Η πλειονότητα των χρηστών Internet δηλώνει απρόθυμη να πληρώνει συνδρομή για τη χρήση περιεχομένου σύμφωνα με έρευνα της GFK με τους Ελληνες χρήστες που ζητούν δωρεάν περιεχόμενο να ξεπερνούν το 50%.
Aναλυτικότερα μόνο το 13% των χρηστών με ιδιωτική πρόσβαση στο διαδίκτυο θα δέχονταν να πληρώσουν για online πληροφορία ενώ το 8% θα αποδέχονταν ένα τέλος για περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις και 5% θα πλήρωνε για να έχει πρόσβαση σε περιεχόμενο που θα περιείχε διαφήμιση.
Η πλειοψηφία των χρηστών επιθυμεί να ...........
συνεχίσει να χρησιμοποιεί το Internet χωρίς να πληρώνει κανένα τέλος όπως έκαναν πάντα. Αυτά είναι τα ευρήματα από τη διεθνή έρευνα για την χρήση που διεξήχθη από την GfK Custom Research και την GfK Association για λογαριασμό της Wall Street Journal σε 17 Ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ.
Στην έρευνα οι χρήστες του Internet ρωτήθηκαν μεταξύ άλλων πραγμάτων πόσο πρόθυμοι θα ήταν να πληρώσουν για περιεχόμενο - ιδιαίτερα για websites που επικεντρώνονται σε νέα, ψυχαγωγία και γενική γνώση όπως η Wikipedia. 80% των ερωτηθέντων, στις 17 χώρες που διεξήχθη η έρευνα, θέλουν να συνεχίσουν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο περιεχόμενο του διαδικτύου ενώ ένα τρίτο των ερωτηθέντων έχει την άποψη ότι το διαδίκτυο θα πρέπει να είναι ελεύθερο από διαφημίσεις και χρεώσεις.
Στην Ελλάδα
Η πλειοψηφία (46%) θέλει ελεύθερη πρόσβαση στο περιεχόμενο αλλά είναι πρόθυμη να συμβιβαστεί με την ύπαρξη διαφήμισης. Συγκεκριμένα περισσότεροι από το 50% των Ελλήνων, Βέλγων, Σουηδών και Αμερικανών ψήφισε για ελεύθερο περιεχόμενο μεν, συνδυασμένο όμως με διαφήμιση.
Εντούτοις, κάποιες χώρες έχουν πιο θετική στάση έναντι της καταβολής τέλους για το ψηφιακό περιεχόμενο 23% των Σουηδών, σχεδόν 20% των Γερμανών και των Βρετανών και 17% των Αμερικανών δεν θα είχαν αντίρρηση να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο επί πληρωμή.
Μικρές διαφοροποιήσεις γίνονται επίσης ορατές αν οι χρήστες του Internet αναλυθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις χρήσης. Στη Σουηδία ένα υψηλότερο ποσοστό αποδοχής συνδρομής για την πρόσβαση σε περιεχόμενο μπορεί να παρατηρηθεί ανάμεσα σε αυτούς που αρέσκονται στο να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για blogging και e-finance. Οι Βρετανοί bloggers έχουν επίσης ποιο θετική άποψη έναντι της συνδρομής.
Σε αντίθεση οι Αμερικανοί που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για παιχνίδια, "κατέβασμα" μουσικής και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως αγορά εισιτηρίων για ταξίδια ή συναυλίες είναι πιο αρνητικοί στο να δεχθούν τέλη πρόσβασης. Στην Ευρώπη σαν σύνολο οι χρήστες του Internet για e-finance, ερωτικό περιεχόμενο και ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι ελαφρά πιο θετικοί στην ιδέα της πληρωμής τέλους.
Η χρήση του διαδικτύου
Όσον αφορά στην ιδιωτική χρήση του, το Internet χρησιμοποιείται κυρίως για την αποστολή και λήψη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι πάνω από το μέσο όρο για τους Γερμανούς, Πορτογάλους, Βρετανούς και Ισπανούς.
Δεύτερη στην διεθνή προτίμηση είναι η αναζήτηση πληροφοριών μέσω μηχανών αναζήτησης και πηγών αναφοράς. Η ανάγνωση των νέων ακολουθεί πολύ κοντά στην τρίτη θέση (39%). Η αναζήτηση πληροφορίας είναι επίσης πολύ υψηλά στις προτιμήσεις των Αμερικανών καθώς το 59% δηλώνουν ότι κυρίως χρησιμοποιούν τον παγκόσμιο ιστό γι' αυτό ακριβώς το σκοπό, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό το χρησιμοποιεί για να αλληλογραφεί με φίλους και οικείους.
Σε αντίθεση οι χρήστες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη προτιμούν να χρησιμοποιούν το Internet για να διαβάζουν τα πρόσφατα νέα (69%) ενώ ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και αναζήτηση πληροφορίας έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση προτίμησης (48% και 45% αντίστοιχα).
Στην Ελλάδα 54% χρησιμοποιούν το Internet για αναζήτηση πληροφορίας 46% για να διαβάζουν νέα, 34% για κοινωνική διαδικτύωση (social networking) και 32% για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Κοινωνική δικτύωση
Εφαρμογές όπως το Facebook, Twitter και το Linkedin έρχονται στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των χρηστών για όλες τις χώρες. Ένας στους 4 χρήστες χρησιμοποιεί μια τέτοια κοινότητα διαδικτύωσης. Τούρκοι, Βρετανοί, Έλληνες και Αμερικανοί απολαμβάνουν την κοινωνική διαδικτύωση πάνω από το μέσο όρο ενώ Γερμανοί, Βούλγαροι και Ρουμάνοι, είναι πολύ επιφυλακτική για αυτά τα κοινωνικά portals. Μόνο 7% περίπου των ερωτηθέντων σε αυτές τις χώρες δήλωσαν ότι συμπεριλαμβάνουν την κοινωνική διαδικτύωση ανάμεσα στις δραστηριότητές τους στο Internet.
Σε όλες τις χώρες - με εξαίρεση - την Ολλανδία - είναι κυρίως οι γυναίκες αυτές που κάνουν χρήση αυτών των online υπηρεσιών.
Η αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι επίσης πιο πολύ γυναικεία δραστηριότητα (γυναίκες 63%, άνδρες 47%). Σε αντίθεση η ανάγνωση νέων και η ενημέρωση για τις πρόσφατες εξελίξεις στα αθλητικά είναι πιο προσφιλείς δραστηριότητες για τους άνδρες.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.