Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

...θα περάσουμε τις διακοπές μας εξ ολοκλήρου στο σπίτι στα Φιλιατρά

«Εμένα ν’ ακούς. Ποια κρίση – όταν υπάρχει χωριό και χωράφι, είμαστε εντάξει. Τουλάχιστον θα ’χουμε να τρώμε»! Ο Θέμης καθησύχαζε την Ελένη, σε μια κρίση πανικού της τελευταίας, αλλά δεν περίμενε ότι τα «καλά» του χωριού θα φαίνονταν τόσο γρήγορα, τόσο νωρίς στη χρονιά της κρίσης. «Οι φίλοι μας κλαίγονται που δεν μπορούν να μαζέψουν τα χρήματα των διακοπών. Εμείς, όμως, όχι. Για πρώτη χρονιά φέτος, θα περάσουμε τις διακοπές μας εξ ολοκλήρου στο σπίτι στα Φιλιατρά, με σύντομες αποδράσεις στις γύρω περιοχές. Η Μεσσηνία είναι πανέμορφη και ανυπομονούμε». Και οι φίλοι σας; «Ε, δεν είμαστε άκαρδοι. Τους έχουμε προσκαλέσει».

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει καλοκαίρι –τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον– χωρίς «γκρίνια» για το ύψος της δαπάνης των διακοπών, για τις τσουχτερές τιμές των ξενοδοχείων, των ναύλων κ. ο. κ. Φέτος, όμως, είναι η πρώτη φορά που οι έχοντες «μικρές πατρίδες» ξεχωρίζουν σαν τις μύγες μες στο γάλα. Είναι το χαμόγελο ώς τα αυτιά που τους προδίδει, η καθησυχαστική αίσθηση ασφάλειας...

που χαρίζει η εξοχική στέγη.

«Δεν είναι και λίγο πράγμα», όπως λέει στην «Κ» ο Ηλίας Κανέλης. Με σπίτι στην Απολλωνία της Σίφνου, που θα ζήλευαν πολλοί, αποφάσισε φέτος όχι μόνο να περάσει εκεί την άδειά του, αλλά να προσφέρει... στέγη και σε φίλους. «Θα περάσουμε με λίγα και καλά. Πού φτάσαμε... Να θεωρούμε λίγα ένα σπίτι στη Σίφνο. Αλλά έτσι είναι. Είχαμε συνηθίσει στην ιδέα του, τόσο που το σνομπάραμε. Τώρα το ξαναχαιρόμαστε από την αρχή. Το εκτιμήσαμε».

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, το 72% των Ελλήνων από εκείνους που θα κάνουν φέτος διακοπές (γιατί το 59% δυστυχώς θα περάσει το καλοκαίρι δουλεύοντας στις πόλεις) θα κάνουν σύντομες διακοπές, είτε στο εξοχικό είτε σε φιλικό ή συγγενικό σπίτι. Μόλις το 28% θα περάσει τις διακοπές σε ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ξενοδοχεία, γεγονός που καταδεικνύει την οικονομική στενότητα που βιώνει η μεγάλη μάζα των πολιτών.

«Kάθε χρόνο ανεβαίναμε σ’ ένα καράβι με προορισμό κάποιο νησί του Αιγαίου ή του Ιονίου. Ξοδεύαμε περίπου 2.000 ευρώ, αλλά φέτος είναι αδύνατον να διαθέσουμε αυτό το ποσό για διακοπές. Τα οικονομικά μας δεν αντέχουν έξοδα για ναύλα και ξενοδοχεία για τετραμελή οικογένεια. Η ιδιωτική επιχείρηση του συζύγου είναι “νεκρή” και ο μισθός μου μειωμένος», αναφέρει στην «Κ» η εκπαιδευτικός Κατερίνα Γέντου, μητέρα δύο παιδιών. «Επιλέξαμε τη λύση μιας εβδομάδας σε κάμπινγκ της Χαλκιδικής, στο οποίο πληρώνουμε μόνο 35 ευρώ την ημέρα, με σκηνή χωρίς τον σύζυγο, μόνο και μόνο για να χαρούν τη θάλασσα τα παιδιά, αλλά διακοπές οικογενειακώς θα κάνουμε τον Αύγουστο στο χωριό στη Φλώρινα, στο πατρικό σπίτι. Το μοναδικό επιπλέον έξοδό μας, βέβαια, ήταν ο εξοπλισμός του κάμπινγκ, αλλά είναι μια επένδυση για το μέλλον γιατί, με την οικονομική κρίση, προβλέπω ότι τα επόμενα καλοκαίρια μας θα είναι πολύ δύσκολα».

Διακοπές στο χωριό τους, τη Νιγρίτα Σερρών, θα κάνει για πρώτη φορά κι ένα ζευγάρι δημοσίων υπαλλήλων. Τα μειωμένα έσοδα δώρου και μισθού στέρησαν φέτος στους ίδιους το ταξίδι που έκαναν κάθε χρόνο τα καλοκαίρια σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Προτίμησαν να διαθέσουν τις ελάχιστες οικονομίες στα δύο παιδιά τους, που είναι πλέον φοιτητές και κάνουν διακοπές μόνοι με φίλους σε νησιά. «Για μας οι διακοπές φέτος είναι πολυτέλεια. Τα χρήματά μας ήταν πάντα μετρημένα, αλλά φέτος δεν περίσσευαν για το καθιερωμένο μας ταξίδι είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Δεν μπορούσαμε, όμως, να στερήσουμε τη χαρά από τα παιδιά μας», λέει η Αγγελική Βουζιώτη, που ζει στη Θεσσαλονίκη. (Πράγματι, σύμφωνα με έρευνες, το κόστος για 15 ημέρες διακοπών μιας 4μελούς οικογένειας φτάνει φέτος τα 3.800 ευρώ διανομή και διατροφή.)

Από το εξοχικό του στο Ξυλόκαστρο, ο Παναγιώτης Στεφανίδης ακούγεται ήρεμος. Πριν από λίγο καιρό, έχασε τη δουλειά του και τα οικονομικά δεν επέτρεπαν έστω κι ένα σύντομο ταξιδάκι σε νησί. «Πρέπει να σου πω, όμως, ότι δεν περνάω καθόλου άσχημα εδώ. Πού ήταν κρυμμένο ένα τόσο ωραίο μέρος;».
Των Λινας Γιανναρου, Γιωτας Mυρτσιωτη, Iωαννας Φωτιαδη

Νάντια Γιαννακοπούλου: Προς ένα σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας

Η ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου, αποτελεί ένα από τα αποτελεσματικότερα μέτρα αντιμετώπισης και διαχείρισης των κινδύνων που είναι σύμφυτοι στον αγροτικό τομέα. Στις μέρες μας, η ασφάλιση της αγροτικής δραστηριότητας, αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς αφενός αποτελεί βασικό μηχανισμό, μέσω του οποίου διοχετεύονται σημαντικά κεφάλαια σε δεκάδες χιλιάδες αγροτικές εκμεταλλεύσεις και αφετέρου συνδράμει στην αντιμετώπιση του υψηλού κόστους διαχείρισης των κινδύνων για την παραγωγή.

Σήμερα, ωστόσο, η συχνή εμφάνιση ακραίων .........

φαινομένων, ως αποτέλεσμα ραγδαίων περιβαλλοντικών και κλιματικών αλλαγών που συμβαίνουν στον πλανήτη μας, σε συνδυασμό με τις φυτοπαθολογικές προσβολές και τις έντονες και επιτακτικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις που επιβάλλουν λελογισμένη χρήση φυτοφαρμάκων, αποτελούν βασικές αιτίες για την εμφάνιση κινδύνων και κρίσεων στον αγροτικό και κατ’ επέκταση και στον διατροφικό τομέα, με σοβαρές επιπτώσεις στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και στο αγροτικό εισόδημα. Οι σύγχρονες ανάγκες, αλλά και οι ιδιαιτερότητες της Ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας όπως ο μικρός κλήρος, οι μικρές μονάδες, η πολυκαλλιέργεια, το ανάγλυφο του εδάφους με ορεινούς και νησιωτικούς όγκους κ.α. επιβάλουν το δικό τους μοντέλο γεωργοασφαλιστικού συστήματος, που πρέπει να υπακούει και να αντιστοιχεί σε ένα πλαίσιο αρχών με συγκεκριμένους στόχους.

Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που κατατέθηκε στις 30/07/10 στη Βουλή επιτυγχάνεται σειρά στόχων για την εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση του εν γένει γεωργοασφαλιστικού μας συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, παρέχεται στον αγρότη – παραγωγό ένας μηχανισμός ευέλικτος και ικανός να παρακολουθήσει τις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς και ευρωπαϊκού περιβάλλοντος, ώστε να μπορεί να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες και τα μέσα που προβλέπονται στην υφιστάμενη, ή θα προβλεφθούν στο πλαίσιο της υπό αναθεώρηση, Κοινής Γεωργικής Πολιτικής. Επιπλέον, εφοδιάζει την Πολιτεία με ένα δυναμικό μέσο εφαρμογής της πολιτικής της στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή και στο αντίστοιχο κεφάλαιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της χώρας, προκειμένου αυτές να διατηρήσουν ή και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Περαιτέρω, απαλείφει τις τυχόν αντιθέσεις του υπάρχοντος συστήματος προς το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ευθυγραμμίζεται προς τα αντίστοιχα συστήματα των άλλων χωρών μελών και διευκολύνει την ενσωμάτωσή του στο ευρύτερο κανονιστικό και οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο πρέπει να λειτουργήσει. Επιπροσθέτως, μειώνει τις αδυναμίες του σημερινού συστήματος με τελικό στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στον αγρότη, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα, όπως για παράδειγμα τις περιβαλλοντικές αλλαγές. Πέραν, ωστόσο, όλων αυτών και σημαντικότερα όλων, συμβάλει στην οικονομική εξυγίανση του σημερινού αδιέξοδου μοντέλου ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας, διαμορφώνει ένα συνολικά ισοσκελισμένο ασφαλιστικό σύστημα, όπου οι παροχές είναι στο ίδιο ύψος με τα ετήσια έσοδα του ΕΛΓΑ, καθορίζει μια κατά προϊόν ανταποδοτικότητα και μέσω της επιδότησης του ασφάλιστρου τονίζει και τον κοινωνικό χαρακτήρα του γεωργοασφαλιστικού συστήματος.

Καταλήγοντας, με τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την προστασία και ασφάλιση της γεωργικής δραστηριότητας επιτυγχάνεται η προώθηση μιας βιώσιμης, οικονομικά και θεσμικά, πολιτικής πρότασης για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του γεωργοασφαλιστικού συστήματος και του ΕΛΓΑ. Και για όποιον έχει ζήσει τον αγροτικό κόσμο, αυτό δεν αποτελούσε τίποτα παραπάνω από μια άμεσα επιβεβλημένη προτεραιότητα.

ΙΧ: Πως θα υπολογίζονται τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Tα νέα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται βάσει της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, του κυβισμού αλλά και των εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 στα IX με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31 Δεκεμβρίου 2010 θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα ενώ όσα IX ταξινομηθούν μετά την 1η Iανουαρίου 2011 τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα.
Όσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη .......

κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν ως βάση θα ληφθούν τα τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ, αναμένεται να είναι αυξημένα κατά 15% και θα διαμορφωθούν από 21 έως και 667 ευρώ.

Στη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν τα IX με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Iανουαρίου 2011 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας...

Aπό τα πράσινα τέλη το υπουργείο Oικονομικών ελπίζει να βάλει στα ταμεία του πρόσθετα έσοδα ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Από Ημερησία

Κορυφώνεται το πρώτο κύμα εξόδου των αδειούχων του Αυγούστου

Αναμένεται να κορυφωθεί σήμερα το πρώτο κύμα εξόδου των αδειούχων του Αυγούστου.

Η κίνηση στις δύο εθνικές οδούς είναι αισθητά μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τροχαίας, με την οικονομική κρίση, την άνοδο της τιμής της βενζίνης και την αβεβαιότητα για την ανεύρεση υγρών καυσίμων να κάνουν επιφυλακτικούς τους οδηγούς.

Αντίθετα, πολλοί είναι εκείνοι που προτίμησαν για τις μετακινήσεις τους τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ και τα τρένα του ΟΣΕ η πληρότητα των οποίων ήταν πολύ μεγάλη.
Ανάλογη εικόνα παρουσίασαν και .........

οι πτήσεις των αεροσκαφών.

Σχετικά με τις μετακινήσεις των αδειούχων με τα πλοία για τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, παρατηρείται μια πτώση της τάξης περίπου 8 με 9% σε ό,τι αφορά τόσο τα δρομολόγια, όσο και τον αριθμό των επιβατών, σε σχέση με πέρυσι.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ναυτιλίας, χθες Σάββατο από το λιμάνι του Πειραιά αναχώρησαν 30 πλοία μεταφέροντας 35.814 επιβάτες και 6.684 οχήματα, ενώ την αντίστοιχη περυσινή μέρα είχαν αναχωρήσει 33 πλοία, μεταφέροντας 38.564 επιβάτες και 6.675 οχήματα.

Σήμερα Κυριακή από το λιμάνι του Πειραιά είναι προγραμματισμένα να εκτελεστούν 31 δρομολόγια και από 19 από το λιμάνι της Ραφήνας.

Από το ΑΠΕ - ΜΠΕ

Έκτακτη γενική συνέλευση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως

Προς εκτόνωση φαίνεται ότι οδηγείται η αντιπαράθεση μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ θα πραγματοποιήσουν το μεσημέρι νέα έκτακτη γενική συνέλευση στη διάρκεια της οποίας, ο πρόεδρος των Συνδικάτων Χερσαιων Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος, όπως δεσμεύτηκε, θα προτείνει την αναστολή της απεργίας και την έναρξη νέου γύρου διαλόγου με την κυβέρνηση.

Προηγήθηκαν έντονες διαβουλεύσεις ........

από το Σάββατο το απόγευμα, καθώς από τις παραγωγικές και επιχειρηματικές τάξεις διατυπώθηκε η πρόταση να ανασταλεί η απεργία και η κυβέρνηση να άρει την πολιτική επιστράτευση.

Την εν λόγω πρόταση υιοθέτησαν οι απεργοί, ενώ έγινε αργότερα αποδεκτή και από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Mega o κ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά sτις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο.

Διεμήνυσε δε ότι η θέση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν αλλάζει, καθώς και ότι το θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, το οποίο σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.

Την ίδια ώρα συνεχίζεται η τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα από τα ιδιωτικά και τα επιταγμένα βυτιοφόρα. Στην περιοχή της Αττικής ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα και εκτιμάται ότι σύντομα η αγορά θα ομαλοποιηθεί.

Από το ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δημήτρης Κουσελάς: Την δευτέρα επισκέπτεται το Νοσοκομείο Καλαμάτας.

Το Νοσοκομείο Καλαμάτας θα επισκεφθεί τη Δευτέρα 2-8-2010 στις 12.00 π.μ. ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς.

Θα συναντηθεί με τον νέο Διοικητή κ. Γιώργο Μπέζο προκειμένου να ενημερωθεί για τις υφιστάμενες εκκρεμότητες καθώς και για το σχεδιασμό του κ. Μπέζου για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο κ. Κουσελάς θα έχει συνάντηση και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Νοσοκομείο.
Στόχος του κ. Κουσελά είναι να συνδράμει ..........

το έργο της νέας Διοίκησης, ώστε οι πολίτες της Μεσσηνίας να έχουν ολοκληρωμένη και επαρκή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από το Εθνικό σύστημα Υγείας.

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 1ης Αυγούστου 2010

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.