Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009

Μείον 5 κιλά πριν τις γιορτές!

Χρήσιμες συμβουλές από τον Θοδωρή Γιάνναρο.

Οι γιορτές πλησιάζουν.
Πολλοί και πολλές θα ήθελαν μία βελτίωση στο σωματικό τους βάρος, για δύο κυρίως λόγους: πρώτον για να εμφανιστούν σε κάποιο ρεβεγιόν με ρούχο που θα είναι μικρότερου μεγέθους και θα φαίνεται, και δεύτερον για να μην κάθονται πάλι στα γιορτινά τραπέζια με τις Ερινύες των τύψεων να τους/τις βασανίζουν και να τους χαλάνε τόσο τη διάθεση, όσο και την παρέα.
Διότι Χριστούγεννα χωρίς την ηδονή των γεύσεων δε νοούνται από τον Έλληνα και την Ελληνίδα.
Πόσο πολύ θέλετε να αγοράσετε αυτό το νέο ρούχο, και για την πλήρη ικανοποίησή σας, να δείχνετε λίγο καλύτερα απ' ότι τώρα; Υπάρχουν μπροστά σας αρκετές ημέρες για να πάρετε την δράση στα χέρια σας.
Σας δίνουμε πέντε απλούς τρόπους για να διώξετε ........

αυτά τα πέντε κιλά μέσα στο χρόνο των 20 περίπου ημερών που απομένουν πριν την έναρξη των ρεβεγιόν.

1. Καταγράφετε τις ατασθαλίες σας

Πολλοί γιατροί συμβουλεύουν να ξεκινήστε να καταγράφετε σε ένα είδος ημερολόγιου την διατροφή σας, ώστε να είσαστε σε θέση να αναγνωρίζετε την συχνότητα και το είδος των διατροφικών ατασθαλιών που κάνετε, την ποσότητα νερού που πίνετε και την συχνότητα που αθλείστε, καθώς και τη διάρκεια και το είδος της άθλησης. Στην αρχή ίσως να σας φανεί ότι το ημερολόγιο είναι άχρηστο και τρώει πολύτιμο χρόνο. Δεν είναι όμως έτσι.
Σημειώνοντας, την πρώτη εβδομάδα, το τι τρώτε, το πόσα ποτήρια νερό πίνετε, και το πόσο και πως αθλείστε, θα είστε σε θέση, ευκολότερα να κατανοήσετε, από ποιες τροφές θα πρέπει να απέχετε για της επόμενες τρεις εβδομάδες, πόσο νερό πρέπει να προσθέσετε στον οργανισμό σας και να σκευθείτε αν η άσκηση που προσφέρετε στο σώμα σας είναι αρκετή.

Αν δεν καταγράφετε τότε, δυστυχώς, με ένα μαγικό τρόπο, τα σοκολατίνια που καταναλώσατε το μεσημέρι και το τοστ με το μπέικον, το λουκάνικο και το αυγό που καταναλώσατε πριν το δείπνο σας, εξαφανίζονται από τη μνήμη σας και περνούν στην λησμονιά του υποσυνείδητου. Αν, όμως, ξεφυλλίσουμε συνειδητά τις σημειώσεις που κρατήσαμε, θα αντιληφθούμε, με βεβαιότητα, την προέλευση των επιπλέον κιλών. Με τον τρόπο της καταγραφής, βλέπουμε και μαύρο σ άσπρο ποιες ώρες της ημέρας πρέπει να ελέγξουμε περισσότερο τον εαυτό μας, διότι το σώμα έχει βιολογικό ρολόι που υπενθυμίζει πως …ήρθε η ώρα των ατασθαλιών.

2. Μην γεμίζετε το ψυγείο και τα ντουλάπια με λιχουδιές

Η αλήθεια είναι πως, ότι και αν κουβαλήσετε στο σπίτι στο σπίτι, θα καταναλωθεί. Κανείς δεν αγοράζει τρόφιμα, ειδικά μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση, για να τα πετάξει. Αυτό δεν είναι κάτι το περίεργο, στο σπίτι πάντα θέλουμε να φάμε κάτι , μπροστά στην τηλεόραση, ή ακούγοντας μουσική από τον υπολογιστή, ή το DVD. Έτσι, σιγά σιγά και με τον καιρό μαζεύονται τα παραπανίσια κιλά. Προσπαθήστε να είστε συνειδητοί και συνειδητές στα ψώνια και περιορίστε τις τροφές εκείνες που δεν σας προσφέρουν τη βάση για να αποκτήσετε ένα όμορφο, ή έστω ανεκτό για εσάς σώμα

3. Το μυστικό της σύνθεσης του πιάτου σας;

Το διατροφικό μυστικό της επιτυχίας σχετίζεται με την αναλογία του «90 με 10». Σε αυτή τη φιλοσοφία εξής: δεν υπάρχει καθόλου η λέξη απαγορευμένη τροφή, διότι απλά,όλες οι τροφές επιτρέπονται. Το μυστικό, απλά, βρίσκεται στο πως.
Πρέπει μόνο, καθαρά εμπειρικά, να υπολογιστεί η σωστή αναλογία στο πιάτο μπροστά μας: 85% σωστής & υγιεινής τροφής και το υπόλοιπο 15% των αγαπημένων εδεσμάτων, που συνήθως είναι τόσο θερμιδικά, όσο και από πλευράς γλυκαιμικών δεικτών, βλαβερά. Εάν έχετε την εντύπωση πως με τον τρόπο αυτό εδεν θα τα καταφέρετες, υπάρχει και άλλη, εναλλακτική λύση. Τοποθετήστε στο πιάτο την μερίδα φαγητού που συνήθως τρώτε. Και αφού το δείτε, βάλτε πίσω στη κατσαρόλα ή στο ταψί, το μισό απ' αυτό. Δεν πρόκειτε να πεινάσετε αυτό θεωρήστε το ως δεδομένο. Με την δεύτερη εναλλακτική λύση, αν και αυτή που μόλις περιγράψαμε δεν σας βοηθά, τότε θα πρέπει να κοροϊδέψετε το στομάχι μας και το μάτι σας - με έξυπνο, όμως, τρόπο. Εάν αποφασίσετε να διαλέξετε ένα μικρότερο πιάτο από ό,τι συνηθίζετε, όταν, με το καλό τελειώσετε το φαγητό σας, το υποσυνείδητό θα στείλει το μήνυμα ότι χόρτασε Μία συμβουλή: Τρώτε αργά και μασάτε επαρκώς την τροφή σας σαν να θέλετε να ανακαλύψετε τα γευστικά συστατικά της ένα ένα.

4. Η δύναμη του νερού

Πίνετε δύο τουλάχιστον ποτήρια νερό ½ ώρα πριν το φαγητό, ειδικά αν πρόκειτε να φάτε έξω σε ταβέρνα. Το νερό θα μειώσει την όρεξή σας, διότι αραιώνει τα γαστρικά υγρά που προκαλούν το αίσθημα της επιθυμίας για φαγητό, μειώνοντας κατ αυτόν τον τρόπο τη βουλιμία. Αν έχετε υπερβολικό βάρος, πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα νερού που καταναλώνεται τουλάχιστον 1.5 με 2 λίτρα την ημέρα (εκτός, μόνον, εάν υπάρχουν αντενδείξεις). Οι γιατροί υποστηρίζουν ότι συχνά το πρόβλημα με το βάρος προκύπτει εξαιτίας της έλλειψης νερού και υπερβολικής ποσότητας άλατος στο σώμα. Αυτό βέβαια μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους: όπως, ορμονικές διαταραχές, Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να πίνουμε αρκετό νερό, φέρνοντας πάντα στη μνήμη μας πως το σώμα μας αποτελείται από σχεδόν 70& νερό. Είναι καλό να ξεκινάτε το πρωινό σας με ένα ποτήρι καθαρό νερό. Μην κάνετε το λάθος να θεωρείτε πως επειδή πίνετε άλλου είδους υγρά δεν χρειάζεται να πιείτε και νερό. Αυτό είναι τραγικό λάθος.

5. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με πράσινο κινέζικο τσάι (περιέχει Κατεχίνες & Ανθοκυανίνες), Κρόκο Κοζάνης (Κροκίνες), ηλιόσπορους (Βιταμίνη Ε), Λαχανάκια Βρυξελλών, και Μπρόκολο που θεωρούνται από τις κορυφαίες αντιοξειδωτικές τροφές, Ντομάτες (Λυκοπένιο), κλπ Φροντίστε δηλαδή, οι τροφές που τρώτε να σας υποστηρίζουν στην προσπάθεια που κάνετε.

6. Η μέθοδος της επιβράβευσης

Προσπαθήστε να επιβραβεύετε τον εαυτό σας. Έτσι, για κάθε μέρα που φάγατε υγιεινά, κάνατε τουλάχιστον 20 λεπτά ήπια γυμναστική και ήπιατε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό, κεράστε τον εαυτό σας ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, που λόγω της ρεζβερατρόλης που περιέχει θα υποστηρίξει την δίαιτά σας, αν ακολουθείτε τις παραπάνω συμβουλές. Ή φάτε λίγη μαύρη σοκολάτα υγείας, η οποία περιέχει βιταμίνη Ε που, επίσης, υποστηρίζει μία υγιεινή δίαιτα.

Πηγή: NewsIt

Τα προβλήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης έθεσε η ΕΝΑΕ στην Κατερίνα Μπαντζελή

Επιστολή στην Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κα Κατερίνα Μπαντζελή απέστειλε η ΕΝΑΕ γνωστοποιώντας στην υπουργό τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Την επιστολή υπογράφει ο πρόεδρος της ΕΝΑΕ κος Δημήτρης Δράκος και αναφέρει:.....

Προς:
Κα Κατερίνα Μπατζελή
Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Προβλήματα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.


Η οικονομική κρίση την οποία όλοι βιώνουμε, πλήττει και τον παραγωγικό ιστό της χώρας και ιδιαίτερα τους αγρότες, επιφέροντας περιορισμό της ζήτησης των παραγόμενων προϊόντων, πτώση των τιμών παραγωγού και γενικά κλυδωνισμούς στην αγορά.
Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, όλοι οι ενασχολούμενοι με τον πρωτογενή τομέα βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρότατα ζητήματα τα οποία αφορούν δύο τομείς. Την καταβολή της Ενιαίας Ενίσχυσης στους ελαιοπαραγωγούς και το «πάγωμα» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, μέσα από διαδοχικές ανακοινώσεις σας που αφορούν την αναστολή ή την αναμόρφωση Μέτρων αυτού, υψίστης οικονομικής σημασίας και ενδιαφέροντος, για τους υποψήφιους επενδυτές.

Αναφερόμενοι στους ελαιοπαραγωγούς, γνωρίζετε ότι ο ελαιοκομικός τομέας, αντιμετωπίζει για δεύτερη συνεχόμενη περίοδο, κρίση εξαιτίας της πτωτικής τάσης των τιμών παραγωγού που διαμορφώνονται στην εγχώρια αγορά.
Η καταβολή της Ενιαίας Ενίσχυσης στους δικαιούχους εντός του Δεκεμβρίου, καθίσταται επιβεβλημένη, σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που δίνει στα κράτη-μέλη, ο ΚΑΝ(ΕΚ) 73/2009, ώστε να στηριχτεί το εισόδημα των ελαιοπαραγωγών.
Σημειώνεται ότι, από το 2006 έως και το 2008, εντός του Δεκεμβρίου κατεβλήθη στους δικαιούχους ελαιοπαραγωγούς, προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης μέσω Ταμειακής Διευκόλυνσης, σε μερικούς δε εξ’ αυτών, κατά τα έτη 2007 και 2008, υπήρξε και πλήρης εξόφληση.

Όσον αφορά το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, η επιτάχυνση της υλοποίησής του, θα συνεισφέρει σημαντικά στην τόνωση της τοπικής οικονομίας της υπαίθρου και γενικότερα της περιφέρειας.
Ως εκ τούτου, μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, η αναστολή της διαδικασίας για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης πράξεων (ΟΠΑΑΧ) από τους κωδικούς των Μέτρων 313,321,322 και 323, αφού κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα, να πληγούν ιδιαιτέρως φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης οι οποίοι έχουν υποβληθεί σε μακρά προετοιμασία και για έργα των οποίων έχει ήδη εκδοθεί Υπουργική Απόφαση προέγκρισης (Απόφαση 6563/17-07-2008) επί τη βάσει της μελετητικής ωριμότητας αυτών, από την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
Επιπρόσθετη ανησυχία μας προξενεί και η πρόσφατη ανακοίνωσή σας περί της αναστολής του σημαντικότατου Μέτρου 123Α «Επενδύσεις στη μεταποίηση και εμπορία γεωργικών προϊόντων» του ΠΑΑ 2007-2013, το οποίο είναι μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Τέλος, η ανακοίνωσή σας για το Μέτρο 112 «Εγκατάσταση νέων αγροτών» σχετικά με τις «δεσμευμένες πιστώσεις» της πρώτης προκήρυξης αυτού (Απρίλιος 2009), ότι ανέρχονται τελικά στα 100 εκατ. Ευρώ και όχι στα 287 εκατ. Ευρώ και αυτό μετά την δημοσιοποίηση του αριθμού των «εν δυνάμει» δικαιούχων του Μέτρου, θα δημιουργήσει μεγάλη κοινωνική αναστάτωση διότι:
Οι παραπάνω επενδυτές έχουν ήδη καταβάλλει σημαντικά ποσά σε μελετητές για την υποβολή των φακέλων.
Έχουν διακόψει ή έχουν παραιτηθεί από άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες και επίσης διέκοψαν ασφαλίσεις σε διάφορα ασφαλιστικά ταμεία.
Προέβησαν σε αγορά κτημάτων με δανεισμό, βασιζόμενοι στην «ενίσχυση εγκατάστασης Νέων Αγροτών».
Προέβησαν σε σειρά άλλων ενεργειών που θα τους αφήσουν εκτεθειμένους επαγγελματικά, ηθικά και οικονομικά.

