Κυριακή 18 Ιουλίου 2010

1,5 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της Δυτικής Ελλάδας

Οι κοινές δράσεις για την τουριστική και πολιτιστική προβολή των περιφερειών Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων βρέθηκαν στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, που έγινε με τη συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων των Περιφερειών, Δυτικής Ελλάδας κ. Τάσου Αποστολόπουλου, Πελοποννήσου κ. Φώτη Χατζημιχάλη και Ιoνίων Νήσων κ. Κώστα Γεωργαλίδη, αποφασίστηκε η από κοινού συντονισμένη τουριστική και πολιτιστική προβολή των περιφερειών πάνω στους εξής άξονες:

- Το δρόμο του πολιτισμού (Μνημεία, Μουσεία, Πολιτιστικές Εκδηλώσεις κ.α.)

- Το δρόμο της θάλασσας (Λιμάνια, Αγκυροβόλια, Τόποι Φυσικού Κάλους κ.α.)

- Το δρόμο του κρασιού (Κοινό προϊόν και για τις τρεις Περιφέρειες)

Στο πλαίσιο του προγράμματος προβολής προβλέπεται...

μεταξύ άλλων η εγκατάσταση ψηφιακών συστημάτων που θα παρέχουν πληροφορίες, η ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων στην ευρύτερη περιοχή μέσω της προβολής τους από multimedia καθώς και η προβολή τοπικών προϊόντων και βιοτεχνιών.

Το κόστος υλοποίησης του προγράμματος και για τις τρεις περιφέρειες, ανέρχεται στα 1.500.000 ευρώ. Πέρα από το κοινό πρόγραμμα, οι Περιφέρειες θα προχωρήσουν και σε ξεχωριστά προγράμματα τουριστικής και πολιτιστικής προβολής.

Αυξάνονται οι αυτοκτονίες…λόγω χρεών

Η κρίση μεγαλώνει τον αριθμό των αυτοκτονιών: άνθρωποι γονατισμένοι από χρέη επιχειρούν το απονενοημένο. Στην Κρήτη ιδιαίτερα, τα κρούσματα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Δεκατρείς αυτοκτονίες καταγράφηκαν μόνο μέσα στους τελευταίους 18 μήνες. Ειδικοί μιλούν για αύξηση κατά 70% των περιστατικών, κυρίως με απόπειρες αυτοκτονίας. Το 2008 καταγράφηκαν στην Ελλάδα 370 αυτοκτονίες, ενώ το 2009 ξεπέρασαν τις 400.

1. Επιχειρηματίας με σφαίρα στο κεφάλι…

Το πρωί της περασμένης Δευτέρας χάθηκαν τα ίχνη ενός 58χρονου επιχειρηματία από την Κρήτη. Την επομένη τον βρήκε η γυναίκα του νεκρό κάτω από μια ελιά, λίγα μέτρα μετά το σημείο όπου είχε αφήσει το αυτοκίνητό του. Ο 58χρονος έβαλε τέλος στη ζωή του με μια σφαίρα στο κεφάλι. Στο σημείωμα που άφησε προς...

τη σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά- με τον γιο του διατηρούσε κατάστημα στη νέα λαχαναγορά του Ηρακλείου έκανε λόγο για οικονομικά προβλήματα και... "παγίδες" του τραπεζικού συστήματος.

2. Επιχειρηματίας πήδηξε από τη γέφυρα του Ρίο…

Ξημερώματα Κυριακής, άλλος επιχειρηματίας "πνιγμένος" στα χρέη. Ο άνδρας πήδηξε από τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου για να "ξεμπερδέψει" μια και καλή απ΄ όλα...

3. Ταξιτζής αυτοκτόνησε λόγω οικονομικών προβλημάτων….

