Το κλείσιμο της ιστορικής εφημερίδας του Ελεύθερου Τύπου αλλά και η γενικότερη κρίση στο χώρο των Μ.Μ.Ε έφερε στην επιφάνεια τα προβλήματα που μαστίζουν το χώρο της δημοσιογραφίας. Πολλοί έχουν αρχίσει να διατυπώνουν την άποψη ότι oι παλιές καλές εποχές της δεκαετίας του 90΄(όπου οι περισσότεροι νέοι ήθελαν να μοιάσουν τηλεστάρ δημοσιογράφο) , έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Τα blogs έχουν αρχίσει να χρεώνονται την πτώση του έντυπου τύπου που ενώ σταδικά κερδίζουν κομμάτι της διαφημιστικής πίττας. Οι πρώτες διαφημίσεις έχουν κάνει την εμφάνιση τους στο χώρο της μπλοκόσφαιρας πολλές εξ αυτών κρατικές,γεγονός που τους καθιστά αυτομάτως εχθρό των εκδοτικών συμφερόντων.
Συγκεκριμένα, μερικοί δημοσιογράφοι ισχυρίζονται ότι .......
οι bloggers στερούνται κώδικα δεοντολογίας, το ύφος που χρησιμοποιούν είναι προκλητικό ενώ οι πληροφορίες που μεταφέρουν πολλές φορές είναι αναξιόπιστες αφού η είδηση που μεταφέρουν συνήθως δεν διασταυρώνεται.
Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι από τους bloggers που έχει τύχει να γνωρίσω, ελάχιστοι εξ αυτών θα ήθελαν να αποκαλούν τον εαυτό τους ως δημοσιογράφο, κατά συνέπεια το επιχείρημα αυτό ως μέτρο αξιολογήσης των blogs, μάλλον είναι αδύναμο!Στην πραγματικότητα οι περισσότεροι bloggers που εγώ παρακολουθώ ασκούν αυστηρή κριτική στους δημοσιογράφους ακριβώς για τον ίδιο λόγο(!)δηλαδή για έλλειψη δεοντολογίας και ύφους αλλά και εγκυρότητας των πληροφοριών που μεταφέρεται από τους δημοσιογράφους!!
H διαφορά όμως είναι ότι οι bloggers κάνουν το hobby τους, ενώ οι δημοσιογράφοι οφείλουν να ελέγχουν την εκάστοτε εξουσία. (όπως ορίζεται και από το σύνταγμα).Κατά την γνώμη μου η κρίση στoν έντυπο τύπο δεν οφείλεται στα blogs. Θα ήταν λοιπόν προτιμότερο οι δημοσιογράφοι να ασχολούνται με τα του οίκου τους πάρα να ψάχνουν εξιλαστήρια θύματα ανάμεσα στους bloggers!
Θα έλεγα πως το πρόβλημα δημιουργείται κυρίως από την έλλειψη εμπιστοσύνης του αναγνωστικού κοινού προς τις εφημερίδες αλλά και από την έλλειψη σεβασμού από τους νεότερους δημοσιογράφους προς τους στυλοβάτες του επαγγέλματος.Για παράδειγμα, παραδοσιακές εφημερίδες που ξεκίνησαν ως εφημερίδες των δημοσιογράφων, γρήγορα υποτακτικάν σε επιχειρηματικά συμφέροντα κάτι που επηρέασε την «ποιότητα της είδησης» μα πάνω από όλα κλόνησε την εμπιστοσύνη του αναγνωστικού κοινού προς τις εφημερίδες. Πολλά ρεπορτάζ παρουσιάζονται με μεροληπτικό τρόπο, ενώ οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων σπάνια φέρνουν τον συνεντευξιαζόμενο σε δύσκολη θέση-γιατί προφανώς κάτι τέτοιο μπορεί να έχει συνέπειες…
Για να πάμε παραπέρα, το πρόβλημα δεν έγκειται στο επιχειρηματικό μοντέλο αλλά στην απόσταση που δημιούργησαν οι δημοσιογράφοι με το αναγνωστικό τους κοινό εξαιτίας του τρόπου που ασκούν το επάγγελμα η πιο σωστά λειτούργημα τους. Κύριο μέλημα κάθε δημοσιογράφου πρέπει να είναι η καταγραφή της αλήθειας. Σε μια περίοδο όπου η παραπληροφόρηση και η μεροληψία επικρατούν, η αντικειμενική είδηση θα προσελκύσει το αναγνωστικό κοινό και θα πουλήσει φύλλα. Όταν αυτό γίνει οι εφημερίδες θα γίνουν πάλι κερδοφόρες!
Το δρόμο που έχουν χάσει οι εφημερίδες φαίνεται πως έχουν βρει τα blogs!Oι χιλιάδες bloggers εξασφαλίζουν την πολυφωνία στην ενημέρωση προσδίδοντας με αυτό τον τρόπο το στοιχείο της αντικειμενικότητας στην πληροφόρηση ,κάτι που μανιωδώς αναζητεί το κοινό!Aυτό συμβαίνει γιατί η είδηση στο σύνολο των blogs δεν μπορεί είναι κατευθυνόμενη….
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
http://udemand.blogspot.com/2009/07/bloggers.html
Εγω πάλι θα πω ότι οι πιο αναξιόπιστοι είναι οι Δημοσιογράφοι παρά τα blogs.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γιατί το λέω αυτό??? Πολυ πρόσφατα διαβάσαμε σε μια έγκυρη κατ' όνομα (όχι στην πραγματικότητα όμως) εφημερίδα ολόκληρο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ για την δήθεν επίσκεψη του ερντογάν στην Ελλάδα για τα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης.
Ηταν τόσο το ξεφτιλίκι της Εφημερίδας που έβγαλε ο συντάκτης του θέματος από το μυαλό του ολόκληρο σκηνικό περιγράφοντας το λες και έγινε στην πραγματικότητα!!!!
Θυμίζουμε ότι ο Ερντογάν Ανεβαλε την προηγούμενη μερα την επίσκεψη του και το Βήμα μας περιέγραφε τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια.
Και άλλες περιπτώσεις που δημοσιογράφοι εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του εργοδότη τους, κάνουν γαργάρα την γνωστή υπόθεση με τα πλαστά και εικονικά τιμολόγια τηλεοπτικού σταθμού.
Μην πούμε ονόματα... Μην θίξουμε υπολήψεις....
Οι γνώστες ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάω.
Ας αφήσουν οι Δημοσιογράφοι τις γελοιότητες περι μη δεοντολογίας.
Οι ίδιοι δεν έχουν καμία δεοντολογία μεταξύ τους.
Θυμάστε την ιστορία με την κλεμμένη εικόνα του blog Hakis που ο Ευαγγελάτος στον ΑΝΤ1 θόλωσε το λογότυπο του παιδιού???
Το κράξιμο που έπεσε τότε δεν είχε προηγούμενο.
ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΜΙΛΑΝΕ ΑΥΤΟΙ???????????
Οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι αισθανόμενοι τον κίνδυνο που τους απειλεί, εναντιώνονται στα blogs χρησιμοποιώντας αερολογίες και σαθρά επιχειρήματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΑΡΑΛΑΜΠΕ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣΦΑΤΟ,ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΜΠΛΟΓΚΕΡ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΕΙΔΕ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΗΝ ΕΚΑΝΕ ΓΥΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΥΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή