Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Ο "μπαμπούλας" των εκτός έδρας αγώνων!...

Άρθρο του καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου στο Φιλιατρά News

Οι εκτός έδρας αγώνες αποτελούν μόνιμο στοιχείο προβληματισμού γιά όλους όσους ζούν από ή αγαπούν το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ-μπώλλ, το βόλλεϋ και κάθε άλλο ομαδικό σπορ. Κι όμως ελάχιστοι παράγοντες και προπονητές φαίνεται να έχουν ασχοληθεί ή να ασχολούνται επικαλούμενοι και τη βοήθεια των εξειδικευμένων ψυχολόγων με τη μελέτη του φαινομένου του "μπαμπούλα" των εκτός έδρας παιχνιδιών!

Μιά πιθανή ερμηνεία αυτής της πραγματικότητας είναι το ότι .............

στην πατρίδα μας, ως συνήθως, έχουμε αρκεσθεί όλοι στην μοιρολατρική αποδοχή της απώλειας βαθμών σε ξένα γήπεδα ή στην παρήγορη ελπίδα ότι το σκορ θα κρατηθεί σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο ή, ακόμη καλύτερα, σε μιά ισοπαλία ώστε να δικαιωθούν οι γνωστές και τετριμένες αναφορές στην ατυχία, στην κακή διαιτησία ή, ανάλογα με το αποτέλεσμα και στον απαράμιλλο ψυχισμό των παιδιών μας που βέβαια δεν...απέδωσε!

Θάταν ίσως αφελές να πιστέψουμε ότι το πρόβλημα των εκτός έδρας αγώνων είναι μιά ιδιομορφία του ελλαδικού ποδοσφαίρου. Σε συγκριτικές μελέτες συναδέλφων στο εξωτερικό έχουν προκύψει μερικά ενδιαφέρονται στοιχεία που θα άξιζε να αναφερθούν έστω συνοπτικά. Ετσι, έχει διαπιστωθεί ότι για τις μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες η σύγκριση νικηφόρων αποτελεσμάτων εκτός έδρας με τα εντός έδρας έχει την αναλογία του 1,8 προς 1, για τίς μεσαίες ομάδες του 4,8 προς 1 ενώ κατά μέσο όρι η αναλογία είναι 1 νίκη στα εκτός για κάθε περίπου 2,8 νίκες στα εντός έδρας παιχνίδια. Επιπρόσθετα όταν γίνονται και συγκριτικές αναλύσεις στον αριθμό τερμάτων για παιχνίδια εντός και εκτός έδρας τα συμπεράσματα τεκμηριώνουν το γεγονός ότι για όλους ο "μπαμπούλας" των εκτός έδρας παραμένει υπαρκτός και...ζόρικος!

Aς δούμε όμως τους συγκεκριμένους ψυχολογικούς παράγοντες οι οποίοι δρώντας στην ολότητά τους απολήγουν στην εδραίωση του φαινομένου που εσείς και εγώ χαρακτηρίζουμε ως..."μπαμπούλα".

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η έδρα περιλαμβάνουν:
(α) το γήπεδο της ομάδας το οποίο οι παίκτες το ξέρουν σπιθαμή προς σπιθαμή άν είναι πράσινο το γρασίδι ή χαραμάδα προς χαραμάδα εφόσον πρόκειται για γήπεδο μπάσκετ,
(β) Τα αποδυτήρια που οι παίκτες θεωρούν ως δικό τους χώρο,
(γ) την κερκίδα που σφύζει από ζωή και γεμίζει με τους δικούς μας,
(δ) το ξενοδοχείο και όλοι οι χώροι του οι οποίοι δίνουν στους παίκτες το συναίσθημα του οικείου και τελικά
(ε) και η διαδρομή που ακολουθεί ο οδηγός του πούλμαν μεταφέροντας την αποστολή στο στάδιο είναι καθιερωμένη και δίνει το υποκειμενικό συναίσθημα του γνωστού και του ασφαλούς.

Αντίθετα στον εκτός έδρας αγώνα λειτουργούν οι παρακάτω ψυχολογικοί παράγοντες:
(α) η αποστολή μεταφέρεται με αεροπλάνο ή πούλμαν σε "εχθρική" περιοχή,
(β) όσο αυξάνει η απόσταση από την έδρα τους οι παίκτες αισθάνονται να αυξάνεται και το άγχος του αποχωρισμού,
(γ) το ξενοδοχείο και οι αίθουσές του είναι "κρύοι" χώροι ακόμα και όταν έχει φιλοξενηθεί εκεί στην προηγούμεηη σαιζόν η ομάδα και οι 20 ή 30 ώρες παραμονής σε αυτό δεν "σκοτώνονται" εύκολα,
(δ) η διαδρομή προς το στάδιο της γηπεδούχου φορτίζεται με στρες και
(ε) τα αποδυτήρια δημιουργούν στρες στους φιλοξενούμενους.
Είναι λοιπόν χρήσιμο κατά την ταπεινή μου γνωμη να παραθέσω εδώ, προς χρήση των προπονητών, τεχνικών, παικτών και παραγόντων των διαφόρων ομάδων απλές «συνταγές» εξουδετέρωσης των στοιχείων των εκτός έδρας αγώνων που συνθέτουν τον περιβόητο "μπαμπούλα".

Ο θετικός ψυχολογικός παράγοντας χρειάζεται να παρεμβληθεί:
(1) Στο ξενοδοχείο όπου το άγχος μπορεί να μετριασθεί με κατάλληλες παρεμβάσεις από τον ψυχολόγο (εφόσον υπάρχει), στην κατανομή των παικτών σε δωμάτια με συντρόφους που τους ταιριάζουν, στην προβολή βίντεο (όχι μόνο ηρωικών επιδόσεων μας σε προγενέστερα ματς αλλά ακόμη και κανονικών φιλμ) για να «φαγωθούν» οι γεμάτες στρες ώρες της προσμονής με κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες.
(2) Στα αποδυτήρια όπου οι φροντιστές των φιλοξενουμένων μπορούν να μεταφέρουν δικά τους εμβλήματα και σημαίες ή λάβαρα έτσι ώστε ακόμη και για τις λίγες στρεσογόνες ώρες (που όπως έχω διαπιστώσει από προσωπικές εμπειρίες συμμετοχής σε αποστολές ΠΑΕ) είναι εντυπωσιακά φορτισμένες και οι παίκτες να αισθανθούν συνειδητά και υποσυνείδητα ότι βρίσκονται σε οικείο χώρο και μέσα στον αγωνιστικό χώρο στον οποίο ανάλογα με την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση μπορούν άλλοτε να βγούν νωρίς για προθέρμανση και άλλοτε να καθυστερήσουν την εμφάνισή τους μεχρι την τελευταία στιγμή.

Σε άλλες χώρες η συστηματική αποευαισθητοποίηση του "μπαμπούλα" των εκτός έδρας αγώνων μαζί με μιά σημαντική σειρά άλλων δραστηριοτήτων ανήκει καθαρά και αναμφισβήτητα στις δραστηριότητες του ψυχολόγου της ομάδας. Στην πατρίδα μας, βέβαια, τέτοιες δραστηριότητες τις αναλαμβάνουν είτε οι προπονητές, έστω και άν δεν το θέλουν (ιδιαίτερα οι ελάχιστοι που σέβονται τους εαυτούς τους και δεν παίζουν τον ρόλο του παντογνώστη και επι παντός επιστητού επαϊοντα....καραγκιόζη, ) ή άλλοι διορισμένοι από κάποιους παραγοντες «ανίδεοι...ειδικοί!..»

