Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Tριφυλία. Μέτρια η κίνηση στην αγορά παρά τις μεγάλες εκπτώσεις...

Μέτρια ήταν η κίνηση, τις προηγούμενες μέρες, στην αγορά της Τριφυλίας παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που προσφέρουν οι επαγγελματίες σε όλα τα είδη και προϊόντα τους.
Η πρώτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων δεν έστειλε θετικά και αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια και οι έμποροι ελπίζουν και εύχονται, όσο περνούν οι μέρες, να αυξηθεί, έστω και λίγο, η κίνηση των καταστημάτων τους, για να μπορέσουν υποτυπωδώς να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και να βγάλουν, τουλάχιστον, τα λειτουργικά τους έξοδα, που διαρκώς αυξάνουν.
Κόσμος στην Τριφυλία υπάρχει αρκετός, ωστόσο δεν έχει την οικονομική δυνατότητα και σίγουρα την άνεση που είχε προηγούμενα χρόνια για να κάνει αγορές στις θερινές εκπτώσεις. Έτσι, περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα και αναγκαία.

Οι εκπτώσεις, ανάλογα και με το είδος, ξεκινούν από ...........

30% και σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν το 60, μπορεί και 70%, όμως- ελλείψει χρημάτων- ο κόσμος δεν ψωνίζει. Θέλει, αλλά, δυστυχώς, όπως είναι η οικονομική κατάσταση και πραγματικότητα στις μέρες μας, δεν μπορεί!
Εμείς μιλήσαμε με επαγγελματίες στην Τριφυλία και σας μεταφέρουμε τον υποτονικό παλμό της πρώτης εβδομάδας των εκπτώσεων στην περιοχή, όπως αποτυπώνεται στις δηλώσεις τους:

Νίκος Φάμπας, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Φιλιατρών: «Εκείνο που βλέπω την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων είναι ότι ο κόσμος δε ρωτάει και πολλά πράγματα, απλά θέλει να βρει ένα φτηνό είδος, ό,τι έχει ο καθένας. Σπάνια θα πει αν αυτό είναι με έκπτωση ή όχι ή τι έκπτωση. Θέλει κάτι που να είναι φτηνό, όσο πιο φτηνό. Δεν τον εντυπωσιάζει τον κόσμο, πια, η λέξη “έκπτωση” και το ποσοστό της. Έχει αλλάξει το πράγμα με την οικονομική κατάσταση και πρέπει να το αλλάξουμε κι εμείς οι επαγγελματίες. Αντί για έκπτωση να λέμε “εδώ πουλάμε φθηνά!”. Υπάρχει μια σχετική κίνηση, καμία σχέση με άλλες χρονιές, από τους εν Αθήναις Φιλιατρινούς που έχουν κατέβει για διακοπές, όπως και από τους κατοίκους εδώ πέρα, αλλά μετρημένη και περιορισμένη. Παίρνουν ακριβώς εκείνα τα απαραίτητα που ζητούν και, όπως είπα, έχει αλλάξει η λέξη “έκπτωση”. Πλέον, ζητούν φθηνά, όσο πιο φθηνά!».

Φώτης Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Γαργαλιάνων: «Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων από άποψη κίνησης στα εμπορικά καταστήματα ήταν αρκετά υποτονική. Διαπιστώνουμε καθημερινά πως η έλλειψη μετρητών στα νοικοκυριά, λόγω της υψηλής φορολόγησης αλλά και των μειώσεων μισθών και συντάξεων, έχει ελαττώσει την αγοραστική δύναμη των συμπολιτών μας, οι οποίοι πολλές φορές δυσκολεύονται ή αδυνατούν να αποκτήσουν ακόμα και τα αγαθά πρώτης ανάγκης. Ωστόσο, οι εμπορικές επιχειρήσεις στην πόλη μας παρέχουν μεγάλη ποικιλία αγαθών για όλα τα πορτοφόλια, που καλύπτουν όλα τα γούστα και τις ανάγκες των συμπολιτών μας. Ελπίζουμε δε, πως οι εκπτώσεις, τελικά, θα δώσουν ένα κίνητρο στον κόσμο να προτιμήσει και να ψωνίσει ελληνικών εταιρειών προϊόντα στις πιο συμφέρουσες τιμές».

Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας: «Την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων δεν είχαμε στην αγορά την αναμενόμενη κίνηση. Ο κόσμος περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή στα είδη διατροφής και υγιεινής. Αν θα του μείνει κάτι, θα ψάξει, θα το σκεφτεί και θα μπει να ρωτήσει, αν το χρειάζεται πράγματι. Οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 30 μέχρι και 50, 60%. Πάντα, γίνονταν εκπτώσεις, με την έννοια της καλύτερης χαμηλής τιμής. Ο κόσμος βλέπει, συγκρίνει, κρίνει, κοιτάζει και σε άλλες πόλεις, υπάρχει και αυτή, ας την πούμε, η αστυφιλία στις αγορές, αλλά η Κυπαρισσία δεν υστερεί σε τίποτα από άλλες μεγάλες πόλεις. Ο κόσμος πρέπει να το ψάξει καλύτερα αυτό που θέλει και να προτιμά την τοπική αγορά, αλλιώς θα ερημώσει η περιφέρεια και θα γίνουμε “Φαρ Ουέστ”».

