Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Σε δημόσια διαβούλευση το Ειδικο Χωροταξικό Σχέδιο για τον Παράκτιο Χώρο και τα Νησιά

Tο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Παράκτιο Χώρο και τα Νησιά, έδωσε σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, δηλώνοντας ότι πρόκειται γι άλλη μία «πολύ σημαντική διαρθρωτική παρέμβαση, που εντάσσεται στη μεγάλη προσπάθεια για τη δημιουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενός ολοκληρωμένου χωροταξικού σχεδιασμού».
Το Ειδικό Πλαίσιο για τον Παράκτιο Χώρο και τα Νησιά αποτελείται από 4 κεφάλαια και 18 άρθρα.
Τα σημαντικότερα σημεία...

του Πλαισίου είναι τα εξής:
Ορίζονται οι Ζώνες Διαχείρισης του Παράκτιου Χώρου και των Νησιών. Προβλέπεται η διαφοροποίηση σε τρεις ζώνες που καθεμιά τους διαθέτει χερσαίο και θαλάσσιο τμήμα και που προσδιορίζονται καταρχήν ανάλογα με την απόστασή τους από την ακτογραμμή. Οι ζώνες αυτές είναι οι εξής:

Κρίσιμη Ζώνη: Πρόκειται για το πλέον ευαίσθητο περιβαλλοντικά κομμάτι του παράκτιου χώρου, το μέτωπο στο μεταίχμιο μεταξύ ξηράς και θάλασσας, που παράλληλα δέχεται σημαντικές πιέσεις από ανθρώπινες δραστηριότητες. Το θαλάσσιο τμήμα εκτείνεται από την ακτογραμμή μέχρι την ισοβαθή των 10 μέτρων, οπωσδήποτε όμως με πλάτος μεγαλύτερο των 100 μέτρων από την ακτογραμμή. Το χερσαίο ξεκινά από την ακτογραμμή και εκτείνεται προς την ξηρά σε ζώνη πλάτους 100 μέτρων από την καθορισμένη γραμμή του αιγιαλού (ή το χειμέριο κύμα, όπου αυτή δεν είναι καθορισμένη).

Δυναμική Ζώνη: Το θαλάσσιο τμήμα ξεκινά από το όριο της Κρίσιμης Ζώνης και εκτείνεται μέχρι την ισοβαθή των 50 μέτρων. Σε κάθε περίπτωση, το ακραίο προς την θάλασσα όριό της δεν μπορεί να απέχει λιγότερο των 200 μέτρων από την ακτογραμμή. Το χερσαίο τμήμα ξεκινά από το ακραίο προς την ξηρά όριο της Κρίσιμης Ζώνης και εκτείνεται κατ΄ ελάχιστον σε ζώνη πλάτους 200 μέτρων από την καθορισμένη γραμμή του αιγιαλού (ή το χειμέριο κύμα, όπου αυτή δεν είναι καθορισμένη).

Υπόλοιπη Παράκτια Ζώνη: Το θαλάσσιο τμήμα της εκτείνεται από το εξώτερο προς τη θάλασσα όριο της Δυναμικής Ζώνης μέχρι το όριο των χωρικών υδάτων. Το χερσαίο τμήμα της εκτείνεται μέχρι και τα ακραία προς την ενδοχώρα διοικητικά όρια των αντίστοιχων παράκτιων ΟΤΑ ή μέχρι υψόμετρο 600 μ. αν η εν λόγω ισοϋψής βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων των οικείων Ο.Τ.Α. Το εύρος αυτής της ζώνης θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο προσδιορισμού κατά περίπτωση, με βάση τεκμηριωμένα επιστημονικά στοιχεία.

Στο σχέδιο παρουσιάζονται οι Κατευθύνσεις Χωροταξικής Οργάνωσης ανά ζώνη διαχείρισης, γίνεται δηλαδή αναλυτική αναφορά στο ποιες δραστηριότητες επιτρέπονται σε κάθε ζώνη και ποιες όχι, στα πλαίσια της προσέγγισης της βιώσιμης ανάπτυξης και της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.

Ειδικότερα για την Κρίσιμη Ζώνη, πού αποτελεί το πιο ευαίσθητο τμήμα του παράκτιου χώρου, προβλέπονται τα εξής:

Στο θαλάσσιο τμήμα (ΚΘ) επιτρέπονται μόνο συγκεκριμένες δραστηριότητες, η κολύμβηση, η αλιεία, η υδατοκαλλιέργεια, οι ερευνητικές εργασίες κ.λπ. Επιτρέπονται επίσης συγκεκριμένα έργα, όπως λιμενικές εγκαταστάσεις και ήπια τεχνικά έργα προστασίας των ακτών. Απαγορεύεται ή περιορίζεται στο ελάχιστο αναγκαίο η κίνηση ή αγκυροβόληση θαλάσσιων σκαφών σε ευαίσθητα οικοσυστήματα.

Το χερσαίο τμήμα (ΚΧ) διακρίνεται στο ΚΧ1 (από την ακτογραμμή έως τα 50 μέτρα) και το ΚΧ2 (από τα 50 ως τα 100 μέτρα). Στο 1ο τμήμα, δεν επιτρέπεται καμία νέα κατασκευή (πλην ελάχιστων αναγκαίων ήπιων εξαιρέσεων κοινωφελούς χαρακτήρα) και επίσης απαγορεύεται ή περιορίζεται στο ελάχιστο αναγκαίο η κίνηση και στάθμευση οχημάτων.

Στο 2ο τμήμα (ΚΧ2) επιτρέπεται κάποια δόμηση, αλλά μόνον υπό συγκεκριμένους αυστηρούς όρους (χρήσεων, αποστάσεων, αρτιοτήτων, μεγεθών), λαμβάνοντας - βεβαίως - υπόψη και τα προβλεπόμενα από τα Ειδικά Πλαίσια που έχουν ήδη προηγηθεί, και διασφαλίζοντας το δικαίωμα πρόσβασης για αναψυχή των πολιτών. Συγκεκριμένα, για τη δόμηση κτηρίων που προορίζονται για χρήση κατοικίας ή αναψυχής, ακολουθούνται οι ισχύουσες διατάξεις. Η ελάχιστη απόσταση (Ε) τοποθέτησης των κτισμάτων από την καθορισμένη γραμμή του αιγιαλού (ή το χειμέριο κύμα, όπου αυτή δεν είναι καθορισμένη), με την επιφύλαξη όσων ειδικότερα προβλέπονται από το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, ορίζεται σε συνάρτηση με το υψόμετρο του γηπέδου (Υ) από τη στάθμη της θάλασσας, ως εξής:

- Για Υ ίσο ή μεγαλύτερο των 10 μέτρων, Ε = 50 μέτρα.

- Για Υ < 10 μ., ισχύει: Ε = 50 + (10-Υ) Χ 5.

Ελάχιστο υψόμετρο εδάφους στο σημείο τοποθέτησης των κτηρίων ορίζονται τα 2 μέτρα.

Σε περίπτωση κρημνού, το κτίσμα κατασκευάζεται σε απόσταση τουλάχιστον 10 μέτρων από το χείλος του κρημνού. Ελάχιστη απόσταση τοποθέτησης των κτισμάτων από τυχόν παρακείμενες όχθες ποταμών ή λιμνών ορίζονται τα 50 μ. από την παρόχθια ζώνη.

Σημειώνεται ότι, στο τμήμα ΚΧ2 επιτρέπεται η κατασκευή δικτύων μεταφοράς ενέργειας (όπως το Ελληνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, που προβλέπει την σύνδεση του συνόλου των κατοικημένων νησιών της χώρας με το δίκτυο μεταφοράς ενέργειας του ηπειρωτικού τμήματος της χώρας, δηλαδή με το διασυνδεδεμένο δίκτυο της ΔΕΗ, τα οποία θα διατηρούν σε εφεδρεία και τις αυτόνομες μονάδες παραγωγής ενέργειάς τους, δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου), υπόγεια εφόσον είναι δυνατόν, βάσει σχεδιασμού, καθώς και των απαιτούμενων για την ορθή λειτουργία τους εγκαταστάσεων υπό την προϋπόθεση υλοποίησης τους με αυστηρούς όρους για την προστασία του περιβάλλοντος.

Τυχόν παλαιότερες αυστηρότερες ρυθμίσεις ως προς τις χρήσεις γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης, κατισχύουν των συγκεκριμένων ρυθμίσεων.

Αντίστοιχες είναι οι προβλέψεις και για τη Δυναμική Ζώνη. Στο χερσαίο τμήμα της:

- Σε περιοχές επέκτασης των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων τα κτήρια των προβλεπομένων χρήσεων (οι οποίες οφείλουν να συνάδουν με τον χαρακτήρα της περιοχής) δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 60% της κάλυψης των οικοπέδων και τους τρεις ορόφους.

- Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και ορίων οικισμών, μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο (ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ), απαγορεύεται η δημιουργία ορισμένων χρήσεων (όπως νέων εγκαταστάσεων βιομηχανίας / βιοτεχνίας). Σε ό,τι αφορά στη δόμηση κύριων τουριστικών καταλυμάτων ακολουθούνται οι όροι και περιορισμοί που τίθενται από το Ειδικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό.

- Για τις λοιπές επιτρεπόμενες χρήσεις και μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο (ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ), ο συντελεστής δόμησης ορίζεται σε 0,5, ενώ για τους λοιπούς όρους και περιορισμούς, ακολουθούνται ανά χρήση οι ισχύουσες διατάξεις.

Για το χερσαίο τμήμα της Υπόλοιπης Παράκτιας Ζώνης δεν τίθενται επιπλέον περιορισμοί σε σχέση με τα όσα ισχύουν ως σήμερα. Κατά τον σχεδιασμό του χώρου θα πρέπει να γίνεται σφαιρική εκτίμηση και αντιμετώπιση των σωρευτικών επιπτώσεων των επιμέρους τομεακών πολιτικών, καθώς και έλεγχος των παραγόντων που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα το παράκτιο οικοσύστημα. Επιπλέον, ενθαρρύνεται -όπου αυτό είναι δυνατόν- η δημιουργία περισσοτέρων ελευθέρων και πρασίνων χώρων, η χρήση των αρχών της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής καθώς και η χρήση ανανεώσιμων κι εναλλακτικών πηγών ενέργειας, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις του Ειδικού Πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ως συμπληρωματικών μέσων υλοποίησης των στόχων του παρόντος Πλαισίου.

Ειδικότερα, για τη χωροθέτηση αιολικών μονάδων στο νησιωτικό και θαλάσσιο χώρο καθώς και στις ακατοίκητες νησίδες ισχύουν όσα περιλαμβάνονται στα σχετικά άρθρα (8 και 10) του Ειδικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ.

Παράλληλα, ορίζονται οι κανόνες ένταξης των αιολικών εγκαταστάσεων στο τοπίο, που ορίζονται στο Παράρτημα IV του Ειδικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ.

Επίσης, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το Ειδικό Πλαίσιο του Τουρισμού, στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές του παράκτιου χώρου (συμπεριλαμβανομένων και των μητροπολιτικών περιοχών) και στα νησιά, διακρίνεται ζώνη υψηλής ανταγωνιστικότητας διαφόρων οικονομικών δραστηριοτήτων, η οποία εκτείνεται σε απόσταση 350 μ. από τον αιγιαλό.

Στη ζώνη αυτή, που παρατηρείται υψηλός ανταγωνισμός χρήσεων γης και δραστηριοτήτων όλων των ειδών, με άμεση ή έμμεση επίπτωση στον τουρισμό, δίδονται μεταξύ άλλων, κατευθύνσεις για τον περιορισμό της δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων - χρήσεων μη συμβατών με την τουριστική δραστηριότητα, ιδιαίτερα στις περιοχές, που χαρακτηρίζονται ως ανεπτυγμένες τουριστικά. Ιδίως βιομηχανικές / βιοτεχνικές εγκαταστάσεις - με εξαίρεση αυτές που έχουν ανάγκη θαλασσίου μετώπου - εγκαταστάσεις χονδρικού εμπορίου, εμπορικές εκθέσεις, κτήρια και γήπεδα αποθήκευσης, γραφεία, κτήρια περίθαλψης, πρατήρια καυσίμων.

Στις υπόλοιπες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος η χωροθέτηση άλλων χρήσεων επιτρέπεται σε τμήματα τους, που δεν παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, είτε μεμονωμένα, είτε σε οργανωμένους υποδοχείς.

Επίσης, δίνονται ειδικές κατευθύνσεις για τα νησιά και τις παράκτιες οικιστικές περιοχές. Ειδικότερα, για τα νησιά:

- Για την άρση της γεωγραφικής τους απομόνωσης, επιδιώκεται η βελτίωση της μεταφορικής τους σύνδεσης και η διεύρυνση της προσβασιμότητάς τους. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην επέκταση και τη βελτίωση της λειτουργικότητας των υφισταμένων υποδομών, η ανάπτυξη των οποίων πρέπει να είναι ανάλογη με το μέγεθος και τη φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού.

- Για τη διατήρηση και ενίσχυση της παραγωγικής πολυμορφίας και τη συγκράτηση-αύξηση του μόνιμου πληθυσμού τους, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους, επιδιώκεται η διαφοροποίηση της οικονομικής τους βάσης και των προτύπων ανάπτυξής τους. Πρέπει να προωθηθούν εναλλακτικές μορφές νησιωτικής ανάπτυξης, που θα στηρίζονται στην καινοτομία και στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, στην προβολή της νησιωτικής παράδοσης και των τοπικών προϊόντων, καθώς και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων, που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.

- Για τη διατήρηση και ενίσχυση της ελκυστικότητας των νησιών και τη βελτίωση του επιπέδου ζωής σε αυτά, επιδιώκεται η διαφύλαξη της γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας, η αειφορική χρήση των φυσικών πόρων και ιδίως των υδάτων και η προστασία, διατήρηση και ανάδειξη της νησιωτικής φυσικής και πολιτιστικής/ αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του κάθε νησιού, απομακρύνοντας κατασκευές και έργα ξένα προς τη φυσιογνωμία τους.

Σε ό,τι αφορά τις παράκτιες οικιστικές περιοχές, ορίζονται τα εξής:

- Δίνονται κατευθύνσεις για την εναρμόνιση των ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ με τις προτάσεις του παρόντος πλαισίου, και ειδικότερα κατά την φάση των εντάξεων, επεκτάσεων ή αναθεωρήσεων.

- Ενθαρρύνεται η χρήση πολεοδομικών και οικοδομικών προτύπων που θα εξασφαλίζουν, μεταξύ άλλων, μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και νερού, χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και προστασία των οικοσυστημάτων.

- Επιδιώκεται, επίσης, ο περαιτέρω περιορισμός της εκτός σχεδίου δόμησης, ο περιορισμός της ανεξέλεγκτης διασποράς έργων και δραστηριοτήτων και ο έλεγχος της αυθαίρετης δόμησης.

Στο Ειδικό Πλαίσιο προσδιορίζονται οι Διαχειριστικές Χωρικές Ενότητες και οι Επιτροπές Διαχείρισης. Η εξειδίκευση των κατευθύνσεων για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Παράκτιου Χώρου δεν μπορεί παρά να γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας κι όπου χρειαστεί και τοπικά, ανά παράκτιο οικοσύστημα, που θα αποτελεί διαχειριστική ενότητα, πέραν των στενών διοικητικών ορίων.
Κέρδος online



Ίντερνετ με... ταχύτητα φωτός

Σύντομα αρχίζει και στη χώρα μας η δημιουργία μεγάλου δικτύου οπτικών ινών

Σερφάρισμα στο Ίντερνετ με ταχύτητες τέσσερις έως πέντε φορές υψηλότερες σε σχέση με αυτές που προσφέρουν σήμερα οι πιο γρήγορες ευρυζωνικές συνδέσεις (ΑDSL)...

