Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

Δρομολογείται το οριστικό κλείσιμο του ΟΣΕ Κυπαρισσίας.

Δρομολογήθηκε ήδη το οριστικό λουκέτο στον ΟΣΕ Κυπαρισσίας μιας και τα δρομολόγια από την Μεσσηνιακή πρωτεύουσα στην Κυπαρισσία και το αντίστροφο μειώθηκαν ακόμα περισσότερο κάνοντας την επικοινωνία πιο προβληματική από πρίν.
Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια του ΟΣΕ που ανακοινώθηκαν και θα έχουν ισχύ από 1η Αυγούστου, το επερχόμενο λουκέτο θεωρείται βέβαιο.
Ετσι αποκόπτεται Η Μεσσηνία από Πύργο - Πάτρα ενώ περιορίζεται σε ΜΟΝΟ ένα με την Καλαμάτα.

Αναλυτικά τα δρομολόγια του ΟΣΕ έχουν ως εξής: ......

Η γραμμή Καλαμάτας-Μεσσήνης και αντιστρόφως θα εξυπηρετείται με 14 δρομολόγια την ημέρα.
Η γραμμή από την Καλαμάτα μέχρι το ΤΕΙ θα εξυπηρετείται με 10 δρομολόγια την ημέρα

Από τις περικοπές όμως δεν λείπουν από την Καλαμάτα προς την Κυπαρισσία και το αντίστροφο, από Καλαμάτα προς Πάτρα και το αντίστροφο.
Όσο για την γραμμή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα αυτή δεν προβλέπεται να επαναλειτουργήσει.

Στον Ευρυπίδη Στυλιανίδη αύριο το μεσημέρι ο Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος

Συνάντηση με τον Υπουργό μεταφορών Ευρυπίδη Στυλιανίδη θα έχει αύριο το μεσημέρι ο Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος για το θέμα του σιδηρόδρομου.
Σε δηλώσεις που παραχώρησε ο Κος Δράκος για το θέμα είπε ότι αύριο το μεσημέρι η Επιτροπή για το σιδηρόδρομο, που έχει οριστεί με απόφαση του Νομ/κού Συμβουλίου, θα έχουμε συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη, για να συζητήσουμε για το σιδηρόδρομο.
Γνωρίζετε τις εξελίξεις και τα θέματα, όπως τα έχουμε θέσει, την απόφασή μας να διεκδικήσουμε χωρίς υπαναχωρήσεις τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο και τα έχουμε βάλει σε μια τριμερή βάση.
Ένα είναι η αμεσότητα των τοπικών και των ..........

περιφερειακών δρομολογίων, τα οποία πρέπει να υποστηριχτούν σε κάθε περίπτωση με επιχειρήματα σημαντικά, πέραν της οικονομικής πολλές φορές προσέγγισης, που γίνεται σε απόλυτους αριθμούς για να δούμε τη βιωσιμότητα των δρομολογίων.

Θεωρούμε ότι σε περιοχές που υπάρχουν αναπτυξιακά προβλήματα, που έχουν υποστεί ζημιές από έκτακτα καιρικά φαινόμενα ή καταστροφές και σε μια περιοχή γενικότερα της δυτικής Πελοποννήσου όπου είναι αναγκαία η υποστήριξη, χωρίς μεγάλα κονδύλια, για τη συνέχιση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.
Αυτό σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει από κανέναν να υποτιμηθεί, δοθέντος μάλιστα ότι κι από την πλευρά μας κι όλων των παραγόντων, κατατέθηκε η βούλησή μας να συζητήσουμε και τη συμβολή μας στη διαμόρφωση του οικονομικού πακέτου που θα δημιουργεί προσφορότερο έδαφος και προοπτικές στη λειτουργία των τοπικών δρομολογίων.
Υπήρξε μια ανταπόκριση στην πίεση που κάναμε για τα δρομολόγια μέχρι τον Άρι και μέχρι τη Μεσσήνη. Από εκεί και πέρα δε μας καλύπτει καθόλου ο χειρισμός που έγινε για τα περιφερειακά δρομολόγια, όταν μάλιστα εμείς ζητήσαμε την περαιτέρω ενίσχυσή τους με δρομολόγια τουριστικού, οικολογικού, εκπαιδευτικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Το δεύτερο θέμα είναι της επαναδρομολόγησης της γραμμής με πλέγμα δρομολογίων, κι όχι με αποσπασματικότητα, ώστε να μπορεί να λέγεται συγκοινωνία.
Τρίτο και επίσης μεγάλο θέμα, η κανονικοποίηση της γραμμής, όπου ζητούμε η μελέτη για τη γραμμή Πάτρας-Πύργου-Κυπαρισσίας-Καλαμάτας να έχει και ορίζοντα και προσδιορισμό υλοποίησης όλου του έργου, γιατί υπάρχει μέχρι και την Πάτρα. Ακόμα ζητούμε στην προοπτική να υπάρξει ένταξη στον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό το γενικότερο, αντίστοιχη κανονικοποίηση κι από την Καλαμάτα μέσω Τρίπολης στην Κόρινθο. Θεωρούμε μάλιστα ότι πρέπει κι εδώ να ξεκινήσει η μελέτη και να υπάρξει ένας χρονικός ορίζοντας υλοποίησης από την Κόρινθο προς τα κάτω και στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.

Επίσης στον κ.Στυλιανίδη θα ξαναδώσω και το διεκδικητικό μας υπόμνημα για το αεροδρόμιο, καθώς και για άλλα σημαντικά ζητήματα, που αφορούν την υπόθεση συγκοινωνία στον ελληνικό νότο. Επίσης θα επαναφέρω το ζήτημα δημιουργίας διευθύνσεων Μεταφορών, εντελώς εκμηχανισμένων με τα τελευταία συστήματα Πληροφορικής προκειμένου να έχουμε καλλίτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και διαφάνεια στο όλο σύστημα.

Στον Πύργο Ηλείας το βράδυ για τον Σιδηρόδρομο.

Μετα την συνάντηση με τον ευρυπίδη Στυλιανίδη ο Νομάρχης Μεσσηνίας θα μεταβεί στον Πύργο Ηλείας όπου το βράδυ θα παραστεί σε μια ημερίδα που διοργανώνεται για το σιδηρόδρομο και θα καταθέσει ως Πρόεδρος της ΕΝΑΕ, αλλά και ως Νομάρχης Μεσσηνίας τις καταγεγραμμένες θέσεις μας για το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο.

Ο αγώνας μας θα είναι συνεχής, αδιάκοπος και χωρίς εκπτώσεις. Αυτό γιατί πιστεύουμε ακράδαντα, ότι ο σιδηρόδρομος και στην περιοχή μας, όπως και στα υπόλοιπα μέρη της πατρίδας μας, μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο επικοινωνίας και συγκοινωνίας, οικολογικό, φιλικό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο και πιστεύουμε με σωστό προγραμματισμό και διαχείριση των κονδυλίων και οραματική σχεδίαση, πράγματι μπορεί να ανταποκριθεί και να δώσει πάρα πολύ σπουδαίες λύσεις. Τέτοιο πιστεύουμε το μέλλον του σιδηροδρόμου και γι΄ αυτό θα αγωνιστούμε.
Η ΕΝΑΕ στα πλαίσια του συνεδρίου ΠΟΛΙΣ, που γίνεται κάθε δεύτερη χρονιά Νοέμβρη μήνα στη Θεσσαλονίκη, για τη φετινή χρονιά το θεματικό της ζήτημα θα είναι το ζήτημα του σιδηροδρόμου, για το οποίο έχουν συναινέσει ακόμη και οι Νομαρχίες, οι οποίες δεν χρησιμοποιούν ως μέσω το σιδηρόδρομο.

Φιλιατρά Νews

Συνάντηση με τον υπουργό Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλο θα εχει αύριο ο Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος

Συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας κο Δημήτρη Αβραμόπουλο θα έχει αύριο το πρωϊ στις 11 ο νομάρχης Μεσσηνίας κος Δημήτρης Δράκος και σκοπός της συνάντησης είναι να συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με την λειτουργία των νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στην διαχείριση του υιού της νέας γρίπης και των προβλημάτων που επιφέρει.

