Ο βουλευτής της ΝΔ Ιωάννης Λαμπροπουλος μας απέστειλε τα πρακτικλα της βουλης σχετικά με την συζήτηση στην βουλή για το θέμα της Ολύμπιας οδού.
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν ολόκληρο το τμήμα της συνεδρίασης και τους διαλόγους.
Διαβάστε: ..............
Θα συζητηθεί, λοιπόν, τώρα η με αριθμό 220/28-11-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ».
Στην ερώτηση εκ μέρους της Κυβερνήσεως θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Ιωάννης Μαγκριώτης.
Παρακαλείται ο κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος να λάβει το λόγο προκειμένου να αναπτύξει προφορικά την ερώτησή του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, όπως όλοι συμφωνούμε, η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» ή ο λεγόμενος «Δυτικός Άξονας» είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη την Ελλάδα και όχι μόνο για τη Δυτική Ελλάδα.
Όπως ξέρουμε, αυτός ο Άξονας ολοκληρώθηκε μελετητικά, δημοπρατήθηκε και κυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων το 2007, ύστερα από εισήγηση του τότε Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, του κ. Σουφλιά. Αμέσως μετά, με την οικονομική κρίση άρχισαν, λοιπόν, οι τράπεζες να φέρνουν εμπόδια, ίσως γιατί δεν θα κέρδιζαν αυτά που υπολόγιζαν, θα κέρδιζαν λιγότερα.
Παρότι, λοιπόν, διέρρεαν πολλά, διάφορα στις εφημερίδες καθημερινά διαβάζαμε, εσείς, απ’ ό,τι θυμάμαι -όταν είχαμε έρθει εδώ και είχαμε συζητήσει πολλές φορές- μας δίνατε διαβεβαιώσεις: Μία διαβεβαίωση ήταν στις 19/11/2009, που μας λέγατε ότι σε κάθε περίπτωση ο δρόμος θα έρθει στη Μεσσηνία. Δεύτερη στις 13/5/2010, όπου μας λέγατε το ίδιο. Τρίτη στις 13/12/2010, όπου μας λέγατε το ίδιο. Στις 4/8/2011, πρόσφατα, μας λέγατε το ίδιο. Και προχθές, στις 24/11/2011, πριν λίγες μέρες, μας δώσατε την απάντηση ότι ο δρόμος μάλλον θα σταματήσει στην Πάτρα, δεν υπάρχει περίπτωση για τη Μεσσηνία ούτε για τον Πύργο ή δεν ξέρω εάν θα πάει στον Πύργο. Δεν υπάρχει περίπτωση για τη Μεσσηνία.
Μας απογοητεύσατε, κύριε Υπουργέ. Γιατί μας απογοητεύσατε έτσι; Γιατί; Η αντίδραση είναι τεράστια. Θα σας καταθέσω στα Πρακτικά το τι έγινε χθες σε όλες τις εφημερίδες, Επιμελητήρια σε όλο το Νομό Μεσσηνίας και πιστεύω να τα κατανοείτε όλα αυτά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Λυπάμαι που το λέω, αλλά θα εκφράσω τούτη τη στιγμή το μεσσηνιακό λαό και όλους τους φορείς: Γιατί τέτοια κοροϊδία; Ποιος μας κορόιδευε; Γιατί μας κορόιδευε; Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Υποκύψατε; Υπέκυψε μία Κυβέρνηση, ένα Υπουργείο στους τραπεζίτες; Γιατί; Αυτοί το ήθελαν. Είχατε συμφωνήσει και εσείς εδώ. Είχαμε συμφωνήσει μαζί ότι οι τραπεζίτες είναι αυτοί που δεν θέλουν να γίνει το έργο και ερχόμαστε σήμερα να υποκύψουμε;
Κύριε Πρόεδρε, είστε και εσείς Μεσσήνιος και Ηλείος και πιστεύω ότι θα ενώσετε τη φωνή και τη δική σας μαζί με τη δική μας και των δύο Νομών και όλης της Δυτικής Ελλάδος. Αυτό το έργο εάν δεν γίνει τώρα -είναι η τελευταία ευκαιρία- δεν θα γίνει ποτέ.
Κάνω έκκληση, κύριε Υπουργέ, μεταφέρω τη φωνή του λαού της Μεσσηνίας, να εισακουστεί, να αλλάξετε την απόφασή σας και να γίνει αυτό το έργο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Λαμπρόπουλο.
Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σημειώσω ότι είμαι από εκείνα τα μέρη και με αφορά η Ολυμπία Οδός. Υιοθετώ ασφαλώς την ερώτηση και το σκεπτικό, με το οποίο ανέπτυξε την ερώτησή του ο κ. Λαμπρόπουλος. Παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην υπόθεση, επισημαίνω ότι αν δεν γίνει η Ολυμπία Οδός, το έργο μέχρι την Πάτρα είναι κολοβό πλέον, δηλαδή δεν έχει την ολοκληρωμένη αξία του που θα έχει ή θα είχε με την Ολυμπία Οδό.
Έτσι, λοιπόν, εκθύμως υποβάλλω και εγώ την παράκληση για να γίνει ό,τι είναι δυνατόν να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι σκόπελοι, προκειμένου να ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός. Η Ολυμπία Οδός σημαίνει, δηλαδή, «ολοκλήρωση του μεγάλου έργου»
Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο, προκειμένου να απαντήσετε στον ερωτώντα συνάδελφο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να πω πως και εγώ συμφωνώ απολύτως και με τις επισημάνσεις του αγαπητού συναδέλφου και με τις δικές σας, όπως και με τις επισημάνσεις και τον αγώνα όλων των συναδέλφων όλων των κομμάτων της Δυτικής Ελλάδας και της Μεσσηνίας και της Ηλείας και της Αχαΐας, αλλά και της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας, της Άρτας, των Ιωαννίνων, της Θεσπρωτίας, της Κέρκυρας, για την κατασκευή των δύο οδικών αξόνων, της Ολυμπίας και της Ιόνιας.
Κοινό κομμάτι, κοινό τμήμα είναι το κομμάτι «Κόρινθος-Πάτρα», για το οποίο θα έλεγα πως έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τις προηγούμενες δεκαετίες, για να διευκολύνει την κίνηση και προς τη νοτιοδυτική Ελλάδα και προς τη βορειοδυτική, αλλά και προς την Αχαΐα, η οποία μέσα από το λιμάνι της είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της χώρας μας, από τις βασικές πύλες εξόδου και εισόδου τουλάχιστον μέχρι σήμερα.
Κακοί σχεδιασμοί, λοιπόν, του παρελθόντος μας έχουν φέρει σήμερα μπροστά σε μία δύσκολη πραγματικότητα που γίνεται ακόμα δυσκολότερη λόγω της οικονομικής κρίσης. Θέλω, λοιπόν, να διαβεβαιώσω ακόμα μία φορά τον αγαπητό συνάδελφο ότι αυτή η βασική επιλογή, δηλαδή να φθάσει η Ολύμπια Οδός μέχρι τη Μεσσηνία, δεν έχει αλλάξει όσον αφορά τους σχεδιασμούς της πολιτείας, της Κυβέρνησης, όπως αρχικά είχε συμβασιοποιηθεί και κυρωθεί από τη Βουλή το 2007.
Όμως, υπάρχουν μερικά δεδομένα τα οποία δεν μπορεί να τα παραβλέψει η οποιαδήποτε εκτελεστική εξουσία. Το πρώτο είναι ότι αυτές οι συμβάσεις –θυμίζω ότι είναι πέντε οι συμβάσεις και έξι μαζί με την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης- είχαν συμβασιοποιηθεί και είχαν κυρωθεί στη Βουλή το ίδιο εξάμηνο, το πρώτο εξάμηνο του 2007. Αυτό καταδεικνύει μία βιασύνη, μία προχειρότητα και σκοπιμότητες. Αυτή τη βιασύνη και την προχειρότητα, δυστυχώς, την εισπράττουν οι κοινωνίες και η πολιτεία γενικότερα τα επόμενα χρόνια με πολλά προβλήματα.
Θέλω να πω πως υπάρχουν αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας οι οποίες είναι και οριστικές μέσα στο 2010 για το κομμάτι των περίπου 22 χιλιομέτρων, στο οποίο αναφέρθηκε ο συνάδελφος και είναι βασικό και καθοριστικό, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα στα σύνορα Ηλείας-Μεσσηνίας, αλλά και αντίστοιχες παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που για λόγους περιβαλλοντικούς δεν επιτρέπει τη συνέχιση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Δώσαμε μάχη, καταθέσαμε εναλλακτικές προτάσεις με τη συμβολή και τη συνεργασία και των συναδέλφων για τη λεγόμενη «μηδενική λύση» στην περιοχή του Καϊάφα, αλλά δεν έγιναν αποδεκτές αυτές οι λύσεις τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και από το Συμβούλιο της Επικρατείας και έτσι υπήρξε απαγόρευση.
Δήλωσα και τότε, δηλώνω και τώρα ότι η πολιτεία οφείλει να μελετήσει εναλλακτικές λύσεις, όπως η ανατολική χάραξη και κατασκευή στην επόμενη προγραμματική περίοδο της συνέχειας του αυτοκινητόδρομου της Ολύμπιας Οδού από το Κάτω Σαμικό μέχρι τη Μεσσηνία. Απλώς, όμως, με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να συνεχίσει ο αυτοκινητόδρομος κάτω από το Κάτω Σαμικό λόγω οριστικών και τελεσίδικων αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και ανάλογων θέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη συνέχεια υπήρξαν και προσφυγές από την περιοχή της Αχαΐας για τη διέλευση του οδικού άξονα από την περιοχή της Κάτω Αχαγιάς. Έχει εκδικαστεί μετά από πολλές αναβολές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αυτή η υπόθεση και αναμένουμε τις επόμενες ημέρες –ελπίζω πολύ γρήγορα- να βγει η τελική απόφαση, για να ξέρει και η εκτελεστική εξουσία τις τελικές αποφάσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας και σ’ αυτό το κομμάτι, προκειμένου να κάνει και τις τελικές της επιλογές.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε πει –θα απαντήσω και στη συνέχεια στη δευτερομιλία μου- ότι εκεί όπου μας επιτρέπει το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι βέβαιο ότι θα προσπαθήσουμε και θα αγωνιστούμε να φθάσει ο αυτοκινητόδρομος τουλάχιστον μέχρι το Κάτω Σαμικό, να γίνουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στα τμήματα που δεν επιτρέπει το Συμβούλιο της Επικρατείας γι’ αυτήν την περίοδο και να προχωρήσει η πολιτεία στη μελέτη και στην έρευνα για την εναλλακτική όδευση ανατολικά της Λίμνης Καϊάφα, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος μέχρι τη Μεσσηνία.
Αυτές είναι οι επιλογές της Κυβέρνησης, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε.
Θα απαντήσω στη δευτερομιλία μου και στα άλλα θέματα, που πολύ σωστά έβαλε ο αγαπητός συνάδελφος, όσον αφορά τη στάση των τραπεζών και του παραχωρησιούχου για τη συνέχιση των εργασιών. Διότι έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από πλευρά των τραπεζών εδώ και πολύ καιρό, γιατί δεν θεωρούνται έργα βιώσιμα, γιατί έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους την εκτίμηση ότι πιθανότατα δεν είναι βιώσιμη η οικονομία της χώρας μας. Θα επανέλθω όμως στο θέμα αυτό στη δευτερομιλία μου.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ιωάννη Μαγκριώτη.
Παρακαλείται ο ερωτών συνάδελφος, κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος, Βουλευτής Μεσσηνίας να λάβει το λόγο για τη δευτερολογία του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, επικαλεστήκατε την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας που αφορά τη στενή περιοχή λίγα χιλιόμετρα στη Ζαχάρω.
