«Κάθε... πέρυσι και καλύτερα» θα μπορούσαν να λένε όσοι μετείχαν στην έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που διεξήγαγε το τμήμα στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για λογαριασμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Έξι στους δέκα εκτιμούν ότι η οικονομική τους κατάσταση άλλαξε προς το χειρότερο τους τελευταίους 12 μήνες και περισσότεροι από τους μισούς περιμένουν και νέα επιδείνωση των οικονομικών τους μέσα στον επόμενο χρόνο.
Συγκεκριμένα, το 62,9% απάντησε ότι η οικονομική τους κατάσταση ...
έχει επιδεινωθεί σε σχέση με πέρυσι, με το 19,1% να σημειώνει ότι είναι "πολύ χειρότερα" το τελευταίο δωδεκάμηνο. Μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι άνεργοι, οι οποίοι δηλώνουν επιδείνωση της κατάστασής τους σε ποσοστό 74,5%. ακολουθούν οι κατεξοχήν αρμόδιοι για την εκπόνηση και υλοποίηση του οικογενειακού προϋπολογισμού, δηλαδή οι νοικοκυρές (70%), οι συνταξιούχοι (66,6%) και οι επιχειρηματίες (65,7%). Περισσότερο ικανοποιημένοι οι αγρότες, καθώς το ποσοστό των ¨φτωχότερων" διαμορφώνεται σε 50% και των "πλουσιότερων" σε 25%.
Όσον αφορά στην πολιτική τοποθέτηση των ερωτηθέντων, όσοι βρίσκονται στην... αντιπολίτευση, αλλά και όσοι απέχουν από τα κοινά βλέπουν μεγαλύτερη επιδείνωση της τσέπης τους, σε σχέση με εκείνους που αυτοπροσδιορίζονται ως κεντροδεξιοί ή δεξιοί. Οι τελευταίοι αποτελούν και τη μοναδική ομάδα, στην οποία ο αριθμός εκείνων που ομολογούν αλλαγή της οικονομικής τους κατάστασης προς το χειρότερο είναι κάτω από το 50% (διαμορφώνεται σε 49,2%). Είναι επίσης, η μοναδική ομάδα, με βάση την ιδεολογία, με διψήφιο ποσοστό μελών που είδαν βελτίωση των οικονομικών τους (13,8%).
Απαισιόδοξο για το οικονομικό του μέλλον εμφανίζεται το 52,9% όσων μετείχαν στην έρευνα, εκτιμώντας ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο (το 12,7% πιστεύει ότι θα είναι πολύ χειρότερα σε σχέση με φέτος). Μόλις το 7,9% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί. "Πρωταθλητές" αισιοδοξίας και εδώ οι αγρότες, με το 33,3% να αναμένει βελτίωση και το 44,4% επιδείνωση.
Σε σχέση πάντως με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, το πρώτο του έτους, το μέλλον φαντάζει λιγότερο... μαύρο και περισσότερο... γκρίζο. Το ποσοστό των απαισιόδοξων μειώθηκε σε 52,9% από 62% τρεις μήνες νωρίτερα.
Ανάλογη είναι η άποψη των ερωτηθέντων και για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με το 43,2% να θεωρεί ότι η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας είναι κακή και το 30,4% πολύ κακή. Συντριπτική είναι η υπεροχή και εκείνων που που πιστεύουν ότι η φτώχεια αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο, καθώς φτάνουν στο 77,2% του δείγματος. Σχεδόν το ίδιο ποσοστό, 70,4%, πιστεύει ότι η φτώχεια θα αυξηθεί τον επόμενο χρόνο. Περιορισμό της περιμένει μόνον το 6,2%.
Το... 2013 η ανάκαμψη
Όσον αφορά στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, το 40,6% περιμένει χειρότερες μέρες, το 26,2% πολύ χειρότερες και το 26,7% περιμένει και ο επόμενος χρόνος να κυλήσει σαν και αυτόν. Ελαφρώς πιο αισιόδοξοι εμφανίζονται όταν ρωτώνται για την εικόνα της ελληνικής οικονομίας, τέσσερα χρόνια από σήμερα. το ποσοστό των απαισιόδοξων περιορίζεται σε 52% (31,1% εκτιμά ότι θα είναι χειρότερη και το 20,9% πολύ χειρότερη). Το 27,4% δεν περιμένει κάποια σημαντική μεταβολή και το 18,7% εμφανίζεται αισιόδοξο. Πρόκειται για ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με εκείνο που αναμένει βελτίωση μέχρι τα μέσα του 2010.
Το... ρεκόρ απαισιοδοξίας αφορά πάντως στην αγορά εργασίας. Το 79,6% περιμένει αύξηση της ανεργίας, μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, με τους υπερ-απαισιόδοξους να υπερτερούν, καθώς το 43,3% εκτιμά ότι "θα αυξηθεί πολύ". Τα πράγματα ήταν χειρότερα όμως, τρεις μήνες πριν, καθώς οι απαισιόδοξοι έφταναν συνολικά στο 88%.
Σχετικά με το καλάθι της νοικοκυράς, τέλος, οκτώ στους δέκα προβλέπουν ότι οι οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών θα αυξηθούν, με το 29% να προβλέπει αυξήσεις υπερπολλαπλάσιες του επίσημου πληθωρισμού, που θα κυμαίνονται πάνω από το 5%.
"Το είπε η τηλεόραση"
Στο ερώτημα, από που ενημερώνονται για την Οικονομία, το 40,7% απαντά από την τηλεόραση, το 23,8% από τις εφημερίδες, το 16,5% από το διαδίκτυο, το 9,6% από το ραδιόφωνο και το 9,4% από κάποια άλλη πηγή. Οι νεότερες ηλικίες ενημερώνονται και από το Διαδίκτυο σε ποσοστό 28%, ενώ το ραδιόφωνο είναι πιο διαδεδομένο στους άνω των 60 ετών. Την εφημερίδα προτιμούν όσοι ανήκουν στο ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης και θεωρούν εαυτούς αριστερούς. Όσο πιο δεινή είναι η οικονομική κατάσταση κάποιου, τόσο πιο πιθανό να ενημερώνεται από την τηλεόραση, σύμφωνα με την έρευνα.
♦ Η έρευνα κάλυψε το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου, με το δείγμα να αποτελείται από 1.649 άτομα, ηλικίας άνω των 18 ετών, που κατοικούν στο νομό Αττικής. Το 57,6% ήταν γυναίκες και το 42,4% άνδρες.Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν της ποσοτικής έρευνας, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το τυπικό στατιστικό σφάλμα υπολογίζεται σε ±2,48%. Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο καθηγητής Επαμεινώνδας Πανάς.
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.