Η αναπλήρωση των μαθημάτων που χάθηκαν λόγω καταλήψεων σύμφωνα με τους τρόπους και όρους που ορίζει το υπουργείο Παιδείας, είναι το σημείο της νέας αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών-υπουργείου.
Με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, επανέρχεται στο θέμα, με αφορμή προφορική, όπως λέει, εντολή της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία «υποχρεούνται όσα σχολεία είχαν πολυήμερες καταλήψεις να αλλάξουν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους από τη Δευτέρα 7/11 και να πραγματοποιούν οκτάωρο (αλλιώς θα δουλέψουν Σάββατο)».
Οι καθηγητές θεωρούν ότι «η εντολή αυτή αποτελεί .........
βάναυση καταπάτηση του ωραρίου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και είναι συνδικαλιστικά απαράδεκτη. Είναι επίσης παιδαγωγικά απαράδεκτη (η πρόσθετη ώρα είναι προβληματική, λόγω της μεγάλης κούρασης των μαθητών). Τέλος είναι και παράνομη, αφού κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει έναν καθηγητή να υπερβεί το διδακτικό του ωράριο εκτός και αν του ανατεθούν υπερωρίες από το Σύλλογο Διδασκόντων ή από το ΠΥΣΔΕ. Επίσης δεν έχει εγκριθεί καμία επιπλέον δαπάνη για υπερωρίες ή εργασία Σαββάτου».
Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει, ότι η αναπλήρωση των μαθημάτων που χάθηκαν θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια. Οι καθηγητές συγκεκριμένα ζητούν:
- Από τους Συλλόγους Διδασκόντων να επιστρέψουν σαν απαράδεκτη αυτήν την «εντολή» και με επίσημα πρακτικά τους να επικαλούνται τα νόμιμα δικαιώματά τους,
- Από τους διευθυντές των σχολείων να μην πιέσουν με οποιονδήποτε τρόπο τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να υποταχθούν σε μια παράνομη, αντιπαιδαγωγική και αντισυνδικαλιστική απόφαση της διοίκησης,
- Από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να απευθυνθούν στις ΕΛΜΕ που ανήκουν προκειμένου να προστατευθούν τα εργασιακά τους δικαιώματα,
- Από τον Περιφερειακό Διευθυντή αλλά και τους Διευθυντές Διευθύνσεων ΔΕ να σταματήσουν αυτές τις μεθοδεύσεις,
- Από το υπουργείο Παιδείας να υιοθετήσει τη μόνη παιδαγωγικά σωστή πρόταση για την αναπλήρωση, την πρόταση της ΟΛΜΕ, για παράταση του σχολικού έτους. Να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της περσινής χρονιάς όπου πρόωρα και αιφνιδιαστικά περιορίστηκε ακόμα περισσότερο το διδακτικό έτος. Να υιοθετηθούν στο σύνολό τους οι προτάσεις της ΟΛΜΕ (24/10/11).
Εξάλλου, η ΟΛΜΕ έστειλε επιστολή στις κατά τόπους Ενώσεις των καθηγητών στην οποία τονίζει μεταξύ άλλων και τα εξής:
1. Η αναπλήρωση της ύλης πρέπει να γίνεται με ρυθμούς που να επιτρέπουν την αφομοίωσή της από τους μαθητές. Το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό. Είναι κυρίως ποιοτικό.
2. Η εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάλιστα υπό το άγχος μιας κραυγαλέας επίφασης ενδιαφέροντος για τους μαθητές και τις μαθήτριες, είναι απόρροια αντιπαιδαγωγικής αντίληψης που, τελικώς, αποβαίνει σε βάρος τους.
3. Η απλουστευτική και μηχανιστική διαχείριση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενός σοβαρού και σύνθετου προβλήματος, όπως το υπόψη ζήτημα, εξ αντικειμένου τουλάχιστον, λειτουργεί τιμωρητικά σε σχέση με τις μαθητικές κινητοποιήσεις, γεγονός που αντίκειται στη δημοκρατική ταυτότητα και λειτουργία του σχολείου κλπ.
Newsit
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.