Εμείς και οι φορείς όλοι, αποδεχθήκαμε να υπάρξει μηδενική λύση και να μη γίνει τίποτε σ’ αυτά τα χιλιόμετρα -όπως λέγεται- να μείνουν ως έχουν. Υπάρχει όμως και το άλλο τμήμα, από τον Καϊάφα μέχρι την Κυπαρισσία το Καλό Νερό και την Τσακώνα, που δεν λέτε τίποτα. Σήμερα η θέση σας δεν ξεκαθαρίζει.
Δηλαδή θα αφήσουμε να σέρνεται η κατάσταση όπως σέρνεται από το 2009; Τι θα πούμε στον κόσμο; Ο κόσμος σήμερα θέλει μία καθαρή απάντηση. Υπάρχει πρόθεση; Δεν πιστεύω ότι κι εσείς, κι εγώ ως πολιτικός -γιατί κι εσείς κι εγώ θητεύουμε εδώ σ’ αυτήν την Αίθουσα πολλά χρόνια- θα υποκύψουμε στις πιέσεις των τραπεζών που χρηματοδοτούσαν το έργο, γιατί αυτοί αντιδρούσαν. Δεν θα υποκύψουμε. Δεν θα έρθει αλλαγή σύμβασης εδώ στη Βουλή -απ’ αυτά που είχαμε συμφωνήσει και ψηφίσει το 2007- και δεν θα υπάρξει κόμμα που θα την ψηφίσει και θα συμφωνήσει. Ένα είναι αυτό.
Δεύτερον, ως πολιτικός αλλά και ως πολίτης, ως άνθρωπος της Μεσσηνίας που γεννήθηκα, έζησα και θα ζήσω εκεί και έκανα πάντοτε σημαία μου το έργο αυτό το μεγάλο, τους δύο Άξονες Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, που θα βγάλουν τη Μεσσηνία και όλη τη Δυτική Ελλάδα από την απομόνωση, θέλω να απευθυνθώ, δεν δέχομαι να σταματήσει το έργο.
Από εδώ κύριε Πρόεδρε απευθύνομαι στα τρία κόμματα που στηρίζουν την Κυβέρνηση. Απευθύνομαι στη Νέα Δημοκρατία, το κόμμα μου, που υπηρέτησα με συνέπεια για δεκαετίες, επειδή είναι και το κόμμα που εισηγήθηκε αυτή τη σύμβαση και που έκανε τις δημοπρατήσεις και που ολοκλήρωσε, ωρίμασε το έργο για να αρχίσει η κατασκευή του. Όπως απευθύνομαι και στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο είχε ψηφίσει τη σύμβαση εδώ στη Βουλή, όπως και στο Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, που επίσης είχε συμφωνήσει, αλλά και στον Πρωθυπουργό το σημερινό, να δει ότι αυτά τα μεγάλα έργα θα δώσουν απασχόληση και θα βγάλουν την οικονομία μας από το αδιέξοδο δημιουργώντας ανάπτυξη. Τα τρία κόμματα λοιπόν κυρίως θα πρέπει να καθίσουν να συναποφασίσουν, να εισηγηθούν ότι αυτός ο Άξονας, ο λεγόμενος Δυτικός Άξονας, που θα αρχίζει από τα Γιάννενα και θα τελειώνει στην Καλαμάτα, θα πρέπει να κατασκευαστεί. Είναι ευθύνη και των τριών κομμάτων πλέον που στηρίζουν αυτήν την Κυβέρνηση και καλώς της στηρίζουν, γιατί είναι η τελευταία ευκαιρία για τον τόπο μας.
Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κύριο Λαμπρόπουλο.
Παρακαλείται ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ιωάννης Μαγκριώτης να λάβει το λόγο για δευτερολογία.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, συμφωνώ απολύτως με τις παρατηρήσεις του αγαπητού συναδέλφου.
Υπόθεση της Κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος. Δεν υπάρχει άλλη πρόθεση, δεν υπάρχει άλλη σκέψη. Από τεχνικούς συμβούλους, από χρηματοοικονομικούς συμβούλους είτε ανεξάρτητους είτε των παραχωρησιούχων είτε των τραπεζών, έχουν κρατηθεί διάφορες προτάσεις κι αυτές οι προτάσεις με τον έναν τρόπο είτε επισήμως είτε ανεπισήμως, έχουν δημοσιοποιηθεί.
Μάλιστα, και εμείς ως Υπουργείο Υποδομών δημοσιοποιήσαμε μερικές από αυτές τις προτάσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αποδεκτές. Θέλουμε να γνωρίζει η κοινωνία της περιοχής και της Ηλείας και της Αχαΐας και της Μεσσηνίας ποιες είναι οι προτάσεις που προτείνουν οι διάφοροι τεχνικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι. Βέβαια, δεν σημαίνει ότι τις έχει αποδεχτεί και η πολιτεία. Και αυτό θέλω να το κάνω κατανοητό και απολύτως σαφές. Η θέση της πολιτείας είναι ο αυτοκινητόδρομος να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία. Και είπα και προηγούμενα ότι εκεί που υπάρχει η οριστική απαγόρευση στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν μπορεί να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον Ποταμό Νέδα, να γίνουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, να βελτιωθούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου και φυσικά να έχει συνέχεια από τον Ποταμό Νέδα μέχρι τη Μεσσηνία. Ταυτόχρονα, να μελετηθεί η εναλλακτική όδευση ανατολικά της Λίμνης Καϊάφα, όπου υπάρχει η δυνατότητα με μια πολύ συστηματική μελέτη να δώσουμε λύση και απάντηση, η οποία όμως δεν μπορεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή, γιατί πρέπει να γίνει πρώτα η μελέτη. Αυτή είναι η δέσμευσή μας και είμαι βέβαιος ότι αποτελεί και δέσμευση όλων των πολιτικών κομμάτων.
Έρχομαι τώρα στο δεύτερο θέμα που έθιξε ο συνάδελφος. Συμφωνώ απολύτως μαζί του ότι θα πρέπει τα τρία κόμματα που στηρίζουν την Κυβέρνηση –άλλωστε, έχουμε καλέσει όλα τα κόμματα και είχαμε μια αναλυτική σύσκεψη, όπως στο Υπουργείο τους προηγούμενους μήνες- να συμφωνήσουν. Και πάλι, λοιπόν, έχουμε την πρόθεση. Πρόσφατα στην επίσκεψη που έκανε ο Τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας κ. Παπαδόπουλος για τις μεταφορές, διατύπωσα και πάλι την πρόταση να γίνει πολύ σύντομα μια διακομματική συνάντηση, να δούμε τις εξελίξεις και το πού βρισκόμαστε και όλοι μαζί να κάνουμε τις επιλογές και να στηρίξουμε τις προτάσεις τις οποίες και εσείς καταθέτετε.
Συμφωνώ απολύτως, λοιπόν, με την πρότασή σας αυτή και επαναλαμβάνω και εγώ ότι θα είμαι από εκείνους που όχι μόνο δεν θα εισηγηθεί διαφορετική λύση, αλλά δεν θα ψηφίσει στη Βουλή μια τυχόν διαφορετική λύση.
Τέλος, θα ήθελα να πω και να τονίσω και πάλι ότι η παύση χρηματοδότησης των έργων -όχι μόνο της Ολυμπίας, αλλά και των τριών άλλων παραχωρήσεων- από την πλευρά των τραπεζών είναι αδικαιολόγητη. Αυτό το έχουμε πει πολλές φορές και το επαναλαμβάνω και σήμερα. Οι τράπεζες είναι δεσμευμένες με τις βάσεις που έχουν με τους παραχωρησιούχους και οι παραχωρησιούχοι με το δημόσιο.
