Στην απελευθέρωση του κλάδου των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης προχωρά η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των εξαγγελιών της για το άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων.
Με το νομοσχέδιο, το οποίο παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προωθείται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον, που χρονολογείται από 1976.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται: .............
► Απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί μπορεί, υπό κάποιες προϋποθέσεις, να διεκδικήσει άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) καθώς, όπως ανέφερε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, για τη χορήγηση της άδειας δεν θα λαμβάνεται υπόψη η σκοπιμότητα, αλλά η νομιμότητα.
► Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές.
► Κατάργηση των ορίων του κομίστρου, το οποίο θα καθορίζεται πλέον μεταξύ του μισθωτή και του μεταφορέα.
► Οργάνωση των μεταφορέων στη μορφή επιχειρήσεων. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικοποιημένες, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 9.000 ευρώ και επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει.
► Κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
► Στάθμιση της αξίας των υφιστάμενων αδειών.
► Ενοποίηση των μεταφορών, δηλαδή καταργείται ο διαχωρισμός διεθνών και εθνικών μεταφορών.
► Σύσταση εθνικού ηλεκτρονικού μητρώου μεταφορικών εταιρειών.
► Δημιουργία Κωδικού Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα είναι ένα τέλος,(έσοδο για το κράτος) που θα διατίθεται για έργα υποδομών στο μεταφορικό έργο.
► Υποχρεωτική ασφάλιση των εμπορευμάτων από το μεταφορέα.
► Περιβαλλοντικά κριτήρια, καθώς οι κινητήρες θα πρέπει να είναι τουλάχιστον euro 4 και πάνω.
► Σύσταση Εθνικής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών.
Πιο αναλυτικά, όπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, με το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα σε εθνικούς μεταφορείς να αναλαμβάνουν έργο και στο εξωτερικό και αντίστροφα στους διεθνείς μεταφορείς να εργάζονται και σε εθνικό επίπεδο.
Οι νεοεισερχόμενοι στο επάγγελμα θα πρέπει να είναι αξιόπιστοι, να έχουν κάποια οικονομική επιφάνεια, να έχουν επαγγελματική κατάρτιση και φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ένταξή τους σε κάποια εταιρεία. Επίσης οι άδειες που θα τους χορηγηθούν δεν μπορούν να πουληθούν για τουλάχιστον την επόμενη πενταετία.
Σε ό,τι αφορά τους υπάρχοντες μεταφορείς, θα υπάρξει μια πενταετής περίοδος προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η Πολιτεία παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη ενταχθεί στο συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά παράλληλα θα στηρίξει και αυτούς που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό.
Τέλος, γνωστοποίησε πως το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός του Μαΐου. Σήμερα αναρτάται στο διαδίκτυο, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι και όποιος άλλος θέλει να καταθέσουν τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις τους.
Σημειώνεται πως όπως ανέφερε ο κ. Ρέππας, ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών είναι από τους πλέον σημαντικούς και νευραλγικούς, καθώς έχει ετήσιο τζίρο περίπου 17,5 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% του ΑΕΠ. Στο χώρο αυτό υπάρχουν 33.000 αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, απασχολεί πάνω από 110.000 πολίτες και συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΙ ΧΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ!!!Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΘΑΨΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΔΗΛΑΔΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ?ΘΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ Η'ΑΠΛΑ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ ΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΝ ΠΟΥΛΟΥΣΕ?ΚΑΤΙ ΑΚΟΥΣΑ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΔΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ LOGISTICS.ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤ0?ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ?ΑΛΛΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΤΑΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΔςΣΕΙ ΑΔΕΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟΛΟ ΦΟΡΤΗΓΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφή