Ο νέος Επενδυτικός Νόμος αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα του σχεδιασμού της κυβέρνησης για το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας. Πρόκειται για ένα νόμο - τομή, που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έναν ακόμη μηχανισμό ευκαιριακών επιδοτήσεων, όπως αυτούς που είδαμε να εφαρμόζονται στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά μία νομοθετική πρωτοβουλία που ενσωματώνει τις αρχές, τις αξίες, το ήθος και το σχέδιο με το οποίο οφείλουμε να πορευτούμε από εδώ και πέρα προκειμένου να απαντήσουμε στην κρίση και να βάλουμε τις βάσεις για μια διαφορετική Ελλάδα, που θα βασίζεται σε ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό πρότυπο. Ένα πρότυπο παραγωγικό, δυναμικό, εξωστρεφές και ανταγωνιστικό.
Ο νόμος αυτός εκφράζει την πολιτική βούληση της ........
κυβέρνησης να στηρίξει την αναπτυξιακή επανεκκίνηση της χώρας στις επενδύσεις. Αφήνει πίσω του την πολιτική των επιδοτήσεων και εστιάζει στην ενίσχυση βιώσιμων επενδυτικών σχεδίων υψηλής οικονομικής απόδοσης με φοροαπαλλαγές, ευνοϊκά δάνεια και ενισχύσεις κεφαλαίου σε επιλεγμένες παραγωγικές δραστηριότητες.
Πρόκειται για έναν νόμο ρεαλιστικό και προοδευτικό. Ένα εργαλείο πολιτικής που εκφράζει τις αξίες για κοινωνική συνοχή, διαφάνεια, σεβασμό στο δημόσιο χρήμα, λογοδοσία και ίση μεταχείριση. Εκφράζει την πολιτική βούληση να εντάξουμε στο «επιχειρείν» τη νέα γενιά, να αποσύρουμε την καχυποψία στη σχέση κράτους – επιχειρηματία, να δημιουργήσουμε νέες, σταθερές, ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Ο Επενδυτικός /Αναπτυξιακός Νόμος χορηγεί ελκυστικά κίνητρα για επενδύσεις άνω των 100.000 €, σε όλους τους τομείς της οικονομίας, που υλοποιούνται στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας από επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, δίνοντας έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στους ανερχόμενους κλάδους της οικονομίας, π.χ. εναλλακτικός τουρισμός, εναλλακτικές μορφές ενέργειας κ.α. Τα είδη των ενισχύσεων περιλαμβάνουν κεφαλαιακά κίνητρα (επιδότηση επένδυσης ή απασχόλησης), τα οποία χορηγούνται εναλλακτικά είτε με τη συμμετοχή σε επιχειρήσεις ή με επιδοτήσεις, ή με χρηματοδοτικές μισθώσεις (leasing) επί του κόστους του επενδυτικού σχεδίου είτε με τη μορφή επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, επιπλέον δε και με το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, το οποίο εντάσσεται στα πλαίσια παρακολούθησης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται στο καθεστώς φορολογικής απαλλαγής του Ν.3299/2004. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το μειωμένο ΦΠΑ για τα καταλύματα δίνει νέα πνοή στον τουρισμό που πρέπει να εξελιχθεί στο «βαρύ πυροβολικό» της ανάπτυξης της χώρας.
Ο νέος αναπτυξιακός νόμος πρέπει να υπηρετεί, πλέον, τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής δραστηριότητας που είναι ο πλέον εξωστρεφής και ελπιδοφόρος κλάδος της χώρας μας. Βασικός στόχος του νέου νόμου είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της υφιστάμενης ξενοδοχειακής υποδομής και η διευκόλυνση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση των ξενοδοχείων χαμηλών κατηγοριών. Στην ουσία, στηρίζεται η επιδότηση της ανακαίνισης ξενοδοχείων και προωθείται η ενίσχυση όσων επενδύσεων αφορούν σε αναβάθμιση της τάξης στην οποία ανήκει η μονάδα.
Εν ολίγοις, ο νέος αναπτυξιακός νόμος μπορεί να αποτελέσει, για τον τομέα του τουρισμού, ισχυρό κίνητρο για να εκσυγχρονιστούν τα υπάρχοντα καταλύματα και να δώσει εξαιρετικές δυνατότητες σε καινούργιες μορφές τουρισμού που ως τώρα δεν είχαμε αξιοποιήσει δεόντως, ενώ εντείνει τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που για τον τόπο μας είναι το ζητούμενο, και την ενίσχυση των νέων αγορών.
Σε αυτό το πλαίσιο, «ανοίγει» την πόρτα για νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην κατηγορία των 3 αστέρων, καθώς σύμφωνα με την τροπολογία, που έγινε δεκτή και εντάχθηκε στο νέο αναπτυξιακό νόμο, στα κίνητρα εντάσσονται όχι μόνο ο εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής σε αυτήν την κατηγορία ξενοδοχείων και όσων μονάδων χαμηλότερων κατηγοριών, μέσω ανακαίνισης, αναβαθμιστούν σε τουλάχιστον τριών αστέρων, αλλά και η ίδρυση ή επέκταση 3άστερων ξενοδοχείων. Η παροχή κινήτρων, άλλωστε, για τη δημιουργία νέων 3άστερων ξενοδοχείων αποτελούσε αίτημα τουριστικών επιχειρηματιών, με το αιτιολογικό ότι αυτή η κατηγορία ζητείται περισσότερο διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα.
Έτσι, πλέον ο νέος αναπτυξιακός νόμος ενθαρρύνει τις επενδύσεις για ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής για ξενοδοχεία πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων, αλλά και αναβάθμισης των κατηγοριών ενός και δύο αστέρων, ενώ στα κίνητρα εντάσσονται και οι επενδύσεις τουρισμού υγείας.
Καταλήγοντας, πιστεύω ότι επιτυγχάνεται τελικά ο στόχος, μέσω των χαμηλότερων φορολογικών συντελεστών και των άλλων κινήτρων, να προσελκύσουμε στην ελληνική περιφέρεια τις επιχειρήσεις που μετακινούνται στο εξωτερικό εξαιτίας των υψηλών φορολογικών συντελεστών. Με τον τρόπο αυτό οι θέσεις εργασίας αντί να χάνονται από την χώρα θα μετακινούνται στην περιφέρεια περιορίζοντας την ανισομέρεια στην οικονομική ανάπτυξη.
Η στρατηγική για τον τουρισμό που προτείνει ο νέος αναπτυξιακός νόμος και τα προγράμματα εναλλακτικού τουρισμού, υποβοηθούν την τεράστια αλλά αναξιοποίητη δυναμική για τουριστική ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας, αλλά και του νομού Μεσσηνίας, ειδικότερα. Ενισχύουν την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων εναλλακτικού και εξειδικευμένου τουρισμού, όπως ο αθλητικός, ο πολιτιστικός, ο θαλάσσιος, ο γαστρονομικός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου, υγείας και ευεξίας κ.α., ενώ ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των τουριστικών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα.
Έτσι, ο τουριστικός τομέας μπορεί να δώσει σημαντική διέξοδο στην διάθεση ποιοτικών αγροτικών, αλλά και βιολογικών προϊόντων και τα υψηλής ποιότητας αυτά προϊόντα θα ενισχύσουν τη διεθνή εικόνα της χώρας μας ως ποιοτικού τουριστικού προορισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.