Γράφει: Η Αντωνία Μπούζα
Οι συζητήσεις πολλές για τη βελτίωση των δεικτών της τουριστικής μας επισκεψιμότητας και για τα μέτρα που επιβάλλεται να πάρουμε για να πετύχουμε με στοχευμένες κινήσεις, αύξηση του τουρισμού μας.
Ένα καίριο ζήτημα που από πλευράς Νέας Δημοκρατίας έχει αναδειχθεί ως σημαντικό για την επίτευξη του στόχου της τουριστικής ανάπτυξης, είναι και η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Ο εκπρόσωπος τύπου της Ν.Δ. κ.Γιάννης Μιχελάκης δήλωσε πρόσφατα, πως η πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, θα τονώσει τον τουρισμό και θα δώσει «μία ένεση ρευστότητας στην αιμορραγούσα οικονομία μας».
Με 16.000 χιλ. ακτογραμμή, μπορούμε να διασφαλίσουμε..........
αύξηση μέχρι και 4% του ΑΕΠ και να γίνουμε η βάση της κρουαζιέρας για την Ανατολική Μεσόγειο.
Αν στοχεύσουμε στην αύξηση των επισκεπτών μας κατά 20% , αυτό μεταφράζεται σε έσοδα 5 δις κατ΄έτος!
Η ύπαρξη του καμποτάζ στην Ελλάδα, διώχνει τους επιβάτες κρουαζιέρας καίτοι είμαστε ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός κι ενώ μπορούσαμε να έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα, βλέπουμε π.χ. την Ιταλία να παίρνει το 40% κι εμείς μόνο το 6,5% των Ευρωπαίων τουριστών .
Το 2011 υπήρξε μία στροφή των Ευρωπαίων στην κρουαζιέρα και παρά το καμποτάζ ,οι αφίξεις από το εξωτερικό με κρουαζιερόπλοια ήταν πολύ περισσότερες από 1,2 εκ άτομα, ενώ εκτιμάται ότι οι διελεύσεις επιβατών κρουαζιέρας από τα ελληνικά λιμάνια και νησιά ξεπερνούν τα 4,3 εκ. άτομα.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ, η κατά κεφαλή δαπάνη ενός επιβάτη κρουαζιέρας που επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι είναι 575 ευρώ, όταν για τον επιβάτη που περνάει τράνζιτ από την Ελλάδα η δαπάνη περιορίζεται στα 65 ευρώ το άτομο.
Απαιτείται όμως να γίνουν οι αναγκαίες υποδομές που θα βοηθήσουν στην προσέλκυση της κρουαζιέρας όπως 25-30 μεγάλες προβλήτες για κρουαζερόπλοια σε επιλεγμένα λιμάνια της Χώρας και βελτίωση του οδικού δικτύου για να μπορέσει να διαχυθεί ο εισερχόμενος τουρισμός στην ενδοχώρα και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες.
Όταν όμως μιλάμε για καμποτάζ τι εννοούμε; Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων υποχρεούντο να υπογράφουν ειδική σύμβαση με το Ελληνικό δημόσιο. Με την κατάργηση της σύμβασης, θα απαλείφονται και άλλα σημεία του νόμου, ο οποίος δημιουργούσε μία αρκετά μεγάλη γραφειοκρατία και επιβάρυνε οικονομικά τις εταιρείες, προκειμένου ένα ξένο κρουαζιερόπλοιο να χρησιμοποιεί ελληνικά λιμάνια ως βάση του για περιηγητικούς πλόες.
Έτσι έστω και καθυστερημένα, ιδίως αυτήν την περίοδο που όλοι προσδοκούμε σε αναπτυξιακές δράσεις και σε «επιθετική» πολιτική για τον τουρισμό μας , χαιρετίζουμε ως ιδιαιτέρως θετική, έστω και καθυστερημένα ,τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στον ΟΛΠ για την υποδοχή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου της χρονιάς, το MSC MAGNIFICA, που έφθασε στο λιμάνι του Πειραιά , με 3.200 επιβάτες και 1.100 μέλη πλήρωμα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης μας ενημέρωσε, πως το 2011 μέσω της κρουαζιέρας ήρθαν στην Ελλάδα 2,5 εκατ. επισκέπτες και γνωστοποίησε ότι το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό και την πλήρη άρση του καμποτάζ θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδες στη Βουλή.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.