Μετάδοση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ευκρίνειας (high definition) μέσω Διαδικτύου, με ποιότητα εφάμιλλη του κινηματογράφου! Τηλεδιασκέψεις όπου οι συνομιλητές θα αισθάνονται ότι βρίσκονται ο ένας δίπλα στον άλλον!

Αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα από τις εφαρμογές που θα προσφέρουν τα νέα........

υπερηχητικά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, που έρχονται και στη χώρα μας και αποτελούν το επόμενο σημαντικό βήμα στον χώρο των τηλεπικοινωνιών. Η Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει μία από τις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με δίκτυα νέας γενιάς, τα οποία θα απλωθούν σε περισσότερα από δύο εκατ. νοικοκυριά.

Οι ανάγκες των Ελλήνων χρηστών και κυρίως των επιχειρήσεων για γρήγορες και σύγχρονες υπηρεσίες επικοινωνιών μέρα με τη μέρα μεγαλώνουν, διαπιστώνουν ήδη τα στελέχη της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς. Μόλις πριν από τέσσερα χρόνια τα 256 Κbps στις συνδέσεις του Ίντερνετ θεωρούνταν... αστρονομική ταχύτητα! Σήμερα οι συνδέσεις των 8 Μbps ή 12 Μbps, απλώς ικανοποιούν. Αύριο τα 30 Μbps ή τα 40 Μbps μπορεί να μην αρκούν. Είναι προφανές- τονίζουν τα ίδια στελέχη- ότι θα πρέπει να περάσουμε στο επόμενο στάδιο όπου οι ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο ανεβαίνουν στα 50 Μbps ή ακόμα και στα 100 Μbps, κάτι που γίνεται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Χώρες όπως η Γαλλία, η Βρετανία και η Γερμανία, έχουν ήδη προσαρμόσει τη στρατηγική τους στην ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών. Δίκτυα που θα καλύπτουν μέχρι και το έσχατο άκρο (last mile) της σύνδεσης του τελικού χρήστη με το Διαδίκτυο, καθώς θα φθάνουν μέχρι το σπίτι του και γι΄ αυτό αποκαλούνται «Fiber-to-the-Ηome» (FΤΤΗ). Στη Σουηδία μισό εκατομμύριο σπίτια έχουν ήδη συνδεθεί μέσω της τεχνολογίας αυτής, ενώ στη Δανία βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο για τη σύνδεση 967.000 κατοικιών, που αντιστοιχούν στο 33% των συνολικών σπιτιών. Στη Γαλλία η εθνική στρατηγική έχει ως στόχο τη σύνδεση 4 εκατ. κατοικιών μέχρι το 2012.

Οι οπτικές ίνες

Στη χώρα μας, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί σχέδιο για την εξάπλωση ενός μεγάλου δικτύου οπτικών ινών που θα φτάσει σε 2 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ολόκληρη τη χώρα. Συγκεκριμένα, δίκτυο οπτικών ινών θα αποκτήσουν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, οι 52 πρωτεύουσες νομών και συνολικά 186 δήμοι. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω συμπράξεων Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), με τις πρώτες συνδέσεις να είναι διαθέσιμες σε περίπου τρία χρόνια.

Οι οπτικές ίνες προσφέρουν... υπερηχητικές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων που φτάνουν μέχρι τα 100 Μbps (έναντι 24 Μbps που θεωρητικά προσφέρει αυτήν τη στιγμή - μόνο για τη λήψη δεδομένων- η υπάρχουσα τεχνολογία ΑDSL). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παροχή προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, όπως είναι η τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας, το πολύ γρήγορο σερφάρισμα στο Ίντερνετ, η τηλεεργασία, η τηλεϊατρική κ.λπ.

