Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Οδυσσέας βουδούρης: Οι όροι βελτίωσης της λειτουργίας των ταξί

Η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων έχει στόχο την εξυπηρέτηση με καλύτερους όρους της πλειοψηφίας των καταναλωτών-πολιτών. Για να έχει όμως τα αναμενόμενα αποτελέσματα, το μέτρο αυτό πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες του κάθε κλάδου. Στην επικαιρότητα βρίσκεται σήμερα η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί. Αν συγκρίνουμε αυτόν τον κλάδο με ορισμένους άλλους, όπως π.χ. τους δικηγόρους ή τους φαρμακοποιούς, καταλαβαίνουμε εύκολα ότι υπάρχει ένας κίνδυνος δημιουργίας μιας ευκαιριακής απασχόλησης, η οποία θα έχει μάλλον τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει ο νόμος 3919/2011.

Για τα επαγγέλματα τα οποία απαιτούν ειδικές σπουδές ..........

και πτυχία υπάρχει ένας αυτόματος περιορισμός των όσων θα διεκδικήσουν τη σχετική άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος. Ο κίνδυνος όμως για το επάγγελμα του ταξιτζή είναι να προμηθευτεί ο κάθε ιδιώτης, αντί το ΙΧ που χρησιμοποιεί για τις καθημερινές ανάγκες του, ένα ταξί το οποίο θα λειτουργεί ευκαιριακά, λίγες ώρες την βδομάδα ή κατά το δοκούν. Μια τέτοια εξέλιξη θα συνοδευόταν σίγουρα με μια μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, μια υποβάθμιση του επαγγελματικού καθεστώτος αυτού του κλάδου χωρίς κατ’ ανάγκη να προσφέρει τίποτα το θετικό, ούτε στους καταναλωτές, ούτε στην εθνική οικονομία.

Η αποφυγή ενός τέτοιου εκτροχιασμού επιτυγχάνεται με δυο τρόπους. Αφενός με την θέσπιση προδιαγραφών ικανοποιητικού επιπέδου για την απόκτηση της άδειας, αφετέρου με την ευθυγράμμιση του αριθμού των αδειών με πληθυσμιακά κριτήρια, τα οποία θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις εθνικές και τοπικές ιδιαιτερότητες. Βέβαια η αδειοδότηση δεν θα πρέπει να προσκρούει σε ανασταλτικούς οικονομικούς όρους.

Επίσης, η έννοια της απελευθέρωσης πρέπει να συμπεριλάβει και το θέμα των κόμιστρων με διαφορετικό προσδιορισμό σε κάθε περιφέρεια και με νόμιμη δυνατότητα εκπτώσεων. Τα μέτρα αυτά, στα οποία συμφωνούν και οι επαγγελματίες του κλάδου, ευνοούν με προφανή τρόπο τους καταναλωτές. Τέλος, θεωρώ θετικές τις προτάσεις που τείνουν να ενσωματώσουν το σύνολο των επαγγελματιών του κλάδου σε συνεταιρισμούς τύπου ραδιοταξί.

Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί θα πρέπει να λάβει υπόψη τον ήδη υψηλό αριθμό οχημάτων στην χώρα μας και να έχει ως κατεύθυνση την ποιοτική αναβάθμιση και την ευκολότερη και οικονομικότερη πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτό το μέσο μεταφοράς.

1 σχόλιο:

  1. ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΚΑΝΕ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Κ ΒΟΥΔΟΥΡΗ,ΕΤΣΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΤΑΞΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ 25.000 ΕΥΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΒΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙΣ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ Κ.Τ.Λ.ΑΝ ΛΑΒΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
    ΤΟΤΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟ ΔΗΜΗΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΚΛΕΙΚΕΣ ΚΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΠΑΛΙ 300.000 ΕΥΡΟ ΜΕ ΔΗΛΩΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ 10.000,ΑΣΕ ΠΟΥ ΟΙ ΥΠΕΡΕΣΙΕΣ ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΜΗΔΕΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΓΙΑ ΤΩΡΑ.....Α ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟ ΝΟΜΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.