Αναστάτωση είχε προκαλέσει τον Μάιο στη Βόρεια Ελλάδα η είδηση ότι δύο άνδρες, 45 ετών και 49 ετών, τερμάτισαν τη ζωή τους λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ο 45χρονος εργαζόταν ως οδηγός ταξί. Οι δικοί του τον περιγράφουν ως ένα χαμογελαστό άνθρωπο, ο οποίος όμως απέφευγε να μιλήσει για τα προβλήματά του. Την καρδιά του είχε ανοίξει μόνο σε έναν φίλο του, στον οποίο εκμυστηρεύτηκε τις προθέσεις του. Ο φίλος του δεν κατάφερε να τον μεταπείσει και λίγες ημέρες μετά απαγχονίστηκε.

4. Αγρότης δεν άντεξε τα χρέη

Τον ίδιο τρόπο επέλεξε για να τελειώσει τη ζωή του ένας 49χρονος αγρότης από την Αμφίπολη Σερρών, ο οποίος δεν άντεξε το βάρος των χρεών. Φίλοι και συγγενείς κάνουν λόγο για έναν ήσυχο οικογενειάρχη, πατέρα δύο παιδιών. Ο 49χρονος είχε μιλήσει σε φίλους του για το τι σκόπευε να κάνει, στη συνέχεια όμως τους καθησύχαζε λέγοντας τους ότι υπερβάλλει. Όπως αποδείχθηκε έλεγε την αλήθεια. Το πτώμα του εντοπίστηκε σε ένα αντλιοστάσιο.

5. Άνεργος έπεσε από το μπαλκόνι με 2 μωρά στην αγκαλιά

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ένας 40χρονος άνεργος οικογενειάρχης, από την Καλλιθέα, σκότωσε τη γυναίκα του και στη συνέχεια έπεσε από το μπαλκόνι αγκαλιά με τα δύο του μωρά.

6. Μουσικός έπεσε σε χαράδρα

Ή όταν ένας 37χρονος μουσικός, από τα Ιωάννινα, παντρεμένος με δύο παιδιά, αυτοκτόνησε πέφτοντας σε χαράδρα κοντά στο σπίτι του. Δεκάδες άνθρωποι γράφουν πλέον οι ίδιοι τον επίλογο της ζωής τους, καθώς βρίσκονται σε απόγνωση.




Τριφυλία: Το κυκλοφοριακό προσβάλλει & πληγώνει

Εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει, ιδίως τους θερινούς μήνες, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους Γαργαλιάνους, τα Φιλιατρά και την Κυπαρισσία. Οι δρόμοι «πήζουν» από οχήματα και οι οδηγοί φτάνουν στα όρια της αντοχής και της ανοχής τους…
Το πρόβλημα, που αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς, όχι για καλό όμως, «ενώνει» αλλά ταυτόχρονα προσβάλλει και πληγώνει τις τρεις αυτές μεγάλες πόλεις της Τριφυλίας και τους κατοίκους τους.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει ..........

αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των οχημάτων, όπως είναι γεγονός ότι, αν υπήρχαν χώροι στάθμευσης και, βεβαίως, περιφερειακοί δρόμοι ώστε να μην περνούν όλα τα οχήματα από τις πλατείες και των τριών πόλεων, είτε δε θα υπήρχε καθόλου πρόβλημα είτε αυτό θα ήταν πολύ μικρό και ήσσονος σημασίας.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι υπαρκτό εδώ και χρόνια και χρήζει άμεσης και σοβαρής αντιμετώπισης, καθώς τα όποια ημίμετρα λαμβάνονται, όχι μόνο δε συμβάλλουν στην κατεύθυνση της επίλυσής του, αλλά σε πολλές περιπτώσεις έχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, χειροτερεύοντας την ήδη «κακή» κατάσταση (και θλιβερή) που επικρατεί στους δρόμους...

Εμείς επισκεφτήκαμε και τις τρεις πόλεις και μιλήσαμε με κατοίκους, που βιώνουν σε καθημερινή βάση το πρόβλημα και τις συνέπειές του. Οι πολίτες με τους οποίους συνομιλήσαμε είναι απογοητευμένοι, πικραμένοι αλλά και οργισμένοι, αφού τόσα χρόνια, όπως μας είπαν, δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό για την επίλυση του κυκλοφοριακού τόσο στους Γαργαλιάνους όσο και σε Φιλιατρά και Κυπαρισσία.

ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ

Κώστας Δημάκης: «Υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αδράνεια μεγάλη και από Αστυνομία και από τη Δημαρχία. Κάτι πρέπει να γίνει. Είχαν γίνει κάποιες ρυθμίσεις πριν ένα χρόνο περίπου, αλλά δεν είναι επαρκείς…».

Ποδαράς Κώστας: «Πρέπει κάτι να γίνει με την παράνομη στάθμευση, αράζει ο καθένας όπου θέλει, υπάρχει σηματοδότηση απαγόρευσης στάθμευσης αλλά δεν εφαρμόζεται. Υπάρχει μεγάλο μποτιλιάρισμα πέριξ της πλατείας…».

Καλκαβούρας Παναγιώτης: «Υπάρχει πρόβλημα. Το καλύτερο θα ήταν ένας περιφερειακός δρόμος, γιατί τα μεγάλα οχήματα, όπως τα φορτηγά και τα λεωφορεία, περνάνε μέσα από την πόλη και δημιουργείται πρόβλημα μεγάλο. Χρειάζεται επειγόντως ένας περιφερειακός για να ανακουφιστεί η πόλη…».

Κανελλόπουλος Παναγιώτης: «Δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε, δεν μπορούμε να παρκάρουμε. Δώσανε τόσα λεφτά για πινακίδες και μετά τις βγάλανε…».

Μαρίνης Παναγιώτης: «Το κυκλοφοριακό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα. Δεκαετίες τώρα. Δεν μπορείς να περάσεις… Έπρεπε χρόνια τώρα να έχει γίνει ένας περιφερειακός…».

Βρετός Σάκης: «Περιφερειακός και φανάρια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατάσταση. Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό…».

Αντιδήμαρχος Μιχάλης Αποστολόπουλος: «Πράγματι, η πόλη των Γαργαλιάνων ζει με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Είναι ένα πρόβλημα που, κυρίως, προκαλείται από το ανάγλυφο της περιοχής, που δε δίνει πολλές διεξόδους, έτσι ώστε να υπάρξουν εναλλακτικές λύσεις για τη διέλευση των βαρέων οχημάτων, τα οποία μοιραία οδηγούνται στην κεντρική πλατεία και από δρόμους στενούς… Ο Δήμος, έχοντας αναγνωρίσει το πρόβλημα αυτό, έχει προχωρήσει σε μελέτη περιφερειακού δακτυλίου. Πρόκειται για ένα έργο που, αν έχει την τύχη της χρηματοδότησης, θα δώσει τη λύτρωση στην πόλη, οδηγώντας την κυκλοφορία στο νότιο τμήμα της, συναντώντας το δρόμο της Λεύκης. Η μελέτη αυτή βρίσκεται στο στάδιο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ελπίζουμε ότι με την ολοκλήρωσή της θα υπάρχει ένα χρήσιμο εργαλείο για να παραδώσουμε στην επόμενη Δημοτική Αρχή, η οποία θα πρέπει να μπορέσει να βρει τους πόρους για να τη χρηματοδοτήσει. Παράλληλα, έγινε μια διαδικασία για να φτιαχτεί ένα μικρός περιφερειακός δρόμος, στη νότια πλευρά της πόλης. Ένα έργο που δεν κοστίζει ιδιαίτερα, είναι της τάξης των 40 – 50 χιλιάδων ευρώ. Ελπίζαμε ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα οικονομικά, όσον αφορά στις χρηματοδοτήσεις. Δυστυχώς, όλη η Ελλάδα, όλη η αυτοδιοίκηση και εμείς μαζί βιώνουμε την κρίση με τον περιορισμό των κονδυλίων που έρχονται στο Δήμο και μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει οι πόροι… Στο πρόβλημα το κυκλοφοριακό, δυστυχώς, συμβάλλουν και οι συμπολίτες μας. Όχι μόνο δεν υπακούν στις ρυθμίσεις, αλλά ακόμα και εκεί που ο Δήμος προσπαθεί να σημάνει με κολωνάκια κ.α., δεν τα τηρούν… Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την έλλειψη δυνατότητας από την Αστυνομία να συνδράμει το έργο μας, αντιλαμβάνεστε ότι το πρόβλημα για την πόλη είναι πολύ μεγάλο. Με ευκαιρία αυτό σας το ρεπορτάζ, θα ήθελα να παρακαλέσω τους συμπολίτες μας, ειδικά τώρα το καλοκαίρι που επιβαρύνεται με κυκλοφοριακό φορτίο η πόλη, να τους εκλιπαρήσω, να τηρήσουν τις πινακίδες απαγόρευσης στάθμευσης, να μην παρκάρουν σε 4-5 σημεία που είναι σημεία αιχμής και να διευκολύνουμε έτσι και τους επισκέπτες μας και εμάς που ζούμε και κινούμαστε στην πόλη».

