Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009

Παρ' ολίγον ατύχημα στον νέο κόμβο που κατασκευάστηκε στην Ε.Ο Κυπαρισσίας Φιλιατρών στο ύψος της Φαρακλάδας.

Δεν πρόλαβε να τελειώσει ο Κόμβος που κατασκευάστηκε στην Εθνική οδό Κυπαρισσίας - Φιλιατρών στο ύψος της Φαρακλάδας και σήμερα το μεσημέρι παρ΄ ολίγον να είχαμε σοβαρό ατύχημα.

Αυτοκίνητο μάρκας Audi μαύρου χρώματος, (Αθηναίος που είχε κατέβει για διακοπές του 15 Αυγούστου) κινούμενο από Κυπαρισσία προς Φιλιατρά, στο ύψος του νέου κόμβου της Φαρακλάδας, εξετράπη της πορείας του, ανεβαίνοντας στο διαχωριστικό διάζωμα του κόμβου ΧΩΡΙΣ ΕΥΤΥΧΩΣ να δημιουργηθεί κάτι περισσότερο.

Αμέσως διόρθωσε την πορεία του και σταμάτησε λίγο παραπέρα όπου ο οδηγός εμφανώς .......

ταραγμένος από το συμβάν ευχαριστούσε τον θεό που δεν συνέβη τίποτα το σοβαρό.
"Τόσα χρόνια κάνω αυτό το δρομολόγιο. Εχω κατέβει χιλιάδες φορές. ΠΟΙΟΣ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΝΟΥΣ (ελεύθερη η μετάφραση μας) σκέφτηκε να βάλει τον θάνατο καταμεσίς του Δρόμου?" μονολογούσε ο οδηγός.
Φυσικά τα κοσμητικά επίθετα που εκτοξεύτηκαν από τον οδηγό προς πάσα κατεύθυνση μόνο αδικαιολόγητα δεν ήταν. Και φυσικά καταλαβαίνετε προς τα που εκτοξεύτηκαν.

Πέραν όμως αυτού, το θέμα αυτό το είχαμε προβλέψει όταν κατασκευαζόταν ο κόμβος και το είχαμε θέσει στον Δήμαρχο Κυπαρισσίας κο Γιώργο Σαμπαζιώτη στις 11 Ιουνίου (στην αποκλειστική συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει) επισημαίνοντας σε κάθε τόνο την επικινδυνότητα που θα έχει το σημείο μετά την ολοκλήρωση του.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από την τότε αποκλειστική συνέντευξη του Δημάρχου Κυπαρισσίας Κου Γιώργου Σαμπαζιώτη προς το Φιλιατρά News.



Εύχομαι κε Σαμπαζιώτη να μην θρηνήσουμε θύματα κάποια στιγμή στο σημείο αυτό.
Επιμένουμε ακόμα και τώρα ότι ΚΑΚΩΣ έγινε αυτό που έγινε.
Θα μπορούσε πολύ καλύτερα να γίνει μια διαγράμμιση όπως έχει γίνει στον κόμβο του Αγρίλη (βγαίνοντας από τα Φιλιατρά) χωρίς να χρειαστεί να κινδυνεύει κανένας.
ΓΙΑΤΙ δεν προτιμήθηκε αυτή η λύση???? ΓΙΑΤΙ έπρεπε να μπει ο χάρος μέσα στην μέση του Δρόμου???? ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ παρά μόνο προειδοποιητικές πινακίδες ελάττωσης του ορίου ταχύτητας.
Και εντάξει. Τώρα την γλύτωσε έτσι όπως την γλύτωσε.
Αν μπουν οι μπάρες που έχετε πει κε Σαμπαζιώτη ο κόσμος θα γίνει "σουβλάκι"?????

Και αυτό σας το λέμε καλόπιστα Κε Σαμπαζιώτη σεβόμενοι την ιδιότητα σας σαν Δήμαρχος και δεν είναι ΟΞΕΙΑ κριτική.
ΠΟΤΕ δεν είναι αργά να ξηλωθεί το έκτρωμα αυτό, να πέσει άσφαλτος και να γίνει διαγράμμιση.

Ρεπορτάζ: Φιλιατρά News

Απαντήσεις του Νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκου για το ζήτημα των παράνομων Ελληνοποιήσεων αγροτικών προϊόντων.

Απαντήσεις στο θέμα των παράνομων Ελληνοποιήσεων αγροτικών προϊόντων και των όσων είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρθηκε σήμερα ο Νομάρχης Μεσσηνίας Κος Δημήτρης Δράκος σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Νομαρχία Μεσσηνίας.
Ο κος Δράκος φανερά ενοχλημένος από όσα αναφέρθηκαν τόσο για την Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση όσο και για τον Αρμόδιο Αντινομάρχη για θέματα γεωργίας και εμπορίου, υπεραμύνθηκε του εργου που προσφέρει η ΝΑΜ και έκανε λόγο για συκοφαντίες, για μια διολισθαίνουσα προσέγγιση, με ένα ύφος πολιτικής ισοπέδωσης των πάντων οι οποίες κινούνται ακόμα και στα όρια της νομιμότητας.

Αναλυτικά η δήλωση που έκανε ο Κος Δράκος αναφερόμενος στο ζήτημα των ελληνοποιήσεων, δήλωσε τα εξής: .........

«Θέλω να αναφερθώ σε μία επίθεση, κατά την άποψή μου ακραία, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, η οποία γίνεται και σε μένα προσωπικά και στον αρμόδιο Αντινομάρχη για θέματα γεωργίας και εμπορίου, αλλά γενικότερα στην ΝΑΜ, για την υπόθεση των ελληνοποιήσεων, όπως πέρασε και στον μεσσηνιακό τύπο και στον τύπο γενικότερα.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, η κριτική αυτή έχει μία συνεχώς διολισθαίνουσα προσέγγιση, με ένα ύφος πολιτικής ισοπέδωσης των πάντων, η οποία κινείται ακόμα ακόμα και στα όρια της νομιμότητας.

Ομιλεί επιπρόσθετα και για τα σπίτια των γονιών μας, ομιλεί ότι καλύπτουμε, παρανόμως, χωρίς να κατονομάζονται ποιοι και πώς, και αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό, και ομιλεί και προβλέπει εκ των προτέρων, μη γνωρίζοντας ούτε το νομικό πλαίσιο, ότι θα γίνουν και συγκαλύψεις.
Αυτό κατά την άποψή μου αποτελεί κοινή συκοφαντία, αυτό δεν αποτελεί καθόλου πολιτική, αυτό κατά την άποψή μου μειώνει και τους Μεσσήνιους διότι τους προσβάλει, μειώνει και την ΝΑΜ και υποβαθμίζει το έργο της, ενώ πάντα και παντού και σε όλα τα επίπεδα πρωτοστατεί, συγκρινόμενη με οποιαδήποτε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα.
Λέγοντας, μάλιστα, ότι η Μεσσηνία είναι στον πάτο, και αυτό οφείλεται στην ΝΑΜ, ενώ όταν αυτοί ήταν στα πράγματα, επί μία 20ετία, τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά.
Όταν πρωτοστατούσαν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι με σοβαρές σχέσεις και με, αν θέλετε, «πρωτοβουλίες» πολιτικές και αυτοδιοικητικές, τα πράγματα ήταν «ρόδινα». Και ξαφνικά, μειώθηκαν τα πάντα, επειδή αυτοί βρέθηκαν, με την επιλογή του Μεσσηνιακού λαού, στην γωνία.

Και τίθενται ερωτήματα:
Δεν γνωρίζει, άραγε, ο συνάδελφος αυτός, ότι ο συγκεκριμένος έλεγχος, την τελευταία περίοδο, έγινε από το Υπουργείο Ανάπτυξης με συγκεκριμένες υπηρεσίες, οι οποίες είναι επιφορτισμένες κατά το νόμο, με το αρμόδιο καθήκον;
Από την υπηρεσία εποπτείας της αγοράς, από την υπηρεσία ειδικών ελέγχων, πρώην ΣΔΟΕ δηλαδή και από περιφερειακές οργανώσεις που κλήθηκαν να συνδράμουν;
Έναν έλεγχο που δόθηκε με κεντρικό ερέθισμα και με αλληλοδιασταυρώσεις στοιχείων;
Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ότι αυτού του τύπου οι έλεγχοι χρειάζονται την πολλαπλότητα των υπηρεσιών για να δράσουν και γι’αυτό έχουμε αυτά τα όργανα σε όλη την Ελλάδα.
Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ότι αυτοί που κάνουν ελέγχους οφείλουν να ανακοινώσουν και τα αποτελέσματα αυτών και ουδείς άλλος νομιμοποιείται να το κάνει αυτό;
Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ότι ουδέποτε ήρθε έγγραφο στην ΝΑΜ από καμία υπηρεσία που να μιλάει για ελληνοποιήσεις προϊόντων;
Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ότι τα όποια έγγραφα ήρθαν στην ΝΑΜ αφορούσαν υπερβολικό κέρδος και μόνον, το οποίο εμείς δεν μπορούσαμε να το ανακοινώσουμε διότι η διαδικασία του Ν. 3668/2008 άρθρο 3 & 4. προσδιορίζουν απολύτως τον τρόπο με τον οποίο οφείλει να κινηθεί ο Νομάρχης, κατά δεσμία υπευθυνότητα, κάτω από την απολύτως σύμφωνη, όπως αναφέρουν τα άρθρα, εισήγηση της Ν.Ε. Εμπορίου, όπου από τα πέντε μέλη, μόνο ένας προέρχεται, ως υπηρεσιακό στέλεχος, από την ΝΑΜ. και αυτός είναι ο Δντής Εμπορίου και μόνο. Τα άλλα τέσσερα μέλη είναι από το Επιμελητήριο, την Αστυνομία και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Γνωρίζει ή γνωρίζει αυτές τις διαδικασίες οι οποίες δεσμευτικά και απολύτως προσδιορίζουν την ευθύνη μας, χωρίς να μας επιτρέπει να εμπλακούμε πολιτικά; ΄

Άρα, λοιπόν, ένα θέμα ακόμα νομικό, ένα θέμα ακόμα διαδικαστικό, ως προς τις τιμές, διότι εμείς δεν έχουμε έγγραφο ως προς τις ελληνοποιήσεις, προσπαθεί να το κάνει πολιτικό. Και αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό, για το θεσμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, όχι μόνο στη Μεσσηνία αλλά σε όλη την Ελλάδα. Δηλαδή, προκαταλαμβάνει τις επιτροπές, προκαταλαμβάνει την αντίληψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και του Επιμελητηρίου.
Και μάλιστα σπεύδει να μας πει ότι εμείς θα είμαστε εκείνοι οι οποίοι, παρά την δεσμία εξάρτησή μας, κατά νόμο, θα λειτουργήσουμε εκπτωτικά.
Θαυμάστε καινούργια πολιτικά ήθη επί τη βάσει των οποίων μπορεί να γίνεται αντιπολίτευση στην Αυτοδιοίκηση!!
Για να δούμε τι γίνεται σε άλλες Ν.Α. διότι εμείς δεν τα κάνουμε καλά και έπρεπε να έχουμε 15 επιτροπές, παρά τους συγκεκριμένους υπαλλήλους, έπρεπε να έχουμε 1000 επιτροπές παρά το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο.
Έπρεπε να καλύπτουμε και τις αρμοδιότητες των Υπουργείων παρά το αυστηρό νομικό πλαίσιο που μας επιβάλει πώς θα κινηθούμε. Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ελλάδα; Και επί τη βάση του νομικού πλαισίου πώς κινούνται εκεί; Και ποιες είναι οι «επιτυχίες» τους;

Εμείς, πράγματι, έχουμε πάντα την σημαία του αγώνα, και αυτό είναι που, εν πάση περιπτώσει, ενοχλεί κάποιους, μεταξύ των οποίων και τον συνάδελφο.
Είμαστε δίπλα στο χωράφι, δίπλα στο εμπόριο, έχουμε κάνει καταγγελίες, τις έχουμε υποστηρίξει, έχουμε ενισχύσει τους μηχανισμούς και συντελούμε σε όλα, απολύτως, που δημιουργούν προϋποθέσεις και εξυγίανσης και σωστών αντικειμενικών πλαισίων, επί τη βάση της κείμενης νομοθεσίας για την λειτουργία της αγοράς. Πέραν της επιτυχίας μας αυτής, όμως, φαίνεται ότι τον πείραξε και η επιτυχία, η όποια, και μιας Κυβέρνησης που δεν συμπαθεί, και δεν έχει καταλάβει ακόμα, πραγματικά, την έκπτωση της κίνησής του. Κατά την άποψή μας προκύπτει από μία αγωνία και τίποτα άλλο, για να πει ορισμένες λέξεις ακόμα εναντίον της ΝΑΜ.

Δεν μπορεί, όμως, να το καταφέρει, διότι σε καμία περίπτωση δεν κινούμεθα χωρίς να πατάμε στέρεα, θεσμικά, μεθοδικά παράλληλα και κυρίως δίπλα στο Μεσσήνιο πολίτη, αγωνιζόμενοι και φτιάχνοντας συνέχεια ένα όραμα για τον τόπο αυτό. Θεωρούμε λοιπόν ή δεν τα γνωρίζει αυτά, το οποίο είναι ένα τραγικό λάθος για έναν άνθρωπο που θέλει να ηγείται και να διεκδικεί την ψήφο και την καλή μαρτυρία των Μεσσηνίων, ή τα γνωρίζει και σκοπίμως τα παραποιεί. Οπότε και αυτό χαρακτηρίζεται ως συκοφαντία, διότι δεν επιτρέπεται να γνωρίζει πράγματα και να τα παραποιείς εντελώς.

Εμείς από την πλευρά μας είμαστε υπέρμαχοι στον αγώνα που έχουμε κηρύξει εδώ και πολύ καιρό, για να στηρίξουμε και τα μεσσηνιακά προϊόντα και την μεσσηνιακή παραγωγή, και την μεσσηνιακή τυποποίηση και το εμπόριο. Διότι όλα αυτά πάνε μαζί και θα τηρήσουμε απαράβατα όλους τους κανόνες του δικαίου και της νομιμότητας, αγωνιζόμενοι πάντα. Τα θέλουμε όλα για την Μεσσηνία, τα θέλουμε όλα για τους Μεσσήνιους. Δεν υποχωρούμε σε τίποτα και δεν ανεχόμαστε παραπληροφόρηση, παραποίηση και συκοφαντίες. Αυτό να γίνει ξεκάθαρο. Οι αυλές των γονιών μας είναι ιερά πράγματα και δεν δίνουμε σε κανέναν το δικαίωμα να τα αγγίξει».


Μπήκαν οι υπογραφές για την επιστροφή του Φόρου στο Πετρέλαιο.

Έπεσαν οι πολυαναμενόμενες υπογραφές για την επιστροφή του ΕΦΚ στο πετρέλαιο που χρησιμοποίησαν οι παραγωγοί το 2008 και σύμφωνα με πληροφορίες, 120 εκατομμύρια ευρώ θα διανεμηθούν σε 510 χιλιάδες αγρότες.Η λίστα απο 438 χιλιάδες αγρότες διευρύνθηκε και με περίπου 70-78 χιλιάδες ετεροεπαγγελματίες, οι οποίοι έχουν μεν το 50,01% του εισοδήματός τους από αγροτικές εργασίες, ωστόσο είναι ασφαλισμένοι σε άλλο ταμείο κι όχι τον ΟΓΑ.

Ενδεικτικά αναφέρεται από στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ ότι στην κατηγορία αυτή που τελικά θα εισπράξουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για το πετρέλαιο περιλαμβάνονται αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ζουν από τη γεωργία αλλά δεν είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ.
Κατά τα ίδια στελέχη για περιπτώσεις σαν αυτήν αλλά και κάποιες άλλες παρεμφερείς θα......

ήταν αδικία να μην συμπεριληφθούν στην ΚΥΑ.

Στη λίστα περιλαμβάνονται:

- 228.240 κατ' επάγγελμα αγρότες (όσοι δηλαδή έχουν το 50,01% του εισοδήματός τους από αγροτικές εργασίες και είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ),

- 23.000 συνταξιούχοι του ΟΓΑ, των οποίων όμως το αγροτικό εισόδημα είναι μεγαλύτερο της σύνταξης,

- 187.000 συνταξιούχοι του ΟΓΑ, των οποίων το αγροτικό εισόδημα, είναι μικρότερο της σύνταξης.

Υπενθυμίζεται ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ από τις 20 Φεβρουαρίου ήδη είχε στείλει επιστολή στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννη Παπαθανασίου προτείνοντας η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου για τους αγρότες να ανέρχεται σε ποσοστό 4% επί την τιμολόγηση της αγροτικής παραγωγής. Την ίδια πρόταση επανακατέθεσε η ΠΑΣΕΓΕΣ και στις 14 Ιουλίου.

Ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ κ. Τζανέτος Καραμίχας τόνισε τότε ότι «κρίνεται απόλυτα αναγκαίος ο προσανατολισμός του Υπουργείου σας προς την πρόταση αυτή, η οποία αποτελεί την πλέον αξιόπιστη, δίκαιη και αντικειμενική προσέγγιση του θέματος, χωρίς ιδιαίτερα σημαντικό επιπλέον δημοσιονομικό κόστος» και καταλήγοντας ζητά την παρέμβαση του υπουργού για την υιοθέτηση της πρότασης της ΠΑΣΕΓΕΣ.

Πηγή: ΠΑΣΕΓΕΣ

Ξεκινά τον Σεπτέμβριο το μέτρο απόσυρσης Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων

Aπό τα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται, σύμφωνα με το Yπουργείο Περιβάλλοντος, να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο της απόσυρσης, με τη σχετική Kοινή Yπουργική Aπόφαση να υπογράφεται στα τέλη Αυγούστου.

Εκτίμηση του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ότι σε ορίζοντα τετραετίας θα έχουν αποσυρθεί περίπου 730.000 οχήματα.
Oσον αφορά τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ Ευάγγελου Μπαλτά, το πρώτο που πρέπει να κάνει ο ενδιαφερόμενος πολίτης είναι ν' απευθυνθεί σε ένα από τα 81 σημεία σε όλη την Ελλάδα που συνεργάζονται με την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων.

Εκεί ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. θα παραδώσει το αυτοκίνητό του, μαζί με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου μέσα σε διάστημα 10-15 ημερών να........

παραλάβει τη βεβαίωση καταστροφής του οχήματος.
Τη βεβαίωση αυτή θα προσκομίζει στη συνέχεια στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της εκάστοτε νομαρχίας, απ' όπου θα λαμβάνει την πιστοποίηση διαγραφής, την οποία και θα καταθέτει στην εφορία και θα εισπράττει τα χρήματα που του αναλογούν.

Σημειώνεται ότι τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα προβούν σε αγορά οχήματος νέας τεχνολογίας. Τονίζεται ότι η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό.
Συγκεκριμένα, 500 ευρώ αντιστοιχούν στα αυτοκίνητα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα κυβισμού 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ έως και 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών.

Πρόσθετο δε όφελος της τάξης των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους από τους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας, δηλαδή οχήματος με ημερομηνία κυκλοφορίας από 1/1/2005 ή υβριδικού οχήματος.
Αντίστοιχα και στην απόσυρση των φορτηγών, τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται και σε αυτή την περίπτωση ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό τους, ενώ προβλέπεται και επιπλέον επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος.

Ειδικότερα, για την απόσυρση ελαφρών φορτηγών, 500 ευρώ αντιστοιχούν σε οχήματα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για κυβισμό 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ για 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν φορτηγά με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών. Πρόσθετο όφελος της τάξης των 1.500 ευρώ θα υπάρχει για όσους προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά φορτηγού νέας τεχνολογίας.

Για τα βαρέα φορτηγά μικρότερα των 8 τόνων αντιστοιχεί οικονομικό κίνητρο απόσυρσης 3.000 ευρώ. Από 8 έως 15 τόνους το όφελος είναι 6.000 ευρώ, ενώ 9.000 ευρώ είναι για φορτηγά πάνω από 15 τόνους. Παράλληλα δίνεται κίνητρο 4.000 ευρώ για αντικατάσταση των φορτηγών. Oσον αφορά την είσοδο στον «Πράσινο Δακτύλιο» είναι ελεύθερη για όλα τα βαρέα φορτηγά, τα τουριστικά λεωφορεία και λεωφορεία κάτω της 15ετίας (κλάσεις Α-Β-Γ). Oσα από αυτά ανήκουν στην κλάση Δ, άνω των 15 χρόνων, μπορούν να εισέλθουν μόνο τις ώρες εκτός λειτουργίας του δακτυλίου. Τα μέτρα για ημιφορτηγά είναι ανάλογα με αυτά των Ι.Χ.

Oπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Σουφλιάς, το πρόγραμμα δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η συνολική του δαπάνη για την περίοδο 2009 - 2012 εκτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων είναι 1,7 δισ. ευρώ. Η διαφορά των 600 εκατ. ευρώ υπερκαλύπτεται από τα αυξημένα τέλη ταξινόμησης λόγω της επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.
Αξίζει να τονισθεί ότι μετά την εφαρμογή των μέτρων προβλέπεται σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με την περιβαλλοντική αποτίμηση του υπουργείου, η ανανέωση του στόλου των οχημάτων –με την απόσυρση των παλαιών και την αγορά άλλων νέας τεχνολογίας– μέχρι το 2012 θα έχει επιφέρει μείωση κατά περίπου 25% της εκπομπής οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων και μείωση κατά περίπου 35% της εκπομπής μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογονανθράκων.
Μέχρι το 2015 το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά πως οι μειώσεις θα κυμαίνονται σε επίπεδα της τάξεως του 50% - 60% χαμηλότερα από την υφιστάμενη κατάσταση.

Ως προς τον Πράσινο Δακτύλιο, οι αναμενόμενες μειώσεις για μια τυπική ημέρα θα ανέρχονται, σύμφωνα με το υπουργείο, στο 60% ως προς τις εκπομπές CO, στο 68% στις εκπομπές υδρογονανθράκων, στο 47% στις εκπομπές οξειδίου του αζώτου και στο 61% στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων.

Πηγή: Express

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση των εκδρομέων του Δεκαπενταύγουστου

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, δεν θα εκτελούνται εργασίες στα τμήματα του ΠΑΘΕ (Μεταμόρφωση - Σκάρφεια και Ελευσίνα - Κόρινθος), καθώς και στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη, από το μεσημέρι της Παρασκευής 14/8 έως την Δευτέρα 17/8.

Ειδικότερα:......


Α) Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ Τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια:

- Στο 87ο χλμ η κυκλοφορία θα εκτρέπεται στον παράπλευρο και για δύο χιλιόμετρα θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

- Στην περιοχή της Υλίκης, η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με χρήση λωρίδας κυκλοφορίας εκτός του εργοταξιακού χώρου.

Β) Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ Τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος:

- Η κυκλοφορία θα γίνεται σε τρεις λωρίδες κυκλοφορίας περιορισμένου πλάτους.

Γ) Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη:

- Θα μεταφερθεί προσωρινά η εργοταξιακή σήμανση ώστε να διατίθενται δύο λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε όλο το μήκος.

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών για την έξοδο του Δεκαπενταύγουστου

Την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών αυτοκινήτων σε τμήματα των εθνικών οδών κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία.

Αναλυτικότερα, για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας, κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων, ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, ως ακολούθως:

* Την Παρασκευή για το ρεύμα εξόδου και από 16.00-22.00 θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη Νέα Εθνική Οδό (ΝΕΟ) και στην Παλαιά Εθνική Οδό (ΠΕΟ) Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, από τα διόδια της Ελευσίνας μέχρι τα διόδια του Ρίου.

β) Στη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγίου Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα μέχρι τη κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας.

γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας, από τη διασταύρωση Μοδίου μέχρι τη γέφυρα Στρυμώνα.

δ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.

ε) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου-Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας.

* Την Κυριακή για το ρεύμα εισόδου από 16.00-23.00 θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη ΝΕΟ και στην ΠΕΟ Πατρών- Κορίνθου-Αθηνών, από τα διόδια του Ρίου μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας.

β) Στη ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας μέχρι τη Λάρισα, από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλλου μέχρι τον κόμβο Αγίου Στεφάνου.

γ) Στην Εθνική Οδό Καβάλας-Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμώνα μέχρι τη διασταύρωση Ρεντίνας.

δ) Στην Εθνική Οδό Ν.Μουδανιών-Θεσσαλονίκης από το 34ο χλμ μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

ε) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας-Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας μέχρι τη διασταύρωσή της με τη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

α) Τα οχήματα Οδικής Βοήθειας, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια και κρέας.

β) Τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς νερού (υδροφόρα), όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

γ) Τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

δ) Τα φορτηγά που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

ε) Τα φορτηγά σιλοφόρα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδερμα, στο τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών από τα διόδια του Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

στ) Τα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων, και όσον αφορά στο ρεύμα εξόδου, μόνο για το τμήμα από διασταύρωση Μοδίου μέχρι τη γέφυρα Στρυμώνα, στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας.

ΕΡΑΝΗ: Φιλική ήττα στον Πύργο με τον Πανηλειακό

Με 4-1 ηττήθηκε η Εράνη στο χθεσινό φιλικό στον Πύργο, από έναν ενθουσιώδη Πανηλειακό που είχε στο πλευρό του δεκάδες φιλάθλους που πλήρωσαν μάλιστα εισιτήριο!
Το σκορ μπορεί ν’ ακούγεται …βαρύ, αλλά στα Φιλιατρά δεν ανησυχούν ιδιαίτερα, αφού η ομάδα βρίσκεται ακόμη στην αρχή της προετοιμασίας της. Ενδεικτικό είναι στην επανάληψη οι «πράσινοι» εμφανίστηκαν σαφώς βελτιωμένοι και καλύτεροι από τον αντίπαλό τους.

Σε καμία περίπτωση το αποτέλεσμα δεν ανταποκρίνεται στην εικόνα του αγώνα και αρκεί να σημειώσουμε ότι το 2-0 έγινε μέσα σε δύο λεπτά, πριν καλά-καλά συμπληρωθεί το πρώτο τέταρτο της ώρας.
Συνοπτικά τα γκολ της ηλειακής ομάδας 12’, 28’ Γκέρτσος (είχε και δοκάρι), 13’ Μαγκαφάς, 75 Μπουτσικάκης.
Για την Εράνη μείωσε στο 65’ σε 3-1 ο νεαρός Καραχάλιος («ανέβηκε» από .........

τη Νίκη Πλάτης) με ένα εντυπωσιακό μονοκόμματο σουτ.

ΕΡΑΝΗ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ: Αλεξανδρόπουλος, Γιάννης, Ντηνιώτης, Παναγιωτίδης, Σπυρόπουλος, Τσιριγώτης, Κώτσιος, Γεωργιόπουλος, Χρονόπουλος, Γεωργόπουλος, Χαριάτης
(Β΄ μέρος: Αθανασόπουλος, Μιχαλακόπουλος, Αποστολόπουλος, Καραχάλιος, Ανδριόπουλος, Γκίνος, Κορμπής, Ασημακόπουλος, Κοτσιράς).

Το επόμενο τεστ που έχει προγραμματίσει ο Πατρίκ Ενγκεμά είναι την Παρασκευή (6 μ.μ.) στα Φιλιατρά με τον Αστέρα Αμαλιάδας.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χριστίνα Ελευθεράκη
Εφημερίδα Θάρρος


ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΩΝ Νέοι όροι στη μονάδα ελαιολάδου

Με απόφαση της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στο υφιστάμενο ελαιουργείο 2 φάσεων και στο τυποποιητήριο ελαιολάδου του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γαργαλιάνων, λόγω μηχανολογικού εκσυγχρονισμού κι επέκτασης και αλλαγής της παραγωγικής διαδικασίας.

Οπως αναφέρεται, η δυναμικότητα του μηχανολογικού εξοπλισμού σε επεξεργασία ελαιοκάρπου του ελαιουργείου και του τυποποιητηρίου ανέρχεται σε 120 τόννους το 12ωρο.
Επισημαίνεται πως τα υγρά απόβλητα θα .....

διατίθενται, σύμφωνα με τα οριζόμενα, στην εγκεκριμένη μελέτη διάθεσης αποβλήτων και ότι ρητώς απαγορεύεται η ρύπανση των επιφανειακών και υπογείων υδάτων από κάθε είδους απόβλητα της μονάδας.

Πηγή: Ελευθερία

Παρέμβαση Σαμπαζιώτη για πληρωμές ελαιοπαραγωγών

Τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Ξενοφώντα Βεργίνη επισκέφθηκε ο βουλευτής Δημήτρης Σαμπαζιώτης, με σκοπό την επίσπευση της πληρωμής των 1.874 ελαιοπαραγωγών οι οποίοι ανήκουν στο δείγμα και θα έπαιρναν την επιδότηση μετά την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων.

Από τις διευκρινήσεις που έδωσε ο πρόεδρος και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΠΕΚΕΠΕ στο βουλευτή προκύπτουν τα εξής:
Από τους 1874 παραγωγούς οι 1374 έχουν ήδη ελεγχθεί και πληρωθεί.
Από τους 500 παραγωγούς που απέμειναν έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι σε 233 παραγωγούς και υπολείπονται οι έλεγχοι σε 267 παραγωγούς.

Ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ κ. Βεργίνης διαβεβαίωσε τον ......

βουλευτή ότι στις επόμενες 2 εβδομάδες -έως το τέλος του μηνός- θα έχουν ελεγχθεί όλοι οι εναπομείναντες παραγωγοί, ώστε το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πληρωμής και των τελευταίων 500 Μεσσηνίων ελαιοπαραγωγών.

Πηγή: Ελευθερία

Κατεπείγουσα ερώτηση Μπρεδήμα για την μη καλυψη της Πυλίας με ασθενοφόρο

Κατεπείγουσα ερώτηση προς τον Νομάρχη Μεσσηνίας κο Δημήτρη Δράκο κατέθεσε χθες ο Νομαρχιακός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας του νομαρχιακού Συμβουλίου κος Θανάσης Μπρεδήμας.

Στην ερώτηση του ο κος Μπρεδήμας κάνει λόγο για την μη κάλυψη Ολόκληρου του 24ωρου με οδηγό ασθενοφόρου στην περιοχή της Πυλίας κάνοντας λόγο για ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του Νομάρχη.

Χαρακτηριστικά ο Κος Μπρεδήμας αναφέρει ότι η πρωϊνή βάρδια έχει καλυφθεί με οδηγό ασθενοφόρου από το Νοσοκομείο Καλαμάτας, ενώ το απόγευμα η βάρδια έχει καλυφθεί από οδηγό της περιοχής Αίπειας και Κορώνης.
Συγκεκριμενα η ερώτηση του κου Μπρεδήμα προς τον Νομάρχη Μεσσηνίας έχει ως εξής:......

Προς

Τον Νομάρχη Μεσσηνίας Δημ. Δράκο

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΡΩΤΗΣΗ

Του νομαρχιακού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Θεοδώρου Παν. Μπρεδήμα, σχετικά με τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων της Πυλίας για τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του Νομάρχη, περί άμεσης διάθεσης οδηγού για το ασθενοφόρο και από τη Νομαρχία και τα προβλήματα και τους κινδύνους που δημιουργούνται ήδη στην περιοχή.

(Δια του Προέδρου του Ν. Σ. Χρήστου Παναγιωτόπουλου)

κ. Νομάρχη,

Όπως είναι γνωστόν η Πυλία και ιδιαίτερα η νότια και η ανατολική, αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα από την έλλειψη ασθενοφόρου που θα καλύπτει ολόκληρο το 24ωρο την περιοχή μετά και τον θάνατο του άτυχου 25χρονου Κορωναίου Αντώνη Ιωάννου Κουτσουμπού.

Ήδη, τις πρώτες πρωινές ώρες, την περασμένη Κυριακή, σημειώθηκε στη Νέα Κορώνη τροχαίο ατύχημα με τραυματίες δύο νεαρούς, οι οποίοι ελλείψει ασθενοφόρου μετεφέρθησαν μετά από πολύωρη καθυστέρηση από το ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Καλαμάτας.

Δυστυχώς, λοιπόν παρ’ ότι στις 24-7-09 ανακοινώσατε ότι αποφασίσθηκε η κάλυψη της Πυλίας σε 24ωρη βάση, μέχρι σήμερα δεν εκπληρώθηκε στο ακέραιο αυτή η εξαγγελία και μάλιστα με υπαιτιότητα της Νομαρχίας.

Ήδη διετέθη ένας οδηγός από το Νοσοκομείο για την πρωινή βάρδια μέχρι το μεσημέρι.

Από το μεσημέρι και μέχρι το βράδυ έχει διατεθεί ένας άλλος από το Δήμο Αίπειας και ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ ΑΚΑΛΥΠΤΗ η περιοχή διότι δεν έχει προσληφθεί από τη Νομαρχία ο οδηγός που υποσχεθήκατε.

