑΠ-ΟΤΕ από το επικείμενο κλείσιμο του Γραφείου ΟΤΕ Κυπαρισσίας και ζητά τη συνέχιση της λειτουργίας του.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: ..........
«Το τελευταίο διάστημα γίνομαι αποδέκτης της έντονης ανησυχίας και των διαμαρτυριών κατοίκων της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, λόγω του επικείμενου κλεισίματος, την 1-10-2011, του Γραφείου του ΟΤΕ στην Κυπαρισσία, μετά από σχετική απόφαση της Διοίκησης του ΟΤΕ.
‘Οντως, σε περίπτωση που κλείσει το συγκεκριμένο Γραφείο, θα προκύψουν πολλά και σημαντικά προβλήματα στις συναλλαγές των συμπολιτών μας.
Ουσιαστικά, ο Δήμος Τριφυλίας, ο δεύτερος σε μέγεθος πληθυσμού Δήμος της Μεσσηνίας, με 32.500 κατοίκους, θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση, καθόσον το κοντινότερο Γραφείο του ΟΤΕ θα είναι πλέον της Καλαμάτας, σε απόσταση περίπου 60 χλμ. Η εξυπηρέτηση των πολιτών δεν μπορεί να καλυφθεί από το κατάστημα της «Γερμανός», που υπάρχει στην Κυπαρισσία, το οποίο υπολειτουργεί, ενώ στην ευρύτερη περιοχή (Φιλιατρά, Γαργαλιάνοι, Κοπανάκι), δεν υπάρχει τέτοιο κατάστημα.
Παράλληλα, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, ο Δήμος Τριφυλίας, η Δ/νση Γεωργίας, το Νοσοκομείο κ.λ.π. που συνήθως πληρώνουν εκπρόθεσμα με αντίγραφα λογαριασμών, θα αναγκάζονται να συναλλάσσονται με τον ΟΤΕ Καλαμάτας, ενώ οι απλοί συνδρομητές θα αναγκάζονται να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όπου για κάθε εξόφληση λογαριασμού θα εισπράττεται επιπλέον τέλος.
Επιπροσθέτως, σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται για τους περίπου 400 ασφαλισμένους στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, είναι υπερήλικες και εξυπηρετούνται από το Γραφείο ΟΤΕ Κυπαρισσίας για την έγκριση και την εξόφληση των ιατρικών τους εξετάσεων. Εάν κλείσει το Γραφείο, όλοι αυτοί οι συμπολίτες μας θα χρειαστεί να πηγαίνουν στο ΤΑΠ-ΟΤΕ Καλαμάτας, υποβαλλόμενοι και σε πρόσθετη ταλαιπωρία και σε σημαντικά έξοδα μετακίνησης, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.
Επειδή είναι αναγκαίο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, πελατών του ΟΤΕ και συνταξιούχων του ΤΑΠ-ΟΤΕ, της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, να συνεχίσει να λειτουργεί το Γραφείο του ΟΤΕ στην Κυπαρισσία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Προτίθεται, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να θέσει το θέμα στη Διοίκηση του ΟΤΕ, προκειμένου αυτή να επανεξετάσει την απόφασή της και να συνεχιστεί η απαραίτητη λειτουργία του Γραφείου Κυπαρισσίας;»
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: ..........
«Το τελευταίο διάστημα γίνομαι αποδέκτης της έντονης ανησυχίας και των διαμαρτυριών κατοίκων της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, λόγω του επικείμενου κλεισίματος, την 1-10-2011, του Γραφείου του ΟΤΕ στην Κυπαρισσία, μετά από σχετική απόφαση της Διοίκησης του ΟΤΕ.
‘Οντως, σε περίπτωση που κλείσει το συγκεκριμένο Γραφείο, θα προκύψουν πολλά και σημαντικά προβλήματα στις συναλλαγές των συμπολιτών μας.
Ουσιαστικά, ο Δήμος Τριφυλίας, ο δεύτερος σε μέγεθος πληθυσμού Δήμος της Μεσσηνίας, με 32.500 κατοίκους, θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση, καθόσον το κοντινότερο Γραφείο του ΟΤΕ θα είναι πλέον της Καλαμάτας, σε απόσταση περίπου 60 χλμ. Η εξυπηρέτηση των πολιτών δεν μπορεί να καλυφθεί από το κατάστημα της «Γερμανός», που υπάρχει στην Κυπαρισσία, το οποίο υπολειτουργεί, ενώ στην ευρύτερη περιοχή (Φιλιατρά, Γαργαλιάνοι, Κοπανάκι), δεν υπάρχει τέτοιο κατάστημα.