ΦΙΛΙΑΤΡΑ

Γιώργος Κωτσάκης: «Το κυκλοφοριακό θα ήταν καλύτερο στα Φιλιατρά, αν δεν έμπαιναν μέσα στην πόλη φορτηγά και λεωφορεία. Θα ήταν καλύτερα να είχαμε ένα παρακαμπτήριο δρόμο. Τώρα κλείνουν δρόμους, μπλοκάρουν και υπάρχει πρόβλημα… Έτσι θα ήταν άνετη η συγκοινωνία. Με το παρκάρισμα δεν έχουμε πρόβλημα, το πρόβλημα είναι με τα φορτηγά και τα λεωφορεία, και ιδίως το χειμώνα τα φορτηγά με την πυρήνα που περνάνε μέσα από την πλατεία…».

Ο Νίκος μάς είπε ότι «έπρεπε να έχει γίνει παράκαμψη της πόλης, αλλά ακόμα τίποτα. Όλα τα οχήματα περνάνε από την πλατεία. Είναι και στενοί οι δρόμοι και δημιουργείται έντονο πρόβλημα…».

Γιώργος Πούλος: «Όχι ιδιαίτερο πρόβλημα… Κυρίως πρόβλημα υπάρχει γύρω στην πλατεία, αλλά όχι έντονο… Τους θερινούς μήνες περισσότερο».

Δημήτρης Πούλος: «Σε κάθε πόλη υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σε εμάς, σε σχέση με άλλες πόλεις που είναι πιο αναπτυγμένες, λιγότερο. Μακάρι να υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα, αρκεί να υπάρχει κίνηση στα μαγαζιά. Παραγωγή και πλούτος…».

Η Χριστίνα μάς είπε ότι «το πρόβλημα εντοπίζεται στους στενούς δρόμους και επειδή μπαίνουν μέσα στην πόλη μεγάλα οχήματα. Αν υπήρχε περιφερειακός, δε θα υπήρχε πρόβλημα…».

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

Γιώργος Βασιλόπουλος: «Στους δρόμους γίνεται μπάχαλο. Είναι τεράστιο πρόβλημα το κυκλοφοριακό. Και δεν είναι τώρα, συνέχεια, κάθε μέρα όλο το χρόνο, χρόνια τώρα. Πρέπει να βρεθεί λύση. Δεν υπάρχουν και χώροι στάθμευσης. Όλο λένε για μελέτες και για πάρκινγκ, αλλά μένουν στα λόγια. Από έργα, μηδέν!».

Ηλίας Παναγιωτόπουλος: «Μεγάλο πρόβλημα το κυκλοφοριακό. Όλα τα οχήματα περνάνε μέσα από την πλατεία. Αν δε γίνει κάποιος δρόμος για να μην μπαίνουν όλα μέσα στην πλατεία, δε λύνεται το πρόβλημα. Δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης, διπλοπαρκάρουν κιόλας και γίνεται χαμός…».

Γιώργος Μανωλόπουλος: «Το πρόβλημα είναι μεγάλο και ιδίως το καλοκαίρι γίνεται οξύ. Όχι με αυτοκίνητο δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις, αλλά ούτε και με μηχανάκι. Και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους, σε όλους. Κάτι πρέπει, επιτέλους, να γίνει. Αν υπήρχε πάρκινγκ στον ΟΣΕ, θα υπήρχε μεγάλη βελτίωση της κατάστασης, αλλά δυστυχώς…».

Γιώτα Πανταζοπούλου: «Το κυκλοφοριακό στην Κυπαρισσία είναι μεγάλο πρόβλημα και έντονο. Ιδιαίτερα τώρα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Και με τα έργα παίρνει τεράστιες διαστάσεις. Στο κέντρο της πόλης υπάρχει πρόβλημα και με τα διπλοπαρκαρίσματα. Δεν υπάρχει και πάρκινγκ. Κάτι πρέπει να γίνει, δεν πάει άλλο…».

Ο κ. Νίκος μάς είπε πως «υπάρχει πρόβλημα, μεγάλο, αλλά φταίμε και ’μεις. Όλοι θέλουμε να παρκάρουμε μπροστά στα μαγαζιά μας. Ακόμη και για λίγα μέτρα παίρνουμε το αυτοκίνητο. Φταίει και ο Δήμος, βέβαια, που δεν έχει δημιουργήσει πάρκινγκ και δεν έχουν γίνει εκείνες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα μείωναν κάπως το πρόβλημα, γιατί για να λυθεί πρέπει να μην μπαίνουν μέσα τα φορτηγά…».

Η.Γ.

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ


Γαργαλιάνοι: Λουκέτο το σούπερ μάρκετ της ΕΑΣ

Να κλείσει το σούπερ μάρκετ της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών στους Γαργαλιάνους αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΣ Μεσσηνίας. Για την απόφαση αυτή ο πρόεδρος της Ένωσης Βασίλης Κοζομπόλης, σημείωσε στο «Θ»: «Το κατάστημα δεν είναι βιώσιμο και τα τελευταία χρόνια μας φέρνει ζημιές και πολλά ελλείμματα, κυρίως από την αδιαφορία των εργαζομένων. Είναι κρίμα, γιατί τις 200.000 ευρώ που μας έβαλε μέσα πέρυσι, θα μπορούσαμε να τις έχουμε δώσει στους ελαιοπαραγωγούς, με μία εκκαθάριση 10 λεπτά στο κιλό το λάδι.
Δε μπορεί μία δραστηριότητα, που .......

είναι και εκτός των κυρίων καθηκόντων της Ένωσης, όπως ένα σούπερ μάρκετ, να λειτουργεί εις βάρος της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων».

Ο πρόεδρος της ΕΑΣ είπε ότι οι 13 εργαζόμενοι του σούπερ μάρκετ (3 μόνιμοι και 10 με 4ωρη απασχόληση) θα αποζημιωθούν όπως προβλέπει ο νόμος, ενώ πρόσθεσε: «Προσπαθούσαμε από το 2005 να τους κάνουμε να δείξουν ενδιαφέρον, λέγοντάς τους ότι αν έκλεινε το κατάστημα θα έχαναν τη δουλειά τους. Εκείνοι όμως θεωρούσαν ότι και να κλείσει η δραστηριότητα αυτή, η Ένωση θα υπάρχει. Δε μπορεί να επιβαρύνονται οι ελαιοπαραγωγοί και οι σταφιδοπαραγωγοί για την κάλυψη μιας τέτοιας δραστηριότητας όταν αυτή από μόνη της δεν είναι βιώσιμη».

Το κυκλοφοριακό στην Τριφυλία. Άρθρο στην εφημερίδα Θάρρος.

Ενα πολυ ωραίο ρεπορτάζ στην εφημερίδα Θαρρος δημοσιεύεται σήμερα.
Έχει τίτλο Τριφυλία: Το κυκλοφοριακό προσβάλλει & πληγώνει

Πρόκειται για ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Η.Γ. που επισκέφθηκε τις 3 μεγαλύτερες πόλεις της Μεσσηνίας, μίλησε με κατοίκους και αυτοδιοικητικούς παράγοντες για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με το κυκλοφοριακό στον τόπο τους.

Ενα ρεπορτάζ το οποίο διαβάσαμε στην εφημερίδα, μας άρεσε και σας το προτείνουμε να την αγοράσετε και να την διαβάσετε.



Μεσσηνιακές εφημερίδες της 18ης Ιουλίου 2010

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.