Όπως δήλωσε ο Νομάρχης Μεσσηνίας Κος Δράκος, τα θέματα που θα συζητήσει με τον Κο Αβραμόπουλο τα χωρίζει σε δυο κεφάλαια.
"Το πρώτο είναι το ζήτημα της επικοινωνίας, της ενημέρωσης, της πληροφόρησης της ορθής αντιμετώπισης και της έγκαιρης αντίδρασης των συμπολιτών μας αλλά και των δομών υγείας στην υπόθεση αυτή.

Το δεύτερο, μέγα επίσης ζήτημα είναι οι δράσεις που πρέπει να έχει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση διά των Διευθύνσεων Υγείας της, στην προσπάθεια η οποία θα αρχίσει από το Σεπτέμβριο με τον εμβολιασμό του πληθυσμού.
Εμείς, μέσω των διευθύνσεων Υγείας έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε και να βοηθήσουμε αποτελεσματικά, ουσιαστικά και υπεύθυνα στο ζήτημα αυτό και πιστεύουμε ότι θα είμαστε ενταγμένοι στη γενικότερη διαχείριση αυτής της υπόθεσης.

Ο κ.Υπουργός μου τηλεφώνησε προ ημερών, ανταποκρινόμενος σε σχετική μας ..........

επιστολή και μας κάλεσε να έχουμε αυτή τη συνάντηση. Υπάρχει ήδη ένας σχεδιασμός, ο οποίος θα μας κατατεθεί και θα έχουμε πολύ σύντομα νεώτερα για την υπόθεση αυτή.
Θέλω όμως να διαβεβαιώσω, ότι κατά την άποψή μας και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από το Υπουργείο Υγείας, τα συμπτώματα της νέας γρίπης δεν είναι έντονα, είναι πολύ ασθενέστερα από τα συμπτώματα που έδιναν άλλοι υιοί γρίπης.
Αυτό όμως, δε σημαίνει ούτε αμέλεια, ούτε εφησυχασμό διότι πέρα από τα ζητήματα ασφάλειας και υγείας των συμπολιτών μας είναι και ζήτημα οικονομικό και λειτουργίας της κοινωνίας γενικότερα.

Με την ευκαιρία και στο περιθώριο αυτής της συνάντησης, θα του επιδώσω και φυλλάδιο με τα πάγια αιτήματα στον τομέα της υγείας που έχουμε ως Μεσσηνία και θα επιδιώξω μια άλλη συνάντηση με τον κ.Υπουργό για να κουβεντιάσουμε τα ζητήματα που αφορούν το Νομό μας."

“Ναι” στο δεματοποιητή της Πύλου από το Νομαρχιακό

“Ναι” στην εγκατάσταση δεματοποιητή και δεματοποιημένων σκουπιδιών στον Αγιο Νικόλαο της Πύλου είπε η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου Μεσσηνίας, γνωμοδοτώντας θετικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.

Κατά της εγκατάστασης ψήφισαν οι μειοψηφίες, καθώς έμειναν αναπάντητα ερωτήματα, μιας και δεν παραβρέθηκε για να δώσει απαντήσεις η μελετήτρια ή εκπρόσωπος της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Γεγονός που επικρίθηκε έντονα.
Η πλειοψηφία στάθηκε στο γεγονός ότι ο δεματοποιητής είναι προσωρινή λύση και δέχθηκε τη διαβεβαίωση του περιφερειάρχη πως σε 2 χρόνια θα είναι έτοιμη η μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης της Περιφέρειας, που θα επεξεργαστεί τα δεματοποιημένα σκουπίδια.
Οι μειοψηφίες επεσήμαναν πως είναι άγνωστος ο νέος περιφερειακός σχεδιασμός και αμφισβήτησαν πως θα ξεκινήσει να υλοποιείται σε 2 χρόνια.

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε ο δήμαρχος Πύλου Γιώργος Χρονόπουλος, που ενημέρωσε για .......

τις αρνητικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κι εξέφρασε την αγωνία του αν σε 2 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί η μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης για τη διαχείριση των δεματοποιημένων σκουπιδιών.

Εκπρόσωποι των μειψηφιών του Δημοτικού Συμβουλίου (Τσώνης, Καραμπάτσος) επέμειναν στη θέση τους κατά της εγκατάστασης στον Αγιο Νικόλαο και ζήτησαν από το Ν.Σ. να μην τους αγνοήσει, όπως έκανε η Περιφέρεια.
Ο εισηγητής - αντινομάρχης Στάθης Αναστασόπουλος ανέφερε ότι οι δεματοποιητές αποτελούν προσωρινή λύση για 2 χρόνια και ανακοίνωσε πως η αρμόδια υπηρεσία (το Τμήμα Περιβάλλοντος) δεν έχει κατ’ αρχήν αντίρρηση στη μελέτη, αλλά παρουσιάζει 9 επισημάνσεις - παρατηρήσεις.
Ενημέρωσε ότι η μελετήτρια Βασιλική Μίχα που είχε κληθεί, δεν ήρθε λόγω προσωπικού σοβαρού κωλύματος, όμως, το μεσημέρι είχε στείλει έγγραφη γενικόλογη απάντηση σε ερωτήματα του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Χρήστου Μαλαπάνη.
Ο αντινομάρχης είπε ότι τέλος Αυγούστου θα έχουμε την ανακοίνωση του νέου περιφερειακού σχεδιασμού από τον περιφερειάρχη και σύντομα θα ξεκινήσουν τα έργα.

Ο δήμαρχος Γ. Χρονόπουλος είπε ότι υπάρχουν αρκετές ασάφειες. Ενημέρωσε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο με 9 - 8 ψήφους αποφάσισε πως δε θέλει δεματοποιητή και δεματοποιημένα σκουπίδια στο συγκεκριμένο χώρο, αλλά η απόφαση του Δ.Σ. απορρίφθηκε από την Περιφέρεια και το έργο συνεχίστηκε.
Απηύθυνε ερωτήματα για το «πού θα πάνε τα αδρανή των 8 δήμων, τα στρώματα; Δεν προβλέπεται πουθενά» και ζήτησε «το κόστος της απομάκρυνσης των δεματοποιημένων να το αναλάβει η Περιφέρεια. Αν το αναλάβουν οι δήμοι, καήκαμε». Εξέφρασε την αγωνία του, «στο “σπίτι” μας να διασφαλιστούν οι καλύτεροι περιβαλλοντικοί όροι και ότι σε 2 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί η μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης στην Περιφέρεια».
Παρατήρησε, επίσης, ότι δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με τη θέση “Στρογγυλό” στο Κυνηγού, που παρουσιάζεται ως εναλλακτική θέση.

Ο δημοτικός σύμβουλος της β’ ελάσσονος μειοψηφίας Φώτης Καραμπάτσος πληροφόρησε ότι «δύο φορές το Δ.Σ. είπε ότι δε θέλουμε σκουπίδια στον Αγιο Νικόλαο.
Είναι ο πλέον ακατάλληλος χώρος, πριν από 30 χρόνια ήταν κατάλληλος. Τις δύο αποφάσεις τις απέρριψε ο περιφερειάρχης.
Εχουμε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο Κυνηγού ο καπετάν Βασίλης δεν έχει παραχωρήσει χώρο, όπως έχει διαδοθεί. Και κει είναι ιδιωτικά κτήματα».
Ο εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας Βασίλης Τσώνης παρατήρησε πως η περιοχή του Αγίου Νικολάου «αναπτύσσεται τουριστικά, είναι κοντά στην πόλη.
Εχει οπτική επαφή με τη θάλασσα» και τόνισε:
«Η Περιφέρεια μας αγνόησε, αγνόησε το Δημοτικό Συμβούλιο, μην κάνετε και σεις το ίδιο λάθος να μας αγνοήσετε». Ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι ο χώρος στον Αγιο Νικόλαο «δεν επελέγη από μας.
Επελέγη από τη σύμβουλο του περιφερειάρχη, που εξέτασε τους 4 ενεργούς ΧΑΔΑ των δήμων της ενότητάς μας».

