Μπορεί το σύστημα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας να αλλάζει από φέτος δραστικά και να καταργείται το γνωστό αυτοκόλλητο, αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι η μη πληρωμή τους θα σημάνει μόνο την κήρυξη του τέλους ως ληξιπρόθεσμους και την πληρωμή προστίμων και προσαυξήσεων.
Το σχέδιο που επεξεργάζεται η Γενική ............
Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προβλέπει ότι η αστυνομία και η τροχαία θα διατηρήσουν, μέσω αξιοποίησης της υφιστάμενης τεχνολογίας (ειδικά τερματικά στα περιπολικά) τον έλεγχο των οχημάτων για τη μη καταβολή του τέλους, ενώ υπάρχουν και σκέψεις για να ενταχθεί στην αστυνόμευση των ΙΧ για τα τέλη κυκλοφορίας και η δημοτική αστυνομία. Μάλιστα, ο ένστολος που θα εντοπίζει ένα ΙΧ για το οποίο δεν έχει καταβληθεί το τέλος, υπάρχουν εισηγήσεις να επιβραβεύεται με ένα συγκεκριμένο ποσό (π.χ. 5 ευρώ).
Στο υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σημαντικά η διαδικασία για την "αποϋλοποίηση" του συστήματος πληρωμής των τελών κυκλοφορίας καθως επίκειται η έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων.
Με το νέο σύστημα, που στοχεύει στο να εξοικονομήσει το δημόσιο περίπου 80 εκατ. ευρώ ετησίως, καταργείται το σήμα των τελών που ήταν υποχρεωμένοι να κολλήσουν οι οδηγοί στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου τους καθώς και η αποστολή του ειδοποιητηρίου για την πληρωμή του τέλους. Ειδοποιητήριο θα λάβουν μόνο όσοι δεν είναι πιστοποιημένοι στο taxisnet καθώς και όσοι υπέβαλαν τη φορολογική τους δήλωση χειρόγραφα. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να εισέλθουν στο taxisnet, να εκτυπώσουν το σχετικό ειδοποιητήριο και να πληρώσουν το τέλος σε οποιαδήποτε τράπεζα ή μέσω υπηρεσιακών ιντερνετικής τραπεζικής (web banking).
Στελέχη της ΓΓΠΣ τονίζουν ότι για να πετύχει το νέο σύστημα θα πρέπει να είναι αξιόπιστο στα μάτια των φορολογούμενων αναφορικά με τις επιπτώσεις της μη πληρωμής του τέλους. ?Υπάρχει ο κίνδυνος να πιστέψουν πολλοί ότι επειδή δεν υπάρχει πλέον το σήμα, τότε είναι εύκολο να μην πληρώσουν το τέλος, να κηρυχθεί ληξιπρόθεσμος και να περιμένουν την εφορία να τους κυνηγήσει μέσω των χρονοβόρων διαδικασιών για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών?, λέει στο capital.gr ανώτερος παράγοντας του ΥΠΟΙΚ. ?Αυτό δεν θα γίνει. Το νέο σύστημα επιδιώκεται να είναι πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό στον εντοπισμό και την είσπραξη του τέλους σε σχέση με το υφιστάμενο?.
Ειδικότερα, με το νέο σύστημα έχει αποφασιστεί να διατηρηθεί η ποινή του διπλασιασμού του τέλους για όποιον δεν το καταβάλει εμπρόθεσμα. Επίσης, μελετάται σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Εσωτερικών να περάσει ο έλεγχος της πληρωμής του τέλους στα αστυνομικά όργανα και τη δημοτική αστυνομία. Πώς θα γίνει αυτό δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει σήμα; Θα αξιοποιηθεί η τεχνολογία που έχουν ήδη τα περιπολικά της αστυνομίας και η οποία μέσω ειδικής συσκευής δίνει πληροφορίες για το ελεγχόμενο όχημα (π.χ. αν είναι κλεμμένο). Το σύστημα θα εμπλουτισθεί και με τα στοιχεία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Έτσι οι αστυνομικοί που θα εντοπίζουν ένα όχημα (σταθμευμένο ή κινούμενο) για το οποίο δεν έχει καταβληθεί το τέλος κυκλοφορίας θα αφαιρούν αμέσως τις πινακίδες κυκλοφορίας και εφόσον εντοπίζεται και ο οδηγός θα αφαιρείται και η άδεια κυκλοφορίας. Μελετάται να δοθούν αντίστοιχες συσκευές και στους ένστολους της δημοτικής αστυνομίας για να διενεργούν ελέγχους.
capital
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.