Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Η ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Η συστηματική και εργώδης προσπάθεια του Νομάρχη Μεσσηνίας Προέδρου της ΕΝΑΕ και υποψηφίου Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Δράκου, αλλά και των αρμοδίων υπηρεσιών που προϊσταται, έφεραν το θετικό αποτέλεσμα για το Λύκειο Φιλιατρών.
Ένα έργο που διεκδίκησε σθεναρά η Νομαρχία Μεσσηνίας όπου παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν από τη διαφοροποίηση σε σχέση με ισχύον σύστημα της μελέτης που είχε κατατεθεί, εγκρίθηκε η δημοπράτηση του έργου αποπεράτωσης του Λυκείου Φιλιατρών προϋπολογισμού 2,7 εκατομ. ευρώ.

Το έργο αυτό είναι το πρώτο σχολικό ..........

κτίριο σε ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και εγκρίθηκε η δημοπράτησή του.
Η εμπειρία και η ικανότητα διεκδίκησης του Νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκου , οδήγησαν σε αυτή την ικανοποιητική εξέλιξη.

Επειδή ακούστηκαν φωνές υποτίμησης της προσπάθειας αυτής, θα ήθελα να τονίσω πως το ενδιαφέρον της παρούσας Νομαρχιακής Αρχής για τη σχολική στέγη είναι εμφανής -200 νέες σχολικές αίθουσες παραδόθηκαν για χρήση- και η γνώση και η εμπειρία του Δημήτρη ΔΡΑΚΟΥ, είναι πολύτιμη για την περαιτέρω πορεία της Β΄βάθμιας αυτοδιοίκησης
Ο νέος θεσμός απαιτεί ανθρώπους που αφουγκράζονται τις ανάγκες της κοινωνίας και έχουν σχέδιο, γνώση και όραμα για ένα καλύτερο αύριο για όλη την Πελοπόννησο!

Νάντια Γιαννακοπούλου: Τι συμβαίνει με τα πάσο των φοιτητών

Ένα σημαντικό πρόβλημα έχουν να αντιμετωπίσουν οι φοιτητές των περισσότερων πανεπιστημίων πανελλαδικά, αφού φέτος, για πρώτη φορά, δεν τους χορηγείται απ’ ευθείας με την εγγραφή στις Σχολές που πέρασαν, το φοιτητικό πάσο! Σύμφωνα με τον Τύπο αυτό συμβαίνει, γιατί το Υπουργείο Παιδείας χρωστά στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα το… μάρμαρο να πληρώνουν οι σπουδαστές, που αγοράζουν τώρα κανονικό εισιτήριο για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες! Μάλιστα, τα περισσότερα πανεπιστήμια έχουν καταβάλλει τα απαιτούμενα χρήματα για το σύνολο των φοιτητών τους, οι οποίοι ωστόσο εξακολουθούν να μην έχουν στα χέρια τους το «πάσο», το οποίο μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις πληρώνουν 2 ευρώ για να το βγάλουν!

Αν υπολογίσει κανείς, ότι κάθε φοιτητής .........

που έρχεται να σπουδάσει πρέπει να πληρώσει το ενοίκιό του, αλλά και πολλά άλλα έξοδα, σε μια εποχή που το οικογενειακό βαλάντιο είναι… αδειανό, τότε αυτή η κωλυσιεργία δημιουργεί πρόσθετα βάρη στην ήδη επιβαρημένη ελληνική οικογένεια! Το εισιτήριο για το αστικό ΚΤΕΛ, που ορισμένοι αναγκάζονται να πληρώνουν, καθώς πολλές σχολές είναι εκτός των πόλεων, αλλά και οι μετακινήσεις στον τόπο καταγωγής ανεβάζουν όπως είναι λογικό τα μηνιαία έξοδα σε μια περίοδο δύσκολη για την οικογένεια του φοιτητή.

Το πρόβλημα εντοπίζεται τόσο στην Καλαμάτα, αλλά και σε σχολές σε όλη την Ελλάδα, καθώς είναι χαρακτηριστικό πως δεν έχει δοθεί ούτε ένα «πάσο» στους 80.000 περίπου πρωτοετείς της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πολλοί σημειώνουν πως η μετακίνηση, ειδικά σε φοιτητουπόλεις, τα βιβλία, τα αναλώσιμα κ.α. θα πρέπει να είναι δωρεάν και όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας.

Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, η κωλυσιεργία οφείλεται στα χρέη του Υπουργείου Παιδείας προς τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, τα οποία ανέρχονται στο ποσό των 295 εκατομμυρίων ευρώ! Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι ο ΟΑΣΑ δεν έχει προλάβει ακόμα να εκδόσει τον αναγκαίο αριθμό ώστε να τα θέσει στη διάθεση των φοιτητών, και μέχρι τότε αυτοί θα στερούνται του μειωμένου κόστους μετακίνησης. Τέλος, ορισμένοι κύκλοι θέτουν το ζήτημα αυτό ως μια στοχευμένη κίνηση στα πλαίσια ευρύτερων πολιτικών επιλογών για την παιδεία και πιο συγκεκριμένα εντείνεται μία φημολογία που θέλει την περικοπή και τη μη έκδοση των φοιτητικών πάσο με πρόφαση τη ‘‘δημοσιονομική εξυγίανση’’, τόσο των εξόδων της χώρας όσο, πιο συγκεκριμένα των χρημάτων που δαπανώνται για την παιδεία. Κατόπιν αυτών,

Ερωτάται η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

1. Πού οφείλεται η καθυστέρηση της καταβολής των φοιτητικών ‘πάσο’ για τη φετινή χρονιά;

2. Θα αποδοθούν αυτά το συντομότερο δυνατό στους φοιτητές;

Η ερωτώσα βουλευτής,

Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Τετάρτη στην Αθηνών - Κορίνθου

Την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί η κατεδάφιση της παλαιάς γέφυρας του Ανισόπεδου κόμβου Πάχης στη νέας Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου.

Οι εργασίες θα διαρκέσουν από τις 15:00 έως τις 7:00 το πρωί της επομένης μέρας και θα γίνουν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, που θα κλιμακωθούν μέχρι τον ολικό αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην περιοχή των Μεγάρων μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Μεγάρων (Χ.Θ. 38+300) και Κινέττας (Χ.Θ. 56+540).

Συγκεκριμένα: ............

1. Από 13:00 έως 14:30 η κυκλοφορία προς Κόρινθο ή Αθήνα θα διεξάγεται από τους κλάδους του ανισόπεδου κόμβου.

2. Από τις 14:30 έως περίπου τις 18:00 θα γίνει ολικός αποκλεισμός. Η κυκλοφορία προς Κόρινθο θα εκτρέπεται από τον ανισόπεδο κόμβο Μεγάρων στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κινέττας. Η κυκλοφορία προς Αθήνα θα εκτρέπεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κινέττας στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Μεγάρων. Στο διάστημα αυτό δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στον αυτοκινητόδρομο προς Αθήνα στο Πανόραμα.

3. Από τις 18:00 περίπου έως τις 07:00 το επόμενο πρωί, η κυκλοφορία προς Κόρινθο ή Αθήνα θα διεξάγεται από τους κλάδους του ανισόπεδου κόμβου.

4. Καθ΄ όλη την διάρκεια των εργασιών (από τις 13:00 της Τετάρτης έως 07:00 το πρωί της Πέμπτης) η κάθετη οδός Πάχης - Μεγάρων που διέρχεται από την νέα γέφυρα του ανισόπεδου κόμβου Πάχης θα είναι κλειστή και η κυκλοφορία μεταξύ Μεγάρων και Πάχης θα διεξάγεται από τοπικές παρακαμπτήριες οδούς

Παρακαλούνται οι οδηγοί που θα διέλθουν από το σημείο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να συμμορφώνονται προς τη σχετική σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, να επιδείξουν την απαιτούμενη υπομονή και να μην χρησιμοποιούν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.

ΕΚΑΣ 2010. Από 22 Νοεμβρίου η χορήγηση του

Από 22 Νοεμβρίου μέχρι 1η Δεκεμβρίου με τη σύνταξη του Δεκεμβρίου, θα καταβληθεί το ΕΚΑΣ από τα Ταμεία για όσους συνταξιοδοτήθηκαν το 2010.

Τα ποσά του ΕΚΑΣ θα είναι ίσα με εκείνα που καταβάλλονται σήμερα στους συνταξιούχους και θα χορηγηθούν στους δικαιούχους μαζί με τα τυχόν αναδρομικά (από 1/1/2010 και μετά).

Επισημαίνεται ότι τα εισοδηματικά ..........

κριτήρια για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ έτους 2010, είναι αυξημένα κατά 4% σε σχέση με τα μέχρι τώρα εισοδηματικά κριτήρια. Τα εισοδήματα που αναφέρονται στα κριτήρια αυτά είναι εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2008 και περιλαμβάνονται στη φορολογική δήλωση του 2009.

Δικαιούχοι του ΕΚΑΣ θα καταστούν και όσοι από τους συνταξιούχους έχουν συνταξιοδοτηθεί και πριν το 2010 και πληρούν τα νέα εισοδηματικά κριτήρια, ενώ θα διακοπεί η χορήγηση του ΕΚΑΣ σε όσους υπερβαίνουν τα κριτήρια αυτά, όπως κάθε χρόνο συμβαίνει.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Εργασίας, ο τελικός αριθμός των δικαιούχων φαίνεται ότι μετά τις αναπροσαρμογές θα αυξηθεί κατά 8.000 άτομα περίπου.

