Το «μπαλάκι» στους δήμους για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν με το πετρέλαιο θέρμανσης των σχολείων και με τις σχολικές επιτροπές ρίχνει αίφνης το υπουργείο Εσωτερικών μέσω του απολογισμού σχετικά με τις λειτουργικές δαπάνες(ΚΑΠ) για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το 2011. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μόνο για το 2011 δαπάνησε συνολικά 100 εκατ. ευρώ και το πρόβλημα ήταν των δήμων που δε φρόντισαν έγκαιρα να διαχειριστούν τα κονδύλια.
«Με την 3η απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, ..........
που εκδόθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2011, οι δήμοι της χώρας επιχορηγήθηκαν με το ποσό των 20.000.000 ευρώ
»Έτσι, με την έναρξη του νέου σχολικού έτους όσα σχολεία δεν είχαν προμηθευτεί έως τότε πετρέλαιο είχαν στη διάθεσή τους πιστώσεις για την αντιμετώπιση των αναγκών θέρμανσης των μαθητών. Αρκεί οι δήμοι να φρόντιζαν εγκαίρως για την προώθηση των πιστώσεων στις οικείες σχολικές επιτροπές», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του ΥΠΕΣ.
Άλλα έλεγε ο υφυπουργός και η ΚΕΔΕ
Ωστόσο, πριν από λίγότερο από ένα μήνα απαντώντας στη υφυπουργό Παδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου, ο υφυπουργός Εσωτερικών Π. Κουκουλόπουλος είχε υποστηρίξει ότι «από έλεγχο που έγινε σήμερα σε όλες ανεξαίρετα τις περιοχές που αναφέρονται σε δημοσιεύματα του Τύπου δε διαπιστώθηκε πρόβλημα με το πετρέλαιο στα σχολεία».
Στην ίδια γραμμή είχε κινηθεί τότε και η ΚΕΔΕ, υποστηρίζοντας ότι περιπτώσεις σχολείων χωρίς θέρμανση είναι μεμωνομένες.
Όσον αφορά στις σχολικές επιτροπές, ο κ. Κουκουλόπουλος στην ίδια ανακοίνωσή του σημείωνε πως «από έλεγχο που διενέργησα προσωπικά στις 22.11.2011 διαπιστώθηκε ότι όλοι οι δήμοι της χώρας είχαν συστήσει τις σχολικές επιτροπές που προβλέπει ο νόμος. Μόλις 15 από τους 325 δήμους της χώρας δεν είχαν προλάβει να δημοσιεύσουν στο ΦΕΚ τη σύσταση των σχολικών τους επιτροπών, εκ των οποίων οι 12 στα Δωδεκάνησα και ενημερώθηκαν όλοι να επισπεύσουν τη διαδικασία».
Αναλυτικά η 3η επιχορήγηση κατανεμήθηκε στους δήμους της χώρας ως εξής.
Kατεβάστε τον κατάλογο Οι Δήμοι της Μεσσηνίας στην σελίδα 7 του pdf
Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012
Στο BEST Καλαμάτας το ρεπορτάζ μας με τον Παπα-Σάκη
Στο BEST TV Καλαμάτας έπαιξε το θέμα μας με τον εφημέριο του Ιερού Ναού Αγίου Ιωάννη Φιλιατρών Πατήρ Διονύσιο Καλογερόπουλο όπου στις 30 Δεκεμβρίου μοίρασε κοτόπουλα, ντομάτες και ψωμί σε άπορους συμπολίτες μας.
Είναι το θέμα που είχαμε γράψει εδώ.
Τους ευχαριστούμε πολύ.
Δείτε το και από το Best
Είναι το θέμα που είχαμε γράψει εδώ.
Τους ευχαριστούμε πολύ.
Δείτε το και από το Best
Επιτέλους μετά τις ολιγωρίες προωθούν την άρση του καμποτάζ!
Γράφει: Η Αντωνία Μπούζα
Οι συζητήσεις πολλές για τη βελτίωση των δεικτών της τουριστικής μας επισκεψιμότητας και για τα μέτρα που επιβάλλεται να πάρουμε για να πετύχουμε με στοχευμένες κινήσεις, αύξηση του τουρισμού μας.
Ένα καίριο ζήτημα που από πλευράς Νέας Δημοκρατίας έχει αναδειχθεί ως σημαντικό για την επίτευξη του στόχου της τουριστικής ανάπτυξης, είναι και η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Ο εκπρόσωπος τύπου της Ν.Δ. κ.Γιάννης Μιχελάκης δήλωσε πρόσφατα, πως η πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, θα τονώσει τον τουρισμό και θα δώσει «μία ένεση ρευστότητας στην αιμορραγούσα οικονομία μας».
Με 16.000 χιλ. ακτογραμμή, μπορούμε να διασφαλίσουμε..........
αύξηση μέχρι και 4% του ΑΕΠ και να γίνουμε η βάση της κρουαζιέρας για την Ανατολική Μεσόγειο.
Αν στοχεύσουμε στην αύξηση των επισκεπτών μας κατά 20% , αυτό μεταφράζεται σε έσοδα 5 δις κατ΄έτος!
Η ύπαρξη του καμποτάζ στην Ελλάδα, διώχνει τους επιβάτες κρουαζιέρας καίτοι είμαστε ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός κι ενώ μπορούσαμε να έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα, βλέπουμε π.χ. την Ιταλία να παίρνει το 40% κι εμείς μόνο το 6,5% των Ευρωπαίων τουριστών .
Το 2011 υπήρξε μία στροφή των Ευρωπαίων στην κρουαζιέρα και παρά το καμποτάζ ,οι αφίξεις από το εξωτερικό με κρουαζιερόπλοια ήταν πολύ περισσότερες από 1,2 εκ άτομα, ενώ εκτιμάται ότι οι διελεύσεις επιβατών κρουαζιέρας από τα ελληνικά λιμάνια και νησιά ξεπερνούν τα 4,3 εκ. άτομα.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ, η κατά κεφαλή δαπάνη ενός επιβάτη κρουαζιέρας που επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι είναι 575 ευρώ, όταν για τον επιβάτη που περνάει τράνζιτ από την Ελλάδα η δαπάνη περιορίζεται στα 65 ευρώ το άτομο.
Απαιτείται όμως να γίνουν οι αναγκαίες υποδομές που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση της κρουαζιέρας όπως 25-30 μεγάλες προβλήτες για κρουαζερόπλοια σε επιλεγμένα λιμάνια της Χώρας και βελτίωση του οδικού δικτύου για να μπορέσει να διαχυθεί ο εισερχόμενος τουρισμός στην ενδοχώρα και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες.
Όταν όμως μιλάμε για καμποτάζ τι εννοούμε; Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων υποχρεούντο να υπογράφουν ειδική σύμβαση με το Ελληνικό δημόσιο. Με την κατάργηση της σύμβασης, θα απαλείφονται και άλλα σημεία του νόμου, ο οποίος δημιουργούσε μία αρκετά μεγάλη γραφειοκρατία και επιβάρυνε οικονομικά τις εταιρείες, προκειμένου ένα ξένο κρουαζιερόπλοιο να χρησιμοποιεί ελληνικά λιμάνια ως βάση του για περιηγητικούς πλόες.
Έτσι έστω και καθυστερημένα, ιδίως αυτήν την περίοδο που όλοι προσδοκούμε σε αναπτυξιακές δράσεις και σε «επιθετική» πολιτική για τον τουρισμό μας , χαιρετίζουμε ως ιδιαιτέρως θετική, έστω και καθυστερημένα ,τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στον ΟΛΠ για την υποδοχή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου της χρονιάς, το MSC MAGNIFICA, που έφθασε στο λιμάνι του Πειραιά , με 3.200 επιβάτες και 1.100 μέλη πλήρωμα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης μας ενημέρωσε, πως το 2011 μέσω της κρουαζιέρας ήρθαν στην Ελλάδα 2,5 εκατ. επισκέπτες και γνωστοποίησε ότι το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό και την πλήρη άρση του καμποτάζ θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδες στη Βουλή.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Οι συζητήσεις πολλές για τη βελτίωση των δεικτών της τουριστικής μας επισκεψιμότητας και για τα μέτρα που επιβάλλεται να πάρουμε για να πετύχουμε με στοχευμένες κινήσεις, αύξηση του τουρισμού μας.
Ένα καίριο ζήτημα που από πλευράς Νέας Δημοκρατίας έχει αναδειχθεί ως σημαντικό για την επίτευξη του στόχου της τουριστικής ανάπτυξης, είναι και η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Ο εκπρόσωπος τύπου της Ν.Δ. κ.Γιάννης Μιχελάκης δήλωσε πρόσφατα, πως η πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, θα τονώσει τον τουρισμό και θα δώσει «μία ένεση ρευστότητας στην αιμορραγούσα οικονομία μας».
Με 16.000 χιλ. ακτογραμμή, μπορούμε να διασφαλίσουμε..........
αύξηση μέχρι και 4% του ΑΕΠ και να γίνουμε η βάση της κρουαζιέρας για την Ανατολική Μεσόγειο.
Αν στοχεύσουμε στην αύξηση των επισκεπτών μας κατά 20% , αυτό μεταφράζεται σε έσοδα 5 δις κατ΄έτος!
Η ύπαρξη του καμποτάζ στην Ελλάδα, διώχνει τους επιβάτες κρουαζιέρας καίτοι είμαστε ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός κι ενώ μπορούσαμε να έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα, βλέπουμε π.χ. την Ιταλία να παίρνει το 40% κι εμείς μόνο το 6,5% των Ευρωπαίων τουριστών .
Το 2011 υπήρξε μία στροφή των Ευρωπαίων στην κρουαζιέρα και παρά το καμποτάζ ,οι αφίξεις από το εξωτερικό με κρουαζιερόπλοια ήταν πολύ περισσότερες από 1,2 εκ άτομα, ενώ εκτιμάται ότι οι διελεύσεις επιβατών κρουαζιέρας από τα ελληνικά λιμάνια και νησιά ξεπερνούν τα 4,3 εκ. άτομα.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ, η κατά κεφαλή δαπάνη ενός επιβάτη κρουαζιέρας που επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι είναι 575 ευρώ, όταν για τον επιβάτη που περνάει τράνζιτ από την Ελλάδα η δαπάνη περιορίζεται στα 65 ευρώ το άτομο.
Απαιτείται όμως να γίνουν οι αναγκαίες υποδομές που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση της κρουαζιέρας όπως 25-30 μεγάλες προβλήτες για κρουαζερόπλοια σε επιλεγμένα λιμάνια της Χώρας και βελτίωση του οδικού δικτύου για να μπορέσει να διαχυθεί ο εισερχόμενος τουρισμός στην ενδοχώρα και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες.
Όταν όμως μιλάμε για καμποτάζ τι εννοούμε; Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων υποχρεούντο να υπογράφουν ειδική σύμβαση με το Ελληνικό δημόσιο. Με την κατάργηση της σύμβασης, θα απαλείφονται και άλλα σημεία του νόμου, ο οποίος δημιουργούσε μία αρκετά μεγάλη γραφειοκρατία και επιβάρυνε οικονομικά τις εταιρείες, προκειμένου ένα ξένο κρουαζιερόπλοιο να χρησιμοποιεί ελληνικά λιμάνια ως βάση του για περιηγητικούς πλόες.
Έτσι έστω και καθυστερημένα, ιδίως αυτήν την περίοδο που όλοι προσδοκούμε σε αναπτυξιακές δράσεις και σε «επιθετική» πολιτική για τον τουρισμό μας , χαιρετίζουμε ως ιδιαιτέρως θετική, έστω και καθυστερημένα ,τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στον ΟΛΠ για την υποδοχή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου της χρονιάς, το MSC MAGNIFICA, που έφθασε στο λιμάνι του Πειραιά , με 3.200 επιβάτες και 1.100 μέλη πλήρωμα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης μας ενημέρωσε, πως το 2011 μέσω της κρουαζιέρας ήρθαν στην Ελλάδα 2,5 εκατ. επισκέπτες και γνωστοποίησε ότι το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό και την πλήρη άρση του καμποτάζ θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδες στη Βουλή.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Η Ε.Ε. απαιτεί πίσω 424,8 εκατ. για αγροτικές επιδοτήσεις του 2009- Συνολική ζημιά 720 εκατ!
Το αστρονομικό ποσό των 424,8 εκατ. ευρώ ζητά πίσω από την Ελλάδα και μάλιστα εντόκως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το σκεπτικό ότι δόθηκε σε παράνομες κρατικές ενισχύσεις μέσω του ΕΛΓΑ στους αγρότες την περίοδο 2008-2009, επί υπουργίας του πρώην υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σ. Χατζηγάκη.
Απαντώντας στην παραπάνω απαίτηση, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης, έδωσε ήδη εντολή στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να ασκήσει προσφυγή ακύρωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς επίσης να καταθέσει αίτηση για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης.
Στην ανακοίνωσή του αποκαλύπτεται ότι η .......
Ελλάδα έφθασε στο σημείο να χρωστά τα χρήματα αυτά αφού προηγουμένως μετά από έρευνα αμφισβητήθηκαν και οι επιχορηγήσεις του 2008 από το ίδιο υπουργείο, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στο ...802 εκατ. ευρώ. Μετά από διαπραγματεύσεις, ελήφθη απόφαση για τα 424,8 εκατ. Όπως υποστηρίζει ο υπουργός, η κακοδιαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων, βαρύνουν συνολικά τον εθνικό προϋπολογισμό κατά ...720 εκατ. ευρώ!
Ο κ. Σκανδαλίδης
Στην ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη υπόθεση αναφέρεται ότι :
-Στις αρχές του 2009 έγιναν πληρωμές ύψους 415 εκατ. ευρώ σε αγρότες μέσω του ΕΛΓΑ, αλλά «τις πληρωμές αυτές δεν έγιναν σεβαστοί οι κανόνες για τη νόμιμη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων. Ταυτόχρονα, οι επικοινωνιακοί χειρισμοί που συνόδευσαν τις πληρωμές προκάλεσαν την άμεση αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κλήθηκε άμεσα στις Βρυξέλλες ο τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να αιτιολογήσει τις πληρωμές, προφανώς χωρίς να πείσει την τότε Επίτροπο Γεωργίας.
Σαν επακόλουθο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινητοποιήθηκε άμεσα, ξεκινώντας έρευνα για να διαπιστωθεί αν οι πληρωμές συμβιβάζονται με την κοινοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο μάλιστα της ίδιας έρευνας, η ΕΕ εξέτασε και αντίστοιχες πληρωμές, ύψους 387 εκατ. ευρώ, που έγιναν επίσης μέσω του ΕΛΓΑ το 2008, φθάνοντας έτσι το συνολικό αντικείμενο της έρευνας στα 802 εκατ. ευρώ.
Μετά από τριετή αλληλογραφία, παροχή πλήθους στοιχείων από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αλλεπάλληλες διμερείς συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επίμονες ελληνικές παρεμβάσεις σε πολιτικό και σε τεχνικό επίπεδο, πείσθηκε η Επιτροπή και αποδέχθηκε τελικά τα επιχειρήματα των ελληνικών αρχών αλλά για την αιτιολόγηση των 378 από το σύνολο των 802 εκατ. ευρώ.
Έτσι, σύμφωνα με Απόφαση που θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, το συνολικό ύψος των «παράνομων» κρατικών ενισχύσεων, που κατά την Επιτροπή πρέπει να ανακτηθούν έντοκα, ανέρχεται στο ποσό των 424,8 εκατ. ευρώ (με μια δυνατότητα μείωσης του ποσού αυτού κατά 75,3 εκατ. ευρώ, εάν δεν έχουν δοθεί ενισχύσεις τύπου «de minimis» στους αγρότες για 3 χρόνια).
Με την ίδια Απόφαση η Επιτροπή α) θέτει προθεσμία τεσσάρων μηνών για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ανάκτηση εντόκως από τους παραγωγούς των σχετικών χρηματικών ποσών και β) ζητά πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ανάκτηση, μέχρι τις 8-2-2012. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την Απόφαση, η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ελλάδας, ζητώντας την επιβολή κατ΄ αποκοπή ποσών ή και χρηματικής ποινής. Η Απόφαση μάλιστα είναι άμεσα εκτελεστή.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης έδωσε ήδη εντολή στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να ασκήσει προσφυγή ακύρωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς επίσης να καταθέσει αίτηση για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης.
Εν τούτοις θα πρέπει να τονισθεί ότι ποσό 500 περίπου εκατ. ευρώ θα βαρύνει εντέλει τον εθνικό προϋπολογισμό και τα ελλείμματα και επομένως την ελληνική κοινωνία. Και αυτό, χωρίς να συνυπολογίζονται επιπλέον πρόστιμα άνω των 220 εκατ. ευρώ το χρόνο, που παρακρατούνται από την ΕΕ για παραλείψεις και παρατυπίες των προηγούμενων χρόνων, που επίσης επιβαρύνουν τα ελλείμματα της χώρας.
Οι κοινοτικές επιδοτήσεις της ελληνικής γεωργίας ξεπερνούν τα 2,5 δις ευρώ κατ΄ έτος, πέραν των εθνικών χρηματοδοτήσεων του κλάδου. Τα ποσά αυτά, με συνετή και ασφαλή διαχείριση, αντιπροσωπεύουν το 40% του εισοδήματος των αγροτών και το 75% των γεωργικών επενδύσεων. Απαιτείται ορθολογική χρησιμοποίηση των πόρων ώστε να μην διακυβεύεται η δυναμική ενός κλάδου, στον οποίο μπορεί να βασισθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας. Επιπλέον, η κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος αποτελεί απαράδεκτη πρόκληση για όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους κρίσης, οι οποίοι καλούνται σε δυσβάστακτες θυσίες για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας»
Εκlogika.gr
Απαντώντας στην παραπάνω απαίτηση, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκανδαλίδης, έδωσε ήδη εντολή στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να ασκήσει προσφυγή ακύρωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς επίσης να καταθέσει αίτηση για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης.
Στην ανακοίνωσή του αποκαλύπτεται ότι η .......
Ελλάδα έφθασε στο σημείο να χρωστά τα χρήματα αυτά αφού προηγουμένως μετά από έρευνα αμφισβητήθηκαν και οι επιχορηγήσεις του 2008 από το ίδιο υπουργείο, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στο ...802 εκατ. ευρώ. Μετά από διαπραγματεύσεις, ελήφθη απόφαση για τα 424,8 εκατ. Όπως υποστηρίζει ο υπουργός, η κακοδιαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων, βαρύνουν συνολικά τον εθνικό προϋπολογισμό κατά ...720 εκατ. ευρώ!
Ο κ. Σκανδαλίδης
Στην ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη υπόθεση αναφέρεται ότι :
-Στις αρχές του 2009 έγιναν πληρωμές ύψους 415 εκατ. ευρώ σε αγρότες μέσω του ΕΛΓΑ, αλλά «τις πληρωμές αυτές δεν έγιναν σεβαστοί οι κανόνες για τη νόμιμη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων. Ταυτόχρονα, οι επικοινωνιακοί χειρισμοί που συνόδευσαν τις πληρωμές προκάλεσαν την άμεση αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κλήθηκε άμεσα στις Βρυξέλλες ο τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να αιτιολογήσει τις πληρωμές, προφανώς χωρίς να πείσει την τότε Επίτροπο Γεωργίας.
Σαν επακόλουθο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινητοποιήθηκε άμεσα, ξεκινώντας έρευνα για να διαπιστωθεί αν οι πληρωμές συμβιβάζονται με την κοινοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο μάλιστα της ίδιας έρευνας, η ΕΕ εξέτασε και αντίστοιχες πληρωμές, ύψους 387 εκατ. ευρώ, που έγιναν επίσης μέσω του ΕΛΓΑ το 2008, φθάνοντας έτσι το συνολικό αντικείμενο της έρευνας στα 802 εκατ. ευρώ.
Μετά από τριετή αλληλογραφία, παροχή πλήθους στοιχείων από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αλλεπάλληλες διμερείς συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επίμονες ελληνικές παρεμβάσεις σε πολιτικό και σε τεχνικό επίπεδο, πείσθηκε η Επιτροπή και αποδέχθηκε τελικά τα επιχειρήματα των ελληνικών αρχών αλλά για την αιτιολόγηση των 378 από το σύνολο των 802 εκατ. ευρώ.
Έτσι, σύμφωνα με Απόφαση που θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, το συνολικό ύψος των «παράνομων» κρατικών ενισχύσεων, που κατά την Επιτροπή πρέπει να ανακτηθούν έντοκα, ανέρχεται στο ποσό των 424,8 εκατ. ευρώ (με μια δυνατότητα μείωσης του ποσού αυτού κατά 75,3 εκατ. ευρώ, εάν δεν έχουν δοθεί ενισχύσεις τύπου «de minimis» στους αγρότες για 3 χρόνια).
Με την ίδια Απόφαση η Επιτροπή α) θέτει προθεσμία τεσσάρων μηνών για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ανάκτηση εντόκως από τους παραγωγούς των σχετικών χρηματικών ποσών και β) ζητά πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ανάκτηση, μέχρι τις 8-2-2012. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την Απόφαση, η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ελλάδας, ζητώντας την επιβολή κατ΄ αποκοπή ποσών ή και χρηματικής ποινής. Η Απόφαση μάλιστα είναι άμεσα εκτελεστή.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης έδωσε ήδη εντολή στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να ασκήσει προσφυγή ακύρωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς επίσης να καταθέσει αίτηση για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης.
Εν τούτοις θα πρέπει να τονισθεί ότι ποσό 500 περίπου εκατ. ευρώ θα βαρύνει εντέλει τον εθνικό προϋπολογισμό και τα ελλείμματα και επομένως την ελληνική κοινωνία. Και αυτό, χωρίς να συνυπολογίζονται επιπλέον πρόστιμα άνω των 220 εκατ. ευρώ το χρόνο, που παρακρατούνται από την ΕΕ για παραλείψεις και παρατυπίες των προηγούμενων χρόνων, που επίσης επιβαρύνουν τα ελλείμματα της χώρας.
Οι κοινοτικές επιδοτήσεις της ελληνικής γεωργίας ξεπερνούν τα 2,5 δις ευρώ κατ΄ έτος, πέραν των εθνικών χρηματοδοτήσεων του κλάδου. Τα ποσά αυτά, με συνετή και ασφαλή διαχείριση, αντιπροσωπεύουν το 40% του εισοδήματος των αγροτών και το 75% των γεωργικών επενδύσεων. Απαιτείται ορθολογική χρησιμοποίηση των πόρων ώστε να μην διακυβεύεται η δυναμική ενός κλάδου, στον οποίο μπορεί να βασισθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας. Επιπλέον, η κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος αποτελεί απαράδεκτη πρόκληση για όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους κρίσης, οι οποίοι καλούνται σε δυσβάστακτες θυσίες για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας»
Εκlogika.gr
Στον ΣΚΑΪ Ο Γιώργος Αυτίας
Μετά τις φήμες που τον ήθελαν στο δυναμικό του «ΣΚΑΪ», ο Γιώργος Αυτιάς επιβεβαίωσε όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα για την αλλαγή της τηλεοπτικής του στέγης έπειτα από την οριστική διακοπή του ζωντανού προγράμματός του Alter.
Μιλώντας, λοιπόν, στην εφημερίδα «Espresso» ο γνωστός δημοσιογράφος είπε χαρακτηριστικά:
«Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι στον ΣΚΑΪ θα έχω ........
υψηλής τεχνολογίας μηχανική υποστήριξη, η οποία θα μου δίνει τη δυνατότητα της γρήγορης και πολλαπλής εναλλαγής εικόνων και θεμάτων. Κατά τα τρία τέταρτα της εκπομπής θα είμαι όρθιος, ενημερώνοντας τους τηλεθεατές για όσα έχουν συμβεί τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και τι θα γίνει τις επόμενες. Θα είμαι δίπλα τους προσπαθώντας με χρηστικές συμβουλές να τους ενημερώνω. 'Έχω αγωνία για το καινούριο ξεκίνημα. Αλίμονο αν δεν είχα, γιατί δεν είμαι καβαλημένος. Αρνήθηκα τον τίτλο του "βασιλιά ή του πρίγκιπα της ενημέρωσης" ενώ κάποιοι άλλοι μένουν κολλημένοι σε αυτούς. Εγώ θέλω να είμαι άνθρωπος της διπλανής πόρτας για τους τηλεθεατές».
Η εκπομπή που θα αναλάβει ο Γιώργος Αυτιάς θα είναι στη ζώνη του Σαββατοκύριακου, θα ξεκινάει στις 7.30 το πρωί και θα διαρκεί τρεις ώρες. Η πρεμιέρα της εκπομπής αναμένεται περί τα μέσα Ιανουαρίου.
ΣΧΟΛΙΟ
Ελπίζουμε ο Τηλεθεασούλας να μην αρχίσει πάλι τα κλάματα και τα γλυψίματα παρακαλώντας την γιαγιάκα και τον παπαουλάκο να του δίνει τηλεθεασούλα...
Μιλώντας, λοιπόν, στην εφημερίδα «Espresso» ο γνωστός δημοσιογράφος είπε χαρακτηριστικά:
«Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι στον ΣΚΑΪ θα έχω ........
υψηλής τεχνολογίας μηχανική υποστήριξη, η οποία θα μου δίνει τη δυνατότητα της γρήγορης και πολλαπλής εναλλαγής εικόνων και θεμάτων. Κατά τα τρία τέταρτα της εκπομπής θα είμαι όρθιος, ενημερώνοντας τους τηλεθεατές για όσα έχουν συμβεί τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και τι θα γίνει τις επόμενες. Θα είμαι δίπλα τους προσπαθώντας με χρηστικές συμβουλές να τους ενημερώνω. 'Έχω αγωνία για το καινούριο ξεκίνημα. Αλίμονο αν δεν είχα, γιατί δεν είμαι καβαλημένος. Αρνήθηκα τον τίτλο του "βασιλιά ή του πρίγκιπα της ενημέρωσης" ενώ κάποιοι άλλοι μένουν κολλημένοι σε αυτούς. Εγώ θέλω να είμαι άνθρωπος της διπλανής πόρτας για τους τηλεθεατές».
Η εκπομπή που θα αναλάβει ο Γιώργος Αυτιάς θα είναι στη ζώνη του Σαββατοκύριακου, θα ξεκινάει στις 7.30 το πρωί και θα διαρκεί τρεις ώρες. Η πρεμιέρα της εκπομπής αναμένεται περί τα μέσα Ιανουαρίου.
ΣΧΟΛΙΟ
Ελπίζουμε ο Τηλεθεασούλας να μην αρχίσει πάλι τα κλάματα και τα γλυψίματα παρακαλώντας την γιαγιάκα και τον παπαουλάκο να του δίνει τηλεθεασούλα...
Απάντηση Δήμου Τριφυλίας σε δημοσίευμα του Θάρρους
Απαντώντας σε δημοσίευμα Τοπικής Εφημερίδας όσον αφορά την ακυρότητα της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την αναπροσαρμογή των τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας, σας γνωρίζουμε ότι :
1. Η πρόσκληση του Προέδρου απευθύνθηκε προς τους Δημοτικούς Συμβούλους και Προέδρους – Εκπροσώπους Τοπικών Συμβουλίων.
2. Η πρόσκληση εστάλη προς όλους τους ..............
ανωτέρω και ειδοποιήθηκαν τηλεφωνικά από τη γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου γι αυτό άλλωστε, παρέστησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο αρκετοί, οι οποίοι έλαβαν και το λόγο.
3. Σε κάθε σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου ενημερώνουμε όλους τους Προέδρους – Εκπροσώπους Τοπικών Συμβουλίων ανεξάρτητα εάν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα που αφορούν τις δημοτικές και τοπικές Κοινότητες.
4. Πρέπει δε να υπενθυμίσω ότι το συγκεκριμένο θέμα της ημερήσιας διάταξης (αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας), δεν αφορούσε ειδικό θέμα κάποιας Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, αλλά αφορούσε το σύνολο του Δήμου Τριφυλίας ως ενιαίας οντότητας.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες από πλευράς Προεδρείου όσον αφορά τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
ΚΑΛΚΑΒΟΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
1. Η πρόσκληση του Προέδρου απευθύνθηκε προς τους Δημοτικούς Συμβούλους και Προέδρους – Εκπροσώπους Τοπικών Συμβουλίων.
2. Η πρόσκληση εστάλη προς όλους τους ..............
ανωτέρω και ειδοποιήθηκαν τηλεφωνικά από τη γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου γι αυτό άλλωστε, παρέστησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο αρκετοί, οι οποίοι έλαβαν και το λόγο.
3. Σε κάθε σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου ενημερώνουμε όλους τους Προέδρους – Εκπροσώπους Τοπικών Συμβουλίων ανεξάρτητα εάν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα που αφορούν τις δημοτικές και τοπικές Κοινότητες.
4. Πρέπει δε να υπενθυμίσω ότι το συγκεκριμένο θέμα της ημερήσιας διάταξης (αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας), δεν αφορούσε ειδικό θέμα κάποιας Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, αλλά αφορούσε το σύνολο του Δήμου Τριφυλίας ως ενιαίας οντότητας.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες από πλευράς Προεδρείου όσον αφορά τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
ΚΑΛΚΑΒΟΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σουδανός κέρδισε στα Φιλιατρά 7.500 ευρώ στο ΚΙΝΟ
Η τύχη λένε είναι τυφλή και αυτό επιβεβαιώθηκε για μία ακόμα φορά αφού η τύχη χαμογέλασε την τελευταία ημέρα του 2011 σε έναν Σουδανό μετανάστη από τους χιλιάδες που βρίσκονται και δουλεύουν στα Φιλιατρά.