Οπότε, πέρα από την γνωστή «παράγκα» για πολλές ελληνικές ομάδες τα εκτός έδρας παιχνίδια συνεχίζουν να έχουν τον απειλητικό...."μπαμπούλα!»

Γ. Καρατζαφέρης: Η Τρόικα δε ζήτησε μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις

Δεν έχω ακούσει από την τρόικα να λέει για να κοπεί ο κατώτατος μισθός, οι συντάξεις κ.λπ. Δεν μου έχουν πει τέτοιο πράγμα. Μιλάω συχνά μαζί τους τηλεφωνικά. Ξεκάθαρα. Το μόνο πράγμα που μου έθεσαν τηλεφωνικώς στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, είναι μια φράση του στυλ: “τι έπαθες ξαφνικά και ζητάς εκλογές στις 8 Απριλίου“; Δεν ζητάω εκλογές. Το αντίθετο!

Έχετε κάνει κάποιο λάθος στην ενημέρωσή σας.
Γιατί το θεωρούν τρομερό λάθος. Το μόνο ..........

μήνυμα που έχω από την τρόικα, είναι ότι θεωρούν μείζον λάθος τόσο γρήγορα εκλογές, ούτως ώστε να βάλουμε σε αυστηρά πλαίσια το PSI κ. λ.π.

Ουδεμία άλλη κουβέντα. Δεν μου είπαν τίποτα άλλο. Περιμένω να τους ακούσω, να φέρουν τα χαρτιά τους. θα ξαναφύγουν να πάνε πίσω για να φέρουν τις τελικές εκτιμήσεις στα μέσα Φεβρουαρίου.

ΣΧΟΛΙΟ
Αν αυτά που λέει ο Καρατζαφέρης είναι αλήθεια (έχει και η τροϊκα διαψεύσει πολλές φορές την κυβέρνηση) τότε όλα αυτά τα δυσβάσταχτα μέτρα τα παίρνει από μόνη της η τρισκατάρατη κυβέρνηση.
Καιρός στις εκλογές να τους στείλουμε στον αγύριστο όλους. Γιατί ακόμα και αρχηγό να αλλάξουν στο ΠΑΣΟΚ πάλι κάποιος από δαύτους θα μπει αρχηγός. Μα ο Μπένι, μα ο Λοβέρδος, μα ο Χι, μα ο Ψι, μα ο Ωμέγα, πάλι κάποιος από δαύτους θα είναι. Θα αλλάξει ο Μανωλιός (ΠΑΣΟΚ) και θα βάλει τα ρούχα τους αλλιώς δηλαδή.

ΥΠΕΣ: 7 ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΩΝ ΟΤΑ

Στο κατεπείγον πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών εντάχθηκαν οι διατάξεις του υπουργείου Εσωτερικών για το πρόγραμμα εξυγίανσης των ΟΤΑ, που ρυθμίζουν με ευνοϊκούς όρους τα δάνεια των υπερχρεωμένων δήμων και των περιφερειών, μετά την έγκρισή τους από το υπουργικό συμβούλιο.

Πρόκειται για δέκα διατάξεις που, όπως αναφέρεται ...........

στην αιτιολογική έκθεση έχουν ως στόχο την εξυγίανση των υπερχρεωμένων δήμων και περιφερειών «έτσι ώστε να διαχειρίζονται με την συνδρομή των χρηματοπιστωτικών δομών το χρέος τους, να το εξυπηρετούν αξιόπιστα χωρίς παράλληλα να αναστέλλουν κρίσιμες προς τους πολίτες λειτουργίες τους».

7+3 ρυθμίσεις

Συγκεκριμένα με τις δέκα διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνονται στο δέυτερο άρθρο του πολυνομοσχεδίου:


1. Δίνεται η δυνατότητα δανειοδότησης γα την εξόφληση κάθε μορφής χρεών. Ωστόσο, η συμπερίληψη και των λοιπών χρεών πλην των προερχομένων από δαπάνες επενδύσεων ισχύει μόνο για όσα έχουν γεννηθεί ως χρέη μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2011, έτσι ώστε να αναγκαστούν οι ΟΤΑ να περιορίσουν την υπερχρέωση και να εξυγιάνουν τα οικονομικά τους.


2. Δίνεται η δυνατότητα στους δήμους και τις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους λόγω υπερχρέωσης και εφόσον έχουν εξαντλήσει κάθε δυνατότητα περιορισμού των επενδυτικών δαπανών τους να εγγράψουν και εν συνεχεία να συνάψουν δάνειο με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή με πιστωτικά ιδρύματα. Για την λήψη του δανείου οφείλουν να υποβάλλουν Σχέδιο Οικονομικής Υποστήριξης, το οποίο ελέγχεται από την Ελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 262 του ν.3852/2010. Προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογής της διαδικασίας της παρούσας παραγράφου δεν απαιτείται η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 264 του ν.3852/2010.

3. Αποσυνδέεται το επιτόκιο των δανείων για τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα από το (υψηλό πλέον) των Ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου και ανακαθορίζεται με απόφαση του ΔΣ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

4. Όλες οι δανειακές συμβάσεις, που έχουν συναφθεί οποτεδήποτε μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και φορέων Ο.Τ.Α. πρώτου και δευτέρου βαθμού και των νομικών τους προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου θεωρούνται νομίμως συναφθείσες, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία εξυγίανσης των ΟΤΑ.

5. Παρατείνεται κατά ένα εξάμηνο η προθεσμία που έληγε την 31η Δεκεμβρίου 2011 για τη ρύθμιση των δανείων των ΟΤΑ.

6. Η δυνατότητα πληρωμής για το πρώτο τρίμηνο του έτους υποχρεωτικών δαπανών, δαπανών για την καταβολή προνοιακών επιδομάτων, για την προμήθεια υλικών και τροφίμων για δράσεις κοινωνικής προστασίας και αλληλεγύης, δαπανών που προκύπτουν από την εκτέλεση των διετών προγραμμάτων δράσης κοινωφελών επιχειρήσεων και δαπανών που απορρέουν από συμβάσεις ανάθεσης εκτέλεσης έργων κ.ά., δεδομένου ότι αρκετοί πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ δεν θα έχουν ψηφισμένους και εγκεκριμένους προϋπολογισμούς από την αρχή του οικονομικού έτους 2012.

7. Εναρμόνιση και απλοποίηση του καθεστώτος και της διαδικασίας απόδοσης στους Δήμους των εσόδων του άρθρου 259 του ν.3852/2010, με αυτά του άρθρου 260 που αφορούν στις Περιφέρειες.

8. Δίνεται λύση για την πληρωμή των οφειλόμενων προηγούμενων ετών σχετικών με τη μεταφορά των μαθητών, καθώς οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και κατά το τρέχον έτος οι περιφέρειες δεν κατόρθωσαν εντός των οριζομένων προθεσμιών να συνάψουν νέες συμβάσεις ή οι συναφθείσες συμβάσεις δεν είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι κάτοχοι των παρεχομένων μεταφορικών μέσων να μην έχουν πληρωθεί. Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρέχεται το δικαίωμα στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με διαπιστωτική του πράξη να βεβαιώσει την πραγματική μεταφορά των μαθητών αλλά και το ύψος της δαπάνης δηλαδή να διαπιστώσει ότι η μεταφορά έχει ήδη συντελεστεί και συνεπώς οι αντίστοιχες δαπάνες θεωρούνται νόμιμες.

9. Αποσαφηνίζεται ότι νομίμως αποδόθηκαν τα χρηματικά ποσά που έχουν κατανεμηθεί έως την 31.12.2010, στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ως ποσοστό των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων, καθώς από 1.1.2009 το ποσοστό από τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούσε πόρο των Κ.Α.Π. αυξήθηκε από 50% σε 90%. Υπενθυμίζεται ότι από την 1-1-2011 και εφεξής, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αποτελούν πλέον πόρο των Κ.Α.Π.

10. Ρυθμίζεται το θέμα της εκλογής νέων διοικητικών συμβουλίων στους υφιστάμενους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων κατά το υπόλοιπο της μεταβατικής περιόδου έως την συγχώνευσής τους στον νέο ενιαίο ΦΟΔΣΑ, καθώς οι δήμοι οφείλουν να ορίσουν νέους αντιπροσώπους και να συγκροτηθεί το διοικητικό συμβούλιο κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 246 του ν.3463/2006 και την συστατική πράξη (ανάλογα εάν είναι σύνδεσμοι ή ανώνυμες εταιρίες). Ως προς τον αριθμό των αντιπροσώπων ισχύει όμως ο αριθμός που προέκυπτε από τους πρώην ΟΤΑ που τώρα είναι δημοτικές ενότητες και συνεπώς το κάθε δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει να ορίσει τόσους αντιπροσώπους όσους αντιστοιχούν στο σύνολο των αντιπροσώπων των ΟΤΑ που συγχωνεύθηκαν. Για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση κάθε δήμου μέλους του ΦΟΔΣΑ προβλέπεται η συμμετοχή και αντιπροσώπων που εκλέγονται από την μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου.


ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ

Άρθρο 2
Επείγουσες ρυθμίσεις για την εξυγίανση των δήμων και των περιφερειών και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών

1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 264 του ν.3852/2010 (Α΄87) αντικαθίσταται ως εξής: «Οι δήμοι και οι περιφέρειες μπορούν να συνομολογούν δάνεια με αναγνωρισμένα πιστωτικά ιδρύματα ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του Εξωτερικού αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων. Επιτρέπεται η συνομολόγηση δανείων για τη χρηματοδότηση των υπολοίπων χρεών τους συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες μόνο όταν αυτά έχουν προκύψει έως την 31η Δεκεμβρίου 2011.

2. Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους και τις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, πριν την προσφυγή στις διατάξεις του άρθρου 262 του ν.3852/2010 και τις ρυθμίσεις της υπ' αριθμ. 43288/4.10.2011 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, να εγγράψουν στο σκέλος των εσόδων και σε αναπτυγμένη μορφή του Κ.Α. που αφορά στα δάνεια, το ποσό που αντιστοιχεί στο ύψος της διαφοράς εσόδων και δαπανών τους, συμπεριλαμβανομένων των χρεών, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 3 της παραπάνω απόφασης, το οποίο θα καλυφθεί με συνομολόγηση δανείου με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή με πιστωτικά ιδρύματα. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η σύνταξη ενός Σχεδίου Οικονομικής Υποστήριξης από τον ενδιαφερόμενο ΟΤΑ, το οποίο αποτελεί συνοδευτικό στοιχείο του προϋπολογισμού του, εγκρίνεται από το δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο με αυτόν και συνιστά ταυτόχρονα έγκριση για τη σύναψη του δανείου. Επίσης, υποβάλλεται και στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να ελεγχθεί από την Ελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 262 του ν.3852/2010. Το αποτέλεσμα του ελέγχου κοινοποιείται στον αρμόδιο ελεγκτή Νομιμότητας, ο οποίος εξετάζει τη νομιμότητα της απόφασης ψήφισης του προϋπολογισμού στο σύνολό της. Για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και στην περίπτωση που δήμος ή περιφέρεια ενταχθεί στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης, δεν εξετάζεται η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 264 του ιδίου νόμου και οι σχετικές αποφάσεις των δημοτικών ή περιφερειακών συμβουλίων, λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών τους, ανεξαρτήτως του ύψους ποσού του δανείου.

3. Το επιτόκιο των δανείων, που έχουν συναφθεί από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με βάση τα τρέχοντα επιτόκια των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου δεκαετούς διάρκειας, εφόσον δεν υφίσταται δυνατότητα αναπροσαρμογής του με τις έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ισχύουσες διατάξεις, ανακαθορίζεται από 1η Ιανουαρίου 2012 με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης απαιτείται διαπιστωτική πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

4. Δανειακές συμβάσεις, που έχουν συναφθεί οποτεδήποτε μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και φορέων Ο.Τ.Α. πρώτου και δευτέρου βαθμού και των νομικών τους προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου θεωρούνται νομίμως συναφθείσες.

5. Η αποκλειστική προθεσμία της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του άρθρου 49 του ν.3943/2011 (Α΄ 66) παρατείνεται έως την 30η Ιουνίου 2012. Μετά την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας τα χρεωστικά ανοίγματα, όπως εμφανίζονται στα βιβλία του Τ.Π.Δ., βεβαιώνονται ή επαναβεβαιώνονται στην Κεντρική Υπηρεσία του Τ.Π.Δ. από 1.7.2012 οίκοθεν υπέρ του Τ.Π.Δ. με βάση τα σχετικά στοιχεία που διαθέτει, κατά του οικείου δήμου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.

6. «Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 158 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.3463/2006, προστίθενται περιπτώσεις ως εξής:
ιδ) Τα ποσά για την καταβολή των προνοιακών επιδομάτων και η προμήθεια υλικών και τροφίμων για την άσκηση της αρμοδιότητας κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης.
ιε) Οι δαπάνες που προκύπτουν από την εκτέλεση των διετών προγραμμάτων δράσης των κοινωφελών επιχειρήσεων.
ιστ) Οι δαπάνες που απορρέουν από συμβάσεις ανάθεσης εκτέλεσης έργων, εργασιών, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών.»

7. Τα έσοδα της παραγράφου 1 του άρθρου 259 του ν.3852/2010 (Α΄87) εγγράφονται στον τακτικό προϋπολογισμό και κατατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε λογαριασμό με τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων». Ποσοστό μέχρι ένα τρίτο (1/3) των εσόδων της περίπτωσης α΄ της ανωτέρω παραγράφου, διατίθεται για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών των Δήμων. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται κατ' έτος ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία κατανομής των εσόδων αυτών, επί τη βάσει ιδίως των δημογραφικών γεωμορφολογικών, διοικητικών, οικονομικών, κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών κάθε Δήμου.

8. Δαπάνες οι οποίες αφορούν στη μεταφορά μαθητών μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, για τις οποίες δεν τηρήθηκε η διαδικασία των άρθρων 28, παρ.2 του ν.3879/2010 (Α΄ 163), 16 του ν.3887/2010 (Α΄ 174), 49, παρ.6 του ν. 3943/2011 ( Α΄66) και του άρθρου 70 του ν.4002/2011 (Α' 180) θεωρούνται νόμιμες, εφόσον ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστώσει με σχετική πράξη του την εκτέλεση του μεταφορικού έργου και το ύψος της σχετικής δαπάνης.

9. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 17 του ν. 3888/2010 (Α΄ 175) προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:

«Χρηματικά ποσά που κατανεμήθηκαν, έως και την 31.12.2010, στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 34 «Αύξηση ποσοστού απόδοσης τελών κυκλοφορίας στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού» του ν. 3697/2008, ως ποσοστό των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων που αποτελούσε πόρο των Κ.Α.Π. αυτών, αποτελούν έσοδα των ανωτέρω οργανισμών και αποδόθηκαν νομίμως».

10. Τα δημοτικά συμβούλια εντός είκοσι ημερών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου ορίζουν αντιπροσώπους των δήμων στα διοικητικά συμβούλια των υφισταμένων Φορέων Διαχείρισης Στερών Αποβλήτων. Τα διοικητικά συμβούλια των υφισταμένων Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων συγκροτούνται εντός τριάντα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος.
Κάθε δήμος ορίζει αριθμό αντιπροσώπων ίσο με το άθροισμα των αντιπροσώπων που είχαν ορίσει οι δήμοι ή κοινότητες από την συνένωση των οποίων ιδρύθηκε σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν.3852/2010. Όταν ο αριθμός των αντιπροσώπων είναι μεγαλύτερος από δύο ένας τουλάχιστον εκλέγεται από την μειοψηφία. Από τους πέντε αντιπροσώπους και άνω δύο τουλάχιστον εκλέγονται από την μειοψηφία.
Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 104 του ν.3852/2010 καταργείται.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η εξυγίανση των υπερχρεωμένων δήμων και περιφερειών αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την ουσιαστική εκπλήρωση της αποστολής της σύγχρονης και ισχυρής τοπικής αυτοδιοίκησης καθιστώντας την παράγοντα δυναμικής υπέρβασης της τρέχουσας οικονομικής κρίσης. Η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της εξυγίανσης των δήμων και των περιφερειών κατευθύνεται κυρίως προς την ουσιαστική και παράλληλα ευέλικτη στήριξη των υπερχρεωμένων δήμων και περιφερειών έτσι ώστε να διαχειρίζονται με την συνδρομή των χρηματοπιστωτικών δομών το χρέος τους, να το εξυπηρετούν αξιόπιστα χωρίς παράλληλα να αναστέλλουν κρίσιμες προς τους πολίτες λειτουργίες τους. Στόχος των προτεινομένων διατάξεων είναι να καταστήσουν το πρόγραμμα εξυγίανσης πραγματικό εργαλείο ανάκαμψης και αναγέννησης των υπερχρεωμένων δήμων και περιφερειών, συμμορφούμενο σε δεσμεύσεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης. Ειδικότερα με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζονται τα ακόλουθα:

Με τη ρύθμιση της παραγράφου 1 καθίσταται δυνατή η δανειοδότηση για την εξόφληση χρεών που προέρχονται από κάθε μορφής δαπάνες. Η συμπερίληψη και των λοιπών χρεών πλην των προερχομένων από δαπάνες επενδύσεων ισχύει μόνο για όσα έχουν γεννηθεί ως χρέη μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2011, έτσι ώστε να αναγκαστούν οι ΟΤΑ να περιορίσουν την υπερχρέωση και να εξυγιάνουν τα οικονομικά τους.

Με την διάταξη της παραγράφου 2 παρέχεται στους δήμους και στις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους λόγω υπερχρέωσης και εφόσον έχουν εξαντλήσει κάθε δυνατότητα περιορισμού των επενδυτικών δαπανών τους να εγγράψουν και εν συνεχεία να συνάψουν δάνειο με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή με πιστωτικά ιδρύματα. Για την λήψη του δανείου οφείλουν να υποβάλλουν Σχέδιο Οικονομικής Υποστήριξης, το οποίο ελέγχεται από την Ελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 262 του ν.3852/2010. Προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογής της διαδικασίας της παρούσας παραγράφου δεν απαιτείται η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 264 του ν.3852/2010.

Η ρύθμιση της παραγράφου 3 εισάγεται, προκειμένου να μειωθεί το επιτόκιο των δανείων των ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών τους προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, που συνήφθησαν με νόμο με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και των οποίων το επιτόκιο δανεισμού είναι συνδεδεμένο με το επιτόκιο των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου δεκαετούς διάρκειας. Λόγω της οικονομικής κρίσης και της ανόδου των επιτοκίων των 10ετών ομολόγων, το επιτόκιο των δανείων αυτών είναι σήμερα δυσβάσταχτο για τους ΟΤΑ. Με την ανωτέρω διάταξη το επιτόκιο των δανείων αποσυνδέεται από αυτό των ομολόγων και ανακαθορίζεται με απόφαση του ΔΣ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

Η διάταξη της παραγράφου 4 προτείνεται προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία εξυγίανσης των ΟΤΑ.

Με την παράγραφο 5 παρατείνεται η προθεσμία της περίπτωσης γ΄ του άρθρου 49 του ν.3943/2011, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η ρύθμιση των δανείων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου. Η προθεσμία λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2011 και με την προτεινόμενη διάταξη παρατείνεται κατά ένα εξάμηνο.

Η ρύθμιση της παραγράφου 6 κρίνεται απαραίτητη, δεδομένου ότι αρκετοί πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ δεν θα έχουν ψηφισμένους και εγκεκριμένους προϋπολογισμούς από την αρχή του οικονομικού έτους 2012 και θα προσφύγουν στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 160 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, περί διάρκειας της ισχύος του προϋπολογισμού, προκειμένου να προβούν σε δαπάνες. Ειδικότερα στο άρθρο αυτό προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα πληρωμής για το πρώτο τρίμηνο του έτους των υποχρεωτικών δαπανών του άρθρου 158 του ιδίου Κώδικα, το οποίο συμπληρώνουμε με τις δαπάνες εκείνες, οι οποίες εάν δεν πραγματοποιηθούν, θα προκαλέσουν κοινωνική αναστάτωση και θα οδηγήσουν σε ακόμη χειρότερη οικονομική κατάσταση πολλούς ιδιώτες (εργολήπτες, προμηθευτές κλπ) που συναλλάσσονται με τους δήμους, εμφανίζοντας τους ΟΤΑ χρεωμένους, παρά το γεγονός ότι μπορεί να υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις διαθέσιμες για την εξόφληση αυτών των οφειλών και αυξάνοντας επιπλέον το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 7 εναρμονίζεται και απλοποιείται το καθεστώς και η διαδικασία απόδοσης στους Δήμους των εσόδων του άρθρου 259 του ν.3852/2010, με αυτά του άρθρου 260 που αφορούν στις Περιφέρειες.

Την τελευταία τριετία, ο νομοθέτης έχει παρατείνει τις συμβάσεις μεταφοράς των μαθητών προκειμένου να καταστεί δυνατή έως την σύναψη νέων συμβάσεων η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών. Σε αρκετές περιπτώσεις οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και κατά το τρέχον έτος οι περιφέρειες δεν κατόρθωσαν εντός των οριζομένων προθεσμιών να συνάψουν νέες συμβάσεις ή οι συναφθείσες συμβάσεις δεν είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι κάτοχοι των παρεχομένων μεταφορικών μέσων να μην έχουν πληρωθεί. Με την προτεινόμενη ρύθμιση της παραγράφου 8 παρέχεται το δικαίωμα στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με διαπιστωτική του πράξη να βεβαιώσει την πραγματική μεταφορά των μαθητών αλλά και το ύψος της δαπάνης δηλαδή να διαπιστώσει ότι η μεταφορά έχει ήδη συντελεστεί και συνεπώς οι αντίστοιχες δαπάνες θεωρούνται νόμιμες.

Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 9 αποσαφηνίζεται ότι νομίμως αποδόθηκαν τα χρηματικά ποσά που έχουν κατανεμηθεί έως την 31.12.2010, στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ως ποσοστό των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Η απόδοση των ανωτέρω ποσών έγινε δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 3697/2008, με την οποία αυξήθηκε από την 1-1-2009, το ποσοστό από τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούσε πόρο των Κ.Α.Π. από 50% σε 90%. Η αύξηση αυτή έγινε προκειμένου να καλυφθεί το κόστος μεταφερθεισών κρατικών αρμοδιοτήτων προς τους ανωτέρω οργανισμούς. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 259 «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι Δήμων» του ν. 3852/2010, καθώς και της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 3888/2010, ήτοι την 1-1-2011 και εφεξής, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αποτελούν πλέον πόρο των Κ.Α.Π.
Με τον τρόπο αυτό, αίρονται τυχόν νομικές επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα απόδοσης των χρηματικών ποσών που έχουν κατανεμηθεί στους Ο.Τ.Α. έως την 31-12-2010, δυνάμει των προαναφερόμενων διατάξεων του ν. 3697/2008.

Με τη διάταξη της παραγράφου 10 ρυθμίζεται το θέμα της εκλογής νέων διοικητικών συμβουλίων στους υφιστάμενους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων κατά το υπόλοιπο της μεταβατικής περιόδου έως την συγχώνευσής τους στον νέο ενιαίο ΦΟΔΣΑ. Με το καταργούμενο τελευταίο εδάφιο της παρ.4 του άρθρου 104 του ν.3852/2010 παρατάθηκε η θητεία των διοικητικών συμβουλίων που είχαν εκλεγεί πριν την 1.1.2011 με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η λειτουργία τους δεδομένου ότι τα περισσότερα των μελών δεν είναι πλέον αιρετοί.
Με την προτεινόμενη διάταξη οι δήμοι οφείλουν να ορίσουν νέους αντιπροσώπους και να συγκροτηθεί το διοικητικό συμβούλιο κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 246 του ν.3463/2006 και την συστατική πράξη (ανάλογα εάν είναι σύνδεσμοι ή ανώνυμες εταιρίες). Ως προς τον αριθμό των αντιπροσώπων ισχύει όμως ο αριθμός που προέκυπτε από τους πρώην ΟΤΑ που τώρα είναι δημοτικές ενότητες και συνεπώς το κάθε δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει να ορίσει τόσους αντιπροσώπους όσους αντιστοιχούν στο σύνολο των αντιπροσώπων των ΟΤΑ που συγχωνεύθηκαν. Για την αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση κάθε δήμου μέλους του ΦΟΔΣΑ προβλέπεται η συμμετοχή και αντιπροσώπων που εκλέγονται από την μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου.

Απλά μαθήματα Στατιστικής…

Άρθρο του Πάνου Μπόζου στο Φιλιατρά News

Ξεκινάμε με τον ορισμό:

«Στατιστική είναι η επιστήμη των εφαρμοσμένων μαθηματικών η οποία συλλέγει στοιχεία, τα κατατάσσει σε πίνακες, τα παρουσιάζει με διάφορους τρόπους και εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα».

Η συλλογή των στοιχείων γίνεται με 2 τρόπους : α) Με δειγματοληψία, β) Με απογραφή.

Στη δειγματοληψία επιλέγεται ένα μέρος του πληθυσμού, ενώ στην απογραφή το σύνολο του πληθυσμού καλείται να απαντήσει στα ερωτήματα της έρευνας. Κρίσιμο στοιχείο της έρευνας είναι η επιλογή του δείγματος και η διατύπωση των ερωτημάτων.
Αν για παράδειγμα θέλουμε να μάθουμε ποιες ομάδες .......

υποστηρίζουν οι φίλαθλοι της χώρας και επιλέξουμε δείγμα από τη Ν. Φιλαδέλφεια το αποτέλεσμα είναι γνωστό… Αν επίσης έχουμε φροντίσει να βομβαρδίσουμε τον πληθυσμό με τη βοήθεια της διαφήμισης η της δυσφήμησης για τις ικανότητες ενός πολιτικού είναι βέβαιο ότι την επομένη η έρευνα θα δείξει το αποτέλεσμα που εμείς επιθυμούμε !

Άρα αποδεικνύεται, πάρα πολύ εύκολα, ότι ένα επιστημονικό εργαλείο μπορεί να μετατραπεί σε όργανο επηρεασμού ώστε να δρομολογηθούν εξελίξεις προς τη κατεύθυνση που κάποιοι επιθυμούν.

Στην Ελλάδα, χώρα ανέκαθεν της υπερβολής, δεν ανθεί μόνο η «φαιδρά πορτοκαλέα». Φυτρώνουν παντού εταιρείες δημοσκοπήσεων, εταιρείες άμεσα συνδεδεμένες και με εταιρείες διαφημιστικές, εταιρείες προώθησης προϊόντων και πολιτικών προσώπων. Οι διευθυντές των εταιρειών δημοσκοπήσεων έχουν μετατραπεί σε σταρ των τηλεοπτικών εκπομπών, αυτοαναγορεύονται σε επιστημονικές αυθεντίες, ενώ οι περισσότεροι εξ’ αυτών ελάχιστη σχέση έχουν με την επιστήμη της Στατιστικής…

Προσοχή! Άλλο πράγμα είναι να μελετούμε τη πραγματική συμπεριφορά του πληθυσμού και άλλο πράγμα να προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε (πολύ δε περισσότερο να ποδηγετήσουμε) τις προθέσεις του!

Άμεσα γεννιούνται τα ερωτήματα : Αντέχει η μικρή Ελληνική αγορά να συντηρεί όλες αυτές τις επιχειρήσεις; Αν όχι ποιος πληρώνει το μάρμαρο ;

Αν παραδεχθούμε ότι τα κόμματα και οι πολιτικοί ενδιαφέρονται να γνωρίζουν τις προτιμήσεις του εκλογικού σώματος, ποιόν σκοπό εξυπηρετούν τα διάφορα ΜΜΕ που κάθε τρείς και λίγο πληρώνουν (αν πληρώνουν…) τις εταιρείες δημοσκοπήσεων ;

Τι νόημα έχουν ερωτήσεις του τύπου : «καταλληλότερος πρωθυπουργός», «παράσταση νίκης»;

Πως εξηγείται το «εύρημα» ότι οι Έλληνες δεν θέλουμε με τίποτα να φύγουμε από τη ζώνη του Ευρώ, αλλά ταυτόχρονα είμαστε εναντίον κάθε μέτρου που θα μας διατηρήσει σε αυτή ;

Ο πατέρας των δημοσκοπήσεων George Gallop προσπαθώντας να απομυθοποιήσει την αξιοπιστία τους έλεγε : «Με τις κατάλληλες ερωτήσεις μπορώ να αποδείξω την ύπαρξη του Θεού !!»

Συμπέρασμα:

Η Στατιστική είναι επιστήμη των Μαθηματικών ! Όσοι γνωρίζουν τις βασικές έννοιες άλλοτε γελούν, άλλοτε αγανακτούν με τον τρόπο που κάποιοι την κακομεταχειρίζονται.

Είναι κοινός τόπος ότι επιστημονικές κατακτήσεις μετατρέπονται στα χέρια άσχετων η ιδιοτελών σε επικίνδυνα εργαλεία. Τα παραδείγματα άπειρα.

Ας μη λησμονούν οι Πολίτες ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δεν είναι επιστημονικά, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, σωματεία αλλά καθαρά εμπορικές επιχειρήσεις και πρέπει, εκτός των άλλων ,να μείνει ευχαριστημένος και ο πελάτης…

Πάνος Μπόζος
Μαθηματικός

Tριφυλία. Άκυρη η απόφαση για τα τέλη;

Τις προηγούμενες μέρες μεταφέραμε με ρεπορτάζ στο «Θ» και παρουσιάσαμε πληροφορίες που κυκλοφορούν έντονα στην περιοχή, για ενδεχόμενη ακύρωση της κατά πλειοψηφίας απόφασης που έλαβε η συμπολίτευση του δημάρχου Τριφυλίας Κώστα Κόλλια για το «χαράτσωμα» των πολιτών, με τις αυξήσεις των δημοτικών τελών (καθαριότητας και φωτισμού) από 40 μέχρι και 145%, έστω και σταδιακά σε δύο χρόνια, ρωτώντας εάν όντως είναι άκυρη!

Μέσα από τα ρεπορτάζ αναπτύχθηκε η ..........

«επιχειρηματολογία» των πληροφοριών για την ενδεχόμενη ακυρότητα της απόφασης, αναφέροντας και τι ακριβώς ορίζεται στο Νόμο 3852/2010 - «Καλλικράτης» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 67 - «Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου» και την παράγραφο 8, για την πρόσκληση, συμμετοχή και το δικαίωμα ψήφου των προέδρων των Τοπικών και Δημοτικών Κοινοτήτων, καθώς και των εκπροσώπων των Τοπικών Κοινοτήτων, όταν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα που αφορούν στις αντίστοιχες κοινότητες!

Επειδή το ανακύψαν θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όλους τους πολίτες που καλούνται να πληρώσουν το «χαράτσωμα», ρωτήσαμε και το «ψάξαμε». Σύμφωνα με όσα μας είπαν αρμόδιοι επί του θέματος, οι λόγοι που έχουμε ήδη γράψει, δηλαδή της πρόσκλησης ή μη των προέδρων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και των εκπροσώπων Τοπικών Κοινοτήτων, είναι ορθοί, καθώς και το δικαίωμα της ψήφου τους στη λήψη των σχετικών αποφάσεων για τα δημοτικά τέλη.

Μάλιστα, ανέφεραν χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, αναφορικά με την απόφαση αναπροσαρμογής του τέλους ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας Δήμου. Για τη λήψη της απόφασης ψήφισαν και οι παριστάμενοι πρόεδροι και εκπρόσωποι Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων. Η, δε, απόφαση αυτή, στη λήψη της οποίας ψήφισαν, επαναλαμβάνω, και οι πρόεδροι Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων, κρίθηκε νόμιμη από το γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Τάσο Αποστολόπουλο.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με το άρθρο 238 του Ν. 3852/2010 («Καλλικράτης») και την υπ’ αριθ. πρώτ. 74895/30-12-2010 εγκύκλιο (αρ. 60) του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ο έλεγχος νομιμότητας πράξεων ΟΤΑ, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ, ανατίθεται στο γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Αυτός ασκεί τις αρμοδιότητες του Ελεγκτή Νομιμότητας κατά τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των Δήμων και των Περιφερειών, σύμφωνα με τα άρθρα 225, 226 και 227 του «Καλλικράτη».
Εάν οι πρόεδροι Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων και οι εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων δεν είχαν δικαίωμα ψήφου στη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης για τα δημοτικά τέλη, ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δε θα ενέκρινε, αλλά, αντίθετα, θα την ακύρωνε!

Στη λήψη της απόφασης του Δ.Σ. Τριφυλίας, αν και ήταν παρόντες πρόεδροι και εκπρόσωποι Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων (προσκεκλημένοι ή αυτοβούλως), το προεδρείο δεν τους παρείχε το δικαίωμα της ψήφου! Αυτό, άραγε, συνιστά λόγο ακύρωσης της απόφασης;
Πέρα από το ενδεχόμενο μη πρόσκλησης προέδρου ή εκπροσώπου Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, που καθιστά άκυρη την απόφαση!

Επιπλέον, ένας ακόμη πολύ σοβαρός λόγος ακύρωσης της απόφασης, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, είναι και ο εξής: Με την παρ. 12 του άρθρου 25 του Ν. 1828/89 (ΦΕΚ -2 Α’), ορίζεται: «Τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του Β.Δ. 24-9/ 20-10-58 (ΦΕΚ Α’ 171) και του άρθρου 4 του Ν. 1080/80 (ΦΕΚ Α’ 246), ενοποιούνται σε ενιαίο ανταποδοτικό τέλος. Το τέλος αυτό επιβάλλεται με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, για την αντιμετώπιση των δαπανών παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και κάθε άλλης δαπάνης από παγίως παρεχόμενες στους πολίτες δημοτικές ή κοινοτικές υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα. Για τον καθορισμό του συντελεστή του τέλους και τη διαδικασία βεβαίωσης του τέλους αυτού, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. 25/75 (ΦΕΚ Α’ 74), όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 429/76 (ΦΕΚ Α’ 235), και του άρθρου 5 του Ν. 1080/80».

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ. 18 του Ν. 1828/89: «Ο προβλεπόμενος από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του Ν. 1080/80 συντελεστής του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων ορίζεται από 6 μέχρι 25 δραχμές. Ο συντελεστής αυτός μπορεί να αυξάνεται με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, μέχρι είκοσι τα εκατό (20%) για κάθε οικονομικό έτος». Με την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας οι αυξήσεις των δημοτικών τελών, ανά Δημοτική και Τοπική Κοινότητα, για το 2012, ξεκινούν από 20% και εκτοξεύονται πάνω από 70%! Συνεπώς, εκτιμάται, οι αυξήσεις αυτές είναι κατά παράβαση του νόμου, παράνομες και καταχρηστικές!

Θεωρείται πως ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Τάσος Αποστολόπουλος, θα προχωρήσει στον έλεγχο νομιμότητας της συγκεκριμένης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας (έλεγχο ο οποίος είναι υποχρεωτικός και αυτεπάγγελτος και λαμβάνει χώρα μέσα σε αποκλειστική προθεσμία σαράντα ημερών από την περιέλευση της απόφασης σ’ αυτόν, εκδιδόμενης υποχρεωτικά ειδικής πράξης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 149 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, κυρωτ. Ν.3463/2006, Α’ 114), δίχως να παραβλέψει βάσιμους, υπαρκτούς, νόμιμους και ουσιαστικούς λόγους, όπως και οι προαναφερθέντες, και λαμβάνοντας υπόψη (ζητώντας, αν δεν του αποσταλούν μαζί με την απόφαση) τους συντελεστές που ίσχυαν το 2011 και τους νέους που ψηφίστηκαν για το 2012. Από αυτούς αποδεικνύεται η ποσοστιαία αύξησή τους ανά Δημοτική και Τοπική Κοινότητα, που καθορίζουν το μη σύννομο χαρακτήρα της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας για αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών!

Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος

ΣΧΟΛΙΟ
Αν όλα αυτά που αναφέρει ο δημοσιογράφος ισχύουν (δεν εχουμε λόγο να αμφιβάλουμε) τότε εκτός απο τους πολιτικούς τα γιαούρτια και τα αβγα πρέπει να πέσουν και στους αυτοδιοικητικούς του Δήμου Τριφυλίας.
Ο μεγάλος συνδικαληστής Κόλλιας φώναζε προεκλογικά "Δεν θα αυξήσω τα Δημοτικά Τέλη... Σε ένα χρόνο το ξέχασε.....

Σκηνές από το τελευταίο επεισόδιο στην Ζωή της Άλλης.

Μετά από τρία χρόνια, τηλεθεάσεις που «χτύπησαν κόκκινο» και σχόλια για τα γυρίσματα, την πλοκή και τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, το σήριαλ «Η ζωή της άλλης» ολοκληρώνεται.

«Η ζωή της άλλης» βασίστηκε στο μεξικάνικο σίριαλ «Querida enemiga» (αγαπημένη εχθρός). Ο Γιώργος Χρυσοβιτσάνος επιμελήθηκε την απόδοση του σεναρίου, ο Δημήτρης Αρβανίτης υπέγραψε την σκηνοθεσία, ενώ το casting περιελάμβανε πολύ γνωστά ονόματα του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Απόψε το βράδυ της Παρασκευής 06/01 στις 21:00 θα ........

προβληθεί το τελευταίο επεισόδιο της σειράς που «τρέλανε» τα μηχανάκια της AGB και όπως όλα δείχνουν, το τέλος θα είναι συγκλονιστικό.



Ανακάλυψαν φοιτητικό σπίτι των οργίων στην Πάτρα

Σε σπίτι οργίων έχει μετατραπεί γκαρσονιέρα στην περιοχή των ΤΕΙ.

Την γκαρσονιέρα διατηρεί φοιτητής του ΤΕΙ ο οποίος όμως «συνεργάζεται» με τέσσερις Πατρινούς! Η μέθοδός τους…απλή! «Ψαρεύουν» νεαρές μέσα από το facebook, κυρίως από παρέες φοιτητών και σχεδόν κάθε βράδυ… γίνεται «παρέλαση» στην «ροζ» γκαρσονιέρα. Το ζήτημα είναι ότι σύμφωνα με καλά εξακριβωμένες πληροφορίες, στον χώρο δεν συνευρίσκονται ζευγάρια αλλά γίνονται ομαδικά όργια!

Ενας μάλιστα από τους Πατρινούς διαδίδει πως..........

έχει όλα τα προσόντα για κάτι τέτοιο (μέχρι και φωτογραφία του είναι αποφασισμένος να δημοσιεύσει).

Η παρέα των «5», «χτυπά» γυναίκες από 17 έως και 33 ετών (αυτό είναι το φάσμα των ηλικιών που μας έδωσαν) και μάλιστα η 33χρονη είναι Πατρινή διαζευγμένη, η οποία μετά από χρόνια γάμου θέλησε να «δοκιμάσει» και ομαδικό σεξ και μάλιστα με αρκετά νεαρότερους σε ηλικία άνδρες.

Η ύπαρξη της «ροζ» γκαρσονιέρας (των οργίων) έχει διαδοθεί στους κύκλους των φοιτητών και νεαρών Πατρινών.

Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις (με τη συναίνεση των κοριτσιών που συμμετέχουν) έχουν τραβηχτεί και φωτογραφίες αλλά και βίντεο! Τα οποία όμως είναι για προσωπική χρήση και δεν έχουν «ανέβει» στο διαδίκτυο!

Αλλωστε στόχος των «5» είναι να συνεχίσουν να… περνούν καλά και όχι να «χαλάσουν» τη φήμη που έχουν για παροχή εχεμύθειας σε όσες νεαρές ή και μεγαλύτερες μετατρέπονται σε ερωτικές σύντροφοί τους.

patrisnews.com

ΣΧΟΛΙΟ
Πολλά γίνονται στην Πάτρα.... Μήπως να γινόταν και τίποτα εδώ....

Φουρτουνιασμένη η Θάλασσα στην Αγία Κυριακή

Τεράστια κύματα έχουν σηκωθεί στην Αγία Κυριακή Φιλιατρών καθώς οι άνεμοι που πνέουν είναι πολύ δυνατοί.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το κύμα έχει σκεπάσει ακόμα και τα παγκάκια στην αριστερή πλευρά του λιμανιού (από την πλευρά του σπιτιού του Κ. Αγγελόπουλου.
Τις φωτό μας τις έστειλε αναγνώστης μας.

Δείτε φωτογραφίες και θα καταλάβετε. Κλίκ στις φωτό.









Τα έψαλαν και στον Κάρολο Παπούλια. Έγιναν έξι προσαγωγές.

Έξι άτομα -τρεις γυναίκες και τρεις άνδρες- προσήχθησαν στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκίδας για το περιστατικό που σημειώθηκε στη διάρκεια της τελετής Αγιασμού των Υδάτων, όταν συγκεντρωμένοι άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα κατά του Κάρολου Παπούλια. Σε βάρος των έξι σχηματίζεται δικογραφία για προσβολή κατά της τιμής του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Σύμφωνα με το Mega, έχει ήδη ενημερωθεί η ..........

εισαγγελέας της Χαλκίδας και οι αστυνομικοί αναμένουν εντολή για το εάν θα ακολουθηθεί η διαδικασία του αυτοφώρου ή εάν θα αφεθούν ελεύθεροι.

Κατά την τελετή Αγιασμού των Υδάτων, ορισμένοι πολίτες άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας, κατά κατά των μέτρων λιτότητας, αλλά και κατά της ανεργίας που πλήττει τους κατοίκους της πόλης.

Τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και οι άλλοι επίσημοι που παρέστησαν στην τελετή αποχώρησαν χωρίς να κάνουν δηλώσεις.

Ελεύθεροι οι 6 συλληφθέντες

Ελεύθεροι αφέθηκαν πριν από λίγη ώρα οι 6 συλληφθέντες για τις αποδοκιμασίες σε βάρος του προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου παπούλια κατά την τελετή Καθαγιασμού των υδάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας διέταξε τη λήξη της κράτησης τους και τη συνέχιση της προανάκρισης για το αδίκημα της προσβολής του προσώπου του ανώτατου πολιτειακού άρχοντα, πλην όμως, όπως εκτιμάται, η υπόθεση θα δρομολογηθεί σε ... πορεία κατευθείαν για το αρχείο.

ΣΧΟΛΙΟ
Καλά ο Κάρολος το κράξιμο δεν το συνήθισε ακόμα;

Στις 14/1/2012 αρχίζουν οι εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρετε για να μην την πατήσετε.

H περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκινάει το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012 και θα διαρκέσει ένα μήνα, όπως ενημερώνουν τα μέλη τους οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας.

