Mπορεί η χώρα να υποφέρει από την ύφεση, ωστόσο υπάρχει και μια άλλη όψη του νομίσματος- αυτή των εξαιρετικής ποιότητας ελληνικών προϊόντων που κατακτούν κάθε χρόνο τις αγορές του εξωτερικού, όπως η φέτα, το ούζο και το παρθένο ελαιόλαδο, τα οποία όμως «υποφέρουν» από τις απομιμήσεις.
Ενώ λοιπόν η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει ..........
αποκλειστικά δικαιώματα στην Ελλάδα για συγκεκριμένα προϊόντα όπως π.χ. η φέτα και το ούζο, εντούτοις πολλοί δε διστάζουν να τα αντιγράφουν και να τα βαφτίζουν ελληνικά. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως παρά την ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών, το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας είναι ότι η διάθεσή τους γίνεται κατά κύριο λογο στη γερμανική αγορά.
Στον τομέα της φέτας, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά λευκού τυριού αποτιμάται στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο, το διάσημο ελληνικό τυρί έχει μερίδιο που αντιστοιχεί σε μόλις τα 130 εκατ. ευρώ (28%). Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι εταιρείες δεν έχουν εκμεταλλευθεί επαρκώς το αποκλειστικό branding της φέτας, ενώ πολλές εταιρείες παράγουν φέτα εκτός ΕΕ και στη συνέχεια τη διοχετεύουν στην αμερικανική αγορά με σκοπό να αποφύγουν τα κοινοτικά πρόστιμα.
Σε ότι αφορά το τσίπουρο και το ούζο, υπάρχει «πεδίον δόξης λαμπρόν», ωστόσο εκτιμάται ότι μόλις το 2% της παραγωγής τσίπουρου εξάγεται. Το ούζο είναι σαφώς πιο εξωστρεφές, με πωλήσεις που αγγίζουν τα 24 εκατ. ευρώ, ωστόσο το 90% πηγαίνει στη γερμανική αγορά.
Όσο για το ελαιόλαδο, αυτό παραμένει «βασιλιάς των εξαγωγών» με πωλήσεις που αγγίζουν τα 56,5 εκατ. ευρώ μόνο για το α' τρίμηνο του 2012. Ωστόσο βρέθηκε στην 16η θέση από την 8η που κατείχε πέρυσι, χάνοντας πωλήσεις που αγγίζουν τα 80 εκατ. ευρώ ετησίως, γεγονός που αποδίδεται σύμφωνα με τους παραγωγούς στον «μηχανισμό εξαγωγής» του λαδιού μας στην Ιταλία.
Iefhmerida
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.