Ο επικεφαλής της “Ανατροπής” Χρήστος Μαλαπάνης αναρωτήθηκε και αμφισβήτησε: «Θα έχουμε σε 2 χρόνια μονάδα διαχείρισης; Με μια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα θέλει μια 7ετία - 8ετία για τη δημιουργία εργοστασίου.
Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε λύση, αν δεν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο».

Ο επικεφαλής της “Συνεργασίας” Θανάσης Πετράκος ανέφερε ότι «δεν έχει πρόγραμμα η Περιφέρεια» και παρατήρησε: «Οι επιστήμονες λένε ότι μ’ αυτά τα μυαλά θα οδηγηθούμε σε υψηλό κόστος, που θα πληρώσουν οι πολίτες. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε άγνωστο σχεδιασμό.
Καταψηφίζουμε την ανυπαρξία του περιφερειακού σχεδιασμού».

Ακολούθησαν τοποθετήσεις των νομαρχιακών συμβούλων Ντίνας Νικολάκου, Παναγιώτη Αλευρά, Δήμητρας Ψαρούλη, Θόδωρου Μπρεδήμα, Χρίστου Ριζά και Νίκου Πατσαρίνου.
Ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος είπε πως «έρχεται η Περιφέρεια εκεί που δεν μπορούν οι ΦΟΣΔΑ, εκεί που δεν μπορεί να δώσει λύση η Αυτοδιοίκηση» και σημείωσε:
«Προτείνεται μια ασφαλέστερη διαχείριση, διαχείριση υγείας, πολιτισμού. Πάμε σε ολοκληρωμένη διαχείριση. Εχουν συμφωνήσει και οι 31 ΟΤΑ της Μεσσηνίας. Θέλουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα, της ασφαλούς προσωρινής μετάβασης σε 4 σημεία στη Μεσσηνία με ορίζοντα 2ετίας.
Κλείνει διά παντός ο Αγιος Νικόλαος. Είναι η στόχευση και η ρητή διαβεβαίωση για 2 χρόνια.
Τα 2 χρόνια φθάνουν για να λυθεί το ζήτημα, για να έχουμε ολοκληρωμένη διαχείριση, που μπορεί να δίνει κι ενέργεια».
Ο κ. Μαλαπάνης προκάλεσε το νομάρχη «αν εγγυάται τα 2 χρόνια, να ψηφίσω κι εγώ».
Ο κ. Δράκος δεν έδωσε εγγύηση, αλλά κάλεσε σε ενότητα και από κοινού μάχη.
Σε δήλωσή του ο κ. Μαλαπάνης είπε ότι «η ενότητα στη διαχείριση κατακτάται όταν έχουμε στόχο τη μείωση του όγκου, την ανακύκλωση, όταν ιεραρχούμε τους στόχους και ξεκαθαρίζουμε ποιος πληρώνει.
Δύο χρόνια φθάνουν και σ’ ένα χρόνο θα κριθούμε όλοι μας». Ο επικεφαλής της ΝΑΣ Αρις Δαμαλάς είπε ότι το κόστος της διαχείρισης θα πέσει στις πλάτες των δημοτών, ζήτησε να πάμε γρήγορα σε ολοκληρωμένη διαχείριση και σημείωσε ότι είναι κατά του δεματοποιητή η κοινωνία της Πύλου.

Κλείνοντας, ο κ. Δράκος κάλεσε τον κ. Μαλαπάνη, «αφού λέτε ότι φθάνουν 2 χρόνια και δε θα γίνει στη Μεσσηνία η μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης, ψηφίστε.
Ο περιορισμός του όγκου των σκουπιδιών και η ανακύκλωση είναι δικό μας θέμα».

Πηγή: Ελευθερία

“Δρόμοι κρασιού” στους Γαργαλιάνους

Εκδηλώσεις με την επωνυμία “Δρόμοι κρασιού Τριφυλίας” οργανώνει ο Δήμος Γαργαλιάνων την Κυριακή 2 Αυγούστου στις 9 το βράδυ, στο δημοτικό πάρκο της πόλης.

Το πρόγραμμα, μετά τους χαιρετισμούς, προβλέπει τις ακόλουθες εισηγήσεις:
“Νέα αμπελοοινική πολιτική”, από το Σωτήρη Κόλλια, γεωπόνο της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Τριφυλίας.

“Αμπελουργία - Οινοποιία: Δρόμοι παράλληλοι και αλληλοεξαρτώμενοι”, από το Γεώργιο Κόκκινο, οινοποιό - αμπελουργό.

“Ελιά και αμπέλι: Απόσταγμα πολιτισμού και .........

παράδοσης - δυναμικό επιχειρείν”, από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργο Καραμπάτο.
Στις 10 το βράδυ έχει προγραμματιστεί η έναρξη γευσιγνωσίας.

Πηγή: Ελευθερία

Στις 12 Αυγούστου η νέα σήραγγα στο Αρτεμίσιο

Στις 12 Αυγούστου θα δοθεί στην κυκλοφορία η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο.
Η κυκλοφορία, όμως, θα γίνεται από μία λωρίδα σε κάθε σήραγγα, στην παλιά (προς Τρίπολη) και στη νέα (προς Κόρινθο).
Αυτό μας επεσήμανε στέλεχος του “Μορέα”, σημειώνοντας ότι στο τέλος Αυγούστου θα κλείσει η παλιά και θα λειτουργεί μόνο η νέα και για τις δύο κατευθύνσεις.
Για 3 μήνες, έως το τέλος Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, στην παλιά σήραγγα Αρτεμισίου θα γίνουν σημαντικές εργασίες για την αναβάθμισή της.
Μέσα στο Δεκέμβριο θα παραδοθούν κανονικά στην κυκλοφορία και οι δύο σήραγγες.

Για το διάστημα του Δεκαπενταύγουστου που προβλέπεται .........

αύξηση της κυκλοφορίας, θα υπάρχει ετοιμότητα ώστε να δοθεί προς χρήση, αν χρειαστεί, και η δεύτερη λωρίδα στην παλιά σήραγγα (προς Τρίπολη, Σπάρτη και Καλαμάτα), κατά την κάθοδο των Αθηναίων, και αντίστροφα κατά την επιστροφή, η δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας στη νέα σήραγγα.

Εκδικείται τον Γ. Λαμπρόπουλο ο Αντ. Ρέμος επειδή τον έστειλε να υπηρετήσει φαντάρος παρά τις πιέσεις για να τον απαλλάξουν

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του blog Press-gr o Αντώνης Ρέμος θα δώσει δωρεάν την συναυλία στην Πύλο για να βοηθήσει πολιτικά τον Αντώνη Σαμαρά ενώ ταυτόχρονα θέλει να εκδικηθεί τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας Γιάννη Λαμπρόπουλο επειδή όταν ήταν υπουργός τον έστειλε Φαντάρο και δεν τον απάλλαξε.

Το δημοσίευμα που υπάρχει σήμερα λοιπόν στο press-gr αναφέρει τα εξής:.......

.........
Τη νέα πληροφορία που θέλω εγώ να προσθέσω είναι ότι ο Αντ. Ρέμος δίνει τη συναυλία για να βοηθήσει εν όψει εκλογών τον Αντ. Σαμαρά και με αυτόν τον τρόπο να εκδικηθεί τον άλλο βουλευτή της Μεσσηνίας -και πρώτο σε σταυρούς- Γιάννη Λαμπρόπουλο.
Για ποιον λόγο; Όταν ήταν υφυπουργός Άμυνας ο Γ. Λαμπρόπουλος μεταξύ αυτών που ακύρωσε τις παράνομες απαλλαγές τους και τους υποχρέωσε να υπηρετήσουν τη θητεία τους στο στρατό ήταν και ο γνωστός τραγουδιστής....