Παράλληλα, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, ο Δήμος Τριφυλίας, η Δ/νση Γεωργίας, το Νοσοκομείο κ.λ.π. που συνήθως πληρώνουν εκπρόθεσμα με αντίγραφα λογαριασμών, θα αναγκάζονται να συναλλάσσονται με τον ΟΤΕ Καλαμάτας, ενώ οι απλοί συνδρομητές θα αναγκάζονται να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όπου για κάθε εξόφληση λογαριασμού θα εισπράττεται επιπλέον τέλος.
Επιπροσθέτως, σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται για τους περίπου 400 ασφαλισμένους στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, είναι υπερήλικες και εξυπηρετούνται από το Γραφείο ΟΤΕ Κυπαρισσίας για την έγκριση και την εξόφληση των ιατρικών τους εξετάσεων. Εάν κλείσει το Γραφείο, όλοι αυτοί οι συμπολίτες μας θα χρειαστεί να πηγαίνουν στο ΤΑΠ-ΟΤΕ Καλαμάτας, υποβαλλόμενοι και σε πρόσθετη ταλαιπωρία και σε σημαντικά έξοδα μετακίνησης, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.
Επειδή είναι αναγκαίο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, πελατών του ΟΤΕ και συνταξιούχων του ΤΑΠ-ΟΤΕ, της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, να συνεχίσει να λειτουργεί το Γραφείο του ΟΤΕ στην Κυπαρισσία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-Προτίθεται, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να θέσει το θέμα στη Διοίκηση του ΟΤΕ, προκειμένου αυτή να επανεξετάσει την απόφασή της και να συνεχιστεί η απαραίτητη λειτουργία του Γραφείου Κυπαρισσίας;»
ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΗ Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΄ΣΦΑΓΗ΄ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ!
ΣΤΟ ΤΡΙΜΕΛΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ ΜΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΔΟΛΟ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΛΑΓΑΝΑΚΟΣ, ΚΟΥΔΟΥΝΗΣ, ΣΠΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΣΑΚΑΛΑΚΟΥ
Πλήρη επιβεβαίωση για την χθεσινή ανάρτηση μας για τους δημοτικούς συμβούλους του δήμου Καλαμάτας όπου παραπέμπονται αυτεπάγγελτα από τον εισαγγελέα σε ποινική δίκη για την κατάργηση της εμποροπανήγυρης της Υπαπαντής του Κυρίου στον δήμο Καλαμάτας.
Οι προαναφερόμενοι αν και είχαν ενημερωθεί πως δεν είχαν δικαίωμα ψήφου στο δημοτικό συμβούλιο για την συγκεκριμένη υπόθεση μιας που ήταν μέλη του εμπορικού συλλόγου Καλαμάτας, έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια του νόμους του κράτους και ψήφισαν για την κατάργηση της πανήγυρης μπας και σπρώξουν τους καταναλωτές στα καταστήματα τους.
Έτσι στην προανακριτική που έκανε ο εισαγγελέας είδε ..........
τα αίσχη που έκαναν και τους παραπέμπει σε ποινική δίκη για παράβαση καθήκοντος με ενδεχόμενο δόλο. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό μιας που σύμφωνα με πληροφορίες μας το Συνδικάτο Μικροπωλητών Ελλάδος όπου τα μέλη του Δ.Σ είναι και μάρτυρες δεν θα κάνει πίσω.
Δημοτικό Σαφάρι
ΣΧΟΛΙΟ
Έλα Παναγιώτη Νίκα και Λαγανάκο.... Θα κάνετε μπανάαανννααα.
Πλήρη επιβεβαίωση για την χθεσινή ανάρτηση μας για τους δημοτικούς συμβούλους του δήμου Καλαμάτας όπου παραπέμπονται αυτεπάγγελτα από τον εισαγγελέα σε ποινική δίκη για την κατάργηση της εμποροπανήγυρης της Υπαπαντής του Κυρίου στον δήμο Καλαμάτας.