Οι σύμβουλοι του υπουργείου Μεταφορών εκτιμούν ότι το 2013 θα έχουν ευρυζωνική σύνδεση συνολικά 2,4 εκατ. ελληνικά νοικοκυριά (64% διείσδυση). Από αυτά, τουλάχιστον το 45% θα έχει πρόσβαση μέσω του δικτύου οπτικών ινών.

ΟΤΕ: ανεβάζει... ταχύτητες με ενδιάμεσης γενιάς τεχνολογία

ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ στο Ίντερνετ όμως, ετοιμάζεται να ανεβάσει και ο ΟΤΕ. Δεδομένου ότι η υλοποίηση του σχεδίου των οπτικών ινών του υπουργείου Μεταφορών θα απαιτήσει αρκετό χρόνο (οι πρώτες συνδέσεις θα είναι διαθέσιμες από το 2012), ο Οργανισμός σχεδιάζει να επενδύσει άμεσα στην «ενδιάμεση λύση» της τεχνολογίας VDSL (Very high bitrate Digital Subscriber Line), αναβαθμίζοντας το σημερινό δικό του ευρυζωνικό δίκτυο (ΑDSL).

Μέσω της αναβάθμισης αυτής, πολύ σύντομα θα μπορεί να προσφέρει ταχύτητες σύνδεσης στο Ίντερνετ έως 52 Μbps!

Ειδικότερα, στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να αρχίσει το πιλοτικό πρόγραμμα του ΟΤΕ για παροχή ευρυζωνικών συνδέσεων VDSL (τεχνολογία κατά μία γενιά νεώτερη από το ΑDSL, η οποία μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την ταχύτητα μετάδοσης και λήψης δεδομένων) σε συνδρομητές στους Αμπελοκήπους, στην Άνοιξη, στο Κουκάκι, στο Μαρούσι, στην Κηφισιά, καθώς και σε περιοχές της Θεσσαλονίκης. Η τεχνολογία VDSL θα επιτρέψει στον ΟΤΕ να αυξήσει τη χωρητικότητα στο δίκτυό του, παρέχοντας θεωρητικές ταχύτητες έως 52 Μbps, έναντι των 24 Μbps που είναι σήμερα η ανώτατη θεωρητική ταχύτητα πρόσβασης στο Ίντερνετ. Από την επιτυχία του πιλοτικού προγράμματος θα εξαρτηθεί το πόσο γρήγορα θα «ανεβάσει» ταχύτητες ο ΟΤΕ και στο υπόλοιπο δίκτυο σε όλη τη χώρα, αλλά και πώς θα διαμορφωθούν οι χρεώσεις. Η αναβάθμιση ολόκληρου του δικτύου του ΟΤΕ σε VDSL έχει εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει στον Οργανισμό περί τα 400 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το ένα πέμπτο του κόστους των περίπου 2,1 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου FΤΤΗ (οπτική ίνα στο σπίτι).

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Βουλή: Κατατέθηκε η τροπολογία για την απόσυρση IX

Κατατέθηκε χθές το βράδυ στη Βουλή η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ που προβλέπει τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα.

Η τροπολογία προβλέπει τα εξής:

- Ορίζεται ότι για την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οχήματα κατατάσσονται, με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα τους και ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους, σε τέσσερις κλάσεις.

Τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται υπολογιζόμενα εφεξής με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του οχήματος ως εξής:

* Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α, τα υφιστάμενα ετήσια .......

τέλη μειώνονται κατά 18 ευρώ, κλάσης Β, αυξάνονται κατά 50 ευρώ, κλάσης Γ, αυξάνονται κατά 100 ευρώ, κλάσης Δ, αυξάνονται κατά 150 ευρώ. Για τα υβριδικά και για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και για τα οχήματα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1928 κ.ε. που ανήκουν στην κλάση Α, δεν οφείλονται τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό, τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται στο ήμισυ των προβλεπομένων.

* Για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α τα τέλη μειώνονται κατά 30%, κλάσης Β αυξάνονται κατά 10%, κλάσης Γ αυξάνονται κατά 15%, κλάσης Δ αυξάνονται κατά 20%.

Για την προμήθεια του σήματος τελών κυκλοφορίας, από τα πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (τράπεζες κ.λ.π.) είναι απαραίτητη εφεξής η προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.

Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας εφαρμόζεται για τα τέλη του έτους 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και για τα τέλη του έτους 2011 στα φορτηγά εν γένει οχήματα.

Η επιπλέον διαφορά των τελών κυκλοφορίας που προκύπτει από την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων και των καταβαλλομένων με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, αποτελεί, στο σύνολό της, έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού. Λεπτομέρειες για την εφαρμογή των προαναφερόμενων καθορίζονται με κοινή υπουργική απόφαση.

- Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την αποδεδειγμένη απόσυρση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, τα οποία κλιμακώνονται, ανάλογα με τον κυβισμό τους ως εξής: 500 μέχρι 2.200 ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, 500 μέχρι 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά (μέχρι 1,5 τ.) και 3.000 μέχρι 9.000 ευρώ για βαρέα φορτηγά. Παράλληλα προβλέπεται ότι, τα προαναφερόμενα ποσά (κίνητρα) προσαυξάνουν κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα, στην περίπτωση αντικατάστασης με αγορά καινούργιου ή μη οχήματος. Παρέχεται εξουσιοδότηση στου υπουργούς Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών να καθορίζουν με αποφάσεις τους, την ειδικότερη διαδικασία, τις αρμόδιες υπηρεσίες, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τη διάρκεια ισχύος, τον τρόπο καταβολής των οικονομικών κινήτρων κ.λ.π.

- Αναθεωρείται από 1-9-2011, το σύστημα περιορισμού της εισόδου των οχημάτων στον υφιστάμενο δακτύλιο της Αθήνας, με βάση την κατηγορία του οχήματος και την κλάση στην οποία ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του. Για την επιβολή περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, εκδίδονται ειδικά έγχρωμα σήματα.

Αναλυτικά το κείμενο της τροπολογίας σε Pdf [ Download ] (642Kb)

Πηγή: AΠΕ - ΜΠΕ

Ο Νομάρχης Μεσσηνίας Δημήρης Δράκος για την σχολική στέγη.

Στην σχολική στέγη αναφέρθηκε χθες το μεσημέρι ο Νομάρχης Μεσσηνίας Κος Δημήτρης Δράκος σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στους Δημοσιογράφους.
Εκτός των υπολοίπων θεμάτων ο Κος Δράκος αναφέρθηκε και στην σχολική στέγη.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Κου Δράκου έχουν ως εξής:

«Πρώτ΄ απ΄όλα, να σας πω ότι πήραμε σήμερα την ετήσια επιχορήγηση για τη Σχολική Στέγη από το Υπουργείο Παιδείας και τον ΟΣΚ, που είναι αυξημένη από πέρυσι παρά την οικονομική κρίση κι ανέρχεται συνολικά στο ποσό του 1.500.00 €. Θα δοθεί σε δύο δόσεις, 700.000 € & 800.000 € μέχρι το τέλος του έτους.

Είναι πολύ σημαντικό γιατί φαίνεται ότι απέδωσαν οι διεκδικήσεις μας κι εντός των ημερών θα .......

έχουμε από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού τη συνολική πρόταση για την ανάπτυξη του προγράμματος της περιόδου αυτής και της συμπλήρωσης του ήδη τρέχοντος προγράμματος, του οποίου οι απαιτήσεις συνεχώς αυξάνονται.
Δεν είμαστε ποτέ ικανοποιημένοι σε τέτοια ζητήματα που σχετίζονται με χρηματοδοτήσεις, αλλά όταν βλέπει κανένας τη γενικότερη χρηματοδοτική δυσκολία, κι έχει μια θεαματική αύξηση στη χρηματοδότηση της τάξης του 50%, δεν μπορεί παρά να εκφράσεις την ευαρέσκειά σου για το γεγονός αυτό.

Επίσης, πρέπει να σας πω ότι κατατέθηκε από τον ΟΣΚ στο Ελεγκτικό Συνέδριο η τελική αίτηση-έγκρισης για την υπογραφή της σύμβασης για το Μουσικό Σχολείο και την έναρξη των εργασιών. Θέλω να πιστεύω ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα κάνει σύντομα τη δουλειά του και ως εκ τούτου πολύ γρήγορα θα αρχίσουν οι εργασίες για το έργο αυτό. Επικοινώνησα σήμερα με το κ.Αγιάσογλου του ΟΣΚ για τα δύο αυτά θέματα και για άλλα, τα οποία θα αναγγείλουμε αργότερα για το πρόγραμμα εφαρμογής του ΟΣΚ στη Μεσσηνία.
Θέλω να πω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε και την έγκριση για τη δημοπράτηση του Λυκείου Φιλιατρών» κατέληξε στην ομιλία του ο κος Δράκος.

Ερώτηση Κουσελά για τις κακοτεχνίες στη σιδηροδρομική γραμμή Ζευγολατιού-Κυπαρισσίας Τρίπολης-Κορίνθου.

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, για τις κακοτεχνίες των έργων ανακαίνισης στη σιδηροδρομική γραμμή Ζευγολατιού-Κυπαρισσίας Τρίπολης-Κορίνθου.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:........


«Στα σοβαρά προβλήματα αρμοδιότητας ΟΣΕ που έχουν δημιουργήσει αναστάτωση και ανησυχία στους πολίτες της Μεσσηνίας (περικοπή δρομολογίων Πελοποννήσου, αύξηση εισιτηρίων κ.λ.π), ήλθε πρόσφατα να προστεθεί και η διαπίστωση σοβαρών κακοτεχνιών στα πρόσφατα ανακαινισμένα τμήματα της γραμμής Ζευγολατιού-Κυπαρισσίας, Τρίπολης-Κορίνθου.

Αποτέλεσμα αυτών των κακοτεχνιών είναι οι αυτοκινητάμαξες τύπου Rail Bus και MAN να υφίστανται εκτεταμένες φθορές στους τροχούς και να εισέρχονται προς τόρνευση στο μηχανοστάσιο Καλαμάτας. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες μου και με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, οι εμφανιζόμενες φθορές στους τροχούς είναι μεγάλης έκτασης, με κίνδυνο μετά την αλλεπάλληλη τόρνευση, να μειωθούν τα επίπεδα ασφαλείας τους και να οδηγηθούμε σε ακινητοποίηση των αντίστοιχων αμαξοστοιχιών, με συνέπεια όχι μόνο περικοπή, αλλά και…εξαφάνιση των αντίστοιχων δρομολογίων!

Επειδή ο ΟΣΕ, αντί να προχωρήσει επειγόντως στην αποκατάσταση των προβληματικών τμημάτων της γραμμής, καταφεύγει σε εμβαλωματικές λύσεις, σε βάρος του τροχαίου υλικού, της ομαλότητας και της βιωσιμότητας των δρομολογίων,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Είναι σε γνώση των κακοτεχνιών, των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν και των «λύσεων» που επιλέχθηκαν στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή;
- Αν ναι, τι προτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση της γραμμής και για τη διατήρηση των ήδη περικομμένων δρομολογίων που αυτή εξυπηρετεί;
- Υπάρχουν ευθύνες για τις συγκεκριμένες κακοτεχνίες και αν ναι, έχουν γίνει ενέργειες ώστε αυτές να αποδοθούν;
- Πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης, με αποκατάσταση της κυκλοφορίας στη σήραγγα του ‘Ισσαρη; »

Πρωτοσέλιδα Μεσσηνιακού Τύπου της 28ης Αυγούστου 2009

Ele28.jpg (654 KB) 8arr28.jpg (250 KB) Foni28.jpg (266 KB) messlogos.jpg (426 KB)