Σε εξέλιξη βρίσκεται η συζήτηση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου, την οποία πρότεινε στην Ολομέλεια της Βουλής το ΠΑΣΟΚ και θα ολοκληρωθεί με ψηφοφορία απόψε τα μεσάνυχτα.
Η πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής αναμένεται να επικυρωθεί, καθώς τα κόμματα της αντιπολίτευσης, δήλωσαν ότι θα την υπερψηφίσουν.
Οι εκτιμήσεις, ωστόσο, των κομμάτων, τόσο .........
για την αναγκαιότητα σύστασής της, όσο και για τις προθέσεις των συμμετεχόντων, διαφέρουν.
Σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, στην εξεταστική επιτροπή, η οποία συστάθηκε επί Νέας Δημοκρατίας και στο πόρισμα που εκείνη εξέδωσε, «ένοχος δεν υπήρξε τελικά και όλοι παραπλανήθηκαν», όπως ανέφερε η εισηγήτρια του κόμματος, Χρύσα Αράπογλου, κάνοντας λόγο για «μεθόδευση λήξης του σκανδάλου» από την τότε πλειοψηφία.
«Δεν έλαμψε η αλήθεια, οι ευθύνες δεν προσωποποιήθηκαν. Είναι μια αποτυχία» εκτίμησε για την προηγούμενη εξεταστική και ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης.
«Ο στόχος της Εξεταστικής, είναι να ερευνήσει ουσιαστικά και σε βάθος όλες τις πτυχές του σκανδάλου» ανέφερε η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ, σκιαγραφώντας την υπόθεση, ως «συντονισμένη επιχείρηση διοικητικής παρωδίας και πολιτικής τραγωδίας, που εξελίχθηκε σε μετακύλιση ευθυνών σε διοικητικούς παράγοντες».
Η υπόθεση, «δεν μπορεί να κλείσει χωρίς ενόχους και χωρίς τιμωρία. Πρέπει να αποκαταστήσουμε με τόλμη την αλήθεια. Δεν έχουμε άλλο δρόμο» υπογράμμισε η κ. Αράπογλου, αναφερόμενη στη συνέχεια, εκτενώς στην υπόθεση, προτάσσοντας, συν τοις άλλοις, να διερευνηθεί το ενδεχόμενο διακίνησης μαύρου πολιτικού χρήματος με συντονιστή την Μονή Βατοπεδίου.
Από την πλευρά του ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της προηγούμενης εξεταστικής επιτροπής, Χρήστος Μαρκογιαννάκης διευκρίνισε πως το κόμμα του θα ψηφίσει υπέρ της σύστασης νέας Εξεταστικής, για να μην θεωρηθεί πως αποφεύγει τη διαφάνεια, ή πως έχει κάτι να κρύψει.
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, «αν συσταθεί η Επιτροπή θα κάνει μια τρύπα στον αέρα γιατί τα ζητήματα ερευνήθηκαν. Κι αν έρθει νέα Επιτροπή για να διερευνήσει εκ νέου όλη την υπόθεση εκ βάθρων, θα είναι θεσμικό ολίσθημα και θα δώσετε κακό παράδειγμα: Τι θα συμβεί αν για οποιαδήποτε έρευνα έρχεται μια νέα κοινοβουλευτική πλειοψηφία που δεν της αρέσει το πόρισμα, να βγάζει ένα άλλο; Πού πάνε τα κοινοβουλευτικά ήθη; Η παράδοσις;» αναρωτήθηκε ο εισηγητής της ΝΔ.
«Ενώ η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι προσεκτική, η εισηγήτρια του κόμματος μας μίλησε για όλους και για όλα - για βαλίτσες, μαύρο πολιτικό χρήμα. Η Επιτροπή μας, εξήτασε 122 μάρτυρες - πολλούς εξ αυτών δύο φορές, που προτάθηκαν στην πλειοψηφία του από την αντιπολίτευση. Και ουδείς ηρνήθη να εξεταστεί. Οιοδήποτε έγγραφο εζητήθη ήλθε. Εγώ ως πρόεδρος είχα πει επανειλημμένα, 'αν θέλετε, έχουμε παράταση'. Και ουδείς θέλησε παράταση. Και το είπα στην Ολομέλεια χωρίς καμία αντίδραση από τους βουλευτές που τώρα ζητούν την περαιτέρω έρευνα» παρατήρησε μεταξύ άλλων ο κ. Μαρκογιαννάκης.
«Όσο βρήκαμε βαλίτσες στις προηγούμενες Επιτροπές, άλλο τόσο θα βρούμε και σ’ αυτήν» υποστήριξε ο εισηγητής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος.
Σημείωσε δε πως σημαντικότερο από το ερώτημα «αν κάποιος πήρε λεφτά», είναι το ερώτημα, γιατί βοηθά το κράτος τις Μονές. Κάθε προσπάθεια διεκδίκησης της μοναστηριακής περιουσίας για λογαριασμό του Δημοσίου, προσκρούει στην άρνηση των δύο μεγάλων κομμάτων, τα οποία λένε πως δεν είναι δυνατόν να αλλάξει το καθεστώς. «Και όταν κάποιος προσδοκά την εύνοια του Μητροπολίτη κάνει και πλάτες. Δεν μπορεί η μισή Χαλκιδική να ανήκει ή να διεκδικείται από το Άγιο Όρος» επεσήμανε.
Το ΚΚΕ θα υπερψηφίσει την πρόταση, για το ελάχιστο ενδεχόμενο να βαθύνει η έρευνα. Ωστόσο, δεν παραγνωρίζει πως «οι Εξεταστικές συγκροτούνται σε συνθήκες που γίνεται ολοκληρωτική επίθεση της κυβέρνησης στα δικαιώματα των εργαζομένων ενώ η κατάσταση χειροτερεύει άρδην για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Σ’ αυτές τις συνθήκες, φοβόμαστε ότι το χαρτί της διαφάνειας και της αντιμετώπισης της διαφθοράς, θα παιχτεί ως αποπροσανατολιστικό αντίβαρο απέναντι στη σκληρή αντιλαϊκή πολιτική. Έχει παιχτεί άλλωστε και παλαιότερα από την ΝΔ, όταν είχε σημαία την κάθαρση και τα σκάνδαλα» πρόσθεσε ο κ. Σκυλλάκος.
Υπέρ της σύστασης εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου τάχθηκε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, εκφράζοντας, ωστόσο, τις επιφυλάξεις του για τα αποτελέσματά της.
Ο κ. Καρατζαφέρης επέρριψε ευθύνες και στα δύο μεγάλα κόμματα τόσο για τις ευθύνες που έχουν στις μεγάλες υποθέσεις που συγκλόνισαν, όπως ανέφερε, το πανελλήνιο, όσο και για τη στάση που τήρησαν σε ό,τι αφορά την αποκάλυψη της αλήθειας.
«Ανοίγουμε ένα γαϊτανάκι με εξεταστικές αλλά κανένας δεν θα πάει φυλακή, όπως έγινε και με τις προηγούμενες. Παίζουμε τα παιχνίδια των μεγάλων που είμαστε θύματα τους. Αντί να πάμε στις Βρυξέλλες και να πούμε ως εδώ κα μη παρέκει, εμείς καθόμαστε και ασχολούμαστε με τα επουσιώδη», τόνισε μεταξύ άλλων.
Αναφέρθηκε δε και στην υπόθεση της Siemens υποστηρίζοντας ότι ήδη, μαζί με τον κ Χριστοφοράκο, υπάρχουν κατηγορούμενοι με απόφαση δικαστηρίου του Μονάχου, ένας πρώην υπουργός και νυν ενεργεία βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και ένας πρώην διευθυντής οργανισμού επί ΝΔ, αλλά κανείς δεν ασχολείται.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η παρέμβαση του εισηγητή του ΛΑΟΣ, Αθ. Πλεύρη, ο οποίος κατηγόρησε τα δύο μεγαλύτερα κόμματα για «προσυνεννόηση προκειμένου να μην γίνει δεκτή η πρόταση του ΛΑΟΣ, να κληθούν στην Επιτροπή, ο τότε Πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, ή τουλάχιστον ο επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου, Γιάννης Αγγέλου (για να διευκρινιστεί η τύχη της επιστολής διαμαρτυρίας του Π. Ψωμιάδη κατά των ανταλλαγών), αλλά και ο τότε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπακωνσταντίνου, για την υπόθεση του dvd που ενέπλεκε τον όμιλο Πάπιστα».
