Χρειάστηκε να δημοσιοποιηθούν επίσημα οι προθέσεις του ΟΣΕ για δραματικές περιοκοπές δρομολογίων και να τεθεί η Μεσσηνία προ τετελεσμένου -γι’ άλλη μια φορά-, προκειμένου να αρχίσουν να κινούνται οι φορείς της -ως συνήθως- εκ των υστέρων, αν και τα «καμπανάκια» για την απαξίωση του σιδηροδρόμου χτυπούσαν από καιρό.
Ετσι, εσπευσμένα χθες ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος απέστειλε χθες επιστολή -άλλη μία- στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδη Στυλιανίδη.
Παράλληλα συγκαλεί, σήμερα στις 11 το πρωί, σύσκεψη στο Διοικητήριο με τους επικεφαλής των υπόλοιπων παρατάξεων του Νομαρχιακού Συμβουλίου, υιοθετώντας τη σχετική αυτονόητη πρόταση του νομαρχιακού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Θανάση Πετράκου.
Μιλώντας χθες στην «Ε», ο Δ. Δράκος είπε ότι θα διεκδικηθεί η διατήρηση των προς ......
περικοπή δρομολογίων αλλά και η περαιτέρω εξέλιξη του τρένου στην Πελοπόννησο.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας δήλωσε ότι πρέπει να διατηρηθούν όλα τα δρομολόγια, χαρακτήρισε όμως «τραγικό σφάλμα» τη διατήρηση της μετρικής γραμμής.
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Κώστας Σπυρόπουλος έκανε λόγο στην «Ε» για «έλλειψη σοβαρότητας» στις αποφάσεις του ΟΣΕ και γνωστοποίησε ότι φέρνει το θέμα στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την ερχόμενη Παρασκευή.
Εξ ίσου σφοδρά αντιδρά και ο δήμαρχος Κυπαρισσίας Γιώργο Σαμπαζιώτης που κι αυτός υποστηρίζει ότι με μετρική γραμμή δεν πρόκειται να υπάρξει αναβάθμιση.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΡΑΚΟΥ
Ο νομάρχης Μεσσηνίας δηλώνει ότι θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα ως προς τις διεκδικήσεις:
«Θα διεκδικήσουμε, αφ’ ενός την επανεξέταση από τον ΟΣΕ, των περικοπών στα δρομολόγια και της συνέχισης της εξυπηρέτησης των πολιτών του νομού μας, και αφ’ ετέρου την εξεύρεση τρόπου στήριξης και περαιτέρω εξέλιξης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.
Υπάρχει ήδη προσδιορισμένη συνάντηση για αύριο (σ.σ. σήμερα) με τους επικεφαλής των συνδυασμών, ενώ θα διεκδικήσουμε και συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους, στην Αθήνα».
Εξ άλλου, στην επιστολή του ο Δ. Δράκος προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών -
κι ακόμα το γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου Νίκο Αγγελόπουλο, τους βουλευτές του νομού, την οποία κοινοποιεί προς τη διοίκηση του ΟΣΕ- σημειώνει:
«Σύμφωνα με τελευταία ανακοίνωση της διοίκησης του ΟΣΕ διαπιστώνεται δραστική μείωση των δρομολογίων του,
α) όσον αφορά στα δρομολόγιο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Μεσσηνίας και
β) όσον αφορά στη σύνδεση του νομού με Πάτρα - Κιάτο - Αθήνα και ουσιαστικά απαξιώνεται η σιδηροδρομική σύνδεση της Πελοποννήσου με την Αθήνα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τις μειώσεις δρομολογίων,
α) Καλαμάτα - Πάτρα - Κιάτο - Αθήνα, από τα λειτουργούντα 5 δρομολόγια δρομολογείται 1 με μετατόπιση κατά μία ώρα νωρίτερα,
β) Καλαμάτα - ΤΕΙ - Αρις (προαστιακός Καλαμάτας), από τα 10 δρομολόγια απομένουν 3,
γ) Καλαμάτα - Μεσσήνη (προαστιακός Καλαμάτας), από τα λειτουργούντα 16 δρομολόγια, δρομολογούνται μόνον τρία.
Είναι γνωστό ότι στη γραμμή Καλαμάτα - Μεσσήνη μετακινούνται 15.000 άτομα μηνιαίως, με αυξητική τάση,
δ) Καλαμάτα - Κυπαρισσία, από τα λειτουργούντα 2 δρομολόγια δρομολογείται μόνον 1. Με δεδομένο ότι η σύνδεση της πρωτεύουσας του νομού με την Κυπαρισσία -και κατά προέκταση με Πάτρα- θεωρείται από τις βασικότερες συγκοινωνιακές υποδομές στο νομό, υπάρχει έντονη ανησυχία από τη σημαντική μείωση των δρομολογίων από 3 σε 1.
Εξαιρούμε βέβαια τα 5 δρομολόγια της γραμμής Καλαμάτα - Πάτρα - Αθήνα.
Κατόπιν αυτών, γίνεται αντιληπτό ότι ουσιαστικά απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος στη Μεσσηνία αλλά και στην Πελοπόννησο γενικότερα, μετά τις σημαντικές μειώσεις των δρομολογίων, γεγονός που έχει αναστατώσει την τοπική μας κοινωνία αλλά και τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.
Είναι γνωστές, επίσης, οι διαχρονικές διεκδικήσεις μας για τον εκσυγχρονισμό και την αξιοποίηση του σιδηροδρόμου στο νομό μας και τον σημαντικότερο και καθοριστικό ρόλο του στην ανάπτυξη του νομού μας.
Κύριε υπουργέ, μετά και τα τελευταία δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο αναφορικά με σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή για την πορεία υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, θεωρούσαμε δεδομένη τη σύντομη δρομολόγηση (κατά τμήματα) τρένων στο ανακαινισμένο πλέον δίκτυο, με προοπτικές ανάπτυξης του δικτύου.
Αντί αυτών παρατηρούμε τις σημαντικές μειώσεις των ήδη υπαρχόντων δρομολογίων, γεγονός που μας προξενεί έντονη ανησυχία.
Θεωρούμε ότι απαιτείται άμεση επανεξέταση των αποφάσεων της διοίκησης το ΟΣΕ που θα ανταποκρίνονται στα αιτήματα του λαού της Μεσσηνίας και ολόκληρης της Πελοποννήσου».
«ΛΑΘΟΣ Η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΚΗ»
Εστω και με οικονομική επιβάρυνση των εξυπηρετούμενων ΟΤΑ -υποστηρίζει ο δήμαρχος Καλαμάτας Π. Νίκας, μιλώντας στην «Ε»- τα εκτελούμενα σήμερα δρομολόγια προς τους «προαστιακούς» προορισμούς πρέπει να διατηρηθούν, «παρά τη χαμηλή τους πληρότητα», όπως είπε.
Παράλληλα, όμως, χαρακτήρισε ως «λανθασμένη» την απόφαση για παραμονή της μετρικής γραμμής στο V της Πελοποννήσου, εκτιμώντας ότι αυτή ήταν που αποτελείωσε το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο:
«Τα δρομολόγια του ΟΣΕ προς το ΤΕΙ και τη Μεσσήνη πρέπει να διατηρηθούν στον ίδιο αριθμό πάση θυσία -έστω κι αν αυτή τη στιγμή υπάρχουν χαμηλές πληρότητες- γιατί εξυπηρετούν την προοπτική μιας περιοχής που επί της ουσίας είναι ο ίδιος οικιστικός χώρος.
Να διατηρηθούν έστω και με κόστος από τις τοπικές κοινωνίες, όπως αυτές εκφράζονται, γιατί εξυπηρετούν το οικιστικό σύνολο Καλαμάτα-Ασπρόχωμα- Μεσσήνη
Οσον αφορά γενικότερα το δίκτυο στην Πελοπόννησο, έχω την εκτίμηση ότι μετά τον εκσυγχρονισμό η γραμμή δεν έπρεπε να παραμείνει μετρική.
Ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα και εν πάση περιπτώσει ας καθυστερούσε λίγο ακόμα, αρκεί να γινόταν κανονικού εύρους ώστε να συνδεόμαστε απ’ ευθείας με την Αθήνα, την υπόλοιπη χώρα και τα δίκτυα του εξωτερικού.
Ηταν λανθασμένη η απόφαση διατήρησης της μετρικής γραμμής, εξ αιτίας της περιθωριοποιήθηκε το τρένο στην Πελοπόννησο -στην γραμμή της Τρίπολης κατ’ ουσίαν, μιας και από Αθήνα προς Πάτρα μιλούν για κανονικού εύρους γραμμή.
Κι αν άφησαν μετρική τη γραμμή της Τρίπολης, αυτό είναι άσχημο προμήνυμα και για τη γραμμή από Καλαμάτα προς Πάτρα.
Σαφώς και υπάρχει καθυστέρηση στα εκτελούμενα έργα εκσυγχρονισμού, αλλά είναι βέβαιο ότι στις γενιές που έρχονται το τρένο στην Πελοπόννησο δεν πρόκειται να αναβαθμιστεί ουσιαστικά -δηλαδή να υπάρξει γραμμή κανονικού εύρους» κατέληξε ο Π. Νίκας.
«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ»
Για «έλλειψη σοβαρότητας» ως προς τις αποφάσεις για τις περικοπές μίλησε στην «Ε» ο δήμαρχος Μεσσήνης Κ. Σπυρόπουλος, γνωστοποιώντας ότι το θέμα συζητείται στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
«Πληροφορήθηκα ότι η μείωση των δρομολογίων είναι δραστικότατη, προς Μεσσήνη μένουν μόλις 3 δρομολόγια.
Θα φέρω το θέμα προ ημερήσιας διάταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο που έχουμε προγραμματίσει συνεδρίασή του την Παρασκευή.
Δεν γνωρίζω ποιοι το αποφάσισαν, αλλά οι αποφάσεις αυτές φαίνεται ότι έχουν ληφθεί πρόχειρα χωρίς να έχουν προβληματιστεί ιδιαίτερα όσοι τις πήραν.
Για μένα αυτό δείχνει έλλειψη σοβαρότητας -τη στιγμή, μάλιστα, που όπως πληροφορούμαι ο κόσμος που χρησιμοποιεί το τρένο προς και από Μεσσήνη είναι πάρα πολύς...
Με ποιο κριτήριο εν πάση περιπτώσει προχωρούν στις περικοπές; Αν είναι το οικονομικό, ας κάνουν το εισιτήριο ένα ευρώ, θα βοηθήσουμε κι εμείς ως τοπική αυτοδιοίκηση.
Δεν μπορεί να κοπούν δρομολόγια πάντως... Ο δήμος δεν έχει ρωτηθεί, ούτε ενημερωθεί και φυσικά θα αντιδράσουμε με όποιο μέσο διαθέτουμε, γιατί τα δρομολόγια αυτά εξυπηρετούν τον κόσμο.
Πρέπει να διατηρηθεί ο αριθμός των σημερινών δρομολογίων» σημείωσε ο δήμαρχος Μεσσήνης.
ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Κοινή διαμαρτυρία από τους Δήμους Αριος, Ανδανίας, Ιθώμης και Μελιγαλά έχει ήδη αποσταλεί στη διοίκηση του ΟΣΕ για την πρόθεσή του να περικόψει δρομολόγια -προαστιακού τύπου, αλλά και προς προορισμούς εκτός Μεσσηνίας.
Αυτό γνωστοποίησε στην «Ε» η δήμαρχος Μελιγαλά Ελένη Αλειφέρη, η οποία -αν και δήλωσε προβληματισμένη, αφ’ ενός κατά πόσον οι όποιες προθέσεις εκπορεύονται από τον ΟΣΕ και αφ’ ετέρου κατά πόσο θα μετουσιωθούν σε πράξεις- εξέφρασε την κατηγορηματική αντίδρασή της στο ενδεχόμενο οποιασδήποτε περικοπής σιδηροδρομικών δρομολογίων.
«Οι περιοχές μας αντιμετωπίζουν ήδη διάφορα προβλήματα, δεν θα πρέπει να προστεθεί ακόμα ένα και τέτοιας φύσης μάλιστα, δεδομένου ότι το τρένο αποτελεί τρόπο βασικής συγκοινωνίας και για το Δήμο Μελιγαλά και για τους υπόλοιπους, κατά μήκος της γραμμής» κατέληξε η Ελ. Αλειφέρη.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΤΙ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ
Την κατηγορηματική διαφωνία του με τις περικοπές δρομολογίων στη γραμμή Κυπαρισσία-Πάτρα-Κιάτο εξέφρασε στο συντάκτη της «Ε» Κώστα Μπούρα ο δήμαρχος Κυπαρισσίας Γιώργος Σαμπαζιώτης, που γνωστοποιεί ότι υπάρχει διαδημοτική πρόταση για την καθιέρωση τουριστικής σιδηροδρομικής διαδρομής μεταξύ Κυπαρισσίας και Αρχαίας Ολυμπίας.
Ο δήμαρχος Κυπαρισσίας σημειώνει ότι αυτό που χρειάζεται είναι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι υπάρχει πρόταση για συνεργασία με όλους τους δήμους για την ανάπτυξη μιας τουριστικής γραμμής από την Αρχαία Ολυμπία στην Κυπαρισσία.
Μια γραμμή που θα έχει περιηγητικό χαρακτήρα με ενημερώσεις για τα μνημεία και τα αξιοθέατα της κάθε περιοχής.
Χαρακτηριστικά ο κ. Σαμπαζιώτης σημείωσε:
«Είμαστε αντίθετοι σε κάθε μείωση των δρομολογίων και θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο ΟΣΕ, να γίνει ανταγωνιστικός προς τους πελάτες και σαφώς τα δρομολόγιά του θα έπρεπε να ήταν περισσότερα, καθώς ολόκληρη αυτή η περιοχή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Τις κινήσεις εκσυγχρονισμού του δικτύου τις ζητάμε χρόνια αλλά δυστυχώς έχουν καθυστερήσει.
Από την εποχή του Χαριλάου Τρικούπη μόλις τον τελευταίο χρόνο έχουν ξεκινήσει κάποιες επισκευές, οι οποίες στην ουσία δεν αναβαθμίζουν το δίκτυο.
Η αναβάθμιση του δικτύου εδώ προβλέπει μετρική γραμμή, αν δεν γίνει κανονικού εύρους δεν μπορούμε να συζητάμε για αναβάθμιση.
Εμείς μάλιστα κάποια στιγμή θα συγκεκριμενοποιήσουμε την πρότασή μας σε συνεργασία και με τους άλλους δήμους για να κάνουμε ένα τρενάκι Ολύμπια - Κυπαρισσία, ένα τρενάκι τουριστικό, ατραξιόν για την περιοχή, με μουσική και φαγητό μέσα, όπου θα έχει περιηγητικό χαρακτήρα και θα μπορεί ο επισκέπτης να απολαμβάνει τις περιβαλλοντικές ομορφιές».
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.