Η εκτίμηση του εμπορικού κόσμου είναι ότι οι μειώσεις των τιμών θα διαμορφωθούν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι και σε 70% προκειμένου να προκαλέσουν οι καταστηματάρχες το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ παράλληλα αρκετές είναι οι περιπτώσεις καταστημαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά.

Οι έμποροι του Πειραιά υπογραμμίζουν ότι, χωρίς να γίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια για ...........

να περιμαζευτεί η δημόσια σπατάλη, ''ψηφίζονται καταστροφικά νομοσχέδια που χτυπούν αλύπητα τους ευάλωτους συνταξιούχους, διώκουν τους απαραίτητους σε οργανικές θέσεις δημόσιους υπαλλήλους και επιβαρύνουν περαιτέρω τους μικρομεσαίους, δημιουργώντας έναν απίστευτο φαύλο κύκλο που οδηγεί τη χώρα σε βαθιά και μη αναστρέψιμη ύφεση''.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις συστήνει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι :

- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. <<20% έκπτωση>>).

- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

- Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

- Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.

Όσον αφορά τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών συστήνει να επιλέγουν τα προϊόντα που προτίθενται να προμηθευτούν, ύστερα από έρευνα της αγοράς και με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.

Αναλυτικά τι πρέπει να προσέχετε πριν αγοράσετε
Οι καταναλωτές τις επόμενες έξι εβδομάδες θα μπορούν να αγοράζουν περισσότερα, ποιοτικότερα και επώνυμα είδη με πολύ λιγότερα χρήματα, αναφέρει η ΕΣΕΕ και τους συνιστά να ελέγχουν την τελική τιμή αγοράς, να πραγματοποιούν έρευνα για τις αγορές τους και να εμπιστεύονται τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο.

Επισημαίνει ακόμη ότι:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

2. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σαιζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές και όχι ελαττωματικά και β' διαλογής προϊόντα.

3. Οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που "προσφέρουν" μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο, αλλά σε "φουσκωμένες" τιμές.

"Οι καταναλωτές θα κάνουν αγορές με το σταγονόμετρο κατά την διάρκεια των εκπτώσεων", εκτιμά από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης. Η Ένωση Καταναλωτών συνιστά, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων:

-Αγορές με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.

-Σύγκριση τιμών και ποιότητας.

- Έλεγχο των τιμών πριν τις εκπτώσεις ώστε να διαπιστώνεται αν οι μειώσεις τιμών είναι πραγματικές.

-Αγορές χωρίς βιασύνη.

-Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.

-Προσοχή στα καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

-Ενημέρωση για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.

-Απόδειξη για όλες τις αγορές.

-Πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).

-Όταν διαπιστώνουν πλασματικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές να το καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).

Eurovision 2012 Τα 3 υποψήφια τραγούδια της Κύπρου με την Ήβη Αδάμου

Σήμερα Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012, η ώρα 11.00πμ, τα τρία υποψήφια τραγούδια θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμα για ακρόαση από αυτή την ιστοσελίδα, την επίσημη ιστοσελίδα του ΡΙΚ για τη Γιουροβίζιον.

Οι τίτλοι των τριών υποψηφίων τραγουδιών είναι: Call the Police, You don’t belong here, La La Love.

Τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012, η ώρα 11.00πμ το ΡΙΚ διοργανώνει δημοσιογραφική διάσκεψη στη Δημοσιογραφική Εστία στη Λευκωσία, για να παρουσιάσει τα τρία υποψήφια τραγούδια για τη συμμετοχή της Κύπρου στην Eurovision 2012 στους εκπρόσωπους των ΜΜΕ.

Η επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την ........

Κύπρο στο Μπακού θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου 2012 με τηλεψηφοφορία από τηλεοπτικό κοινό και επιτροπή στο πλαίσιο ζωντανής εκπομπής, η οποία θα μεταδοθεί απευθείας στις 9.00 το βράδυ από το ΡΙΚΕΝΑ, με ταυτόχρονη μετάδοση στη δορυφορική εκπομπή του ΡΙΚ και το Τρίτο Πρόγραμμα Ραδιοφώνου. Επίσης θα μεταδίδεται από την ιστοσελίδα του ΡΙΚ στο www.cybc.com.cy.

Ακούστε τα τρία τραγούδια. Ποιό σας αρέσει;





Πουθενά και ποτέ δεν βρίσκουν ηρεμία οι ΠΑΣΟΚΟΙ βουλευτές

Άγριο κράξιμο σε Μαγκριώτη (ΠΑΣΟΚ) Γκιουλέκα (ΝΔ) Κολοκοτρώνη (ΛΑΟΣ)

Με αποδοκιμασίες έγινε δεκτός ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης στην τελετή καθαγιασμού των υδάτων στο Θερμαϊκό Κόλπο στη Θεσσαλονίκη.
"Είστε προδότες" φώναζε το συγκεντρωμένο ......

πλήθος, ενώ τα... σκάγια πήραν και τους παρόντες βουλευτές της ΝΔ Κώστα Γκιουλέκα και ΛΑΟΣ Άγγελο Κολοκοτρώνη.

Γιούχαραν Διαμαντοπούλου και Καμίνη στο Κολωνάκι!

Δεν φαίνεται να μπήκε με το... δεξί η νέα χρονία για την Άννα Διαμαντοπούλου και τον Γιώργο Καμίνη, καθώς σήμερα αποδοκιμάστηκαν έντονα στην Δεξαμενή, κατά την διάρκεια του Αγιασμού των Υδάτων στο Κολωνάκη. Συγκεκριμένα την ώρα που αποχωρούσαν από τη Δεξαμενή η υπουργός Παιδείας και ο δήμαρχος Αθηναίων, πολίτες του αποδοκίμασαν, φωνάζοντας «Καλοφάγωτα» και «Φέρτε πίσω τα λεφτά»!



Με κακοκαιρία γιορτάστηκαν φέτος τα θεοφάνεια

Με πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες γιορτάστηκαν φέτος τα Άγια Θεοφάνεια στα Φιλιατρά όπου πλήθος πιστών κατέκλυσε τους ιερούς ναούς της πόλης παρακολουθώντας την δοξολογία και παίρνοντας στο τέλος τον αγιασμό.

Λόγω των πολύ άσχημων καιρικών συνθηκών, οι εορταστικές εκδηλώσεις στην πλατεία της πόλης μ την ρίψη του σταυρού στο συντριβάνι ματαιώθηκαν καθώς η βροχή και ο αέρας που έπεφταν από το πρωί δεν επέτρεψε την ρίψη του σταυρού.

Από την άλλη στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής, όπου για φέτος ήταν προγραμματισμένο να μεταφερθούν οι εκδηλώσεις τα κύματα που "έσκαγαν" στην μάντρα ξεπερνούσαν το ύψος της με αποτέλεσμα να ματαιωθεί και από εκεί η ρίψη του σταυρού.

Λίγα λόγια για τα Θεοφάνεια.

Τα Αγία Θεοφάνεια (Θεός + φαίνομαι= Ο αποκαλυπτόμενος θεός) είναι.....

μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον.

Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή ενός περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στο βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούσθηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού η οποία έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).

Από τότε και το Βάπτισμα των χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Ο Κύριος με το να βαπτιστεί αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με το Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.



Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε




Μεσσηνιακές εφημερίδες της 6ης Ιανουαρίου 2012

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.




Δείτε και τα πρωτοσέλιδα από τις Αθηναϊκές εφημερίδες.