Ειδικότερα σας υπενθυμίζω ότι στις 24- 7-09 δηλώσατε μεταξύ άλλων και τα εξής:

« Ήδη έχει βρεθεί το ασθενοφόρο, θα παραλειφθεί κι ένα καινούργιο ασθενοφόρο, που θα είναι στη διάθεση της περιοχής και συζητήσαμε την κάλυψη με οδηγούς όπου υπάρχει έλλειψη.

Αποφασίστηκε να διατεθεί ένας οδηγός από το Δήμο Αίπειας, ένας οδηγός από το Δήμο Κορώνης, δύο οδηγοί από το Νοσοκομείο κι ένας οδηγός από τη ΝΑΜ και συγκεκριμένα με τη διαδικασία της ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ για να καλυφθούν και τα ωράριά τους πλήρως, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη κάλυψη της περιοχής αυτής.

Θα εκδώσει απόφαση ο κ.Διοικητής και η Υγειονομική Περιφέρεια για τη στελέχωση και την κίνηση του ασθενοφόρου, τη στάθμευσή του ανάλογα και με τα ωράρια που θα επιλεγούν και δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Σε ότι αφορά τον οδηγό που θα διαθέσει η ΝΑΜ, πρέπει να σας ενημερώσω ότι ήδη επικοινώνησα και με τους επικεφαλής των παρατάξεων του Νομ/κού Συμβουλίου οι οποίοι συμφώνησαν κι έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στην ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ και το απαιτούμενο κονδύλι προκειμένου να προβεί στην εξεύρεση ενός οδηγού, ο οποίος μάλιστα θα είναι από τη συγκεκριμένη περιφέρεια για να αποφεύγονται οι μετακινήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.

Θέλω να χαιρετίσω αυτή την εξέλιξη, να ευχαριστήσω την Υγειονομική Περιφέρεια, Το Νοσοκομείο, το Υπουργείο που έδρασαν γρήγορα και μας έδωσαν τη δυνατότητα χρήσης του ασθενοφόρου αυτού αλλά παράλληλα είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα αντιμετωπιστεί και το ζήτημα του προσωπικού γιατί είναι κάτι που ταλανίζει κι άλλες υπηρεσίες υγείας αλλά και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι είναι κάτι το οποίο το συντομότερο δυνατόν οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε ως συγκροτημένη Ελληνική Πολιτεία…»

Εν όψει όλων αυτών και των κινδύνων που διαγράφονται λόγω της μετακίνησης πληθώρας οχημάτων, ντόπιων και ιδιαίτερα ξένων στην περιοχή αυτή

ΡΩΤΑΜΕ ΤΟΝ κ. ΝΟΜΑΡΧΗ

1)Εάν προτίθεται να ενημερώσει το Σώμα

2)Γιατί μέχρι σήμερα δεν υλοποιήθηκε η υπόσχεσή του; Και

3) Ποιά μέτρα πρόκειται να λάβει για να διατεθεί άμεσα ένας ακόμη οδηγός για να καλύψει την περιοχή και τη νύχτα για να μην καθίσταται ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ…, το λιγότερο η Νομαρχία.

Καλαμάτα 11-8-2009

Ο ΕΡΩΤΩΝ

Θ. Π. ΜΠΡΕΔΗΜΑΣ


Φιλιατρά News

Διεθνές κράξιμο στην Νέα Δημοκρατία για το ψαλίδι στα γκάλοπ

«Μια ελεύθερη χώρα χρειάζεται ελεύθερη έρευνα», αναφέρει σε δελτίο Τύπου η Παγκόσμια Ενωση Δημοσκόπων (World Association For Public Opinion Research - WAPOR) με αφορμή τον νόμο που ψήφισε πρόσφατα η Βουλή και προβλέπει την απαγόρευση δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων 15 ημέρες πριν από τις εκλογές.

Η WAPOR εκφράζει την «έντονη ανησυχία» της γιατί η ελληνική κυβέρνηση εισήγαγε έναν νόμο με τον οποίο δεν επιτρέπεται η δημοσίευση των δημοσκοπήσεων μέχρι την παραμονή των εκλογών.
«Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές της ελευθερίας της έρευνας και της ενημέρωσης, και επίσης επιβάλλει άκρως προβληματικούς περιορισμούς στην ελευθερία του Τύπου», αναφέρει, εξηγώντας ότι η ρύθμιση σημαίνει απαγόρευση της μετάδοσης της επιστημονικής πληροφορίας.

Και δημοσιογράφοι..........


«Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση», αναφέρει ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ενωσης Δημοσκόπων, Τόμας Πέτερσεν, Γερμανός ερευνητής ο ίδιος. Ο κ. Πέτερσεν αφήνει αιχμές εναντίον τόσο των εκπροσώπων των δημοσιογράφων όσο και κατά της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς αναφέρει: «Πιθανότατα δεν υπάρχει άλλη περιοχή στην οποία οι δημοσιογράφοι θα δέχονταν την απαγόρευση δημοσίευσης των επιστημονικών συμπερασμάτων. Δυστυχώς, υπάρχει μια έλλειψη συνειδητοποίησης του προβλήματος στην Ελλάδα. Είναι ιδιαίτερα λυπηρό το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε όλες τις προτάσεις να συζητήσει το θέμα με τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των ερευνητών της WAPOR».

Το ΠΑΣΟΚ

Τη θέση της Παγκόσμιας Ενωσης Δημοσκόπων έφερε στη δημοσιότητα το ΠΑΣΟΚ. Χθες, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου Μαρία Καρακλιούμη δήλωνε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη ρύθμιση που προώθησε η κυβέρνηση και χαρακτήρισε «πρακτικά ανεφάρμοστο» τον νόμο. «Στην ψηφιακή εποχή, όπου η πληροφορία μεταδίδεται πάρα πολύ γρήγορα, είναι δύσκολο να πει κανείς ότι για 15 μέρες δεν θα δημοσιεύονται στοιχεία δημοσκοπήσεων. Ακριβώς γιατί το Internet είναι και αυτό μια πηγή που μπορεί να μεταδίδει τέτοια πληροφορία», τόνισε η κ. Καρακλιούμη και πρόσθεσε ότι το ΠΑΣΟΚ θεωρεί ότι πρέπει να γίνει δημόσιος διάλογος και γι' αυτό θα συμβουλευτεί επιστημονική επιτροπή.

Σύμφωνα με τη WAPOR, οι περισσότερες προσπάθειες στον κόσμο να τεθούν περιορισμοί στην έρευνα βασίζονται σε δύο παρανοήσεις. Η πρώτη είναι η άποψη ότι οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν την εκλογική διαδικασία μέσω της διαμόρφωσης γνώμης των ψηφοφόρων. «Στην πραγματικότητα, αυτό δεν ισχύει, καθώς η επιρροή είναι ελάχιστη και αυτό δεν συνιστά λόγο απαγόρευσης χρήσης των αποτελεσμάτων μιας έρευνας ως πηγής πληροφοριών».

Ο δεύτερος λόγος είναι η άποψη ότι οι ψηφοφόροι θα μπορούσαν να παραπλανηθούν από ψευδείς προβλέψεις. «Ακόμη και σε εκείνες τις λίγες περιπτώσεις όπου εκλογικές έρευνες αποκλίνουν από την τελική έκβαση των εκλογών, είναι πολύ πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης από άλλες μη επιστημονικές πηγές».

Ποια είναι

Η WAPOR, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www. wapor.org, ιδρύθηκε το 1947 από εμπειρογνώμονες και επιστήμονες με σκοπό την προώθηση και βελτίωση της έρευνας κοινής γνώμης σε όλο τον κόσμο. Για περισσότερο από μισό αιώνα, τα μέλη της συνεργάζονται και με άλλους ειδικούς, κυρίως δημοσιογράφους για τη συλλογή, ανάλυση και διάδοση των δεδομένων της κοινής γνώμης.

Περίπου 450 ειδικοί και επιστήμονες από 60 χώρες συνεργάζονται με άλλες Ενώσεις και οργανισμούς, όπως η AAPOR (Αμερικανική Ενωση για την Κοινή Γνώμη Ερευνών), Παγκόσμιος Σύνδεσμος Ερευνας Επαγγελματιών (ESOMAR) και άλλες διεθνείς και περιφερειακές ενώσεις.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Κανονικά θα ανοίξουν τα σχολεία Στα 1.424 εκτοξεύθηκαν τα νέα κρούσματα

Εισήγηση να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία έκανε προς τα αρμόδια υπουργεία Υγείας και Παιδείας το Εθνικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την Πανδημία Γρίπης. Αναμένονται την ερχόμενη εβδομάδα οι αποφάσεις των δύο υπουργών.
Εν των μεταξύ στα 1.424 έφτασαν τα καταγεγραμμένα κρούσματα της νέας γρίπης στην Ελλάδα, τα μισά από τα οποία είναι άγνωστου μετάδοσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να συνταχθούν ειδικές οδηγίες, τις οποίες θα ακολουθήσουν οι διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων.

Ειδικότερα, τα σχολεία δεν θα κλείνουν με την εμφάνιση ενός κρούσματος, αλλά μόνο σε περίπτωση που θα απουσιάζουν αρκετοί μαθητές και δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί το μάθημα.

Οι ακριβείς οδηγίες θα συζητηθούν την επόμενη Πέμπτη από την ολομέλεια της .............

Επιστημονικής Επιτροπής Κατά της Νέας Γρίπης.

Εν τω μεταξύ, άλμα έκανε ο αριθμός των καταγεγραμμένων κρουσμάτων νέας γρίπης στην Ελλάδα. Από τα 1002 την περασμένη εβδομάδα, έφτασαν στα 1.424.

Μάλιστα περίπου τα μισά από αυτά -636- είναι αγνώστου μετάδοσης.

Συγκεκριμένα:

442 είναι ταξιδιώτες

30 μολύνθηκαν από δευτερογενή μετάδοση

121 κρούσματα με άλλη γνωστή επιδημιολογική σύνδεση

195 κρούσματα χωρίς γνωστή σύνδεση

636 από άγνωστο τρόπο μόλυνσης

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Με καλό καιρό ο Δεκαπενταύγουστος

Σύμμαχος θα είναι ο καιρός για τους εκδρομείς του Δεκαπενταύγουστου, με τη θερμοκρασία να παρουσιάζει σταδιακή άνοδο, σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.

Ειδικότερα, αίθριος θα είναι ο καιρός την Παρασκευή με εξαίρεση τα δυτικά, κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά όπου προβλέπονται λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις απογευματινές ώρες.
Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ, στα ανατολικά από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ.

Καλός θα είναι ο καιρός σε όλη τη ...........

χώρα και το Σάββατο, μόνο τις απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά θα υπάρχουν τοπικές νεφώσεις με πιθανότητα μεμονωμένων καταιγίδων στα ορεινά της δυτικής, κεντρικής και βόρειας χώρας. Βοριάδες 4 έως 6 και πρόσκαιρα 7 μποφόρ θα πνέουν στο Αιγαίο.

Πρωτοσέλιδα Μεσσηνιακού Τύπου 13ης Αυγούστου 2009

ele13.jpg (701 KB) 8arr13.jpg (220 KB) foni13.jpg (229 KB)