Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

«Καμπάνα» σε εταιρείες που οργάνωναν διαγωνισμούς και κουίζ με SMS υψηλής χρέωσης

Πρόστιμα συνολικού ύψους πάνω από 2 εκ. ευρώ επιβλήθηκαν σε τρεις εταιρείες επικοινωνιών, οι οποίες δημοσίευαν «κουίζ» στο Διαδίκτυο και ζητούσαν από τους χρήστες να αποκαλύπτουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου, και στη συνέχεια τους χρέωναν χωρίς να τους ενημερώνουν.

Η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) επέβαλε πρόστιμα στις εταιρείες Win, Buongiorno Hellas και Netsmart Cyrprus, κρίνοντας ότι παραβίασαν τον Κώδικα Κώδικα Δεοντολογίας για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (μέσω SMS αυξημένης χρέωσης.

Η Επιτροπή είχε δεθχεί πλήθος ............

καταγγελιών για παράλογες χρεώσεις.

Συγκεκριμένα, οι τρεις εταιρείες αναρτούσαν banner σε δημοφιλείςς δικτυακούς τόπους προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ ή κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, τεστ όρασης, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.).

Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις υπηρεσίες μέσω SMS ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για εγγραφή δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της υπηρεσίας με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.