Πρωταθλητές οι Έλληνες στη χρήση κοινωνικών δικτύων

Μεταξύ των «πρωταθλητριών» της κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύεται η Ελλάδα, η οποία κατέχει την πέμπτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης της TNS. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες χρήστες των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατά μέσο όρο 198 «διαδικτυακούς» φίλους –μαζί με την Ινδονησία– ενώ στις πρώτες τέσσερις θέσεις βρίσκονται η Μαλαισία, η Βραζιλία, η Νορβηγία και η Πολωνία.

Όπως φαίνεται στην έρευνα «Digital Life», τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει δεκτά με ενθουσιασμό κυρίως στα αναπτυσσόμενα κράτη της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, καθώς και στην κίνα, τη Βραζιλία και τη Μαλαισία, όπου οι χρήστες επιδεικνύουν μεγαλύτερη «εμπλοκή».

Καθώς η πρόσβαση στο διαδίκτυο διευρύνεται .............

ολοένα περισσότερο ανά τον κόσμο, ιδίως μέσω των κινητών τηλεφώνων, πολλοί είναι εκείνοι στις ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες που επιλέγουν τα ψηφιακά μέσα για την επικοινωνία τους, με προτίμηση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Στην Κίνα, τη Βραζιλία και την Ινδία, ωστόσο, οι χρήστες του διαδικτύου έχουν ιδιαίτερη αδυναμία στις υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων, στα κοινωνικά δίκτυα και τα blogs, όπως αποδεικνύεται στην έρευνα στην οποία συμμετείχαν 50.000 άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο.

Τα νέα αυτά δεδομένα αλλάζουν εντελώς τους όρους του παιχνιδιού για τους διαφημιστές που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσαν κυρίως την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τους παραδοσιακούς ιστότοπους. Πολλοί εμπλουτίζουν πλέον τα χαρτοφυλάκιά τους με μέσα όπως το Facebook και το Twitter.

Επιφυλακτικοί σε Αετό και Αυλώνα για το Δήμο Τριφυλίας

Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί είναι οι κάτοικοι στο Δήμο Αετού και στο Δήμο Αυλώνας σχετικά με το νέο ενιαίο Δήμο Τριφυλίας, εκφράζοντας την άποψη ότι οι περιοχές τους θα εγκαταλειφθούν και θα ερημώσουν, καθώς πιστεύουν ότι το μέγεθος του δήμου είναι τόσο μεγάλο που δεν θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των περιοχών.
Η χαρακτηριστική φράση που μας είπαν αρκετές φορές είναι «εδώ δεν τα κατάφεραν όταν οι δήμοι ήταν μικρότεροι και πιο μαζεμένοι, θα τα καταφέρουν τώρα που θα γίνει τόσο μεγάλος δήμος;».
Επίσης αυτό που πιστεύουν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, είναι ότι με το νέο δήμο το μεγαλύτερο βάρος θα πέσει στα αστικά κέντρα και όχι στα μικρά χωριά. Αν και δεν λείπουν οι απόψεις ότι όλα εξαρτώνται από τους ανθρώπους που θα εκλεγούν και θα ηγηθούν στο νέο δήμο.

Μιλώντας με κατοίκους στο Κοπανάκι, ο ........

Σταύρος Παπαδόπουλος μας είπε: «Για το νέο δήμο δεν ξέρουμε και πολλά πράγματα και όσοι έρχονται μόνο για ψήφους ψάχνουν. Στα χωριά τώρα τι να αλλάξει, προς το χειρότερο θα πάνε, ο Φιλιατρινός, ο Κυπαρίσσιος και ο Γαργαλιανιώτης θα κοιτάξει τις μεγάλες πόλεις, τι θα κοιτάξει; το Κοπανάκι;
Θα είναι χειρότερα τα πράγματα από τη στιγμή που ούτε τα έσοδα που θα έχουμε δεν θα ξέρουμε».

Ο Ηλίας Στρατικόπουλος τόνισε: «Εγώ πιστεύω ότι τα χωριά πλέον θα ερημώσουν και θα τελειώσουν, θα έπρεπε να είχαν μείνει οι κοινότητες όπως παλιά. Πάλι τα ίδια μαμούρια θα τρώνε πάλι».
Ο Γεώργιος Παπαδόπουλος μας επισήμανε: «Ο νέος δήμος είναι πολύ μεγάλος και οι αποστάσεις μεγάλες. Θα έπρεπε να είναι πιο μικρός. Την περιοχή μας δεν νομίζω ότι θα την βοηθήσει, γιατί είμαστε μικρό μέρος. Ο δήμαρχος τι θα κάνει, θα κοιτάξει τους 10 ή τους 500 που θα είναι στους Γαργαλιάνους. Οι δήμοι θα έπρεπε να γίνουν πιο μικροί».
Ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος μας ανέφερε: «Ποιος θα μας κοιτάξει εμάς εδώ; Κανένας. Θα αφήσουν τις μεγάλες πόλεις και θα έρθουν εδώ σε εμάς, δεν το νομίζω. Εδώ δεν έκαναν ό,τι έπρεπε αυτοί που ήταν εδώ, θα τα φτιάξουν οι άλλοι που θα είναι από αλλού; Σίγουρα τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα».

