Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Στις 14/1/2012 αρχίζουν οι εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρετε για να μην την πατήσετε.

H περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ξεκινάει το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012 και θα διαρκέσει ένα μήνα, όπως ενημερώνουν τα μέλη τους οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας.

Η εκτίμηση του εμπορικού κόσμου είναι ότι οι μειώσεις των τιμών θα διαμορφωθούν σε αρκετές περιπτώσεις μέχρι και σε 70% προκειμένου να προκαλέσουν οι καταστηματάρχες το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ παράλληλα αρκετές είναι οι περιπτώσεις καταστημαρχών που περιμένουν με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσουν το στοκ τους για να προχωρήσουν στη συνέχεια στο κλείσιμο της επιχείρησης εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στην αγορά.

Οι έμποροι του Πειραιά υπογραμμίζουν ότι, χωρίς να γίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια για ...........

να περιμαζευτεί η δημόσια σπατάλη, ''ψηφίζονται καταστροφικά νομοσχέδια που χτυπούν αλύπητα τους ευάλωτους συνταξιούχους, διώκουν τους απαραίτητους σε οργανικές θέσεις δημόσιους υπαλλήλους και επιβαρύνουν περαιτέρω τους μικρομεσαίους, δημιουργώντας έναν απίστευτο φαύλο κύκλο που οδηγεί τη χώρα σε βαθιά και μη αναστρέψιμη ύφεση''.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στις οδηγίες του προς τις εμπορικές επιχειρήσεις συστήνει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι :

- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. <<20% έκπτωση>>).

- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

- Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.

Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

- Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.

Όσον αφορά τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών συστήνει να επιλέγουν τα προϊόντα που προτίθενται να προμηθευτούν, ύστερα από έρευνα της αγοράς και με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης και να μη παρασύρονται από τη δημοσιοποίηση υψηλών ποσοστών εκπτώσεων.

Αναλυτικά τι πρέπει να προσέχετε πριν αγοράσετε
Οι καταναλωτές τις επόμενες έξι εβδομάδες θα μπορούν να αγοράζουν περισσότερα, ποιοτικότερα και επώνυμα είδη με πολύ λιγότερα χρήματα, αναφέρει η ΕΣΕΕ και τους συνιστά να ελέγχουν την τελική τιμή αγοράς, να πραγματοποιούν έρευνα για τις αγορές τους και να εμπιστεύονται τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο.

Επισημαίνει ακόμη ότι:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

2. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σαιζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές και όχι ελαττωματικά και β' διαλογής προϊόντα.

3. Οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που "προσφέρουν" μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο, αλλά σε "φουσκωμένες" τιμές.

"Οι καταναλωτές θα κάνουν αγορές με το σταγονόμετρο κατά την διάρκεια των εκπτώσεων", εκτιμά από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης. Η Ένωση Καταναλωτών συνιστά, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων:

-Αγορές με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.

-Σύγκριση τιμών και ποιότητας.

- Έλεγχο των τιμών πριν τις εκπτώσεις ώστε να διαπιστώνεται αν οι μειώσεις τιμών είναι πραγματικές.

-Αγορές χωρίς βιασύνη.

-Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.

-Προσοχή στα καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

-Ενημέρωση για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.

-Απόδειξη για όλες τις αγορές.

-Πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).

-Όταν διαπιστώνουν πλασματικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές να το καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.