Μπορώ μάλιστα να σας αποκαλύψω ότι μεταξύ των άλλων "επωνύμων" που είχαν τηλεφωνήσει στον τότε υφυπουργό για να αντιμετωπίσει με ...επιείκεια τον τραγουδιστή ήταν και γνωστός μεγαλοδημοσιογράφος της τηλεόρασης που κάθε βράδυ και ...κάθε πρωί παραδίδει μαθήματα αξιοκρατίας και ισονομίας - αλλά για τα κορόϊδα τους κοινούς θνητούς. Ο Ρέμος ανήκε σε ...χωριστή κατηγορία.
Παρά τις πιέσεις όμως ο Γ. Λαμπρόπουλος αρνήθηκε και ο Α. Ρέμος, όπως και οι άλλοι, στάλθηκαν να υπηρετήσουν κανονικά τη θητεία που τους αναλογούσε.
Πώς να μην θέλει να ...εκδικηθεί λοιπόν τον τότε υφυπουργό Άμυνας βοηθώντας με δωρεάν ...συναυλίες τον Αντ. Σαμαρά;

ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ ο Γιάννης Λαμπρόπουλος και έστειλε φαντάρο τον Ρέμο.
Δεν το κατάλαβα. Γιατί να μην πήγαινε φαντάρος ο Ρέμος??? Είχε τον πισινό του μπροστά???
Για το μόνο που λυπάμαι είναι ότι δεν τον έκαναν να πήξει στο στρατόπεδο. Να του γίνει ο .... Νικολάκης του κατακόκκινος.
Να μάθει τι θα πει θητεία.
Τόσα και τόσα παιδιά πάνε φαντάροι. Ο Ρέμος δεν ήθελε να φύγει από την βόλεψη του???
Να Αγιάσουν τα πεθαμένα σου Γιάννη Λαμπρόπουλε.
Και όσο για την εκδίκηση του Ρέμου.... μην ανησυχείς. Εδω θα είμαστε να σε στηρίξουμε πολιτικά. Και να ξαναβγείς βουλευτής ΠΑΝΩ από τον Σαμαρά. Να βγεις πάλι πρώτος στην Μεσσηνία. Ασχετα απο το αν θα κυβερνά η όχι το κόμμα σου.

Η όλη ιστορία μας φαίνεται λίγο μούφα (παραμύθι για όσους δεν το κατάλαβαν).
Και καλά να πιστέψω ότι ο ίδιος ο Ρέμος δεν θα πάρει φράγκο γιατί έτσι γουστάρει ρε παιδί μου.
Μόνος του θα τραγουδίσει??? Χωρίς όργανα, χωρίς σκηνή, χωρίς μουσικούς, χωρίς ηχητικά???
Ασφαλώς και θα έχει. Θα τους πληρώσει από την τσέπη του????
Τσάμπα θα δουλέψουν αυτοί οι άνθρωποι που παίρνουν σε ένα χρόνο όσα παίρνει ο Ρέμος σε μια βραδιά για να κάνει ο τελευταίος το κεφάκι του????
ΡΕ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ????
Ή μπας και ο Κος Σαμαράς του έκοψε κανένα κονδυλάκι μερικών χιλιάδων ευρώ (για τους μουσικούς δηλαδή και τα ηχητικά) από το υπουργείο πολιτισμού ???
Πάντως την Δωρεάν συναυλία δεν την τρώμε με τίποτα. Γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να μασηθεί τέτοιο παραμύθι.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΙΣΩΣ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 3 ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ Ν.Δ.


Οριστική η απόφαση Μανώλη να αποχωρήσει από τη Νέα Δημοκρατία

Λίγα 24ωρα μετά την επιστολή-φωτιά των 16 στελεχών της ΝΔ στη Λάρισα προς τον πρωθυπουργό Κ.Καραμανλή, που διαμηνύουν ότι δεν θα ξαναψηφίσουν το κόμμα αν δεν ληφθούν ριζοσπαστικές πρωτοβουλίες «εδώ και τώρα», λάδι στη φωτιά έριξε ο βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Μανώλης, ο οποίος με δήλωσή του οριστικοποίησε την απόφασή του να αποχωρήσει από το κυβερνών κόμμα τον Σεπτέμβριο, λέγοντας μάλιστα πως «η κυβέρνηση έχει χάσει το παιχνίδι».

Την ίδια ώρα, ο συνδικαλιστής Θανάσης Κοκκινούλης εξαπέλυσε νέα επίθεση σε κορυφαία στελέχη του κυβερνώντος κόμματος, στοχεύοντας αυτή τη φορά τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Ευάγγελο Αντώναρο και τον προκάτοχό του Θοδωρή Ρουσόπουλο.

Σε δήλωσή του στο Κανάλι 1, ο Γιάννης Μανώλης ανακοίνωσε ότι θα παραιτηθεί από .......

το κόμμα στις 7 Σεπτεμβρίου, δηλώνοντας, μάλιστα, ότι:

«Η κυβέρνηση έχει χάσει το παιχνίδι. Ίσως είναι αργά για αλλαγές. Οι αλλαγές και οι πρωτοβουλίες παίρνονται όταν πρέπει. Χρειαζόμαστε ηλεκτροσόκ κι όχι βαλεριάνες».

Η δήλωση Μανώλη δεν ήταν το μοναδικό πλήγμα που δέχθηκε μέσα σε ελάχιστες ώρες η κυβέρνηση, καθώς ο συνδικαλιστής Λάρισας Θανάσης Κοκκινούλης επανήλθε, στρεφόμενος αυτή τη φορά εναντίον τόσο του κυβερνητικού εκπροσώπου Ευάγγελου Αντώναρου όσο και του τέως υπουργού Επικρατείας Θεόδωρου Ρουσόπουλου.

Σε συνέντευξή του στον Real FM, και απαντώντας στην ερώτηση εάν ο κ. Αντώναρος θα πρέπει να παραμένει στη θέση του μετά τη δήλωσή του ότι δεν γνωρίζει ποιος είναι ο Κοκκινούλης, ο συνδικαλιστής απάντησε: «Κι ο Ρουσόπουλος είπε ότι ντρέπεται για λογαριασμό μου και τώρα μαζεύει βρούβες στο υπόλοιπο Αττικής».

Παράλληλα, αφού υποστήριξε πως η επιστολή που υπογράφουν τα 16 «γαλάζια» στελέχη μεταφέρει το κλίμα των ψηφοφόρων της ΝΔ, κατέληξε: «Ο πρωθυπουργός να πετάξει τα καρκινώματα που έχουν προσβάλει την ηθική και την κουλτούρα των Ελλήνων σε ό,τι αφορά θέματα ηθικής τάξης».

Αποστάσεις από τη στάση που κράτησε ο κ. Αντώναρος σχετικά με την επιστολή (σ.σ. είπε ότι δεν γνωρίζει την ύπαρξή της και μίλησε για τοποθετήσεις «μεμονωμένων πολιτών») κράτησε ο γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Ζαγορίτης, ο οποίος τόνισε ότι στη ΝΔ «μελετούμε την επιστολή με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή».

Πηγή: in.gr

Δίκες-εξπρές για την έκτακτη εισφορά

Σε πιλοτικές δίκες-εξπρές που θα ξεκινήσουν με την έναρξη του νέου δικαστικού έτους τον Σεπτέμβριο θα κριθεί η συνταγματικότητα του κυβερνητικού μέτρου που έχει επιβαρύνει υπέρμετρα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.

Ηδη η πρώτη σχετική δίκη προσδιορίστηκε στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών για τις 29-9-09, ύστερα από σχετική μέριμνα του γενικού επιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων Κ. Πετρόπουλου, ενώ ανάλογες διαδικασίες-εξπρές θα ακολουθηθούν και σε άλλα δικαστήρια, χωρίς να αποκλείεται και η συντομότερη κατάληξη του όλου ζητήματος στο .....

Συμβούλιο της Επικρατείας.