Ανδρέας Παπακυριακόπουλος, ενδύματα – υποδήματα: «Οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 30 με 50% στα πιο πολλά καταστήματα, αλλά η πρώτη εβδομάδα δεν έχει καμία σχέση με την περυσινή χρονιά. Ο κόσμος δεν μπαίνει καν να ρωτήσει, απλά κοιτάζει τις βιτρίνες και γενικά δεν ενδιαφέρεται για ρούχα και παπούτσια, αφού κοιτάζει να καλύψει άλλες υποχρεώσεις, που είναι σε πρώτη προτεραιότητα. Περιμένουμε όσο περνούν οι μέρες και θα αυξηθεί ο πληθυσμός, λόγω των διακοπών, ελπίζω, αλλά βλέπω πως δε θα κλείσει καλά η σεζόν και ο χειμώνας που έρχεται, για την ένδυση και την υπόδηση, φοβάμαι, θα είναι μαύρος».

Σπύρος Χηνόπουλος, ενδύματα: «Σε σχέση με πέρυσι, η κίνηση είναι περίπου η ίδια. Κυρίως λόγω του καλοκαιριού βλέπω μια σχετική αύξηση στο κατάστημα αυτή την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων. Θα δούμε. Ο κόσμος είναι πολύ σφιγμένος, ξέρουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και που αντιμετωπίζει η αγορά. Οι εκπτώσεις είναι γύρω στο 50%, απ’ ό,τι βλέπω και στα άλλα μαγαζιά. Όπου βλέπει το αγοραστικό κοινό πολύ μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, να είναι επιφυλακτικό, γιατί δεν ξέρεις τι είναι αυτό που αγοράζεις».

Δημήτρης Αβδάλας (βιβλιοπωλείο-χαρτικά-παιχνίδια): «Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων δεν πήγε καθόλου καλά στην αγορά και γι’ αυτό υπάρχουν διάφοροι λόγοι. Πιστεύω ότι ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού έφυγε για αγορές στις μεγαλύτερες πόλεις, όπου θεωρούσαν πως θα έβρισκαν πολύ μεγαλύτερες προσφορές. Επίσης, αυτή την περίοδο δεν υπάρχουν χρήματα. Ο κόσμος ψάχνει πάρα πολύ, παίρνει μόνο τα απαραίτητα και περιορίζεται σε αυτά. Οι εκπτώσεις, στο δικό μας χώρο, κυμαίνονται σε πολύ μεγάλα ποσοστά. Μπορεί να βρεις βιβλίο με πάνω από 50%, ακόμη και 70%, αφού και οι εταιρείες κάνουν πολύ μεγάλες προσφορές. Το ίδιο και στα χαρτικά και στα παιχνίδια, έχουμε πολύ μεγάλες προσφορές με πολύ καλές τιμές. Από εδώ και πέρα, θεωρώ, οι τιμές θα πέφτουν συνέχεια. Ελπίζω κάτι να γίνει».

Κώστας Ασημακόπουλος, υποδήματα: «Πολύ λίγα πράγματα αυτή τη βδομάδα. Κόσμος περνάει, ρωτάει, αλλά το σκέφτεται πάρα πολύ, διότι δεν κυκλοφορούν χρήματα πολλά. Και αυτοί που έχουν είναι φοβισμένοι. Οι εκπτώσεις κυμαίνονται στο 40% και 50%. Άμα έχουμε περιθώριο, μπορεί να κάνουμε παραπάνω, να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Ελπίζουμε, όμως, κάτι να γίνει τώρα το καλοκαίρι καλύτερα».

Δέσποινα Ασημακοπούλου, ενδύματα: «Οι εκπτώσεις είναι κάτι με το οποίο έχει κουραστεί πάρα πολύ ο κόσμος, γιατί συνεχώς στα ρούχα και τα παπούτσια υπάρχουν προσφορές και καλές τιμές, για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Εγώ είμαι ένα κατάστημα που δεν κάνω εκπτώσεις! Έχω πάρα πολύ καλές τιμές, έχω ελληνικά προϊόντα και δεν έχω κρίση, γιατί την κρίση την έχουν αυτοί που τη δημιούργησαν και τη σέρνουν για να κερδίσουν σε βάρος των εργαζομένων και των ανθρώπων. Έχω ένα λαϊκό μαγαζί, που έχω καλή ποιότητα και πάρα πολύ καλές τιμές!».

Του Ηλία Γιαννόπουλου - Θάρρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.