Και επειδή αναφερθήκατε και στον κ. Σουφλιά, εγώ θυμάμαι ακόμα εδώ –και είναι γραμμένο στα Πρακτικά της Βουλής- τις δηλώσεις του κ. Σουφλιά, όταν εισηγούνταν τους αυτοκινητόδρομους, ότι δεν παίρνει κανένα ρίσκο και καμμιά δέσμευση το δημόσιο.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Σήμερα, όμως, έρχονται οι τράπεζες και οι παραχωρησιούχοι και λένε ότι δεν ισχύει αυτό που είχε λεχθεί τότε μέσα στη Βουλή. Συνεπώς, πρέπει να πάρει το δημόσιο και τα ρίσκα, αλλά και να εγγυηθεί. Το δημόσιο πρέπει να το εγγυηθεί αυτό και αυτή είναι η δική μας πρόταση, γιατί απορρίψαμε τη δική τους εκδοχή, αφού δεν θα εξασφάλιζε μόνο τα αρχικά κέρδη των συμβάσεων του 2007 που ήταν σημαντικά γι’ αυτούς, αλλά ήθελαν ουσιαστικά όλα τα διόδια των τριάντα χρόνων λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων. Αυτό σε καμμιά περίπτωση δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό από την πλευρά του δημοσίου.
Το δημόσιο έχει διατυπώσει τις δικές του εναλλακτικές προτάσεις οι οποίες στηρίζονται στη βάση των συμβάσεων του 2007 και των δεσμεύσεων και παίρνει υπ’ όψιν τη σημερινή συγκυρία και την κρίση. Δηλαδή, το δημόσιο στηρίζει τη βιωσιμότητα των έργων, αλλά με αντικειμενικές παραδοχές βεβαίως, όσον αφορά τα έσοδα των έργων και όχι με τις υποκειμενικές παραδοχές που κάνουν οι παραχωρησιούχοι και οι τράπεζες με τους δικούς τους συμβούλους.
Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι πολύ καλό η διαβούλευση αυτή να είναι δημόσια, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ποιες είναι οι θέσεις της πλευράς του δημοσίου που υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, τους φορολογούμενους πολίτες και την ανάπτυξη της περιοχής.
Για το λόγο αυτό, έχω πει ότι οι κάτοικοι της περιοχής, όλοι οι εκπρόσωποι της περιοχής μαζί με την Κυβέρνηση, είμαστε στη μια πλευρά και πρέπει με αποφασιστικότητα και ενότητα να διαπραγματευθούμε αυτές τις συμβάσεις και το μέλλον του αυτοκινητόδρομου, το μέλλον της ανάπτυξης της περιοχής.
Γνωρίζω την αγωνία και την ανάγκη που υπάρχει να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος. Θέλω, όμως, να τονίσω για μία ακόμα φορά ότι πρέπει να υπερασπιστούμε τους χρήστες, να μην πληρώνουν για τριάντα χρόνια ακριβά και πυκνά διόδια, αν σήμερα εμείς διαπραγματευθούμε πιο αποφασιστικά και πιο αποτελεσματικά απέναντι στις τράπεζες -και πιστεύω ότι μπορούμε να το πετύχουμε, ιδιαίτερα τώρα που είναι τρία κόμματα στην Κυβέρνηση- το δημόσιο συμφέρον και τους χρήστες. Και πιστεύω ότι θα το πετύχουμε.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον Υπουργό, κ. Ιωάννη Μαγκριώτη.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων.
Κύριοι συνάδελφοι, δέχεστε στο σημείο αυτό να λύσουμε τη συνεδρίαση;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
Με τη συναίνεση του Σώματος και ώρα 10.30’ λύεται η συνεδρίαση για αύριο, ημέρα Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011 και ώρα 10.00΄, με αντικείμενο εργασιών του Σώματος, κοινοβουλευτικό έλεγχο: συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΠΥΛΟΣ ΜΕΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΞΩ...
Ο ΑΞΟΝΑΣ Ο ΖΩΤΙΚΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ,ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ??
ΓΙΑΝΝΑΚΗ ΣΤΟ ΥΦΑΣΜΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΕΣΥ....
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΛΟ , ΟΤΙ Ο ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 2007 ,ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΡΙΖΟΜΥΛΟ - ΠΥΛΟ - ΜΕΘΩΝΗ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ , ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΤΟΙΜΟ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή