ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ δίπλα στο Δημόσιο υπήρχε τα τελευταία πέντε χρόνια καθώς οι κάθε λογής επιτροπές που είχαν συσταθεί στα υπουργεία υπερβαίνουν τις 2.000!
Οι αμοιβές των μελών τους είναι αδύνατον να υπολογιστούν.
Ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο είχε ζητήσει να καταργηθούν οι επιτροπές αυτές και να επανασυσταθούν μόνο όσες είναι απαραίτητες. Αλλά το «παράρτημα» του ελληνικού Δημοσίου πάσχει από τις ίδιες ασθένειες με το καλούπι του: ασάφεια, έλλειψη κανόνων, επικάλυψη αρμοδιοτήτων, ρουσφέτι.
Κοντολογίς, είναι πιο εύκολο να .......
χαθεί κανείς στον λαβύρινθο των επιτροπών παρά να τις καταγράψει και πολύ περισσότερο να τις καταργήσει. Υπάρχει κανόνας που ορίζει ποιες επιτροπές δικαιούνται αποζημίωση ανά συνεδρίαση και ποιες όχι; Και αν υπάρχει, εφαρμόζεται;
Γιατί σε ορισμένες επιτροπές τα μέλη λαμβάνουν αποζημίωση 49,77 ευρώ ανά συνεδρίαση και σε άλλες ό,τι προαιρείται ο υπουργός; Για ποιον λόγο υπηρεσιακές αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτροπές, όπου μάλιστα συχνά ανακυκλώνονται τα ίδια πρόσωπα; Είναι λογικό να έχει πληρώσει η ΕΥΠ μέσα σε τέσσερα χρόνια μισό εκατομμύριο ευρώ για διαγωνισμούς επιλογής προσωπικού;
Στο υπουργείο Οικονομίας ένα κλιμάκιο επτά ατόμων για τον ΟΛΠ, το οποίο εργάστηκε από το 2006 ως το 2009, έλαβε αμοιβή 173.675 ευρώ και δύο επιτροπές που ασχολήθηκαν το 2008 η καθεμιά με την ενσωμάτωση μιας κοινοτικής οδηγίας στο εθνικό δίκαιο αμείφθηκαν με 35.522 ευρώ.
Στο υπουργείο Δικαιοσύνης υπήρχαν 97(!) αμειβόμενες νομοπαρασκευαστικές επιτροπές. Στο υπουργείο Εσωτερικών χάνει κανείς τον λογαριασμό με τον αριθμό των επιτροπών που ασχολούνται με το πρόγραμμα «Πολιτεία» και τις αμοιβές των μελών τους.
Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι μόνο για μία από αυτές τις επιτροπές είχε προϋπολογιστεί για το 2009 το ποσό των 193.000 ευρώ. Στο υπουργείο Μεταφορών οι περισσότερες από τις 43 επιτροπές είχαν τα δικά τους εντυπωσιακά μισθολόγια και στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού υπήρχαν 48 επιτροπές για πάσα αθλητική νόσο.
Στο διάστημα από το 2005 ως το 2009 συστάθηκαν συνολικά 1.500 επιτροπές στα υπουργεία, χωρίς να υπολογιστούν το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Υγείας, τα οποία δεν έδωσαν στοιχεία, ή ορισμένες γενικές γραμματείες, όπως π.χ. η Γραμματεία Τύπου, ή οι εποπτευόμενοι φορείς.
Από αυτές παραμένουν σε ισχύ οι 333 (οι 150 είναι αμειβόμενες και οι 183 μη αμειβόμενες). Σε 28 έχει ανασταλεί η λειτουργία. Αλλες 518 εμφανίζεται να έχουν ολοκληρώσει το έργο τους. Από εκεί και έπειτα το χάος: για 616 επιτροπές δεν προκύπτει με σαφήνεια από τα στοιχεία που έδωσαν οι υπηρεσίες των υπουργείων αν εξακολουθούν να συνεδριάζουν ή αν έχουν καταργηθεί. Από αυτές οι 418 είναι αμειβόμενες. Επίσης για επιπλέον 339 επιτροπές τα στοιχεία είναι ακόμη πιο ασαφή ή δόθηκαν με τόσες ελλείψεις που δεν μπορεί κανείς να βγάλει άκρη.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν προέρχονται από μια κεντρική κυβερνητική καταγραφή αλλά από τις ερωτήσεις που κατέθετε επί ενάμιση μήνα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο βουλευτής Α΄ Αθηνών του ΠαΣοΚ κ. Ν. Αλευράς. Οι απαντήσεις των υπουργείων, έστω και ελλιπείς, γέμισαν δύο ογκωδέστατους φακέλους, οι οποίοι είναι δύσκολο να αποκωδικοποιηθούν.
Τι κατέγραψαν οι υπηρεσίες
Στο υπουργείο Οικονομικών ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου με απόφαση που εξέδωσε στις 14 Οκτωβρίου 2009 ζήτησε την αναστολή όσων επιτροπών δεν λειτουργούσαν με πρόβλεψη νόμου. Εκτοτε οι υπηρεσίες του υπουργείου του κατέγραψαν 23 αμειβόμενες επιτροπές (δεν έδωσαν όμως στοιχεία για το ύψος των αποζημιώσεων) στη Διεύθυνση Προσωπικού και 9 μη αμειβόμενες, από τις οποίες λειτουργούν ακόμη οι πέντε.
Επίσης στη Διεύθυνση Οργάνωσης υπήρχαν 46(!) αμειβόμενες επιτροπές, από τις οποίες απέμειναν οι οκτώ. Στην επικράτεια της κυρίας Λούκας Κατσέλη υπάρχει χάος εν μέρει κληρονομημένο από τους προκατόχους της. Η κατάσταση είναι τόσο μπερδεμένη ώστε ακόμη και οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν μπορούν να την αποτυπώσουν σε πίνακες. Κάλεσαν λοιπόν τον κ. Αλευρά και τους συνεργάτες του να καταγράψουν χειρόγραφα τα στοιχεία.
Τα ποσά που προκύπτουν ως αμοιβές των μελών που συμμετέχουν στις διάφορες επιτροπές είναι εντυπωσιακά, παρ΄ ότι τα στοιχεία είναι αποσπασματικά. Στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας παραμένουν σε ισχύ 36 αμειβόμενες επιτροπές και περίπου 128 μη αμειβόμενες. Από αυτές που δικαιούνται αποζημίωση η Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή (Διεύθυνση Οικονομικών) στοίχισε από την 1.1.2005 ως τις 31.7.2008 1.113.279 ευρώ.
Για το ίδιο διάστημα η λειτουργία των Κεντρικών Οργάνων Ελέγχου αμείφθηκε με 338.883 ευρώ. Η Επιτροπή Αξιολόγησης (από τον Ιανουάριο του 2005 ως τον Δεκέμβριο του 2008) με 80.252 ευρώ και η Επιτροπή Προώθησης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (από τον Οκτώβριο του 2005 ως τον Σεπτέμβριο του 2009) με 547.430 ευρώ. Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας δεν είχε δικές της επιτροπές, πλήρωνε όμως τις αποζημιώσεις για επιτροπές που σύστηναν άλλες διευθύνσεις. Π.χ., το 2007 κατέβαλε 33.236 ευρώ σε επιτροπή για τον ΟΟΣΑ και το 2008 πλήρωσε 35.522 ευρώ στα μέλη δύο επιτροπών που ασχολήθηκαν με την ενσωμάτωση δύο οδηγιών της ΕΕ στο εθνικό δίκαιο.