Ο Θεόδωρος Ματζούνης μας είπε: «Τα πράγματα είναι πολλά και αδιευκρίνιστα σχετικά με το νέο δήμο και ούτε ξέρουμε ποια θα είναι η εξέλιξη. Γι‘ αυτό και είμαστε επιφυλακτικοί, δεν υπάρχει αισιοδοξία».
Ο Ευστάθιος Λούμπαρδης σημείωσε: «Ο "Καλλικράτης" θα είναι ο θάνατος του πολίτη. Για να πάρεις ένα χαρτί, θα πρέπει να κάνεις 50 χιλιόμετρα, γιατί θα πρέπει να πας στην Κυπαρισσία. Θα είναι καταστροφή. Καλύτερα όπως ήταν οι δήμοι μέχρι τώρα. Πλέον θα είναι χειρότερα τα πράγματα».
Οι κάτοικοι του Καλού Νερού και πιο συγκεκριμένα ο Αντώνης Γκόγκας μας είπε: «Για εμάς εδώ χάλια θα είναι. Τα χωριά μας θα ερημώσουν. Δε βλέπω να υπάρχει κάποια ωφέλεια για τα μικρά μέρη. Για πόλεις όπως η Κυπαρισσία, τα Φιλιατρά, οι Γαργαλιάνοι, για αυτούς μπορεί να είναι καλύτερα, για εμάς όχι».

Ο Γεώργιος Γουρνάκης ανέφερε: «Για το πώς θα πάει ο νέος δήμος εξαρτάται ποιος θα βγει και πώς θα οργανωθεί. Είναι θέμα προσώπων και τι συνείδηση έχει ο καθένας, γιατί οι πολιτικοί σήμερα είναι όλοι για κλάματα. Εξαρτάται επίσης από τι λεφτά θα έχουν, τα οποία και δεν υπάρχουν».
Ο Αργύρης Γεωργομήτρος μας υπογράμμισε: «Το θέμα είναι αν θα υπάρξει ενδιαφέρον για το Δήμο Αυλώνας και γενικά για την περιφέρεια. Δεν θα πρέπει να ξεχωρίζουν τις περιοχές, αλλά να αντιμετωπίζονται όλες το ίδιο».
Ο Δημήτριος Μπούσουλας μας είπε: «Δεν βλέπω μέχρι τώρα έργα και ούτε να γίνεται τίποτα, μόνο για τις ψήφους έρχονται. Αν και μας είχαν υποσχεθεί τα πάντα, όμως δεν είδαμε τίποτα. Ούτε μπορώ να ξέρω τι θα γίνει με το νέο δήμο, απλώς θα απέχω. Είμαστε απογοητευμένοι από τα πάντα».
Ο Φώτης Γεωργακάκης απεναντίας σημείωσε: «Μέχρι τώρα καλά πάει ο δήμος. Εχουμε δει αρκετά έργα και πιστεύω και με το νέο δήμο θα πάμε ακόμη καλύτερα».

Ελευθερία

Νέα συνάντηση βενζινοπωλών - ΥΠΟΙΚ

Νέα συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά θα έχει η διοίκηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών για το θέμα του πετρελαίου θέρμανσης. Εν όψει της συνέχισης των συνομιλιών η ΟΒΕ ανακοίνωσε την αναβολή της συνέντευξης Τύπου που είχε προγραμματιστεί για το μεσημέρι, ενώ όπως έγινε γνωστό λίγο μετά το μεσημέρι, η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη στις 11:00.

Στη συνάντηση των δύο πλευρών τη .........

Δευτέρα, ο υφυπουργός Οικονομικών δεσμεύθηκε ότι οι επιστροφές του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θα γίνονται σε διάστημα δύο ημερών από την υποβολή των τιμολογίων στο σύστημα «Ήφαιστος», ενώ η ΟΒΕ επέμεινε στη θέση να καταργηθεί η προκαταβολή του φόρου από τους βενζινοπώλες, με το επιχείρημα ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν τις αγορές πετρελαίου θέρμανσης με αυτό το σύστημα.

Η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να ξεκινήσει την Παρασκευή. Σημειώνεται ότι εκτός από τους βενζινοπώλες πετρέλαιο διανέμουν οι εταιρείες εμπορίας και οι μεταπωλητές.

Ναυτεμπορική

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 12ης Οκτωβρίου 2010

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.