«Ούτε το ΠΑΣΟΚ, ούτε η ΝΔ θέλησαν να αναλάβουν τις πραγματικές τους ευθύνες» εκτίμησε ο Αθ. Πλεύρης. «Αν η ΝΔ πίστευε στο πόρισμα που είχε βγάλει, όταν το ΠΑΣΟΚ έκανε αίτημα για σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής, δεν θα φοβόσασταν, αλλά θα μπαίνατε στη μυστική ψηφοφορία. Και το ΠΑΣΟΚ δεν θα έλεγε ότι δεν φταίνε ο κος Φωτιάδης ή ο κος Δρυς. Πώς θα πιστέψουμε λοιπόν ότι είστε υπέρ της διαφάνειας; Ό,τι κόντρα είχαμε από την ΝΔ, την ίδια θα έχουμε από εσάς» παρατήρησε ο βουλευτής απευθυνόμενος προς το ΠΑΣΟΚ.
Τέλος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Τσούκαλης, επικεντρώθηκε στην εν γένει πολιτεία της Εκκλησίας και των μοναστηριών, που καταλήγουν κατά την άποψή του, να παραβιάζουν τους νόμους υπό το πρόσχημα της θείας εντολής.
«Η δικαστική διερεύνηση φαίνεται πως επιβεβαιώνει απόλυτα τα όσα αναφέραμε στο πλαίσιο της προηγούμενης Εξεταστικής Επιτροπής. Νοιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση που βλέπουμε ότι το πόρισμά μας βοηθά τις δικαστικές αρχές στη διερεύνηση της υπόθεσης. Ήδη είναι κατηγορούμενοι 30 εμπλεκόμενοι, μέλη γνωμοδοτικών συμβουλίων, μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, συμβολαιογράφοι, κανείς απ’ τους πολιτικούς τους προϊσταμένους. Και καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, μέχρι πρότινος, το Δημόσιο δεν είχε δηλώσει πολιτική αγωγή. Και προκαλεί εύλογα ερωτήματα, δυστυχώς επιβεβαιώνοντας κάποιες σκέψεις μας. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, φροντίστε έγκαιρα να προασπίσετε τα δικαιώματα του Δημοσίου ορίζοντας πολιτική αγωγή» ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010
Γραμμή ενημέρωσης για το νομοσχέδιο για τη ρευστότητα
Tέθηκε σε λειτουργία από σήμερα Δευτέρα 25 Ιανουαρίου στις 9 το πρωί, τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης του κοινού για όλα τα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του νόμου για τη ρύθμιση των επαγγελματικών και επιχειρηματικών οφειλών.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καλούν στον αριθμό 8011197167 από τις 9 π.μ. μέχρι τις 5 μ.μ. για πλήρη ενημέρωση σχετικά με την εφαρμογή του .
Αυτό ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομίας ......
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και υπενθυμίζεται ότι:
1. Ο νόμος ρυθμίζει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών που προκλήθηκαν μετά την 30/7/2007. Η εξυπηρέτηση των ρυθμιζόμενων οφειλών γίνεται με το συμβατικό επιτόκιο ενήμερης οφειλής ενώ διαγράφονται οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού που σωρεύτηκαν κατά την προηγούμενη περίοδο. Ο νόμος μάλιστα επεκτείνει τις παραπάνω δυνατότητες ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και σε οφειλές από δάνεια και πιστώσεις που κατέστησαν ληξιπρόθεσμα μετά την 1/1/2005 έως 30/6/2007. Πιο συγκεκριμένα:
Ο νέος νόμος ρυθμίζει καταρχήν τις οφειλές επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών προς τα πιστωτικά ιδρύματα που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1.1.2005. Ειδικότερα:
α) Σε ρύθμιση υπάγεται το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής από κάθε σύμβαση δανείου ή πίστωσης εφόσον το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής από την κάθε σύμβαση δεν υπερβαίνει το ποσόν των 1.500.000 ευρώ.
β) Η ρύθμιση γίνεται με επιτόκιο ενήμερης οφειλής και κατ’ ελάχιστον σε επτά έτη. Τα δύο πρώτα έτη ο δανειολήπτης καταβάλει μόνο τόκους και μετά τις τοκοχρεολυτικές δόσεις.
γ) Αν πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την 30.7.2007, ο δανειολήπτης δεν υποχρεούται να προκαταβάλει για τη ρύθμιση κανένα ποσόν. Αν πρόκειται, ωστόσο, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της περιόδου 1.1.2005 έως 30.6.2007, υποχρεούται να καταβάλει το 10% της οφειλής, δίχως να υπολογίζονται τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας.
δ) Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την 30.7.2007, διαγράφονται με τη ρύθμιση οι τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας. Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της περιόδου 1.1.2005 έως 30.6.2007 διαγράφονται οι τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας, εφόσον εξοφληθεί το ήμισυ της οφειλής.
ε) Σε ρύθμιση υπάγονται και ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης που δεν έχουν καταγγελθεί. Δεν υπάγονται αντιθέτως επιδοτούμενα ή εγγυημένα δάνεια.
Οι αιτήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15/4/2010.
2. Ο νόμος περιλαμβάνει διατάξεις που στοχεύουν στη ρύθμιση ενήμερων οφειλών μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και αγροτών. Καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια, ώστε να υπαχθούν στη ρύθμιση οι δανειολήπτες που τα έχουν ανάγκη, χωρίς ταυτόχρονα να τίθεται σε κίνδυνο η κεφαλαιακή επάρκεια των πιστωτικών ιδρυμάτων. Οι διατάξεις για τις ενήμερες οφειλές αφορούν τα επιχειρηματικά ή αγροτικά δάνεια. Δυνατότητα αξιοποίησης των διατάξεων έχουν:
α) οι επιχειρήσεις και επαγγελματίες με βιβλία τρίτης κατηγορίας και οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι στην τελευταία ετήσια χρήση μέχρι τον Ιούνιο του 2009 είχαν ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των 2.500.000 ευρώ και ζημία στην ίδια χρήση. Προϋπόθεση είναι το ανεξόφλητο κεφάλαιο του δανείου να μην υπερβαίνει το ποσόν των 350.000 ευρώ.
β) επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα μικρότερα των 150.000 ευρώ, κατ’ επάγγελμα αγρότες και επιχειρήσεις που έχουν υποστεί σημαντικές καταστροφές από πυρκαγιές ή φυσικά φαινόμενα. Προϋπόθεση είναι το ανεξόφλητο κεφάλαιο του δανείου να μην υπερβαίνει το ποσόν των 200.000 ευρώ.
Οι παραπάνω δανειολήπτες έχουν μία από τις ακόλουθες δυνατότητες:
α) περίοδος χάριτος ενός έτους, χωρίς καταβολή τόκων και κεφαλαίου, με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου, εφόσον η σύμβαση δεν έχει υπερβεί το ένα τρίτο της διάρκειάς της.
β) αναστολή επί διετία της χρεολυτικής αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου και καταβολή των τόκων στη διάρκεια της αναστολής,
γ) παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου κατά τρία έτη.
Ακόμα, επιχειρήσεις και επαγγελματίες των πυρόπληκτων περιοχών από τις πυρκαγιές του 2007 έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν, για τα δάνεια που τους είχαν χορηγηθεί, την αναστολή επί διετία και αναδρομικά από 1.1.2010 της αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου. Κατά τη διετία αυτή καταβάλουν μόνο τους τόκους.
Αιτήσεις για την υπαγωγή στις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15/4/2010.
Ο νόμος λαμβάνει επίσης μέριμνα για την προστασία εκείνων που ενδέχεται να εκτεθούν σε πιέσεις από το κλείσιμο ή τη συρρίκνωση των πιστωτικών τους ορίων στα κεφάλαια κίνησης. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί μέχρι τον Ιούνιο 2011, η επιστροφή του ποσού ρυθμίζεται σε πέντε έτη.
3. Ο νέος νόμος θέτει περιορισμούς στην επεξεργασία δυσμενών οικονομικών δεδομένων από την ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. και σε μακρόχρονους αποκλεισμούς οφειλετών από την οικονομική ζωή. Συγκεκριμένα:
Προβλέπει το μέτρο της διαγραφής των δυσμενών δεδομένων για όσους έχουν τακτοποιήσει ή θα τακτοποιήσουν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, τις οφειλές τους.
Μειώνει κατά ένα έτος τα όρια εγγραφής στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Επιταγές και συναλλαγματικές που εξοφλούνται σε τριάντα ημέρες από τη σφράγισή τους ή τη λήξη τους, ανεξόφλητες οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ όπως και πρόσφατα εξοφλημένες μέχρι 3.000 ευρώ δεν εμφανίζονται στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Οι τράπεζες ενημερώνουν χωρίς αμοιβή ή καθυστέρηση τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ για την εξόφληση των οφειλών.
Προβλέπει την υπό προϋποθέσεις μη εμφάνιση στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ οφειλών που δικαιολογημένα αμφισβητούνται.
Προβλέπει τη δυνατότητα χορήγησης μπλοκ επιταγών, σε όσους έχουν στερηθεί διοικητικά τη δυνατότητα, εφόσον υφίσταται εγγύηση.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καλούν στον αριθμό 8011197167 από τις 9 π.μ. μέχρι τις 5 μ.μ. για πλήρη ενημέρωση σχετικά με την εφαρμογή του .
Αυτό ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομίας ......
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και υπενθυμίζεται ότι:
1. Ο νόμος ρυθμίζει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών που προκλήθηκαν μετά την 30/7/2007. Η εξυπηρέτηση των ρυθμιζόμενων οφειλών γίνεται με το συμβατικό επιτόκιο ενήμερης οφειλής ενώ διαγράφονται οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού που σωρεύτηκαν κατά την προηγούμενη περίοδο. Ο νόμος μάλιστα επεκτείνει τις παραπάνω δυνατότητες ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και σε οφειλές από δάνεια και πιστώσεις που κατέστησαν ληξιπρόθεσμα μετά την 1/1/2005 έως 30/6/2007. Πιο συγκεκριμένα:
Ο νέος νόμος ρυθμίζει καταρχήν τις οφειλές επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών προς τα πιστωτικά ιδρύματα που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1.1.2005. Ειδικότερα:
α) Σε ρύθμιση υπάγεται το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής από κάθε σύμβαση δανείου ή πίστωσης εφόσον το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής από την κάθε σύμβαση δεν υπερβαίνει το ποσόν των 1.500.000 ευρώ.
β) Η ρύθμιση γίνεται με επιτόκιο ενήμερης οφειλής και κατ’ ελάχιστον σε επτά έτη. Τα δύο πρώτα έτη ο δανειολήπτης καταβάλει μόνο τόκους και μετά τις τοκοχρεολυτικές δόσεις.
γ) Αν πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την 30.7.2007, ο δανειολήπτης δεν υποχρεούται να προκαταβάλει για τη ρύθμιση κανένα ποσόν. Αν πρόκειται, ωστόσο, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της περιόδου 1.1.2005 έως 30.6.2007, υποχρεούται να καταβάλει το 10% της οφειλής, δίχως να υπολογίζονται τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας.