Οι προαναφερόμενοι αν και είχαν ενημερωθεί πως δεν είχαν δικαίωμα ψήφου στο δημοτικό συμβούλιο για την συγκεκριμένη υπόθεση μιας που ήταν μέλη του εμπορικού συλλόγου Καλαμάτας, έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια του νόμους του κράτους και ψήφισαν για την κατάργηση της πανήγυρης μπας και σπρώξουν τους καταναλωτές στα καταστήματα τους.
Έτσι στην προανακριτική που έκανε ο εισαγγελέας είδε ..........
τα αίσχη που έκαναν και τους παραπέμπει σε ποινική δίκη για παράβαση καθήκοντος με ενδεχόμενο δόλο. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό μιας που σύμφωνα με πληροφορίες μας το Συνδικάτο Μικροπωλητών Ελλάδος όπου τα μέλη του Δ.Σ είναι και μάρτυρες δεν θα κάνει πίσω.
Δημοτικό Σαφάρι
ΣΧΟΛΙΟ
Έλα Παναγιώτη Νίκα και Λαγανάκο.... Θα κάνετε μπανάαανννααα.
Η Νάντια Γιαννακοπούλου αναφορικά με την απελευθέρωση των αδειών ταξί
Οι επαγγελματίες ταξί, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, είναι οικογενειάρχες που εργάζονται σκληρά. Πολλοί από αυτούς είναι υπερχρεωμένοι σε τράπεζες προκειμένου να αγοράσουν μια άδεια ταξί που κόστιζε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτή η διαδικασία εξελισσόταν εν γνώσει του κράτους, καθώς η μεταβίβαση των αδειών γινόταν με διοικητική πράξη των αρμόδιων υπηρεσιών.
Η απόλυτη και ξαφνική απελευθέρωση των αδειών ταξί είναι μια τακτική ισοπεδωτική που δεν λογαριάζει τις ανάγκες των επαγγελματιών του κλάδου, πολλοί από τους οποίους χρωστάνε χιλιάδες ευρώ σε τράπεζες ή ακόμη έχουν βάλει το σπίτι τους σε υποθήκη. Το πληθυσμιακό κριτήριο, ειδικά στην περιφέρεια, πρέπει να ισχύσει, όπως άλλωστε συμβαίνει σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης.
Επιπλέον, απαιτείται να υπάρξει ειδική ρύθμιση για να .........
δοθεί η δυνατότητα, σε όσους δεν πρόλαβαν, να αποσβέσουν την αξία των αδειών που χρυσοπλήρωσαν και τώρα η αξία τους εκμηδενίζεται.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, το επάγγελμα πρέπει να απελευθερωθεί με κανόνες και κριτήρια, αντικειμενικά και δίκαια.
Η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών πρέπει να συμβεί, αλλά προς το συμφέρον της κοινωνίας, δηλαδή των επαγγελματιών και των πολιτών.
Αντίθετα, με την παρούσα κατάσταση, όπως και με την προηγούμενη, υπάρχει η σοβαρή απειλή να επωφεληθούν για ακόμη μία φορά οι «αετονύχηδες» που προετοιμάζονται χρόνια για αυτήν την κατάσταση.
Η απόλυτη και ξαφνική απελευθέρωση των αδειών ταξί είναι μια τακτική ισοπεδωτική που δεν λογαριάζει τις ανάγκες των επαγγελματιών του κλάδου, πολλοί από τους οποίους χρωστάνε χιλιάδες ευρώ σε τράπεζες ή ακόμη έχουν βάλει το σπίτι τους σε υποθήκη. Το πληθυσμιακό κριτήριο, ειδικά στην περιφέρεια, πρέπει να ισχύσει, όπως άλλωστε συμβαίνει σε πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης.
Επιπλέον, απαιτείται να υπάρξει ειδική ρύθμιση για να .........
δοθεί η δυνατότητα, σε όσους δεν πρόλαβαν, να αποσβέσουν την αξία των αδειών που χρυσοπλήρωσαν και τώρα η αξία τους εκμηδενίζεται.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, το επάγγελμα πρέπει να απελευθερωθεί με κανόνες και κριτήρια, αντικειμενικά και δίκαια.
Η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών πρέπει να συμβεί, αλλά προς το συμφέρον της κοινωνίας, δηλαδή των επαγγελματιών και των πολιτών.
Αντίθετα, με την παρούσα κατάσταση, όπως και με την προηγούμενη, υπάρχει η σοβαρή απειλή να επωφεληθούν για ακόμη μία φορά οι «αετονύχηδες» που προετοιμάζονται χρόνια για αυτήν την κατάσταση.
Οδηγίες του ΙΚΑ για την εφαρμογή του «εργόσημου»
Αναλυτικές οδηγίες για την εφαρμογή του μέτρου του "εργόσημου", παρέχει με εγκύκλιο του, ο διοικητής του ΙΚΑ Ροβέρτος Σπυρόπουλος.
Το "εργόσημο", το οποίο θεσμοθετήθηκε με το νέο ασφαλιστικό νόμο, (ν. 3863/2010), δίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας, τη δυνατότητα σε όλους όσους απασχολούν εργαζόμενους σε κατ' οίκον περιστασιακές εργασίες όπως: οικιακούς βοηθούς, νοσοκόμους, συνοδούς, baby sitters, οικοδιδάσκαλους, κηπουρούς, κομμωτές, μακιγιέρ, ξυλουργούς, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κ.λπ., να μπορούν εύκολα να τους απασχολούν με απόλυτη διασφάλιση και νομιμότητα.
Στη νέα διαδικασία υπάγονται ενδεικτικά οι εξής εργασίες ή υπηρεσίες: .........
Οι υπηρεσίες οικογενειακής φροντίδας, (οικιακή καθαριότητα, γενικό νοικοκυριό). Οι κηπουρικές εργασίες και οι μεμονωμένες μικροεπισκευαστικές εργασίες οι οποίες δεν συνιστούν οικοδομικές εργασίες. Η παράδοση ιδιαιτέρων μαθημάτων, η φύλαξη και η μεταφορά νηπίων και βρεφών, η παροχή φροντίδας σε ηλικιωμένους, και η συμμετοχή σε προγράμματα αποκατάστασης ατόμων σε Ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
Κατά τη διαδικασία της εφαρμογής του "εργοσήμου", ο εργοδότης προσέρχεται στα ΕΛΤΑ ή στις Τράπεζες και προαγοράζει τον αριθμό των εργοσήμων που επιθυμεί, προκειμένου να τα αποδώσει στον απασχολούμενο έναντι της αμοιβής, που έχει συμφωνηθεί μεταξύ τους. Η τιμή αγοράς του εργοσήμου περιλαμβάνει την αμοιβή του απασχολούμενου και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές.
Ο απασχολούμενος μεταβαίνει ο ίδιος στα ΕΛΤΑ ή στις Τράπεζες, προκειμένου να εξαργυρώσει τα κουπόνια του και εισπράττει το αναγραφόμενο πληρωτέο ποσό.
Οι ασφαλιστικές εισφορές μεταβιβάζονται αυτόματα από τα ΕΛΤΑ ή τις Τράπεζες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ο εργαζόμενος κατοχυρώνει τα δικαιώματά του, για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.
Οι καταβληθείσες ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη κατά τα 2/3 και από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζόμενου κατά το 1/3.
Ως δικαιολογητικό, συνυποβάλλεται με τη φορολογική δήλωση η ετήσια απολογιστική κατάσταση, που θα αποστέλλει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον εργοδότη.
Με τον τρόπο αυτό, ο εργοδότης προστατεύεται πλήρως από κάθε καταγγελία για παράνομη απασχόληση και ο απασχολούμενος διασφαλίζει τα ασφαλιστικά του δικαιώματα για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.
Το "εργόσημο", το οποίο θεσμοθετήθηκε με το νέο ασφαλιστικό νόμο, (ν. 3863/2010), δίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας, τη δυνατότητα σε όλους όσους απασχολούν εργαζόμενους σε κατ' οίκον περιστασιακές εργασίες όπως: οικιακούς βοηθούς, νοσοκόμους, συνοδούς, baby sitters, οικοδιδάσκαλους, κηπουρούς, κομμωτές, μακιγιέρ, ξυλουργούς, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κ.λπ., να μπορούν εύκολα να τους απασχολούν με απόλυτη διασφάλιση και νομιμότητα.
Στη νέα διαδικασία υπάγονται ενδεικτικά οι εξής εργασίες ή υπηρεσίες: .........
Οι υπηρεσίες οικογενειακής φροντίδας, (οικιακή καθαριότητα, γενικό νοικοκυριό). Οι κηπουρικές εργασίες και οι μεμονωμένες μικροεπισκευαστικές εργασίες οι οποίες δεν συνιστούν οικοδομικές εργασίες. Η παράδοση ιδιαιτέρων μαθημάτων, η φύλαξη και η μεταφορά νηπίων και βρεφών, η παροχή φροντίδας σε ηλικιωμένους, και η συμμετοχή σε προγράμματα αποκατάστασης ατόμων σε Ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
Κατά τη διαδικασία της εφαρμογής του "εργοσήμου", ο εργοδότης προσέρχεται στα ΕΛΤΑ ή στις Τράπεζες και προαγοράζει τον αριθμό των εργοσήμων που επιθυμεί, προκειμένου να τα αποδώσει στον απασχολούμενο έναντι της αμοιβής, που έχει συμφωνηθεί μεταξύ τους. Η τιμή αγοράς του εργοσήμου περιλαμβάνει την αμοιβή του απασχολούμενου και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές.
Ο απασχολούμενος μεταβαίνει ο ίδιος στα ΕΛΤΑ ή στις Τράπεζες, προκειμένου να εξαργυρώσει τα κουπόνια του και εισπράττει το αναγραφόμενο πληρωτέο ποσό.
Οι ασφαλιστικές εισφορές μεταβιβάζονται αυτόματα από τα ΕΛΤΑ ή τις Τράπεζες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ο εργαζόμενος κατοχυρώνει τα δικαιώματά του, για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.
Οι καταβληθείσες ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη κατά τα 2/3 και από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζόμενου κατά το 1/3.
Ως δικαιολογητικό, συνυποβάλλεται με τη φορολογική δήλωση η ετήσια απολογιστική κατάσταση, που θα αποστέλλει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον εργοδότη.
Με τον τρόπο αυτό, ο εργοδότης προστατεύεται πλήρως από κάθε καταγγελία για παράνομη απασχόληση και ο απασχολούμενος διασφαλίζει τα ασφαλιστικά του δικαιώματα για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.
Έως 20 ευρώ το τετραγωνικό το ειδικό τέλος στα ακίνητα
Με συντελεστή από 3 έως και 16 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και με προσαύξηση που φτάνει το 25% για τα νεόδμητα κτίρια θα επιβάλλεται το νέο ειδικό τέλος ακινήτων.
Για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους 0,50 ευρώ το τετραγωνικό.
Λεπτομέρειες σχετικά με το τέλος ακίνητης περιουσίας έδωσε το υπουργείο Οικονομικών, αναλυτικά:.......
1.Σε ποιον επιβάλλεται το τέλος;
Το τέλος επιβάλλεται στον κύριο του ακινήτου ή στον επικαρπωτή. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας βαρυνόμενοι είναι οι συνιδιοκτήτες κατά το λόγο της συμμετοχής καθενός από αυτούς. Υπόχρεος για την καταβολή είναι ο χρήστης του ακινήτου, ο οποίος το καταβάλλει μαζί με τον λογαριασμό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν ο χρήστης είναι μισθωτής, με την καταβολήεπέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα.
2.Έχει ληφθεί πρόνοια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, πολύτεκνους, επιδοτούμενους ανέργους και ανάπηρους;
Φυσικά. Είναι προφανές ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις έχει καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε το τέλος να είναι απολύτως αναλογικό. Ειδικότερα, για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους (€ 0,5), ανεξάρτητα από τον χρόνο δόμησης του ακινήτου (και εφόσον αυτό βρίσκεται σε περιοχή τιμής ζώνης κάτω των € 3.000 ανά τ.μ.), εφόσον πρόκειται για ακίνητο που ιδιοκατοικείται από πολύτεκνο, άνεργο επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ (1/1-31/8 για το 2011 ή 1/1-30/4 για το 2012), ή άτομο ανάπηρο ή βαρυνόμενο φορολογικά από ανάπηρο.