Περίεργα φαινόμενα
Στη Διεύθυνση Οικονομικών (Τμήμα Αποδοχών) παρατηρούνται περίεργα φαινόμενα. Π.χ., η Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή (Ν. 3299/04) από τον Ιανουάριο του 2005 ως τον Νοέμβριο του ιδίου έτους είχε 54 μέλη αμειβόμενα με 65.973 ευρώ. Το επόμενο έτος τα μέλη έγιναν 70 και η δαπάνη έφτασε στα 118. 843 ευρώ. Το 2007 ο αριθμός των μελών παρέμεινε σταθερός αλλά οι αμοιβές τους άγγιξαν τις 363.552 ευρώ. Το 2008 τα μέλη αυξήθηκαν σε 78 αλλά οι αμοιβές τους μειώθηκαν σε 311.090 ευρώ.
Την εφετινή χρονιά τα μέλη έγιναν 94 αλλά οι αποζημιώσεις τους έπεσαν σε 253.820 ευρώ. Ανάλογη κατάσταση παρατηρείται και στα Κεντρικά Οργανα Ελέγχου, όπου τα μέλη ήταν 34 και κόστιζαν 25.826 ευρώ το 2005 και τέσσερα χρόνια αργότερα έγιναν 110 και στοίχιζαν 146.850 ευρώ (σύνολο αμοιβών 338.883 ευρώ).
Η Επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφίων εσωτερικών ελεγκτών η οποία λειτούργησε για έναν χρόνο, από τον Απρίλιο του 2008 ως τον Μάρτιο του 2009, αμείφθηκε με 15.677 ευρώ. Εκτός από τις παραπάνω επιτροπές, είχαν συσταθεί και 71 αμειβόμενες επιτροπές στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, για τις οποίες δεν είναι σαφές αν εξακολουθούν να λειτουργούν.
Ανάμεσά τους υπάρχει ένα κλιμάκιο του Δημοσίου για τον ΟΛΠ (2006-2009) αποτελούμενο από επτά άτομα τα οποία έλαβαν αμοιβή 173.675 ευρώ. Και αυτή είναι μια πολύ ελλιπής εικόνα των επιτροπών του συγκεκριμένου υπουργείου. Στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είχαν συσταθεί από το 2005 ως το 2009 εννέα αμειβόμενες επιτροπές, για τις οποίες εκδόθηκαν πιστώσεις «σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού της Ελληνικής Αστυνομίας» συνολικού ετήσιου κόστους 256.432(!) ευρώ, όπως αναφέρει η απάντηση των αρμοδίων υπηρεσιών.
Συγκεκριμένα η ετήσια δαπάνη για τη Μόνιμη Επιτροπή Ασύλου έφτανε τις 30.000 ευρώ ετησίως. Ο πρόεδρος αμειβόταν με 400 ευρώ κατά μήνα, τα (5) μέλη με 350 ευρώ έκαστο και ο γραμματέας με 300 ευρώ. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πολιτικών Υπαλλήλων κόστιζε 14.931 ευρώ το έτος. Η Επιτροπή διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση της σύμβασης για το σύστημα C4Ι επίσης 14.931 ευρώ. Η Ομάδα Διοίκησης Εργου για τον συντονισμό δράσης και παροχής επιστημονικών κατευθύνσεων προς τα Συμβούλια Πρόληψης Παραβατικότητας αμειβόταν με 66.960 ευρώ κάθε χρόνο.
Ειδικότερα ο πρόεδρος ελάμβανε 600 ευρώ τον μήνα, τα (9) μέλη από 510 ευρώ έκαστο και ο γραμματέας 390 ευρώ. Η Επιτροπή ελέγχου, παραλαβής και προμήθειας του συστήματος C4Ι κόστιζε 21.600 ευρώ τον χρόνο.
Η Ομάδα Διοίκησης Εργου για τη διαμόρφωση πλαισίου αντεγκληματικής πολιτικής αμειβόταν με 43.200 ευρώ. Το Συμβούλιο Συντονισμού, Ανάλυσης και Ερευνών για την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος στοίχιζε στην ΕΛ.ΑΣ. 11.450 ευρώ. Οι αμοιβές των μελών της μόνιμης νομοπαρασκευαστικής επιτροπής έφταναν τις 36.360 ευρώ και οι εξεταστικές επιτροπές συλλογικών οργάνων τις 17.000 ευρώ.
Από τις εννέα επιτροπές οι πέντε καταργήθηκαν αμέσως. Οσες διατηρήθηκαν (Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πολιτικών Υπαλλήλων, Συμβούλιο Συντονισμού για το οργανωμένο έγκλημα, μόνιμη νομοπαρασκευαστική επιτροπή και Επιτροπή ελέγχου παραλαβής του C4Ι) λειτουργούν με συνολικό ετήσιο κόστος 84.336 ευρώ. Δεν είναι όμως μόνο οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου.
Στο Πυροσβεστικό Σώμα λειτουργούν έξι διαφορετικές επιτροπές κυρίως για υπηρεσιακά θέματα με χαμηλές αποζημιώσεις, πλην της ΣΟΤΑ, μιας διακομματικής επιτροπής για την προμήθεια σημαντικής οικονομικής και τεχνολογικής αξίας. Πρόεδρος στην επιτροπή αυτή ήταν ο εκάστοτε υπουργός και αποτελούνταν από έξι μέλη (880,40 ευρώ η αποζημίωση ανά μέλος), 11 ειδικούς εισηγητές (440,20 ευρώ ο καθένας) και έναν γραμματέα (281,73 ευρώ). Σύνολο κόστους για όσους μήνες συνεδρίαζε περί τα 9.600 ευρώ. Για το έτος 2009 η Επιτροπή συνεδρίασε έξι φορές. Αντιστοίχως στο Λιμενικό λειτουργούν 15 επιτροπές με διάφορα αντικείμενα.
Υψηλές αποδοχές
Η «Θέμις» αποδείχθηκε προστάτις των κάθε λογής επιτροπών οι οποίες ασφαλώς τη βοηθούσαν να βρει το φως της. Διαφορετικά δεν δικαιολογείται η σύσταση 97(!) αμειβόμενων επιτροπών για την προπαρασκευή των νόμων στο διάστημα 2005-2009, υπό τη Γενική Διεύθυνση Νομοθετικού Συντονισμού και Ειδικών Διεθνών Νομικών Σχέσεων.
Οι αμοιβές των μελών τους κατεβλήθησαν ή θα καταβληθούν από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, εποπτευόμενο από το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Η συμμετοχή σε αυτές τις επιτροπές προέβλεπε αποζημιώσεις που κυμαίνονταν από 350 ευρώ και 300 ευρώ για κάθε μέλος (π.χ., για την ομάδα εργασίας για την οργάνωση και υποστήριξη της ελληνικής προεδρίας στον Οργανισμό Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου) ως 4.300 ευρώ για τον πρόεδρο, 3.225 ευρώ για τα έξι μέλη και 600 ευρώ για άλλα τρία μέλη και 3.225 ευρώ στον γραμματέα (για τη συμμετοχή στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την υποστήριξη της ελληνικής προεδρίας στον Οργανισμό Συνεργασίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης).
Υπό τη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης λειτουργούσαν συνολικά 35 αμειβόμενες επιτροπές. Από αυτές οι 17 ανήκαν στη Διεύθυνση Οικονομικού (σε ισχύ παραμένουν οι δύο!). Το έργο τους αφορούσε είτε τη διενέργεια διαγωνισμών, οπότε προβλεπόταν κοινή αποζημίωση ανά συνεδρίαση για όσους συμμετείχαν σε αυτές 42,77 ευρώ το άτομο, είτε την πιστοποίηση και παραλαβή των έργων που προκηρύχθηκαν, οπότε ορίζονταν αμοιβές ανά μήνα: 350 ευρώ για τον πρόεδρο, από 300 ευρώ για καθένα από τα μέλη και 250 ευρώ για τον γραμματέα.
Η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού «διηύθυνε» 18 επιτροπές, άλλες αμειβόμενες και άλλες όχι, οι οποίες έχουν ολοκληρώσει το έργο τους.
Στη Γενική Διεύθυνση Σωφρονιστικής Πολιτικής υπήρχαν τέσσερις αμειβόμενες επιτροπές. Από αυτές διατηρήθηκαν οι δύο, δηλαδή το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο Φυλακών και η Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών, η λειτουργία των οποίων προβλέπεται από τον νόμο. Υπό τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Δικαιοσύνης λειτουργούσαν 68 επιτροπές μοιρασμένες σε δύο διευθύνσεις.
Από αυτές αρκετές συστάθηκαν για τη διενέργεια διαγωνισμών και έχουν ολοκληρώσει το έργο τους.
Τι καταγγέλλει ο κ. Αλευράς «Δεν υπάρχει ειδικός κωδικός πληρωμής και αρχή πληρωμών»
«Η ΕΡΕΥΝΑ για τις επιτροπές στο Δημόσιο αποκαλύπτει την απόλυτη ανοργανωσιά που επικρατεί στο Δημόσιο. Ακριβή συγκεντρωτικά στοιχεία δεν υπάρχουν ούτε στο υπουργείο Οικονομικών ούτε και σε άλλο υπουργείο. Δεν απαντούν όλοι οι υπουργοί στο ερώτημά μου αν και πόσες επιτροπές καταργήθηκαν μετά τις εκλογές. Υπουργοί δεν μπορούν να βρουν στοιχεία για τον αριθμό των επιτροπών που λειτούργησαν ή λειτουργούν και υποχρεούνται σε κοπιαστική και χρονοβόρο αλληλογραφία με τους φορείς που υπάγονται στον τομέα ευθύνης τους. Το κόστος των επιτροπών, το οποίο ανέρχεται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, είναι άγνωστο, καθώς δεν υπάρχει ειδικός κωδικός πληρωμής και αρχή πληρωμών με ενιαία βάση δεδομένων. Τα αντικείμενά τους είναι ανούσια ή αδιάφορα ή αποτελούν το περιεχόμενο της δουλειάς των υπαλλήλων που τις στελεχώνουν,ενώ από τα στοιχεία ορισμένων υπουργείων φαίνεται ότι ευνοούμενοι υπάλληλοι ορίζονταν σε αλλεπάλληλες επιτροπές, με αποτέλεσμα να εισπράττουν σημαντικά υψηλές αμοιβές κάθε μήνα».
Οι διαγωνισμοί στην ΕΥΠ και το πρόγραμμα «Πολιτεία»
Ερωτήματα όμως προκύπτουν για την ΕΥΠ. Το 2005 συστάθηκε στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών επιτροπή η οποία αντί 7.830 ευρώ ανέλαβε να εκσυγχρονίσει το νομοθετικό πλαίσιο της υπηρεσίας. Παράλληλα ξεκίνησαν οι διαγωνισμοί για την επιλογή προσωπικού από τριμελείς επιτροπές οι οποίες σύστηναν επί μέρους επιτροπές για την υποβοήθηση του έργου τους.
Το κόστος αυτής της εργασίας αποτιμήθηκε το 2005 με το ποσό των 211.053 ευρώ, το 2006 με 125.501 ευρώ, το 2007 το ποσό πέφτει στα 14.508 ευρώ, αλλά το 2008 αποκαθίσταται στο επίπεδο των 139.387 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, για τους διαγωνισμούς επιλογής προσωπικού τεσσάρων ετών η ΕΥΠ κατέβαλε στις επιτροπές αξιολόγησης περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ!
Τα ποσά των αποζημιώσεων εγκρίθηκαν από κοινές αποφάσεις των υπουργών Οικονομίας και Εσωτερικών. Να σημειωθεί ότι οι επιτροπές αυτές «περαίωσαν το έργο τους» και πλέον δεν υφίστανται. Μεγάλα ποσά προς διάφορες επιτροπές φαίνεται ότι διοχετεύθηκαν μέσω του προγράμματος «Πολιτεία» στο υπουργείο Εσωτερικών. Π.χ., το 2008 για τα μέλη των επιτροπών και για τους υπευθύνους των υποπρογραμμάτων δαπανήθηκαν 75.400 ευρώ, για το 2009 193.800 ευρώ, ενώ αντίστοιχο ποσό είχε προϋπολογιστεί και για το 2010. Συνολικά 15 επιτροπές ασχολούνται με υποπρογράμματα του «Πολιτεία», το οποίο διαχειρίζεται κοινοτικά κονδύλια.
Για τη λειτουργία του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου είχε προβλεφθεί δαπάνη 168.980 ευρώ κατ΄ έτος από το 2005 ως το τέλος του 2010. Η αμοιβή του προέδρου ήταν 1.180 ευρώ ανά συνεδρίαση, των μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 920 ευρώ και των υπολοίπων μελών 880 ευρώ. Η Διεύθυνση Συντονισμού είχε 18 επιτροπές, η Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης επίσης 18 επιτροπές και η Μεταναστευτικής Πολιτικής 10, από τις οποίες οι εννέα αμειβόμενες.
Μία μόνο από αυτές, η Ομάδα εργασίας για κατάρτιση μελέτης για την έκδοση αδειών διαμονής ενιαίου τύπου, είχε κόστος για έναν χρόνο λειτουργίας 2008-2009 114.390 ευρώ.
Η Διεύθυνση Οικονομικών ΟΤΑ 5 επιτροπές, η Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ 8 και η Διεύθυνση Αναπτυξιακών Προγραμμάτων 14.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών είχε 35 επιτροπές. Μία από αυτές, η πενταμελής ομάδα διοίκησης έργου υποστήριξης για εγκατάσταση φυσικού αερίου σε σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια, έλαβε για εργασία τεσσάρων μηνών το 2008 22.500 ευρώ.
Πάντως στις περισσότερες επιτροπές όταν προβλεπόταν αποζημίωση ήταν 350 ευρώ τον μήνα για τον πρόεδρο και 300 ευρώ για τα μέλη. Επίσης λειτούργησαν και 21 ΟΔΕ (Ομάδες Διοίκησης Εργου) με αμοιβές που κυμαίνονταν από 14.000 ως 26.000 ευρώ. Στο υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης λειτούργησαν 54 επιτροπές, αλλά οι αμοιβές των μελών τους είναι ασαφείς.
Πηγή: Το Βήμα
ΣΧΟΛΙΟ
Πως είναι δυνατόν να μην κουραστεί μετά ο κουρασμένος???
Αφού έφτιανε την ημέρα σχεδόν 1,2 επιτροπές. Με σαββατοκύριακα μέσα με αργίες μέσα, με όλα μέσα. 365 μέρες ασταμάτητης δουλειάς.
Δεν το πιστεύετε??? Ορίστε τα στοιχεία.
Εστω ότι οι επιτροπές ήταν 2.000.
Η κυβέρνηση του κουρασμένου έμεινε στην εξουσία 5 χρόνια.
Ο χρόνος έχει 365 μέρες.
Παμε για τον υπολογισμό
365 μέρες ο χρόνος ΕΠΙ 5 χρόνια = 1.825 μέρες.
Οι επιτροπές 2.000 Δια 1825 μας κάνει 1,2 επιτροπές την ημέρα.
Ξαναλέμε. Με σαββατοκύριακα μέσα με αργίες μέσα, με όλα μέσα. 365 μέρες ασταμάτητης δουλειάς.
Αν βγάλουμε Σαββατοκύριακα και αργίες τότε πάμε στις 2 επιτροπές την ημέρα!!!!!
ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ Ο ΕΡΜΟΣ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ?????????????
Πτώμα έγινε από την κούραση. Επιτροπική Υπερκόπωση έπαθε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.