Τις πολλαπλές παραβάσεις του Συντάγματος από την πλευρά της κυβέρνησης εντόπισε χθες και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, καλώντας παράλληλα τους πολίτες που δεν θα προσφύγουν στα δικαστήρια και θα καταβάλουν τις σχετικές δόσεις να υποβάλουν ταυτόχρονα προς τις αρμόδιες εφορίες μία δήλωση όπου θα επιφυλάσσονται ρητά να αναζητήσουν το ποσό που πλήρωσαν, εάν ο ν. 3758/09 και η έκτακτη εισφορά κριθούν ότι παραβιάζουν το Σύνταγμα με αφορμή προσφυγή οποιουδήποτε πολίτη.

Η υποβολή της συγκεκριμένης δήλωσης για ρητή επιφύλαξη σχετικά με τη νομιμότητα της έκτακτης εισφοράς παρέχει το πλεονέκτημα στους φορολογουμένους ότι δεν χρειάζεται να προσφύγουν όλοι δικαστικά με σχετικές αγωγές, αλλά ότι με βάση την ευνοϊκή έκβαση μιας άλλης δίκης θα μπορούν να αξιώσουν όλοι την επιστροφή των παράνομα καταβληθέντων ποσών.


Βέβαια, εάν τα δικαστήρια κρίνουν αντισυνταγματική τη σχετική πράξη, με βάση τη νομολογία θα πρέπει κανονικά να ανακληθεί ως προς όλους τους φορολογουμένους, αλλά είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση δεν λειτουργεί με βάση τους κανόνες κράτους δικαίου, ιδίως όταν οφείλει χρήματα.

Προσφυγές

Οι ολοένα αυξανόμενες προσφυγές φορολογουμένων στα δικαστήρια (υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει ήδη τις 1.000 οι σχετικές αγωγές σε διάφορα δικαστήρια της χώρας) έχουν ανησυχήσει ιδιαίτερα την κυβέρνηση, γιατί γνωρίζει ότι σε αρκετές από αυτές θα επιβληθεί «πάγωμα» πληρωμής, ενώ επιθυμεί την άμεση καταβολή των σχετικών ποσών γιατί «το ταμείον είναι μείον»...

Εξίσου ανησυχεί για τις επικείμενες αποφάσεις Επιτροπών Αναστολών, καθώς γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα κριθεί οπωσδήποτε αντισυνταγματική (με βάση την πάγια νομολογία του ΣτΕ και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου) η τριτοκοσμικής έμπνευσης διάταξη του ν. 3758/09, σύμφωνα με την οποία η προσφυγή στα δικαστήρια δεν μπορεί να οδηγήσει σε αναστολή της βεβαίωσης της εισφοράς και της καταβολής του ποσού.

Το τραγελαφικό είναι ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, παρουσιάζοντας τις θέσεις της κυβέρνησης για τη συνταγματική αναθεώρηση, είχε διαβεβαιώσει ότι θα ενισχυθεί η προσωρινή δικαστική προστασία για να γίνει ουσιαστικότερη και αποτελεσματικότερη για τον πολίτη.

Ετσι θα μεταφερόταν πανηγυρικά στο Σύνταγμα η ήδη υπάρχουσα νομολογία των δικαστηρίων ότι ο πολίτης μπορεί να προστατευτεί από τη Δικαιοσύνη και προσωρινά, με την έννοια ότι μπορεί να διαταχθούν δικαστικά η αναστολή και το «πάγωμα» οποιουδήποτε δυσμενούς για τον πολίτη μέτρου. Οι κυβερνητικές και πρωθυπουργικές διαβεβαιώσεις αποδεικνύονται όμως, για μία ακόμη φορά, «έπεα πτερόεντα».

Μία ολόκληρη σειρά διατάξεων του Συντάγματος παραβιάζει, κατά τον ΔΣΑ, η έκτακτη εισφορά του ν. 3758/09.

Συγκεκριμένα αντιμετωπίζεται ως αντισυνταγματική η αναδρομικότητα του μέτρου, καθώς το 2009 επιβάλλεται φορολογική επιβάρυνση για τα ήδη φορολογηθέντα εισοδήματα του 2007. Ομως, το Σύνταγμα απαγορεύει ρητά να επιβληθεί με νόμο μια φορολογική επιβάρυνση αναδρομικής ισχύος, η οποία να εκτείνεται πέρα από το οικονομικό έτος, το προηγούμενο εκείνου κατά το οποίο επιβλήθηκε (άρα θα μπορούσε να επιβληθεί εισφορά μόνο για τα εισοδήματα του 2008).

Ακόμα υποστηρίζεται ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας με τον τρόπο που κλιμακώνεται η εισφορά. Γιατί όποιος έχει εισόδημα μέχρι 60.000 ευρώ δεν πληρώνει τίποτα, ενώ όποιος έχει 60.001 ευρώ πληρώνει 1.000 ευρώ με αντίστοιχη κλιμάκωση και για τα υπόλοιπα ποσά (μέχρι 80.000 η εισφορά είναι 1.000 ευρώ, αλλά από 80.001 ευρώ γίνεται 2.000 ευρώ κ.ο.κ.) και με την αύξηση 1 ευρώ η επιβάρυνση γίνεται πολλαπλάσια.

Η διάταξη

Αντισυνταγματική χαρακτηρίζεται η διάταξη με την οποία η εισφορά καταλαμβάνει και έσοδα που απαλλάσσονται από τη φορολογία ή που φορολογήθηκαν αυτοτελώς (π.χ. μερίσματα, τόκοι κ.λπ.), τα οποία εναπόκεινται στη διακριτική ευχέρεια του φορολογουμένου εάν θα τα περιλάβει στη φορολογική δήλωση. Ωστόσο, ο συνυπολογισμός των εσόδων αυτών οδηγεί σε προφανή άνιση μεταχείριση των φορολογουμένων που τα δήλωσαν, έναντι εκείνων που εξίσου νόμιμα (γιατί δεν προβλέπεται στον νόμο τέτοια υποχρέωση) δεν τα δήλωσαν.

Αντισυνταγματική χαρακτηρίζεται η επιβολή εισφοράς μόνο σε φυσικά πρόσωπα (πολίτες) και όχι σε νομικά πρόσωπα (π.χ. εταιρείες) που έχουν κατά τεκμήριο ασύγκριτα μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα, ενώ ως αντισυνταγματική προσβάλλεται και η απαγόρευση αναστολής της βεβαίωσης και του ποσού.

Σε σχετικό έγγραφο του ΔΣΑ υπογραμμίζεται ότι δεν νοείται σε ευνομούμενη πολιτεία ανατροπή της κατάστασης που διαμορφώθηκε με εφαρμογή νόμων της, οδηγώντας ουσιαστικά σε κατάλυσή τους.

Πηγή: Εθνος

«Αντισυνταγματική» η ρύθμιση για τις κάμερες στους δρόμους

«Οχι» στην καθολική λειτουργία των καμερών στους δρόμους -η οποία προβλέπεται με τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα- λέει με γνωμοδότησή της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Αρχής, η εν λόγω τροπολογία είναι αντίθετη στο Σύνταγμα, το κοινοτικό δίκαιο, τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και του Συμβουλίου της Επικρατείας

Ειδικότερα, στην πολυσέλιδη γνωμοδότησή της (27 σελίδες), τοποθετείται αυστηρά στις νέες ρυθμίσεις, με αιχμή την εξαίρεση των δημόσιων καμερών από το πεδίο εφαρμογής του νόμου περί προσωπικών δεδομένων (Ν. 2472/1997), το οποίο πρακτικά σημαίνει, σύμφωνα με την Αρχή, ότι: οι κάμερες θα μπορούν να λειτουργούν .........

ανεξέλεγκτα συλλέγοντας οποιοδήποτε δεδομένο, χωρίς να είναι υποχρεωμένες να αναρτούν προειδοποιητικές πινακίδες που να ενημερώνουν τα άτομα ότι εισέρχονται σε χώρο συλλογής εικόνων.

«Η συνεχής βιντεοεπιτήρηση δημόσιων χώρων ισοδυναμεί με σύστημα αυτόματης μυστικής παρακολούθησης», επισημαίνει χαρακτηριστικά η Αρχή και μεταξύ άλλων υπογραμμίζει: «η καταγραφή εικόνας και ήχου από δημόσιους χώρους συνιστά επέμβαση στην ιδιωτική ζωή των προσώπων και η νομοθετική διάταξη που την προβλέπει θα πρέπει να έχει τα ειδικά εκείνα χαρακτηριστικά τα οποία έχουν διαπλαστεί από τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Από την απλή και μόνο παράθεση των ποιοτικών χαρακτηριστικών εκτιμάται ότι η προτεινόμενη ρύθμιση δεν εναρμονίζεται με το νομολογιακό αυτό κεκτημένο».

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το συμπέρασμα της Αρχής: «Με τη ρύθμιση αυτή καθίσταται αναποτελεσματική η προστασία των προσωπικών δεδομένων, επειδή η πρόταση δεν αναφέρει όρια, κριτήρια ή εξειδικευμένες δράσεις της δημόσιας αρχής και συνεπώς αφήνει ανυπεράσπιστο το υποκείμενο του δικαιώματος. Για τους λόγους αυτούς η ρύθμιση δεν εναρμονίζεται με το Σύνταγμα και τις υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις».

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται και η γνωμοδότηση της Αρχής για την άλλη διάταjη του υπουργείου Δικαιοσύνης σχετικά με τη δημιουργία τράπεζας DΝΑ.

ΣΥΡΙΖΑ: Εκθεση - κόλαφος

«Με μια εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση - καταπέλτη, που αποτελεί πραγματικό κόλαφο για το νομοθετικό έκτρωμα των κ.κ. Μαρκογιαννάκη και Σανιδά σχετικά με τις κάμερες, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στηλιτεύει με θάρρος την κρατική αυθαιρεσία που χαρακτηρίζει το νέο θεσμικό πλαίσιο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως επισημαίνεται, η κυβέρνηση της ΝΔ είναι πλέον απόλυτα έκθετη, καθώς σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή οι νομοθετικές ρυθμίσεις της τροπολογίας Μαρκογιαννάκη παραβιάζουν πολλαπλά το συνταγματικό δικαίωμα στον πληροφοριακό αυτοκαθορισμό, διότι μεταξύ άλλων:

«1) δεν περιέχουν σαφείς και λεπτομερείς διατάξεις ως προς τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων, κατά παράβαση της πάγιας νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

2) δεν αρκεί η αναφορά στη διαφύλαξη της δημόσιας ασφάλειας για την προστασία προσώπων και πραγμάτων, αλλά απαιτείται εξειδίκευση του σκοπού της επεξεργασίας

3) δεν προβλέπονται συγκεκριμένα κριτήρια επικινδυνότητας (όπως π.χ. αυξημένη εγκληματικότητα σε μια συγκεκριμένη περιοχή) βάσει των οποίων θα αποφασίζεται η εγκατάσταση κλειστών κυκλωμάτων τηλεόρασης σε δημόσιους χώρους, με αποτέλεσμα να επαφίεται στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια των διοικητικών αρχών η απόφαση για τον τόπο και το χρόνο της εγκατάστασης των καμερών σε όλη την ελληνική επικράτεια, κατά προφανή παράβαση της αρχής της αναλογικότητας

4) δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την προστασία των υποκειμένων που ενδεχομένως θίγονται από την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων

5) δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια ο υπεύθυνος επεξεργασίας ήχου και εικόνας

6) η τροπολογία δεν περιέχει ρυθμίσεις για τη συλλογή , αποθήκευση, χρήση και διαβίβαση των δεδομένων παρά μόνο για το χρόνο τήρησης και τη διαδικασία καταστροφής τους

7) αφαιρείται από την ελεγκτική αρμοδιότητα της Αρχής Προστασίας ένας μεγάλος και ευαίσθητος τομέας της κρατικής δράσης, τη στιγμή που το ίδιο το Σύνταγμα θεωρεί την ύπαρξη της εν λόγω Αρχής ως απαραίτητης θεσμικής εγγύησης για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των προσώπων

8) δεν προβλέπεται έκδοση προηγούμενης διοικητικής πράξης, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται ο αποτελεσματικός δικαστικός έλεγχος της ορθής εφαρμογής του νόμου.»

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΣΧΟΛΙΟ
Κατα τ' άλλα η Κυβερνηση -λεει ο Αντώναρος- σέβεται το σύνταγμα.
ΡΕ ΟΥΣΤ.


ΙΧ: Τι κρύβεται πίσω από την κόλπο με τα «πράσινα» τέλη

Το ευρωπαϊκό μοντέλο «ο ρυπαίνων πληρώνει», αλλά στην ελληνική εκδοχή, εφαρμόζει η κυβέρνηση προκειμένου να γεμίσει τα ταμεία του κρατικού κορβανά.

Mε την επίφαση ότι τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα ευθύνονται για το 70% των αστικών ρύπων, το σχέδιο του YΠEXΩΔE «χειρουργεί χωρίς αναισθητικό» 1,55 εκατομμύρια ιδιοκτήτες συμβατικών και αυτοκινήτων με πρώτης γενιάς καταλύτη (Euro1, κλάση Δ) με φόρο ρύπων 150 ευρώ και 900.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κλάσης Γ (άδεια κυκλοφορίας από το 1996-31/12/1999) με έξτρα φόρο 100 ευρώ, κατηγορίες οι οποίες και θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της απόσυρσης.

Aλλά και το «50άρικο» που θα επιβληθεί στα 1,45 εκατομμύρια IX της κλάσης B ........

προδιαγραφών Euro3 (άδεια κυκλοφορίας 2000-31/12/2004) δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, καθότι αντιστοιχεί σε 72,5 εκατομμύρια ευρώ.

Σε αυτά, εάν προστεθούν τα 90 εκατομμύρια της κλάσης Γ και τα 232,5 εκατομμύρια της κλάσης Δ, συγκεντρώνουν ένα ποσό της τάξεως των 395 εκατομμυρίων ευρώ που θα εισρεύσει ζεστό στα δημόσια Tαμεία μέχρι τα τέλη του 2009!

Επιλεκτική εναρμόνιση

Kι αν αυτό δεν είναι κόλπο γκρόσο σε εποχή κρίσης, τότε τι είναι; H ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να «χαρατσώσει» για ακόμη μία φορά τα χαμηλά εισοδήματα τα οποία και θεωρούνται οι τυπικοί ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων, έχοντας ως άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τον εναρμονισμό με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Aλήθεια, για ποιον εναρμονισμό μιλάμε όταν η χώρα μας υιοθετεί πολύ επιλεκτικά μοντέλα απόσυρσης που ισχύουν στις ευρωπαϊκές χώρες; Kαι για να το διευκρινίσουμε, το πρόγραμμα απόσυρσης που ανακοίνωσε το YΠEXΩΔE μπορεί να έχει ως έμπνευση αυτό που ανακοινώθηκε στη Γερμανία την 1/7/2009 (τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται με βάση τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων και είναι 2 ευρώ για κάθε 100 κ.εκ. και 2 ευρώ για κάθε γρ./χλμ., ενώ τα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω των 120 γρ./χλμ. εξαιρούνται του φόρου), με την εξής πολύ σημαντική διαφοροποίηση.

Eκτός του ότι στη Γερμανία δικαίωμα απόσυρσης έχουν αυτοκίνητα ηλικίας εννέα και πλέον χρόνων (στην Eλλάδα δεν έχει ανακοινωθεί χρονικό όριο), παρέχεται μια φορολογική περίοδος χάριτος μέχρι το 2013 για τα αυτοκίνητα αυτά, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να έχουν το περιθώριο να εκτιμήσουν το τι θα κάνουν. Στη χώρα μας φυσικά και δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς τα νέα μέτρα πιάνουν άμεσα το 85% το ιδιοκτητών αυτοκινήτων!

Δικαιολογίες

Tο στοιχείο αυτό έχει σημαντική κοινωνική βαρύτητα, καθώς σε μία χώρα με μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα, όπως η Γερμανία, το κράτος σέβεται τον πολίτη και αποδεδειγμένα οι πολιτικές του είναι στοχευμένες. Aντιθέτως, οι ελληνικές κυβερνήσεις κάθε τρεις και λίγο βάζουν το χέρι στην τσέπη των πολιτών με δικαιολογίες που καταρρέουν.

Aν πραγματικά το ΠEXΩΔE είχε περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, θα «τσεκούρωνε» το ίδιο και τις βιομηχανίες που ευθύνονται για τους τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2), όπως της ΔEH με τα εργοστάσια λιγνίτη.

Tις δικαιολογίες περί πράσινου φόρου καταρρίπτει εντελώς ο τρόπος επιβολής των τελών κυκλοφορίας. Tελικώς δεν γίνεται βάσει του πόσο ρυπαίνει κάποιος όπως ισχυρίζονται στο ΠEXΩΔE, αλλά με τον κυβισμό και την ηλικία του αυτοκινήτου! Σε διαφορετική περίπτωση ανάλογα με το CO2 που εξέπεμπε ένα αυτοκίνητο θα πλήρωνε αναλόγως. Iδού ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

O κάτοχος ενός καλοσυντηρημένου IX 1.000 κ.εκ. του 1995, που το διοξείδιο που εκπέμπει είναι κοντά στα 170-180 γρ./χλμ. θα επιβαρυνθεί με 150 ευρώ φόρο ρύπων και θα του απαγορευτεί η είσοδος τις ώρες λειτουργίας του δακτυλίου, όταν ο ιδιοκτήτης ενός υψηλού κυβισμού τζιπ του 2008 με εκπομπές CO2 358 γρ./χλμ. (Porsche Cayenne Turbo), μπορεί να κυκλοφορεί με το σύστημα μονά-ζυγά ή στην καλύτερη να εξασφαλίσει «άδεια κυκλοφορίας στον δακτύλιο». Kαι επιπλέον θα επιβραβευθεί για την επιλογή του με 18 ευρώ, επειδή επέλεξε ένα περιβαλλοντολογικά συμβατό IX.

Mία από τις πολλές ανισότητες που εμπεριέχει η πρόταση νόμου του YΠEXΩΔE για την απόσυρση αφορά όσους έσπευσαν με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης να αγοράσουν υψηλού κυβισμού IX, βλέποντας το «τυράκι» και όχι τη... φάκα.

Επιβάρυνση Από 1 έως 374€ το ετήσιο χαράτσι

H πριμοδότηση των «καθαρών» αυτοκινήτων δεν έχει μειώσει την ετήσια επιβάρυνση των IX, συγκριτικά με τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώναμε μέχρι το 2008 (θυμίζουμε ότι από την επόμενη χρονιά τα τέλη αυξάνονται κατά 20%).

Oπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα, στα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.200-2.000 εκ., αυτά που ανή­κουν στην κλάση A επιβαρύνονται από 1 έως 206 ευρώ, τα αυτοκίνητα της κλάσης B από 69 έως 274 ευρώ, αυτά της κλάσης Γ από 119 έως 324 ευρώ και τα ρυπογόνα IX της κλάσης Δ από 166 έως 374 ευρώ σε ετήσια βάση. Tο ποσό αυτό προκύπτει με τον υπολογισμό του έξτρα φόρου ρύπων, αλλά και της έκτακτης εισφοράς που ανακοίνωσε το υπουργείο Oικονομικών με ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2009.

Δώρο... άδωρο η απόσυρση

Oι μικρές οικονομικά τάξεις που έχουν επιβαρυνθεί από την κρίση καλούνται και πάλι να βάλουν το χέρι στην... άδεια τους τσέπη και να καταφύγουν στον δανεισμό με δυσχερείς όρους, προκειμένου να αγοράσουν ένα νέας τεχνολογίας IX και να απαλλαγούν από το δικό τους. Επιπλέον, το όφελος του μπόνους των 1.000 ευρώ της αγοράς καινούργιου IX αναμένεται να εξαλείψει η επιστροφή στο παλαιό φορολογικό καθεστώς με το 100% του τέλους ταξινόμησης από 8 Aυγούστου.

Eτσι τα αυτοκίνητα έως τα 1.200 κ.εκ. θα ακριβύνουν κατά μέσο όρο 500 ευρώ, τα 1.400άρια και τα 1.600άρια 800 ευρώ, τα 2λιτρα 1.000 και πλέον ευρώ. Eδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τις αυξήσεις από 3-5% που αναμένεται να ενσωματώσουν οι αντιπροσωπείες εκμεταλλευόμενες την περίοδο της αγοραστικής... ευεξίας, γεγονός που θα ισοσκελίσει και το μπόνους της απόσυρσης...

Η αλήθεια για τους ρύπους
Το παιχνίδι με τις τιμές για τις προδιαγραφές


Tα 140 γρ./χλμ. CO2 που έθεσε ο υπουργός ΠEXΩΔE κ. Σουφλιάς ως όριο για την είσοδο στον δακτύλιο και εμμέσως ως προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο «οικολογικό» δεν είναι ένα τυχαίο νούμερο. Eίναι το ισχύον όριο του μέσου όρου εκπομπών CO2 που έχει θέσει η EE στις αυτοκινητοβιομηχανίες (το οποίο στο 2012 μειώνεται στα 120 γρ.). Δηλαδή μια εταιρεία είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή οδηγία, εφόσον πουλάει περισσότερα μικρά και καθαρά αυτοκίνητα, παρά μεγάλα και ρυπογόνα.

Bεβαίως ο ρύπος CO2 δεν είναι ο μόνος που εκλύουν τα αυτοκίνητα, αλλά αυτός που ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου εξ ου και η ευαισθητοποίηση των κυβερνήσεων όλων των χωρών του πλανήτη. Διοξείδιο του άνθρακα ένα αυτοκίνητο βγάζει είτε κινείται στην πόλη είτε σε έναν ανοικτό αυτοκινητόδρομο και το πόσο έχει σχέση με την κατανάλωση βενζίνης. Aρα η ζημιά που προκαλεί στο περιβάλλον είναι η ίδια είτε κινείται στην πόλη είτε εκτός αυτής.

Eδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι οι «καρκινογόνοι» ρύποι των αυτοκινήτων που επιβαρύνουν ένα αστικό περιβάλλον είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), οι υδρογονάνθρακες (HC), το οξείδιο του αζώτου (NOX) και τα αιωρούμενα σωματίδια. Eξάλλου, οι δύο πρώτοι ρύποι (CO και HC) είναι που ελέγχονται από την ετήσια κάρτα καυσαερίων (τυχαίο;) και αναλόγως πιστοποιούν την καταλληλότητα ή μη ενός αυτοκινήτου!

Πώς λοιπόν κάποιος που έχει περάσει από το KTEO και έχει πάρει κάρτα καυσαερίων θα χαρακτηριστεί «ρυπογόνος» και θα τιμωρηθεί γι’ αυτό; Mήπως το μέτρο ακυρώνει την όλη διαδικασία των KTEO και τον θεσμό της κάρτας; Aκόμη μία απόδειξη της προχειρότητας με την οποία στήθηκε το όλο σχέδιο νόμου, αλλά και του ότι στόχος ήταν να γεμίσουν τα ταμεία.

Οι προδιαγραφές

H E.E. έχει θεσπίσει προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ σταδιακά και έχουν ως στόχο τη μείωση της ρύπανσης. Tο 1996 έγιναν υποχρεωτικές οι προδιαγραφές Euro 2, τον Iανουάριο του 2000 ακολούθησε το Euro 3, δύο χρόνια αργότερα το Euro 4, από τον Σεπτέμβριο του 2009 θα πρέπει να καλύπτουν όλα τα νέα I.X. τα όρια του Euro 5, ενώ ύστερα από μία πενταετία (τον Σεπτέμβριο του 2014) θα ισχύσουν οι αυστηρότερες νόρμες του Euro 6.

Πετρελαιοκίνηση Ασύμφορη για το κράτος

Oι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ είναι πολύ πιο «καθαροί» από ό,τι οι βενζινοκινητήρες, καθώς καταναλώνουν πολύ λιγότερο καύσιμο και ο μόνος ρύπος είναι τα αιωρούμενα σωματίδια. Eύλογο το ερώτημα λοιπόν, γιατί η κυβέρνηση δεν έδωσε το πράσινο φως για την απελευθέρωση ντίζελ;

H απάντηση έχει να κάνει απλά και μόνο με τα λιγότερα έσοδα που θα είχε το κράτος από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Σε κάθε περίπτωση, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να κάνουν την ανάλογη αναβάθμιση για υψηλών προδιαγραφών πετρέλαιο. Aλλά πού να τα... ακουμπήσει η κυβέρνηση. Eξάλλου αδυνατεί να ελέγξει και το λαθρεμπόριο ντίζελ...

Πηγή: Ημερησία

Πράσινη πόλη. Το φθινόπωρο ξεκινά το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών

Το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ' οίκον» για την ενεργειακή αναβάθμιση των ιδιωτικών κατοικιών που έχουν κατασκευασθεί πριν το 1980, παρουσίασε την Τρίτη ο Κ.Χατζηδάκης.

Όπως είπε στη συνένετυξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης, το πρόγραμμα αφορά όλα τα κτήρια κατοικίας που κατασκευάστηκαν πριν το 1980, διότι από τότε άρχισαν να ισχύουν οι διατάξεις του νέου κανονισμού για την θερμομόνωση.

Όμως, επειδή όπως γίνεται αντιληπτό είναι πρακτικώς αδύνατο να επαρκέσουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, λόγω των περιορισμών που τίθενται από την ΕΕ, η υλοποίηση θα πραγματοποιηθεί σε δύο επίπεδα, καθώς σε κάποια κτήρια θα υπάρχει οικονομική επιχορήγηση δράσεων, ενώ σε κάποια άλλα θα υπάρξουν φορολογικά κίνητρα.

Σε σχέση με την οικονομική επιχορήγηση: Ο κανονισμός της Ε.Ε. με βάση τον .......

οποίο υλοποιείται το έργο θέτει ως κριτήριο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Ορίζεται λοιπόν ως όριο τιμής ζώνης για την εφαρμογή του προγράμματος τα 1.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Τα κτήρια που βρίσκονται κάτω από το όριο αυτό, το οποίο αναγράφεται στο σημείωμα του ΕΤΑΚ και έχουν στα χέρια τους όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων, δικαιούνται οικονομική επιδότηση.

Για τα κτήρια που βρίσκονται πάνω από το όριο της τιμής ζώνης, θα δοθούν φορολογικά κίνητρα με ισοδύναμα αποτελέσματα. Τα κίνητρα αυτά θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Οικονομίας πριν την έναρξη του προγράμματος.

Με το όριο των 1.500€/τ.μ το ΥΠΑΝ εκτιμά ότι καλύπτεται το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής περιφέρειας και αρκετά μεγάλο τμήμα της Αττικής. Συνολικά, υπολογίζεται ότι θα επωφεληθούν πάνω από 100.000 νοικοκυριά ή 400.000 πολίτες.

Η δημόσια δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ, καλύπτει και τις 13 περιφέρειες της χώρας και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2007-2013, μέσω των ΠΕΠ και του ΕΠΑΝ ΙΙ. Μαζί με την ιδία συμμετοχή θα κινητοποιηθούν πόροι συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.

Ποιες αλλαγές επιδοτούνται

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει για δύο χρόνια. Αν υπάρχει μεγάλη ζήτηση, θα εξετασθεί το ενδεχόμενο να αυξηθεί το ποσό ακόμα περισσότερο για να καλύφθούν περισσότερες ανάγκες.

Σε καμία, όμως, περίπτωση, είπε ο κ. Χατζηδάκης, «δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε το άνω όριο του 4% επί του προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, λόγω των σχετικών προβλέψεων του κοινοτικού κανονισμού.

Ποιες είναι οι επιλέξιμες παρεμβάσεις τι οποίες θα χρηματοδοτήσουμε είτε απευθείας είτε μέσα από φορολογικά κίνητρα:

· Θερμομόνωση στο σύνολο του κελύφους του σπιτιού και ψυχρές βαφές.

· Τοποθέτηση θερμομονωτικών πλαισίων κουφωμάτων και διπλών θερμομονωτικών υαλοπινάκων.

· Αντικατάσταση παλαιού συστήματος καυστήρα/λέβητα με νέο υψηλής απόδοσης ή με σύστημα φυσικού αερίου ή με σύστημα που χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

· Εγκατάσταση ηλιακών θερμοσιφώνων για παραγωγή ζεστού νερού χρήσης.

Αν υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω, σημείωσε ο υπουργός, «μπορούμε να φτάσουμε μέχρι και σε 70% εξοικονόμηση ενέργειας, με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται για την τσέπη του καταναλωτή και για τον περιβάλλον».

Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000€ ανά κτίριο, ενώ το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται από 30% έως και 50%, ανάλογα με το αν είναι μονοκατοικία ή πολυκατοικία και το είδος των παρεμβάσεων . Όπου επιλέγονται ολοκληρωμένες δράσεις, το ποσοστό ανεβαίνει.

Ο πολίτης θα χρειαστεί να απευθυνθεί στο Δημόσιο σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος μόνο μία φορά και αυτή θα είναι στο ΚΕΠ της περιοχής του.

Παράλληλα, με βάση τις σχετικές ρυθμίσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, για όλες τις εργασίες θα χρειαστεί μόνο μία έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, με την εξαίρεση της θερμομόνωσης κελύφους, όπου απαιτούνται σκαλωσιές και το ΥΠΕΧΩΔΕ για λόγους ασφαλείας -και για αυτή μόνο την εργασία- χρειάζεται άδεια από την Πολεοδομία.

Εκκίνηση το φθινόπωρο

Σε ό,τι αφορά στα χρονοδιαγράμματα, από την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί πότε θα λειτουργήσει η Γραμμή Επικοινωνίας για την στήριξη του έργου, από την οποία οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται για το πρόγραμμα για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν.

Ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι το ΥΠΑΝ θα δώσει ένα διάστημα 3 μηνών ως την 1η Νοεμβρίου για την έναρξη του προγράμματος, ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες, να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι ένοικοι των πολυκατοικιών, να οργανωθούν ενημερωτικές ημερίδες στις Περιφέρειες, να προετοιμαστούν τα ΚΕΠ και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές.

Η προετοιμασία για αυτό το πρόγραμμα είναι εξαιρετικά σύνθετη υπόθεση. «Ο στόχος, πάντως, ο δικός μας, αν ξεπεραστούν όλες οι δυσκολίες, είναι να ξεκινήσουμε 1η Οκτωβρίου» κατέληξε.

Πηγή: in.gr

Ολες οι λεπτομέρειες, ερωτήσεις και απαντήσεις στο συνημμένο αρχείο.

ΣΧΟΛΙΟ
Σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στο Φιλιατρά News το υπουργείο σχεδιάζει για πολύ αργότερα όμως πρόγραμμα αντικατάστασης Ηλεκτρονικών υπολογιστών...
Αναμένεται να δούμε κατά πόσο οι πληροφορίες που έχουμε θα επιβεβαιωθούν.


Πρωτοσέλιδα Μεσσηνιακού Τύπου 29ης Ιουλίου 2009

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για πλήρες μέγεθος

Ele29.jpg (639 KB) 8arr29.jpg (239 KB) Foni29.jpg (269 KB)