3.Πώς υπολογίζεται το έκτακτο ειδικό τέλος;
Για τον υπολογισμό του τέλος λαμβάνεται υπόψη το ύψος της τιμής ζώνης (με βάση τα οποία λογίστηκε το τέλος ακίνητης περιουσίας στο ακίνητο), το εμβαδό του ακινήτου, συντελεστής προσδιορισμού του τέλους σε ευρώ ανά τ.μ., καθώς και συντελεστής προσαύξησης αντιστρόφως ανάλογος προς την παλαιότητα του ακινήτου. Συγκεκριμένα:
4.Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από την καταβολή του τέλους;
Οι υποκειμενικές και αντικειμενικές απαλλαγές από το έκτακτο ειδικό τέλος ταυτίζονται με τις απαλλαγές που προβλέπονται στο νόμο (παρ. 7, άρ. 24, ν. 2130/1993)*
5.Σε τι είδους ακίνητα επιβάλλεται το τέλος;
Επιβάλλεται πάνω στις δομημένες επιφάνειες που ηλεκτροδοτούνται για οικιακή ή εμπορική χρήση και οι οποίες αποτελούν την βάση και για το τέλος της ακίνητης περιουσίας υπέρ των Ο.Τ.Α. (άρ. 24, ν. 2130/1993).
6.Πώς γίνεται ο υπολογισμός του τέλους;
Με την εφαρμογή δέκα συντελεστών, από 0,5 (για τις ευπαθείς ομάδες) έως και 16 ευρώ (για πολύ ακριβές περιοχές) ανά τετραγωνικό μέτρο, ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται το ακίνητο και την εφαρμογή συντελεστή προσαύξησης για τα νεόδμητα κτίρια.
7.Πώς εξασφαλίζεται η εισπραξιμότητα του τέλους;
Το θέμα της εισπραξιμότητας του τέλους κατέστησε επιβεβλημένη την ανάγκη επιβολής του με βάση τα δεδομένα των μηχανογραφικών καταστάσεων της ΔΕΗ.
8.Πώς καταβάλλεται το ειδικό έκτακτο τέλος;
Το ειδικό έκτακτο τέλος συνεισπράττεται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος ως εξής:
- για το 2011 σε δύο ισόποσες δόσεις από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2012,
- για το 2012 σε τέσσερις ισόποσες δόσεις από τον Μάιο μέχρι τον Δεκέμβριο 2012.
9.Υπάρχουν κυρώσεις αν δεν καταβληθεί το τέλος;
Σε περίπτωση που δεν καταβληθεί το τέλος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοίπρομηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουνστη διακοπή του ρεύματος και δεν το επαναχορηγούν μέχρι την εξόφλησή του. Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση ρεύματος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές, αφού διαγράψουν τον υπόχρεο συνδρομητήενημερώνουν το Ελληνικό Δημόσιο,ώστε να μεριμνήσει για την είσπραξη του οφειλόμενου τέλους, σύμφωναμε τις διατάξειςτου Κώδικα για την Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) Η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος δεν επιτρέπεται αν δεν εξοφληθεί προηγουμένως το ειδικό τέλος.
Για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους 0,50 ευρώ το τετραγωνικό.
Λεπτομέρειες σχετικά με το τέλος ακίνητης περιουσίας έδωσε το υπουργείο Οικονομικών, αναλυτικά:.......
1.Σε ποιον επιβάλλεται το τέλος;
Το τέλος επιβάλλεται στον κύριο του ακινήτου ή στον επικαρπωτή. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας βαρυνόμενοι είναι οι συνιδιοκτήτες κατά το λόγο της συμμετοχής καθενός από αυτούς. Υπόχρεος για την καταβολή είναι ο χρήστης του ακινήτου, ο οποίος το καταβάλλει μαζί με τον λογαριασμό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν ο χρήστης είναι μισθωτής, με την καταβολήεπέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα.
2.Έχει ληφθεί πρόνοια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, πολύτεκνους, επιδοτούμενους ανέργους και ανάπηρους;
Φυσικά. Είναι προφανές ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις έχει καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε το τέλος να είναι απολύτως αναλογικό. Ειδικότερα, για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, εισάγεται ειδικός συντελεστής προσδιορισμού του τέλους (€ 0,5), ανεξάρτητα από τον χρόνο δόμησης του ακινήτου (και εφόσον αυτό βρίσκεται σε περιοχή τιμής ζώνης κάτω των € 3.000 ανά τ.μ.), εφόσον πρόκειται για ακίνητο που ιδιοκατοικείται από πολύτεκνο, άνεργο επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ (1/1-31/8 για το 2011 ή 1/1-30/4 για το 2012), ή άτομο ανάπηρο ή βαρυνόμενο φορολογικά από ανάπηρο.
3.Πώς υπολογίζεται το έκτακτο ειδικό τέλος;
Για τον υπολογισμό του τέλος λαμβάνεται υπόψη το ύψος της τιμής ζώνης (με βάση τα οποία λογίστηκε το τέλος ακίνητης περιουσίας στο ακίνητο), το εμβαδό του ακινήτου, συντελεστής προσδιορισμού του τέλους σε ευρώ ανά τ.μ., καθώς και συντελεστής προσαύξησης αντιστρόφως ανάλογος προς την παλαιότητα του ακινήτου. Συγκεκριμένα:
Συντελεστής ειδικού τέλους (€/τ.μ.) | Τιμή ζώνης | Παλαιότητα | Συντελεστής |
0,5 | για ευπαθείς ομάδες | έως 26 έτη | 1 |
3 | έως € 500 | 25-20 έτη | 1,05 |
4 | € 501-1000 | 19-15 έτη | 1,1 |
5 | € 1001-1500 | 14-10 έτη | 1,15 |
6 | € 1501-2000 | 9-5 έτη | 1,2 |
8 | € 2001-2500 | 4-0 έτη | 1,25 |
10 | € 2501-3000 |
|
|
12 | € 3001-4000 |
|
|
14 | € 4001-5000 |
|
|
16 | € 5001 και άνω |
|
|
4.Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από την καταβολή του τέλους;
Οι υποκειμενικές και αντικειμενικές απαλλαγές από το έκτακτο ειδικό τέλος ταυτίζονται με τις απαλλαγές που προβλέπονται στο νόμο (παρ. 7, άρ. 24, ν. 2130/1993)*
5.Σε τι είδους ακίνητα επιβάλλεται το τέλος;
Επιβάλλεται πάνω στις δομημένες επιφάνειες που ηλεκτροδοτούνται για οικιακή ή εμπορική χρήση και οι οποίες αποτελούν την βάση και για το τέλος της ακίνητης περιουσίας υπέρ των Ο.Τ.Α. (άρ. 24, ν. 2130/1993).
6.Πώς γίνεται ο υπολογισμός του τέλους;
Με την εφαρμογή δέκα συντελεστών, από 0,5 (για τις ευπαθείς ομάδες) έως και 16 ευρώ (για πολύ ακριβές περιοχές) ανά τετραγωνικό μέτρο, ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται το ακίνητο και την εφαρμογή συντελεστή προσαύξησης για τα νεόδμητα κτίρια.
7.Πώς εξασφαλίζεται η εισπραξιμότητα του τέλους;
Το θέμα της εισπραξιμότητας του τέλους κατέστησε επιβεβλημένη την ανάγκη επιβολής του με βάση τα δεδομένα των μηχανογραφικών καταστάσεων της ΔΕΗ.
8.Πώς καταβάλλεται το ειδικό έκτακτο τέλος;
Το ειδικό έκτακτο τέλος συνεισπράττεται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος ως εξής:
- για το 2011 σε δύο ισόποσες δόσεις από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2012,
- για το 2012 σε τέσσερις ισόποσες δόσεις από τον Μάιο μέχρι τον Δεκέμβριο 2012.
9.Υπάρχουν κυρώσεις αν δεν καταβληθεί το τέλος;
Σε περίπτωση που δεν καταβληθεί το τέλος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοίπρομηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουνστη διακοπή του ρεύματος και δεν το επαναχορηγούν μέχρι την εξόφλησή του. Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση ρεύματος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές, αφού διαγράψουν τον υπόχρεο συνδρομητήενημερώνουν το Ελληνικό Δημόσιο,ώστε να μεριμνήσει για την είσπραξη του οφειλόμενου τέλους, σύμφωναμε τις διατάξειςτου Κώδικα για την Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) Η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος δεν επιτρέπεται αν δεν εξοφληθεί προηγουμένως το ειδικό τέλος.
Microsoft: Έκανε τα πρώτα αποκαλυπτήρια του Windows 8
Η Microsoft σήκωσε το πέπλο μυστικότητας που σκέπαζε έως τώρα την επόμενη γενιά του λειτουργικού συστήματός της και άφησε τους ειδικούς του λογισμικού να πάρουν μια πρώτη γεύση των μελλοντικών Windows 8, που σχεδιάζονται έτσι ώστε να «τρέχουν» σε όλα τα είδη υπολογιστών (επιτραπέζιους, φορητούς και ταμπλέτες).
Η νέα έκδοση -που μπορεί τελικά να έχει διαφορετικό όνομα και όχι Windows 8- προαλείφεται να αποτελέσει μια ριζική «επανεφεύρεση» των Windows, με τις πιο δραστικές αλλαγές μετά τα Windows 95.
Αν και τα Windows παραμένουν το κυρίαρχο .........
λειτουργικό σύστημα στον κόσμο, οι ανταγωνιστές της Microsoft κερδίζουν αργά αλλά σταθερά έδαφος, κυρίως μέσα από πλατφόρμες λογισμικού για κινητά και ταμπλέτες.
Η μεγάλη πρόκληση της εταιρίας είναι πλέον να πείσει ότι τα Windows μπορούν να κυριαρχήσουν και σε αυτό το εν κινήσει «ταμπλό». Το νέο λογισμικό, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2012 (αν και η εταιρία δεν έχει δώσει μέχρι τώρα μια κατά προσέγγιση ημερομηνία κυκλοφορίας του), για πρώτη φορά θα δουλεύει με τους επεξεργαστές χαμηλής ισχύος της ARM, που σήμερα χρησιμοποιούνται ευρέως σε «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες.
Μέχρι τώρα τα Windows -με την εξαίρεση των Windows Phone- απαιτούσαν ισχυρότερους επεξεργαστές Intel ή συμβατούς με αυτούς. Η Microsoft βρίσκεται υπό πίεση να δώσει μια απάντηση στο λειτουργικό iOS της Apple και στο Android της Google για κινητά και αυτή η εξέλιξη αποτελεί ευχάριστα νέα για την εταιρία ARM Holdings, που επιτέλους μπορεί να «βάλει πόδι» στην τεράστια αγορά των Windows.
Η νέα έκδοση -που μπορεί τελικά να έχει διαφορετικό όνομα και όχι Windows 8- προαλείφεται να αποτελέσει μια ριζική «επανεφεύρεση» των Windows, με τις πιο δραστικές αλλαγές μετά τα Windows 95.
Αν και τα Windows παραμένουν το κυρίαρχο .........
λειτουργικό σύστημα στον κόσμο, οι ανταγωνιστές της Microsoft κερδίζουν αργά αλλά σταθερά έδαφος, κυρίως μέσα από πλατφόρμες λογισμικού για κινητά και ταμπλέτες.
Η μεγάλη πρόκληση της εταιρίας είναι πλέον να πείσει ότι τα Windows μπορούν να κυριαρχήσουν και σε αυτό το εν κινήσει «ταμπλό». Το νέο λογισμικό, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2012 (αν και η εταιρία δεν έχει δώσει μέχρι τώρα μια κατά προσέγγιση ημερομηνία κυκλοφορίας του), για πρώτη φορά θα δουλεύει με τους επεξεργαστές χαμηλής ισχύος της ARM, που σήμερα χρησιμοποιούνται ευρέως σε «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες.
Μέχρι τώρα τα Windows -με την εξαίρεση των Windows Phone- απαιτούσαν ισχυρότερους επεξεργαστές Intel ή συμβατούς με αυτούς. Η Microsoft βρίσκεται υπό πίεση να δώσει μια απάντηση στο λειτουργικό iOS της Apple και στο Android της Google για κινητά και αυτή η εξέλιξη αποτελεί ευχάριστα νέα για την εταιρία ARM Holdings, που επιτέλους μπορεί να «βάλει πόδι» στην τεράστια αγορά των Windows.
Μεσσηνιακές εφημερίδες της 15ης Σεπτεμβρίου 2011
Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.
Για τις Αθηναϊκές εφημερίδες πατήστε εδώ
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.
Για τις Αθηναϊκές εφημερίδες πατήστε εδώ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)