Κυρία Υπουργέ,
Αναγνωρίζουμε ότι η επιτάχυνση και η ολοκλήρωση του προγράμματος ψηφιοποίησης του ΟΣΔΕ είναι εθνική υποχρέωση απέναντι στην Ε.Ε. καθώς και ότι η αναμόρφωση ή/και η επαναδιαπραγμάτευση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 θα καθιστούσε πιθανώς, πιο αποτελεσματική την εφαρμογή του.
Όμως, τη χρονική περίοδο που διανύουμε, η στήριξη του αγροτικού εισοδήματος μέσω της καταβολής της Ενιαίας Ενίσχυσης όσο και μέσω μέτρων στήριξης, τόσο αυτών που ασχολούνται πλήρως, όσο και εκείνων που ασχολούνται συμπληρωματικά στην αγροτική οικονομία, αποτελεί αναγκαιότητα.
Προκειμένου να εκθέσουμε δια ζώσης τις απόψεις μας στα παραπάνω, αλλά και σε ζητήματα της γενικότερης συνεργασίας του Υπουργείου και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων όλης της χώρας, ζητάμε το συντομότερο δυνατό μια συνάντηση μαζί σας, αίτημα το οποίο είμαστε βέβαιοι ότι θα ικανοποιήσετε.

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Δράκος

Προτάσεις της ΕΝΑΕ για την Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και την υπαγωγή τους στον ΑΣΕΠ

Επιστολή με προτάσεις προς τον Υπουργό Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κο Γιαννη Ραγκούση σχετικά με την «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» απέστειλε η ΕΝΑΕ.

Στην επιστολή της την οποία υπογράφει ο πρόεδρος της ΕΝΑΕ κος Δημήτρης Δράκος αναφέρονται τα εξής: .........

Προς
Κο Γιάννη Ραγκούση
Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης
& Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Θέμα: Προτάσεις στο σχέδιο νόμου «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ».


Επί του κατατεθέντος στη Βουλή σχεδίου νόμου «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ», σας παραθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις μας και παρακαλούμε να μας καλέσετε κατά τη συζήτηση αυτού στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα να εκθέσουμε διεξοδικότερα τις απόψεις μας:
Επί της αρχής, φρονούμε ότι η προηγηθείσα διαδικασία της διαβούλευσης αποτελεί θετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και προσδίδει διάσταση εξωστρεφούς και συμμετοχικής διακυβέρνησης με βάση τη γνώση.
Με την έννοια αυτή την επικροτούμε και συμμετέχουμε εποικοδομητικά.
Περαιτέρω όμως διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για κάποιες από τις διατάξεις, επί των οποίων σας παραθέτουμε αναλυτικά τις θέσεις μας:


• Στο Αρθρο 1 : Έκταση εφαρμογής, (σχετικά με τις Επιχειρήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης)

προτείνουμε την τροποποίηση του δεύτερου εδαφίου ως ακολούθως :
«Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων και των αμιγών Δημοτικών ή Κοινοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων (Αρθρο 254 του Ν. 3463/06), των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών που συστήνονται για ειδικό σκοπό και ανήκουν αποκλειστικά σε έναν Ο.Τ.Α. (Αρθρο 266 του Ν. 3463/09) καθώς και των αμιγών Νομαρχιακών επιχειρήσεων (Αρθρο 76 του Π.Δ. 30/96).
Η παραπάνω πρότασή μας εδράζεται στην μέχρι σήμερα πολύ θετική αξιολόγηση του έργου των Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιρειών Ο.Τ.Α., που είναι πολυμετοχικές, ακριβώς λόγω της σχετικής ευελιξίας τους.
Ειδικότερα γι’ αυτές εκδόθηκε η προβλεπόμενη Κ.Υ.Α. στην παράγρ. 6 του Άρθρου 265 (Αριθμ. οικ. 53266/3-9-2009) η οποία, σέβεται τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των πολυμετοχικών ανωνύμων εταιρειών Ο.Τ.Α. και προβλέπει αφενός οι προσλήψεις να γίνονται με Κανονισμό που έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) αυτών και αφετέρου να διασφαλίζονται, μέσω του Κανονισμού που προβλέπει τη συμμετοχή και του ΑΣΕΠ, οι αρχές της ίσης μεταχείρισης, των ίσων ευκαιριών, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παραπάνω Κ.Υ.Α., ο έλεγχος της διαδικασίας πρόσληψης διεξάγεται από το ΑΣΕΠ και μάλιστα σε όλα τα κρίσιμα σημεία της διαδικασίας (έλεγχος προκήρυξης, γνωστοποίηση τυχόν ενστάσεων, έλεγχος νομιμότητας και κύρωσης πίνακα προσληπτέων, έλεγχος απόφασης Δ.Σ. της Εταιρίας για τη σύναψη σύμβασης εργασίας μετά την παρέλευση της δοκιμαστικής περιόδου).
Επί της ουσίας δηλαδή κατά τη διαδικασία πρόσληψης με τη χρήση του Κανονισμού, από τις πολυμετοχικές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α., ο έλεγχος του ΑΣΕΠ είναι και συνεχής και ουσιαστικός.
Επιπρόσθετα, πιθανή ένταξη των πολυμετοχικών ανωνύμων εταιρειών Ο.Τ.Α. στο υπόψη νομοσχέδιο θα τις οδηγήσει, στην κυριολεξία, στην κατηγορία των ΔΕΚΟ και στην ανάγκη ετήσιας επιχορήγησής τους από το Δημόσιο, κάτι που δεν είναι το ζητούμενο από αυτές.

Ενισχυτικά στην ανάγκη αποδοχής της πρότασής μας, αναφέρονται τα παρακάτω:
α. Οι δημοτικές και κοινοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. (αμιγείς επιχειρήσεις Ο.Τ.Α.)
Εχουν σαν σκοπό την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, που ανάγονται στο κύκλο των δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν τον κοινωνικό ρόλο των Ο.Τ.Α., δηλαδή εξυπηρετούν σκοπούς κοινωνικής, πολιτιστικής, πολιτισμικής ανάπτυξης ή ανάγονται στον τομέα της παιδείας και του περιβάλλοντος.
Είναι περισσότερο εξαρτημένες διοικητικά από τον οικείο Ο.Τ.Α. ακριβώς επειδή οι σκοποί τους συνδέονται με τις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. και την ικανοποίηση των ενδιαφερόντων των πολιτών.
Λειτουργούν με όρους και κανόνες οι οποίοι προσομοιάζουν προς τους κανόνες των Ο.Τ.Α.
Για το λόγο αυτό, ελέγχονται – εποπτεύονται από τον Ο.Τ.Α. που τις συστήνει.
β. Αντίθετα, για τις πολυμετοχικές ανώνυμες εταιρείες (εκτός δηλ. από τις μονομετοχικές Α.Ε. ειδικού σκοπού του άρθρου 266 του Ν. 3463/06) ισχύουν τα παρακάτω:
Λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπονται από τον Νόμο περί Α.Ε. (Ν.2190/20 όπως ισχύει) με ανώτατα όργανα διοίκησης την Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) των μετόχων και το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.)
Η δραστηριοποίησή τους, σε σχέση με τα Εθνικά και Κοινοτικά Προγράμματα που συμβάλλουν ουσιαστικά στην τοπική ανάπτυξη, επιβάλλει να έχουν ευελιξία στις ρυθμίσεις κύρια του προσωπικού τους, πράγμα που καθίσταται εντελώς ανέφικτο στα πλαίσια του υπόψη νομοσχεδίου, με συνέπεια να διαστρεβλώνεται ο λόγος και η ανάγκη σύστασής τους.
Δεν επιχορηγούνται από το κράτος για κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών, δεν έχουν φορολογικές απαλλαγές και επομένως δεν διαφέρουν στα βασικά τους χαρακτηριστικά λειτουργίας από τις κοινές Α.Ε.
Η ανάγκη πρόσληψης προσωπικού προκύπτει, αρχικά, με απόφαση του Δ.Σ. τους σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες και το έργο που αναλαμβάνουν να εκτελέσουν, αφού η υποχρέωση αυτοδύναμης και βιώσιμης λειτουργίας δεν επιτρέπει διαφορετικό τρόπο δράσης.
Δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από Ο.Τ.Α. (παράγρ. 3 του Άρθρου 265, Ν.3463/06).
Δεν υπάγονται στους φορείς του Δημόσιου Τομέα της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982.

• Στο ‘Αρθρο 1 παρ. 2, εδαφ. η. : Έκταση εφαρμογής,
[Για την υπαγωγή στο ΑΣΕΠ του πάσης φύσεως προσωπικού των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ)].

Με τη σχετική διάταξη προβλέπεται υπαγωγή όλων των ΤΟΕΒ της χώρας, δηλαδή 388 Τοπικών Οργανισμών, στο ΑΣΕΠ για την πρόσληψη τόσο του μόνιμου όσο και του εποχικού προσωπικού τους. Σήμερα στο σύνολό τους οι ΤΟΕΒ οποίοι απασχολούν περίπου 500 άτομα μόνιμο προσωπικό και 1000 άτομα εποχικό προσωπικό ετησίως.

Με το ΠΔ 499/75, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 999/80, η πρόσληψη των υδρονομικών οργάνων ήταν ευθύνη του Δ.Σ. του κάθε Οργανισμού. Με την εφαρμογή του Ν. 2190/94, στον οποίο εντάχθηκαν οι τότε ΤΟΕΒ, οι προσλήψεις υδρονομικών οργάνων πραγματοποιούνταν μέσω ΑΣΕΠ. Αυτό προκάλεσε σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία τους με αποτέλεσμα μετά από αιτήματα των οργανισμών να εξαιρεθούν από τις διατάξεις του Ν. 2190/94, με την τροποποίηση του κατά τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 1 του Ν. 2527/1997. Επιπροσθέτως δε σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις 738/1998 και 108/2001 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ όσον αφορά την ένταξή τους στις διατάξεις του Ν. 2190/94.

Η επανένταξη των ΤΟΕΒ στο Ν. 2190/94 και η πρόσληψη του εποχικού προσωπικού τους (υδρονομικού και λοιπού) μέσω ΑΣΕΠ θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους, όπως έγινε και κατά την πρώτη εφαρμογή του σχετικού νόμου, για τους ακόλουθους λόγους:

1. Το αντικείμενο εργασίας των εποχικών υπαλλήλων των ΤΟΕΒ (υδρονομέων και εργατών) απαιτεί καλή γνώση της κάθε περιοχής και των ιδιαιτεροτήτων της. Κάτι τέτοιο δεν εξασφαλίζεται με την εφαρμογή μόνο των αντικειμενικών κριτηρίων πρόσληψης.
2. Οι προκηρύξεις για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ απαιτούν διάφορες διοικητικές ενέργειες από τους εμπλεκόμενους φορείς και η έγκαιρη επιτέλεσή τους κρίνεται αμφίβολη . Συνεπώς ο χρόνος υλοποίησης των προσλήψεων του εποχικού προσωπικού πιθανολογείται ότι θα είναι μεγάλος, με συνέπεια, όπως έγινε και με την πρώτη εφαρμογή του Ν. 2190/94, κάποιες θέσεις να μην καλύπτονται εγκαίρως.
3. Το έργο των ΤΟΕΒ επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες, ανάλογα με τις οποίες πρέπει να προσλαμβάνονται περισσότερα ή λιγότερα άτομα. Σε περίπτωση που εφαρμοστεί η εν λόγω ρύθμιση τότε οι Οργανισμοί θα πρέπει να εκδίδουν τις προκηρύξεις για την πρόσληψη του εποχικού τους προσωπικού πολύ νωρίτερα από την έναρξη της αρδευτικής περιόδου, με το ενδεχόμενο έτσι να προσλαμβάνεται είτε υπεράριθμο είτε ελλιπές προσωπικό για μια συγκεκριμένη αρδευτική περίοδο.
4. Οι Τ.Ο.Ε.Β. ως Ν.Π.Ι.Δ. δεν επιχορηγούνται τακτικώς από το κράτος, παρά μόνον εκτάκτως και για συγκεκριμένους λόγους, συνεπώς δεν θα πρέπει να περιλαμβάνονται στις νέες ρυθμίσεις.

• Στο Άρθρο 2, (για την κατάργηση της προσαύξησης μοριοδότησης λόγω εμπειρίας):

Όσον αφορά τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, προτείνουμε τροποποιηθεί η σχετική διάταξη ώστε να λαμβάνεται υπ’ όψιν η προηγούμενη εμπειρία που αποκτήθηκε στον ίδιο δευτεροβάθμιο ΟΤΑ ή σε ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ αυτού. Και τούτο διότι οι εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας έχοντας απασχοληθεί υπό τις ίδιες συνθήκες και στο ίδιο περιβάλλον με αυτό όπου πρόκειται να εργαστούν έχουν εξ αντικειμένου αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία και είναι καταλληλότεροι για την κατάληψη της θέσης.

• Στο ‘Αρθρο 4, (για την μοριοδότηση υποψηφίων):
Οι νέες ρυθμίσεις περί μοριοδότησης είναι θεμιτές και σύμφωνες με τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας.
Φρονούμε όμως ότι θα ήταν σύμφωνη με την αρχή της αξιοκρατίας η επιπρόσθετη μοριοδότηση της κατοχής μεταπτυχιακών τίτλων πέραν τους ενός, εφόσον είναι συναφείς με το αντικείμενο για τη θέση που προκηρύσσεται, διότι τούτο συνεπάγεται, κατά τεκμήριο μείζονα εξειδίκευση και εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο.

• Στο ‘Αρθρο 5, (για το κριτήριο εντοπιότητας):

Αντί της πλήρους απάλειψης του κριτηρίου εντοπιότητας, προτείνεται να παραμείνει και να συνδυαστεί με άλλα αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια.