Με μόλις 0,50 ευρώ κέρδισε στο ΚΙΝΟ του ΟΠΑΠ 7.500 ευρώ
Το ποσό για τα Ελληνικά δεδομένα μπορεί να .............
μην είναι πολύ μεγάλο και να μην είναι ικανό να αλλάξει την ζωή κάποιου, αλλά για τον Σουδανό είναι μια περιουσία καθώς για την χώρα του είναι πάρα πολλά λεφτά και έτσι με τα μισά χρήματα θα μπορεί να αγοράσει ένα μικρό λεωφορείο για να κάνει δρομολόγια στην πατρίδα του.
Με μόλις 0,50 ευρώ κέρδισε στο ΚΙΝΟ του ΟΠΑΠ 7.500 ευρώ
Το ποσό για τα Ελληνικά δεδομένα μπορεί να .............
μην είναι πολύ μεγάλο και να μην είναι ικανό να αλλάξει την ζωή κάποιου, αλλά για τον Σουδανό είναι μια περιουσία καθώς για την χώρα του είναι πάρα πολλά λεφτά και έτσι με τα μισά χρήματα θα μπορεί να αγοράσει ένα μικρό λεωφορείο για να κάνει δρομολόγια στην πατρίδα του.
Άρθρο Καλά και άλλα μυαλά!
«Τo αίσθημα της κοινωνικής δικαιοσύνης μεταξύ των συνδημοτών μας, και απορώ γιατί οι “φιλοκαλλικρατικοί” δεν το καταλαβαίνουνε και οι “αντικαλλικρατικοί” το καταλαβαίνουνε… οφείλουμε να κινιόμαστε και προς τα ’κει», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Τριφυλίας Κώστας Κόλλιας στο κλείσιμο της συζήτησης του θέματος για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών (καθαριότητας και φωτισμού) στο Δήμο Τριφυλίας, στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. την περασμένη Πέμπτη!
Από την αναφορά του δημάρχου, όμως, προκύπτουν πολλά ερωτήματα.
Είναι κοινωνική δικαιοσύνη μεταξύ των δημοτών το «χαράτσωμα» που ..........
επιβάλλεται με γενικευμένες αυξήσεις των δημοτικών τελών; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη τα πρόσθετα βάρη; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη, σε μια περίοδο που οι πολίτες βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία και απόγνωση, ο Δήμος να τους «χαρατσώνει» ακόμη περισσότερο; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη, την ώρα που οι πολίτες εξαθλιώνονται, να λαμβάνονται από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας φοροεισπρακτικά μέτρα, που μόνο λογιστικά τερτίπια εξυπηρετούν και πλήττουν ακόμη περισσότερο, βάναυσα, τους έντιμους και ειλικρινείς πολίτες με δηλωμένα αληθή τετραγωνικά μέτρα ακινήτων ιδιοκτησίας τους;
Αλλά και οι αναφορές σε «φιλοκαλλικρατικούς» και «αντικαλλικρατικούς», τι ήταν; Υπάρχουν στο Δημοτικό Συμβούλιο ακόμη (προεκλογικά, όπως και πιο πριν, ξέραμε για εχθρούς και πολέμιους του νέου Δήμου, γνωστοί είναι.) «αντικαλλικρατικοί»; Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διακατέχονται από μίσος και εμπάθεια για το Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που δεν πιστεύουν στο Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που δε θέλουν το Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που επιθυμούν και επιδιώκουν απαξίωση του «Καλλικράτη» και αποτυχία του Δήμου Τριφυλίας, για να αποδείξουν, τάχα, πως καλά έκαναν και κραύγαζαν εναντίον του;
Επειδή, φίλοι αναγνώστες, δε διεκδικώ για τον εαυτό μου την «ιδιοφυία» και επειδή θεωρώ πως, παρά τα προβλήματα και τις σκοτούρες που όλους μας ταλανίζουν, διαθέτετε στοιχειώδη, κοινή λογική, σας καλώ και σας παρακαλώ να δώσετε μόνοι σας τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Ερωτήματα που δεν τίθενται, το ξεκαθαρίζω, για να δοθούν, εκ των προτέρων, «στοχευμένες» απαντήσεις, αλλά προκύπτουν αβίαστα και εύλογα! Δώστε, λοιπόν, τις απαντήσεις που εσείς θεωρείτε σωστές και, με αυτές, μέσα από αυτές και μετά από αυτές, θα αντιληφθείτε απολύτως και θα κατανοήσετε πλήρως, τι, γιατί και από ποιους συμβαίνει ή δε συμβαίνει στο Δήμο μας!
Για τη νέα χρονιά, μία ευχή στους δημοτικούς μας άρχοντες: Καλά και άλλα μυαλά!
Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος
Από την αναφορά του δημάρχου, όμως, προκύπτουν πολλά ερωτήματα.
Είναι κοινωνική δικαιοσύνη μεταξύ των δημοτών το «χαράτσωμα» που ..........
επιβάλλεται με γενικευμένες αυξήσεις των δημοτικών τελών; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη τα πρόσθετα βάρη; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη, σε μια περίοδο που οι πολίτες βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία και απόγνωση, ο Δήμος να τους «χαρατσώνει» ακόμη περισσότερο; Είναι κοινωνική δικαιοσύνη, την ώρα που οι πολίτες εξαθλιώνονται, να λαμβάνονται από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας φοροεισπρακτικά μέτρα, που μόνο λογιστικά τερτίπια εξυπηρετούν και πλήττουν ακόμη περισσότερο, βάναυσα, τους έντιμους και ειλικρινείς πολίτες με δηλωμένα αληθή τετραγωνικά μέτρα ακινήτων ιδιοκτησίας τους;
Αλλά και οι αναφορές σε «φιλοκαλλικρατικούς» και «αντικαλλικρατικούς», τι ήταν; Υπάρχουν στο Δημοτικό Συμβούλιο ακόμη (προεκλογικά, όπως και πιο πριν, ξέραμε για εχθρούς και πολέμιους του νέου Δήμου, γνωστοί είναι.) «αντικαλλικρατικοί»; Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διακατέχονται από μίσος και εμπάθεια για το Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που δεν πιστεύουν στο Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που δε θέλουν το Δήμο Τριφυλίας; Υπάρχουν ακόμη στο Δημοτικό Συμβούλιο άνθρωποι που επιθυμούν και επιδιώκουν απαξίωση του «Καλλικράτη» και αποτυχία του Δήμου Τριφυλίας, για να αποδείξουν, τάχα, πως καλά έκαναν και κραύγαζαν εναντίον του;
Επειδή, φίλοι αναγνώστες, δε διεκδικώ για τον εαυτό μου την «ιδιοφυία» και επειδή θεωρώ πως, παρά τα προβλήματα και τις σκοτούρες που όλους μας ταλανίζουν, διαθέτετε στοιχειώδη, κοινή λογική, σας καλώ και σας παρακαλώ να δώσετε μόνοι σας τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Ερωτήματα που δεν τίθενται, το ξεκαθαρίζω, για να δοθούν, εκ των προτέρων, «στοχευμένες» απαντήσεις, αλλά προκύπτουν αβίαστα και εύλογα! Δώστε, λοιπόν, τις απαντήσεις που εσείς θεωρείτε σωστές και, με αυτές, μέσα από αυτές και μετά από αυτές, θα αντιληφθείτε απολύτως και θα κατανοήσετε πλήρως, τι, γιατί και από ποιους συμβαίνει ή δε συμβαίνει στο Δήμο μας!
Για τη νέα χρονιά, μία ευχή στους δημοτικούς μας άρχοντες: Καλά και άλλα μυαλά!
Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος
Tριφυλία Άκυρη η απόφαση του Δ.Σ. για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών;
«Στον αέρα» κινδυνεύει να βρεθεί ο Δήμος Τριφυλίας και τα οικονομικά του, εάν και εφόσον επαληθευθούν στην πράξη πληροφορίες που κυκλοφόρησαν, κάνοντας λόγο για ενδεχόμενη ακύρωση της, κατά πλειοψηφίας, απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών (καθαριότητας και φωτισμού)!
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, βεβαίως, θα φέρει ..............
ανακούφιση στους πολίτες - δημότες, κυρίως, στα Φιλιατρά και τους Γαργαλιάνους, οι οποίοι θα γλιτώσουν ένα επιπλέον «χαράτσι» στην, ούτως ή άλλως, δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει με τα αλλεπάλληλα μέτρα και τις περικοπές.
Από την άλλη, με αυτό το ενδεχόμενο «ανοιχτό», υπάρχει ορατός ο κίνδυνος να καταστεί ακόμη και αδύνατη η σύνταξη τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού του Δήμου Τριφυλίας για το έτος 2012, αφού, όπως κυκλοφόρησε, δε θα μπορεί να προϋπολογιστεί ούτε καν κατά προσέγγιση, στη βάση των προϋπολογισθέντων από τις αυξήσεις εσόδων, η δράση του Δήμου για το νέο έτος, τις πρώτες μέρες του οποίου ήδη διανύουμε. Αν, όντως, ακυρωθούν οι αυξήσεις των δημοτικών τελών, συνολικά θα μειωθούν περισσότερο από 2 εκατομμύρια ευρώ τα προϋπολογισθέντα έσοδα!
Ως εκ τούτου, ακόμη και αν οι διαδικασίες σύνταξης τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού ακολούθως γίνουν σύντομα και με βάση τα νέα προϋπολογισθέντα έσοδα, πριν ενδεχομένως ακυρωθεί η απόφαση των αυξήσεων των δημοτικών τελών, τότε είναι σίγουρο πως και αυτά θα είναι κυριολεκτικά «στον αέρα», πλασματικά, ψεύτικα και ανεφάρμοστα. Μάλιστα, θα υπάρχει κίνδυνος νέας ακύρωσης αυτών, πλέον, των αποφάσεων κατάρτισης και έγκρισής τους!
Όπως κυκλοφόρησε έντονα, και μέχρι και αργά χθες το μεσημέρι δεν είχε διαψευσθεί επισήμως και αρμοδίως, για τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης αύξησης των δημοτικών τελών από το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας, με τις ψήφους της συμπολίτευσης της Δημοτικής Αρχής του κ. Κόλλια μόνο, δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία. Στο Νόμο 3852/2010 - «Καλλικράτης» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 67 - «Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου» και την παράγραφο 8, ρητά ορίζεται: «Στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου προσκαλούνται οι πρόεδροι των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων, καθώς και ο εκπρόσωπος της τοπικής κοινότητας, όταν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα, που αφορούν στις αντίστοιχες κοινότητες. Για τα θέματα αυτά, τα ανωτέρω πρόσωπα μετέχουν στη συζήτηση με δικαίωμα ψήφου. Σε περίπτωση μη πρόσκλησης, η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι άκυρη»!
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, της Πέμπτης 29ης Δεκεμβρίου 2011, στην οποία πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν η «Αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας (Έγκριση της αριθ. 201/2011 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής)», θέμα ειδικό που αφορούσε στις δημοτικές και τοπικές κοινότητας, δεν προσεκλήθησαν και, ως εκ τούτου, δε συμμετείχαν και δεν ψήφισαν πολλοί πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων του Δήμου Τριφυλίας. Αλλά ακόμη και όσοι από τους προέδρους ή εκπροσώπους, προσκεκλημένοι ή αυτοβούλως, ήταν παρόντες και παρακολούθησαν τη συνεδρίαση, δεν ψήφισαν, επειδή δεν τους δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής στην ψηφοφορία του θέματος, κάτι που εκ του νόμου είναι δικαίωμά τους και υποχρέωση του προεδρείου να τους το παρέχει!
Βεβαίως, ουδείς γνωρίζει τι μπορεί να αναγράφεται στο απόσπασμα του πρακτικού της συνεδρίασης για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά θεωρείται πως τόσο ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και ο δήμαρχος και, κυρίως, η γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου (οι υπηρεσιακοί παράγοντες) δε θα ρισκάρουν να κινδυνεύσουν να αντιμετωπίσουν πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα παράβασης καθήκοντος, παραποίησης και απάτης, από τη στιγμή μάλιστα που τα πρακτικά ηχογραφούνται και με την απομαγνητοφώνησή τους αποδεικνύεται τι ακριβώς ελέχθη και συνέβη στη συνεδρίαση!
Επιπρόσθετος λόγος ενδεχόμενης ακύρωσης της συγκεκριμένης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την αύξηση των δημοτικών τελών, σύμφωνα πάντα με όσες πληροφορίες κυκλοφορούν, είναι ο εξής: αν και το θέμα της συνεδρίασης ήταν συγκεκριμένα «Αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας (Έγκριση της αριθ. 201/2011 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής)» και η εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής ήταν συγκεκριμένη επί συγκεκριμένων και αναλυτικών ανά δημοτική και τοπική κοινότητα αυξομειώσεων, η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου δεν ενέκρινε αυτή την απόφαση και εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά άλλη και διαφορετική, σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου Τριφυλίας στο Σώμα για αυξήσεις των δημοτικών τελών σταδιακά σε δύο χρόνια (2012 και 2013) και μειώσεις, όπου προβλέπονταν, άμεσα.
Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν, αναφέρουν πως πέρα από το «τυπικό» και νομικό - νόμιμο της διαδικασίας λήψης απόφασης για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών, υπάρχει και ένα άλλο «μεμπτό» σημείο, που είναι και εξόχως ουσιαστικό.
Το γεγονός ότι, αν και στο Δήμο Τριφυλίας έχει συγκροτηθεί Επιτροπή Διαβούλευσης, με γνωμοδοτικό ρόλο και χαρακτήρα, δεν εκλήθησαν τα μέλη της σε πλήρη σύνθεση, ως θεσμικό Όργανο, να συζητήσουν με το δήμαρχο και εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής για τις αυξήσεις των τελών και να καταθέσουν τις απόψεις - προτάσεις τους, πριν καν την λήψη της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής. Δεν έγινε καμία απολύτως διαβούλευση και με κανέναν, αλλά έτσι, από μόνοι τους, έκριναν και αποφάσισαν στην Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο, πηγαίνοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, «περίπατο» οι διακηρύξεις περί διαβούλευσης με τους πολίτες, καθώς και οι δηλώσεις πως η Δημοτική Αρχή «αφουγκράζεται» τους πολίτες, κατανοεί και μοιράζεται τα προβλήματα και τις ανάγκες τους και είναι δίπλα τους.
