Σε ένα χρόνο από σήμερα θα παραδοθεί ο νέος δρόμος Γαργαλιάνοι - Ρωμανού. Αυτό επισημάνθηκε στη χθεσινή αυτοψία που έγινε στην περιοχή και την σύσκεψη με τους αναδόχους του έργου, από το νομάρχη Δημήτρη Δράκο, τον αρμόδιο αντινομάρχη Στάθη Αναστασόπουλο, τον προϊστάμενο της ΔΕΚΕ Γιώργο Παπαηλίου, τον επιβλέποντα μηχανικό της ΔΕΚΕ Πολυχρόνη Παπαϊωάνου, τον προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Παναγιώτη Γιαννακέα και τους μηχανικούς της αναδόχου εταιρείας "Μετρό ΑΤΕ" Κώστα Κωσταντόπουλο και Κώστα Κατσαρό.
Βέβαια, βασικό ζήτημα εξακολουθούν να παραμένουν οι απαλλοτριώσεις, αφού υπάρχουν ορισμένοι ιδιοκτήτες που έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη μη δεχόμενοι να δώσουν την έκταση που απαλλοτριώνεται από την διάνοιξη του δρόμου.
Μάλιστα οι εκτάσεις αυτές βρίσκονται σε κομβικά σημεία του έργου, τόσο στο .........
πρώτο χιλιόμετρο από τους Γαργαλιάνους όσο και στο τελευταίο αλλά και σε ένα ενδιάμεσο σημείο, με αποτέλεσμα οι εργασίες να μην μπορούν να προχωρήσουν με τους ρυθμούς που απαιτούνται.
Οσον αφορά την εξέλιξη των εργασιών, πέρα από τα σημεία όπου έχει προκύψει το ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις, έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα τεχνικά του έργου, εκκρεμούν δύο μικρά στην αρχή του και ένα στο τέλος.
Επίσης σε ένα μεγάλο μέρος του είναι έτοιμο για να γίνει η οδοστρωσία, ενώ σε κάποια άλλα δουλεύονται τα χωματουργικά. Οπως ειπώθηκε, στο τελευταίο κομμάτι υπάρχει και ένα ζήτημα με την Αρχαιολογική Υπηρεσία το οποίο όμως φαίνεται να ξεπερνιέται.
Οσον αφορά τις απαλλοτριώσεις, πρόκειται για περίπου 30 - 40 ιδιοκτήτες που δεν έχουν πάρει τα χρήματα ούτε για τα επικείμενα ακόμη και ορισμένοι έχουν προσφύγει στην Δικαιοσύνη.
Μάλιστα η υπόθεση θα εκδικαστεί τον Νοέμβριο. Τα ποσά που έχουν δοθεί για απαλλοτριώσεις μέχρι τώρα είναι 2,528 εκ. ευρώ από σύνολο 2,812 εκ. ευρώ - δηλαδή, όπως υπογραμμίστηκε, υπολείπεται να πληρωθεί ένα ποσοστό 6,78%.
Η στάση πάντως αυτή των ιδιοκτητών καυτηριάστηκε και από τον νομάρχη που μίλησε για αρνητικές νοοτροπίες ορισμένων μπροστά σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο νομού.
Το μήκος του δρόμου θα είναι 12 χιλιόμετρα και το κόστος του, με βάση την σύμβαση που έχει υπογραφεί, είναι 20 εκ. ευρώ. Θα είναι, στην ουσία, μια μεγάλη ευθεία, δίιχνος με μια λωρίδα εκτάκτου ανάγκης σε κάθε πλευρά και πλάτος 12 μέτρα, ενώ το πλάτος της απαλλοτρίωσης φτάνει τα 40 μέτρα.
Χαρακτηρίστηκε ως ένα ιδιαίτερα αναπτυξιακό έργο για τη Δυτική Μεσσηνία αφού θα μικρύνει κατά πολύ τις χρονικές αποστάσεις μεταξύ των περιοχών ενώ θα παρέχει και ασφάλεια αφού γίνεται με όλες τις προδιαγραφές.
Με την ολοκλήρωση της αυτοψίας που ξεκίνησε από την αρχή του δρόμου και συνεχίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του μέχρι και το εργοτάξιο όπου παρουσιάστηκαν τα σχέδια και τα σχεδιαγράμματα με την πρόοδο των εργασιών, ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος σημείωσε χαρακτηριστικά:
«Θέλω να ευχαριστήσω την Περιφέρεια και την ΔΕΚΕ. Την περιφέρεια για την ένταξη στο Γ' ΚΠΣ -θυμάμαι τον αγώνα που κάναμε με την κ. Αβούρη- και την ΔΕΚΕ για το έργο που προγραμμάτισε και επιβλέπει και παρά τις όποιες δυσκολίες, μεθοδικά με υπομονή και επιμονή και με άρτια επιστημονική προσέγγιση, προσπαθεί και επιλύει τα προβλήματα αυτά.
Η μικρή περαιτέρω απαίτηση χρόνου για την ολοκλήρωση του έργου είναι απότοκη των δυσκολιών που συναρτώνται κυρίως με την νοοτροπία η οποία δυστυχώς έχει διαμορφωθεί και έχει εμπεδωθεί -αρνητικά βεβαίως- σε πολλά τμήματα του λαού μας.
Παρόλα αυτά η βεβαιότητα για την ολοκλήρωση του έργου του χρόνου το καλοκαίρι είναι ένας χρονικός προσδιορισμός που μας ικανοποιεί, είναι ένα άρτιο έργο, μια ολόκληρη ευθεία από τους Γαργαλιάνους στου Ρωμανού, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά, με γεωγραφικά χαρακτηριστικά τέτοια που τον κατατάσσουν στους δρόμους ταχύτητας και ασφάλειας, με διαβάσεις, με ρύθμιση των νερών και της κυκλοφορίας.
Είναι ένα κομμάτι 12 χιλιομέτρων που μικραίνει την απόσταση από τη Νότια Μεσσηνία στην Βόρεια στην δυτική ακτή.
Θα αναδείξει τις χάρες και τις δυνατότητες της περιοχής, θα υποστηρίξει την επιχειρηματικότητα, θα βελτιώσει τα αναπτυξιακά δεδομένα, θα δημιουργήσει ελκυστικότητα τουριστικών επενδύσεων, ήδη εδώ δίπλα είναι η ΠΟΤΑ, παραλίες απείρου κάλλους, όπως της Βοϊδοκοιλιάς, του Ρωμανού, της Χρυσής Ακτής, της Αγιάς Σωτήρας, του Βρωμονερίου, του Λαγκούβαρδου, της Αγίας Κυριακής, όλη η δυτική ακτή θα ανασάνει συγκοινωνιακά και αναπτυξιακά, θα επικοινωνήσει με αυτό το πολύ μεγάλο έργο.
Θα είμαστε ευτυχείς και θα δώσουμε αγώνα γι' αυτό να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ και το κομμάτι Γαργαλιάνοι - Φιλιατρά που θα είναι ένα σύγχρονο μεγάλο έργο για την ανάπτυξη της περιοχής».
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.