• Στο ‘Αρθρο 8, (για τις συμβάσεις έργου):

Στις εξαιρέσεις της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, προτείνουμε να προστεθούν πρόσωπα με εξειδικευμένα προσόντα (τοπογράφοι, γεωπόνοι, δασολόγοι, μηχανικοί κ.ά) που τους ανατίθεται σύμβαση έργου για την ανάταξη περιοχών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πυρκαγιές κ.ά.) και έχουν κηρυχθεί με διοικητικές αποφάσεις ως πυρόπληκτες, σεισμόπληκτες κλπ, λόγω της εκτάκτου φύσεως αναγκών που αντιμετωπίζουν οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και του κατεπείγοντος χαρακτήρα αντιμετώπισης των προβλημάτων.
Ανάλογης δε αντιμετώπισης φρονούμε να τύχουν και οι αναθέσεις έργου σε φυσικά πρόσωπα στον τομέα της δασοπυρόσβεσης.

• Πέραν των ανωτέρω, φρονούμε ότι ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να επιδειχθεί σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει ήδη ανατεθεί σύμβαση έργου ή παρέχουν υπηρεσίες με συμβάσεις stage, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες που ανακύπτουν από τις –σε μεγάλο αριθμό- κενές οργανικές θέσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Τόσο η διατήρηση σε υπηρεσία των συγκεκριμένων συμβασιούχων (μέχρι την πλήρωση μέσω ΑΣΕΠ των κενών οργανικών θέσεων) όσο και η μοριοδότησή τους (λόγω προηγούμενης εμπειρίας) για την πρόσληψή τους σε οργανικές θέσεις, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητα στοιχεία για την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Δράκος


Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο Νεμέας

Λόγω εργασιών διαπλάτυνσης της υφιστάμενης γέφυρας του αυτοκινητόδρομου στον ανισόπεδο κόμβο Νεμέας αύριο, Σάββατο 5 Δεκεμβρίου, από τις 10:00 το πρωί έως τη 1:00 το μεσημέρι, θα εφαρμοστούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και θα παραμείνουν κλειστές, η έξοδος του αυτοκινητόδρομου προς Νεμέα (από Τρίπολη-Καλαμάτα) και η είσοδος του αυτοκινητόδρομου από Νεμέα (προς Αθήνα-Κόρινθο).

Για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας, οι ........

μετακινούμενοι από Τρίπολη-Καλαμάτα προς Νεμέα θα βγαίνουν στον ανισόπεδο κόμβο Αρχαίας Νεμέας, θα κάνουν αναστροφή προς Τρίπολη-Καλαμάτα και έξοδο στον κόμβο Νεμέας και οι μετακινούμενοι από Νεμέα προς Αθήνα-Κόρινθο, θα μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο από τον κόμβο της Αρχαίας Νεμέας, με κατεύθυνση προς Αθήνα-Κόρινθο.

Πηγή: Tρωκτικό

Κλήρωση του Μουντιάλ 2010

Πρεμιέρα απέναντι στη Δημοκρατία της Κορέας, στο Πορτ Ελίζαμπεθ, στις 12 Ιουνίου, θα κάνει η Εθνική ομάδα στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ενώ πέντε μέρες μετά θα αναμετρηθεί στο Μπλουμφοντέν με τη Νιγηρία και στις 22 Ιουνίου στο Πολοκουάνε με την Αργεντινή.

Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα: ............


Το πρόγραμμα του Α’ Ομίλου

11 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Νότιος Αφρική – Μεξικό
11 Ιουνίου (Κέιπ Τάουν): Ουρουγουάη – Γαλλία
16 Ιουνίου (Πρετόρια): Νότιος Αφρική – Ουρουγουάη
17 Ιουνίου (Πολοκουάνε): Γαλλία – Μεξικό
22 Ιουνίου (Ρούστενμπουργκ): Μεξικό – Ουρουγουάη
22 Ιουνίου (Μπλουμφοντέν): Γαλλία – Νότιος Αφρική

Το πρόγραμμα του Β’ Ομίλου

12 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Αργεντινή – Νιγηρία
12 Ιουνίου (Πορτ Ελίζαμπεθ): Δημοκρατία Κορέας – Ελλάδα 16:00
17 Ιουνίου (Μπλουμφοντέν): Ελλάδα – Νιγηρία 16:00
17 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Αργεντινή – Δημοκρατία Κορέας
22 Ιουνίου (Ντέρμπαν): Νιγηρία – Δημοκρατία Κορέας
22 Ιουνίου (Πολοκουάνε): Ελλάδα – Αργεντινή 20:30

Το πρόγραμμα του Γ’ Ομίλου

12 Ιουνίου (Ρούστενμπουργκ): Αγγλία – ΗΠΑ
13 Ιουνίου (Πολοκουάνε): Αλγερία – Σλοβενία
18 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Σλοβενία – ΗΠΑ
18 Ιουνίου (Κέιπ Τάουν): Αγγλία – Αλγερία
23 Ιουνίου (Πορτ Ελίζαμπεθ): Σλοβενία – Αγγλία
23 Ιουνίου (Πρετόρια): ΗΠΑ – Αλγερία