Αξίζει να τονιστεί, ωστόσο, πως για να κριθεί άκυρη η απόφαση θα πρέπει να λάβει σχετική απόφαση ο αρμόδιος θεσμικός εκπρόσωπος της Πολιτείας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, είτε αυτοβούλως είτε μετά από ένσταση κατά της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών, που μπορεί να καταθέσει - υποβάλλει οιοσδήποτε πολίτης έχει έννομο συμφέρον, δηλαδή οιοσδήποτε πολίτης, κάτοικος της Τριφυλίας και δημότης που καλείται να πληρώσει τα νέα, αυξημένα, δημοτικά τέλη και οιοσδήποτε πρόεδρος δημοτικής και τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας που δεν προσεκλήθη στη συνεδρίαση και δεν ψήφισε στην ψηφοφορία για τις αυξήσεις.
Ίδωμεν.
Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, βεβαίως, θα φέρει ..............
ανακούφιση στους πολίτες - δημότες, κυρίως, στα Φιλιατρά και τους Γαργαλιάνους, οι οποίοι θα γλιτώσουν ένα επιπλέον «χαράτσι» στην, ούτως ή άλλως, δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει με τα αλλεπάλληλα μέτρα και τις περικοπές.
Από την άλλη, με αυτό το ενδεχόμενο «ανοιχτό», υπάρχει ορατός ο κίνδυνος να καταστεί ακόμη και αδύνατη η σύνταξη τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού του Δήμου Τριφυλίας για το έτος 2012, αφού, όπως κυκλοφόρησε, δε θα μπορεί να προϋπολογιστεί ούτε καν κατά προσέγγιση, στη βάση των προϋπολογισθέντων από τις αυξήσεις εσόδων, η δράση του Δήμου για το νέο έτος, τις πρώτες μέρες του οποίου ήδη διανύουμε. Αν, όντως, ακυρωθούν οι αυξήσεις των δημοτικών τελών, συνολικά θα μειωθούν περισσότερο από 2 εκατομμύρια ευρώ τα προϋπολογισθέντα έσοδα!
Ως εκ τούτου, ακόμη και αν οι διαδικασίες σύνταξης τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού ακολούθως γίνουν σύντομα και με βάση τα νέα προϋπολογισθέντα έσοδα, πριν ενδεχομένως ακυρωθεί η απόφαση των αυξήσεων των δημοτικών τελών, τότε είναι σίγουρο πως και αυτά θα είναι κυριολεκτικά «στον αέρα», πλασματικά, ψεύτικα και ανεφάρμοστα. Μάλιστα, θα υπάρχει κίνδυνος νέας ακύρωσης αυτών, πλέον, των αποφάσεων κατάρτισης και έγκρισής τους!
Όπως κυκλοφόρησε έντονα, και μέχρι και αργά χθες το μεσημέρι δεν είχε διαψευσθεί επισήμως και αρμοδίως, για τη λήψη της συγκεκριμένης απόφασης αύξησης των δημοτικών τελών από το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας, με τις ψήφους της συμπολίτευσης της Δημοτικής Αρχής του κ. Κόλλια μόνο, δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία. Στο Νόμο 3852/2010 - «Καλλικράτης» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 67 - «Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου» και την παράγραφο 8, ρητά ορίζεται: «Στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου προσκαλούνται οι πρόεδροι των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων, καθώς και ο εκπρόσωπος της τοπικής κοινότητας, όταν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα, που αφορούν στις αντίστοιχες κοινότητες. Για τα θέματα αυτά, τα ανωτέρω πρόσωπα μετέχουν στη συζήτηση με δικαίωμα ψήφου. Σε περίπτωση μη πρόσκλησης, η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι άκυρη»!
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, της Πέμπτης 29ης Δεκεμβρίου 2011, στην οποία πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν η «Αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας (Έγκριση της αριθ. 201/2011 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής)», θέμα ειδικό που αφορούσε στις δημοτικές και τοπικές κοινότητας, δεν προσεκλήθησαν και, ως εκ τούτου, δε συμμετείχαν και δεν ψήφισαν πολλοί πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων του Δήμου Τριφυλίας. Αλλά ακόμη και όσοι από τους προέδρους ή εκπροσώπους, προσκεκλημένοι ή αυτοβούλως, ήταν παρόντες και παρακολούθησαν τη συνεδρίαση, δεν ψήφισαν, επειδή δεν τους δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής στην ψηφοφορία του θέματος, κάτι που εκ του νόμου είναι δικαίωμά τους και υποχρέωση του προεδρείου να τους το παρέχει!
Βεβαίως, ουδείς γνωρίζει τι μπορεί να αναγράφεται στο απόσπασμα του πρακτικού της συνεδρίασης για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά θεωρείται πως τόσο ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου όσο και ο δήμαρχος και, κυρίως, η γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου (οι υπηρεσιακοί παράγοντες) δε θα ρισκάρουν να κινδυνεύσουν να αντιμετωπίσουν πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα παράβασης καθήκοντος, παραποίησης και απάτης, από τη στιγμή μάλιστα που τα πρακτικά ηχογραφούνται και με την απομαγνητοφώνησή τους αποδεικνύεται τι ακριβώς ελέχθη και συνέβη στη συνεδρίαση!
Επιπρόσθετος λόγος ενδεχόμενης ακύρωσης της συγκεκριμένης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την αύξηση των δημοτικών τελών, σύμφωνα πάντα με όσες πληροφορίες κυκλοφορούν, είναι ο εξής: αν και το θέμα της συνεδρίασης ήταν συγκεκριμένα «Αναπροσαρμογή τελών καθαριότητας και φωτισμού Δήμου Τριφυλίας (Έγκριση της αριθ. 201/2011 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής)» και η εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής ήταν συγκεκριμένη επί συγκεκριμένων και αναλυτικών ανά δημοτική και τοπική κοινότητα αυξομειώσεων, η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου δεν ενέκρινε αυτή την απόφαση και εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά άλλη και διαφορετική, σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου Τριφυλίας στο Σώμα για αυξήσεις των δημοτικών τελών σταδιακά σε δύο χρόνια (2012 και 2013) και μειώσεις, όπου προβλέπονταν, άμεσα.
Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν, αναφέρουν πως πέρα από το «τυπικό» και νομικό - νόμιμο της διαδικασίας λήψης απόφασης για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών, υπάρχει και ένα άλλο «μεμπτό» σημείο, που είναι και εξόχως ουσιαστικό.
Το γεγονός ότι, αν και στο Δήμο Τριφυλίας έχει συγκροτηθεί Επιτροπή Διαβούλευσης, με γνωμοδοτικό ρόλο και χαρακτήρα, δεν εκλήθησαν τα μέλη της σε πλήρη σύνθεση, ως θεσμικό Όργανο, να συζητήσουν με το δήμαρχο και εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής για τις αυξήσεις των τελών και να καταθέσουν τις απόψεις - προτάσεις τους, πριν καν την λήψη της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής. Δεν έγινε καμία απολύτως διαβούλευση και με κανέναν, αλλά έτσι, από μόνοι τους, έκριναν και αποφάσισαν στην Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο, πηγαίνοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, «περίπατο» οι διακηρύξεις περί διαβούλευσης με τους πολίτες, καθώς και οι δηλώσεις πως η Δημοτική Αρχή «αφουγκράζεται» τους πολίτες, κατανοεί και μοιράζεται τα προβλήματα και τις ανάγκες τους και είναι δίπλα τους.
Αξίζει να τονιστεί, ωστόσο, πως για να κριθεί άκυρη η απόφαση θα πρέπει να λάβει σχετική απόφαση ο αρμόδιος θεσμικός εκπρόσωπος της Πολιτείας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, είτε αυτοβούλως είτε μετά από ένσταση κατά της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου για τις αυξήσεις των δημοτικών τελών, που μπορεί να καταθέσει - υποβάλλει οιοσδήποτε πολίτης έχει έννομο συμφέρον, δηλαδή οιοσδήποτε πολίτης, κάτοικος της Τριφυλίας και δημότης που καλείται να πληρώσει τα νέα, αυξημένα, δημοτικά τέλη και οιοσδήποτε πρόεδρος δημοτικής και τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας που δεν προσεκλήθη στη συνεδρίαση και δεν ψήφισε στην ψηφοφορία για τις αυξήσεις.
Ίδωμεν.
Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος
Επίσκεψη Αλευρά στην Οιχαλία
Χθες, 2.01.2012, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη κ. Π. Αλευρά, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων της Π.Ε. Μεσσηνίας, στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Οιχαλίας.
Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης αρχικά επισκέφθηκε τα Τοπικά Διαμερίσματα Οιχαλίας, Μερόπης και Φίλια, όπου είχε συναντήσεις με τοπικούς παράγοντες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που έχουν προκύψει στην περιοχή τους, καθώς και για την πορεία των έργων που εκτελούνται ή προγραμματίζονται στην ευρύτερη περιοχή και είναι αρμοδιότητας της Π.Ε. Μεσσηνίας.
Στη συνέχεια μετέβησαν στο δημαρχείο, όπου .............
συναντήθηκαν και αντάλλαξαν ευχές για το νέο έτος, με τον Δήμαρχο κ. Φ. Μπάμη, τους αντιδημάρχους και το προσωπικό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εκεί συζήτησαν για τα τρέχοντα θέματα που σχετίζονται με την πορεία μελετών και έργων, που θα υλοποιηθούν από προγράμματα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, καθώς και για θέματα αρμοδιότητας των υπουργείων.
Όσον αφορά στα έργα που προβλέπεται να υλοποιηθούν, ενδεικτικά αναφέρουμε: τη βελτίωση του δρόμου πρόσβασης στην Αρχαία Μεσσήνη, την κατασκευή της οδογέφυρας Νεοχωρίου, την αξιοποίηση της περιοχής του ποταμού Νέδας (κατασκευή μονοπατιών κ.λπ.), την αξιοποίηση και ανάδειξη του μνημείου Γκρίτζαλη στο Άνω Ψάρι, την ανάδειξη του Ανδρομονάστηρου κ.ά.
Τέλος, στα θέματα αρμοδιότητας υπουργείων, για τα οποία θα μπορούσε να παρέμβει υποστηρικτικά η Περιφέρεια, αναφέρθηκε η αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Σταθμού Μελιγαλά και το σοβαρό ζήτημα της ανάκλησης απόφασης για τη λειτουργία του ΙΚΑ Μελιγαλά. Οι λόγοι για τους οποίους θεωρείται επιβεβλημένη αυτή η ανάκληση είναι οι εξής:
- Η καλλικράτεια περιοχή του Δ. Οιχαλίας έχει χαρακτηρισθεί πυρόπληκτη από το 2007, αλλά αναμένεται και νέα απόφαση, μετά τις πρόσφατες συνεχείς σεισμικές δονήσεις. Είναι προφανές ότι οι σεισμόπληκτοι κάτοικοι δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης στο ΙΚΑ Καλαμάτας για την επίλυση των υποθέσεών τους.
- Στην περιοχή λειτουργεί ΒΙΠΕ, η οποία προσφέρεται για τη δημιουργία επενδύσεων. Γεγονός που καθιστά αναγκαία στην περιοχή τη λειτουργία υπηρεσιών όπως το ΙΚΑ, για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων αλλά και του εργατικού δυναμικού τους.
Συμπερασματικά, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Π. Αλευράς δήλωσε ότι η Π.Ε. Μεσσηνίας θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης των πολιτών και του α΄ βαθμού αυτοδιοίκησης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μεσσηνίας, κ. Παναγιώτης Αλευράς, στις 4-01-2012, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12.00, θα επισκεφθεί το ΚΕΘΕΑ -Θεραπευτική Κοινότητα Κύτταρο , στη Σπερχογεία.
Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης αρχικά επισκέφθηκε τα Τοπικά Διαμερίσματα Οιχαλίας, Μερόπης και Φίλια, όπου είχε συναντήσεις με τοπικούς παράγοντες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που έχουν προκύψει στην περιοχή τους, καθώς και για την πορεία των έργων που εκτελούνται ή προγραμματίζονται στην ευρύτερη περιοχή και είναι αρμοδιότητας της Π.Ε. Μεσσηνίας.
Στη συνέχεια μετέβησαν στο δημαρχείο, όπου .............
συναντήθηκαν και αντάλλαξαν ευχές για το νέο έτος, με τον Δήμαρχο κ. Φ. Μπάμη, τους αντιδημάρχους και το προσωπικό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εκεί συζήτησαν για τα τρέχοντα θέματα που σχετίζονται με την πορεία μελετών και έργων, που θα υλοποιηθούν από προγράμματα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, καθώς και για θέματα αρμοδιότητας των υπουργείων.
Όσον αφορά στα έργα που προβλέπεται να υλοποιηθούν, ενδεικτικά αναφέρουμε: τη βελτίωση του δρόμου πρόσβασης στην Αρχαία Μεσσήνη, την κατασκευή της οδογέφυρας Νεοχωρίου, την αξιοποίηση της περιοχής του ποταμού Νέδας (κατασκευή μονοπατιών κ.λπ.), την αξιοποίηση και ανάδειξη του μνημείου Γκρίτζαλη στο Άνω Ψάρι, την ανάδειξη του Ανδρομονάστηρου κ.ά.
Τέλος, στα θέματα αρμοδιότητας υπουργείων, για τα οποία θα μπορούσε να παρέμβει υποστηρικτικά η Περιφέρεια, αναφέρθηκε η αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Σταθμού Μελιγαλά και το σοβαρό ζήτημα της ανάκλησης απόφασης για τη λειτουργία του ΙΚΑ Μελιγαλά. Οι λόγοι για τους οποίους θεωρείται επιβεβλημένη αυτή η ανάκληση είναι οι εξής:
- Η καλλικράτεια περιοχή του Δ. Οιχαλίας έχει χαρακτηρισθεί πυρόπληκτη από το 2007, αλλά αναμένεται και νέα απόφαση, μετά τις πρόσφατες συνεχείς σεισμικές δονήσεις. Είναι προφανές ότι οι σεισμόπληκτοι κάτοικοι δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης στο ΙΚΑ Καλαμάτας για την επίλυση των υποθέσεών τους.
- Στην περιοχή λειτουργεί ΒΙΠΕ, η οποία προσφέρεται για τη δημιουργία επενδύσεων. Γεγονός που καθιστά αναγκαία στην περιοχή τη λειτουργία υπηρεσιών όπως το ΙΚΑ, για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων αλλά και του εργατικού δυναμικού τους.
Συμπερασματικά, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Π. Αλευράς δήλωσε ότι η Π.Ε. Μεσσηνίας θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης των πολιτών και του α΄ βαθμού αυτοδιοίκησης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μεσσηνίας, κ. Παναγιώτης Αλευράς, στις 4-01-2012, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12.00, θα επισκεφθεί το ΚΕΘΕΑ -Θεραπευτική Κοινότητα Κύτταρο , στη Σπερχογεία.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)