δ) Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την 30.7.2007, διαγράφονται με τη ρύθμιση οι τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας. Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της περιόδου 1.1.2005 έως 30.6.2007 διαγράφονται οι τόκοι ανατοκισμού και υπερημερίας, εφόσον εξοφληθεί το ήμισυ της οφειλής.
ε) Σε ρύθμιση υπάγονται και ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης που δεν έχουν καταγγελθεί. Δεν υπάγονται αντιθέτως επιδοτούμενα ή εγγυημένα δάνεια.
Οι αιτήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15/4/2010.
2. Ο νόμος περιλαμβάνει διατάξεις που στοχεύουν στη ρύθμιση ενήμερων οφειλών μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και αγροτών. Καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια, ώστε να υπαχθούν στη ρύθμιση οι δανειολήπτες που τα έχουν ανάγκη, χωρίς ταυτόχρονα να τίθεται σε κίνδυνο η κεφαλαιακή επάρκεια των πιστωτικών ιδρυμάτων. Οι διατάξεις για τις ενήμερες οφειλές αφορούν τα επιχειρηματικά ή αγροτικά δάνεια. Δυνατότητα αξιοποίησης των διατάξεων έχουν:
α) οι επιχειρήσεις και επαγγελματίες με βιβλία τρίτης κατηγορίας και οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι στην τελευταία ετήσια χρήση μέχρι τον Ιούνιο του 2009 είχαν ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των 2.500.000 ευρώ και ζημία στην ίδια χρήση. Προϋπόθεση είναι το ανεξόφλητο κεφάλαιο του δανείου να μην υπερβαίνει το ποσόν των 350.000 ευρώ.
β) επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα μικρότερα των 150.000 ευρώ, κατ’ επάγγελμα αγρότες και επιχειρήσεις που έχουν υποστεί σημαντικές καταστροφές από πυρκαγιές ή φυσικά φαινόμενα. Προϋπόθεση είναι το ανεξόφλητο κεφάλαιο του δανείου να μην υπερβαίνει το ποσόν των 200.000 ευρώ.
Οι παραπάνω δανειολήπτες έχουν μία από τις ακόλουθες δυνατότητες:
α) περίοδος χάριτος ενός έτους, χωρίς καταβολή τόκων και κεφαλαίου, με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου, εφόσον η σύμβαση δεν έχει υπερβεί το ένα τρίτο της διάρκειάς της.
β) αναστολή επί διετία της χρεολυτικής αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου και καταβολή των τόκων στη διάρκεια της αναστολής,
γ) παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου κατά τρία έτη.
Ακόμα, επιχειρήσεις και επαγγελματίες των πυρόπληκτων περιοχών από τις πυρκαγιές του 2007 έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν, για τα δάνεια που τους είχαν χορηγηθεί, την αναστολή επί διετία και αναδρομικά από 1.1.2010 της αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου. Κατά τη διετία αυτή καταβάλουν μόνο τους τόκους.
Αιτήσεις για την υπαγωγή στις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15/4/2010.
Ο νόμος λαμβάνει επίσης μέριμνα για την προστασία εκείνων που ενδέχεται να εκτεθούν σε πιέσεις από το κλείσιμο ή τη συρρίκνωση των πιστωτικών τους ορίων στα κεφάλαια κίνησης. Σε περίπτωση που αυτό συμβεί μέχρι τον Ιούνιο 2011, η επιστροφή του ποσού ρυθμίζεται σε πέντε έτη.
3. Ο νέος νόμος θέτει περιορισμούς στην επεξεργασία δυσμενών οικονομικών δεδομένων από την ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. και σε μακρόχρονους αποκλεισμούς οφειλετών από την οικονομική ζωή. Συγκεκριμένα:
Προβλέπει το μέτρο της διαγραφής των δυσμενών δεδομένων για όσους έχουν τακτοποιήσει ή θα τακτοποιήσουν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, τις οφειλές τους.
Μειώνει κατά ένα έτος τα όρια εγγραφής στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Επιταγές και συναλλαγματικές που εξοφλούνται σε τριάντα ημέρες από τη σφράγισή τους ή τη λήξη τους, ανεξόφλητες οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ όπως και πρόσφατα εξοφλημένες μέχρι 3.000 ευρώ δεν εμφανίζονται στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Οι τράπεζες ενημερώνουν χωρίς αμοιβή ή καθυστέρηση τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ για την εξόφληση των οφειλών.
Προβλέπει την υπό προϋποθέσεις μη εμφάνιση στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ οφειλών που δικαιολογημένα αμφισβητούνται.
Προβλέπει τη δυνατότητα χορήγησης μπλοκ επιταγών, σε όσους έχουν στερηθεί διοικητικά τη δυνατότητα, εφόσον υφίσταται εγγύηση.
Από σήμερα η απογραφή για το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.
Αρχίζει από σήμερα Δευτέρα 25 ιανουαρίου πανελλαδικά η κατ' αλφαβητική σειρά απογραφή των δικαιούχων παροχών του Οργανισμού Εργατικής Εστίας που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του 2010.
Στην περίπτωση της Πτολεμαϊδας, η απογραφή θα αρχίσει μετά τις 2 Μαρτίου 2010 και για την οποία θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Το πρόγραμμα προβλέπει τη χορήγηση ..........
πανελλαδικά 550.000 δελτίων κοινωνικού τουρισμού.
Εάν κατά την απογραφή των δικαιούχων προκύψει υπέρβαση του ορίου των 550.000 δελτίων, η χορήγηση αυτών θα γίνει με βάση, κατά περίπτωση, το συνολικό ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα.
Η διάρκεια ισχύος του προγράμματος είναι μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2011.
Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν όσοι εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι και τα μέλη των οικογενειών τους δεν έλαβαν δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2009 ή εισιτήρια θερινού εκδρομικού προγράμματος έτους 2009 ή εισιτήρια κρουαζιέρας 2009.
Οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, οι άγαμες μητέρες και οι μονογονεϊκές οικογένειες, δικαιούνται δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2010 ανεξάρτητα αν το 2009 έλαβαν αυτή τη παροχή ή εισιτήρια θερινού εκδρομικού προγράμματος ή εισιτήρια κρουαζιέρας.
Τα άτομα με αναπηρίες δικαιούνται μόνο δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2010, οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη τους, ανεξάρτητα αν έλαβαν την παροχή αυτή το έτος 2009.
* Δείτε αναλυτικά τα κέντρα απογραφής και άλλες πληροφορίες
Στην περίπτωση της Πτολεμαϊδας, η απογραφή θα αρχίσει μετά τις 2 Μαρτίου 2010 και για την οποία θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Το πρόγραμμα προβλέπει τη χορήγηση ..........
πανελλαδικά 550.000 δελτίων κοινωνικού τουρισμού.
Εάν κατά την απογραφή των δικαιούχων προκύψει υπέρβαση του ορίου των 550.000 δελτίων, η χορήγηση αυτών θα γίνει με βάση, κατά περίπτωση, το συνολικό ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα.
Η διάρκεια ισχύος του προγράμματος είναι μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2011.
Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν όσοι εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι και τα μέλη των οικογενειών τους δεν έλαβαν δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2009 ή εισιτήρια θερινού εκδρομικού προγράμματος έτους 2009 ή εισιτήρια κρουαζιέρας 2009.
Οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι, οι άγαμες μητέρες και οι μονογονεϊκές οικογένειες, δικαιούνται δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2010 ανεξάρτητα αν το 2009 έλαβαν αυτή τη παροχή ή εισιτήρια θερινού εκδρομικού προγράμματος ή εισιτήρια κρουαζιέρας.
Τα άτομα με αναπηρίες δικαιούνται μόνο δελτία κοινωνικού τουρισμού έτους 2010, οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη τους, ανεξάρτητα αν έλαβαν την παροχή αυτή το έτος 2009.
* Δείτε αναλυτικά τα κέντρα απογραφής και άλλες πληροφορίες
Εφημερεύον φαρμακείο στα Φιλιατρά γι αυτήν την εβδομάδα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)