Το πρόγραμμα του Δ’ Ομίλου

13 Ιουνίου (Ντέρμπαν): Γερμανία – Αυστραλία
13 Ιουνίου (Πρετόρια): Σερβία – Γκάνα
18 Ιουνίου (Πορτ Ελίζαμπεθ): Γερμανία – Σερβία
19 Ιουνίου (Ρούστενμπουργκ): Γκάνα – Αυστραλία
23 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Γκάνα – Γερμανία
23 Ιουνίου (Νέλσπρουιτ): Αυστραλία – Σερβία

Το πρόγραμμα του Ε’ Ομίλου

14 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Ολλανδία – Δανία
14 Ιουνίου (Μπλουμφοντέν): Ιαπωνία – Καμερούν
19 Ιουνίου (Ντέρμπαν): Ολλανδία – Ιαπωνία
19 Ιουνίου (Πρετόρια): Καμερούν – Δανία
24 Ιουνίου (Ρούστενμπουργκ): Δανία – Ιαπωνία
24 Ιουνίου (Πρετόρια): Καμερούν – Ολλανδία

Το πρόγραμμα του Στ’ Ομίλου

14 Ιουνίου (Κέιπ Τάουν): Ιταλία – Παραγουάη
15 Ιουνίου (Ρούστενμπουργκ): Νέα Ζηλανδία – Σλοβακία
20 Ιουνίου (Μπλουμφοντέν): Σλοβακία – Παραγουάη
20 Ιουνίου (Νέλσπρουιτ): Ιταλία – Νέα Ζηλανδία
24 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Σλοβακία – Ιταλία
24 Ιουνίου (Πολοκουάνε): Παραγουάη – Νέα Ζηλανδία

Το πρόγραμμα του Ζ’ Ομίλου

15 Ιουνίου (Πορτ Ελίζαμπεθ): Ακτή Ελεφαντοστού – Πορτογαλία
15 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Βραζιλία – Βόρειος Κορέα
20 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Βραζιλία – Ακτή Ελεφαντοστού
21 Ιουνίου (Κέιπ Τάουν): Πορτογαλία – Βόρειος Κορέα
25 Ιουνίου (Ντέρμπαν): Πορτογαλία – Βραζιλία
25 Ιουνίου (Νέλσπρουιτ): Βόρειος Κορέα – Ακτή Ελεφαντοστού

Το πρόγραμμα του Η’ Ομίλου

16 Ιουνίου (Νέλσπρουιτ): Ονδούρα – Χιλή
16 Ιουνίου (Ντέρμπαν): Ισπανία – Ελβετία
21 Ιουνίου (Πορτ Ελίζαμπεθ): Χιλή – Ελβετία
21 Ιουνίου (Γιοχάνεσμπουργκ): Ισπανία – Ονδούρα
25 Ιουνίου (Πρετόρια): Χιλή – Ισπανία
25 Ιουνίου (Μπλουμφοντέν): Ελβετία – Ονδούρα

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το πάγωμα των ρυθμίσεων για τους ημιυπαίθριους χώρους.

Κατατέθηκε σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή το σχ/ν για την «Κύρωση και τροποποίηση της από 29-10-2009 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Αναστολή εφαρμογής διατάξεων τακτοποίησης ημιυπαίθριων και λοιπών κλειστών χώρων που άλλαξαν χρήση».

Υπενθυμίζεται ότι με την από 29 Οκτωβρίου 2009 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α’ 218) αναστέλλονται για έξι μήνες οι σε αυτήν αναφερόμενες διατάξεις των άρθρων 40 και 41 του ν.3775/09 για την τακτοποίηση ημιυπαίθριων και ........

λοιπών κλειστών χώρων που άλλαξαν χρήση.

Η αναστολή καλύπτει όλες τις περιπτώσεις εκκρεμών αιτήσεων «τακτοποίησης» σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας και αν βρίσκονται, ακόμα και εάν είχε εξοφληθεί το ποσό της προβλεπόμενης «εισφοράς».

Αναστέλλεται η επιβολή προστίμων και κυρώσεων μόνο για όσους είχαν κινήσει τη διαδικασία της «τακτοποίησης», πριν από την έναρξη ισχύος της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

Εννοείται ότι οι πάγιες διατάξεις περί αυθαιρέτων κατασκευών δεν θίγονται και δεν αναστέλλονται, ο δε έλεγχος των οικοδομών και άλλων κατασκευών γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 5ης Δεκεμβρίου 2009

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για πλήρες μέγεθος

Ele5.jpg (817 KB) 8arr05.jpg (240 KB) foni5.jpg (261 KB) Logos3.jpg (662 KB)

Σημείωση:
Η Εφημερίδα Μεσσηνιακός Λόγος είναι εβδομαδιαία και κυκλοφορεί κάθε Πέμπτη.