Προβληματισμό προκάλεσε στους εκπαιδευτικούς η πρόσφατη τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής που αφορά τον περιορισμό του αναλυτικού προγράμματος και των μαθημάτων.
Στην ομιλία του ......
ο Ν. Φίλης ξεκαθάρισε ότι «το επόμενο χρονικό διάστημα θα περάσουμε σε αλλαγές ορισμένων βιβλίων, σε περιορισμό του προγράμματος του αναλυτικού ως προς ορισμένα μαθήματα».
Η δήλωση αυτή, την ώρα μάλιστα που φαίνεται να είναι δεμένη με ένα νήμα με προηγούμενη δήλωση του κ. Νίκου Φίλη για γενική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και ελάφρυνση της τσάντας του μαθητή από βιβλία που κοστίζουν ακριβά και έχουν ελάχιστη εκπαιδευτική χρησιμότητα, πυροδότησε την ανησυχία των εκπαιδευτικών καθώς τις τελευταίες μέρες ανακοινώθηκε από αρμόδιο παράγοντα του υπουργείου Παιδείας σχέδιο με «οβιδιακές αλλαγές» στη μέση εκπαίδευση.
Τα βασικά σημεία του σχεδίου που θα προτείνει ως βάση διαλόγου με τους φορείς για την τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση παρουσίασε στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών στην ΑΣΠΑΙΤΕ ο διευθυντής της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Γ. Μουστάκας.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, το σχέδιο που θα προταθεί ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει τη συγχώνευση ειδικοτήτων τόσο στο Τεχνικό - Επαγγελματικό όσο και στο Γενικό Λύκειο.
Όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, το σχέδιο περιλαμβάνει:
⒈ Η Α' τάξη θα αποτελεί τάξη προσανατολισμού, θα έχει το ίδιο πρόγραμμα σπουδών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και θα περιλαμβάνει ένα τεχνολογικό μάθημα το οποίο θα διδάσκεται από τεχνολόγους, μηχανικούς και γεωπόνους
⒉Η Β' τάξη θα έχει τομείς
⒊ Η Γ' τάξη θα έχει ειδικότητες
⒋ Για τη Δ' τάξη προβλέπεται μαθητεία. Το έτος πρακτικής άσκησης/μαθητείας θα περιλαμβάνει εκπαίδευση στο σχολείο και πρακτική άσκηση/μαθητεία σε χώρους εργασίας.
Τη διοικητική διαχείριση της μαθητείας θα την έχει ο ΟΑΕΔ. Τα σχετικά γραφεία του ΟΑΕΔ θα στελεχωθούν με αποσπασμένους καθηγητές της ΤΕΕ.
Για τα παραπάνω δηλώθηκε ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, αλλά αποτελούν την πολιτική βούληση και πρόταση για διαβούλευση.
Τα ίδια περίπου είχε πει ο διευθυντής της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας και στις 27-2-2016 σε ημερίδα για την ΤΕΕ στα Γιάννενα:
◼ Θα χωριστούν τα ΕΠΑΛ σε τρεις ζώνες:
α) Νησιωτική,
β) Πεδινή, και
γ) Ορεινή.
◼ Τα προγράμματα σπουδών και οι ειδικότητες θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε περιφέρειας (βλέπε περιφερειοποίηση σχολείων)
◼ Σύμπτυξη ειδικοτήτων
◼ Κατάργηση ολιγομελών τμημάτων
◼ Πρώτος χρόνος κοινός με τα ΓΕΛ
◼ Δεύτερος χρόνος, τομέας
◼ Τρίτο έτος, ειδικότητα
◼ Τέταρτο έτος, μαθητεία
Για την τεχνική εκπαίδευση και για το θέμα της μαθητείας έκανε ιδιαίτερη μνεία και ο υπουργός Παιδείας την Τρίτη 8 Μαρτίου κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που διεξήχθη στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, με προσκεκλημένους τους μορφωτικούς ακόλουθους πρεσβειών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
«Είμαστε και εδώ πίσω ως χώρα για πολλούς λόγους, κοινωνικούς, ιδεολογικούς και πολιτικούς, που αφορούν τις εκάστοτε εξουσίες αλλά και την κοινωνία μας, για το πώς προσλαμβάνει με τρόπο πολλές φορές μειωτικό την έννοια της τεχνικής εκπαίδευσης.
»Η κρίση δυστυχώς δημιουργεί ένα υποχρεωτικό πλαίσιο προκειμένου τα παιδιά να ζητούν από νωρίς τη δυνατότητα εργασίας μέσα από εξειδικεύσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι η τεχνική εκπαίδευση πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του ισότιμου σχολικού δικτύου προς τη γενική εκπαίδευση αλλά και να προνοήσει για διαδικασίες μαθητείας και ήδη βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αυτές οι διαδικασίες μαθητείας».
Υπάρχει... παρελθόν
Το ΙΕΠ, από τον Απρίλιο του 2014, είχε προτείνει τη μείωση των ειδικοτήτων σε 40, με τη δημιουργία ενιαίων ειδικοτήτων, η οποία «θα είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη οργάνωση της κατανομής ειδικοτήτων, την κατάληψη οργανικών θέσεων από έναν μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου».
Στις 25 Οκτωβρίου 2015 ο κ. Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» δηλώνει ότι «αρκετά κενά οφείλονται στη κακή διαχείριση του προσωπικού. Στην Αττική υπάρχουν πλεονάσματα μιας ειδικότητας στα σχολεία μιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και ελλείμματα της ίδιας ειδικότητας σε σχολεία γειτονικής Διεύθυνσης. Υπάρχουν περί τις 120 ειδικότητες, που κατακερματίζουν το προσωπικό. Θα προχωρήσει η ενοποίησή τους. Επίσης, θα βάλουμε τέλος στα ολιγομελή τμήματα μαθητών, ιδίως στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου οι μαθητές σε κάθε τμήμα πρέπει να είναι τουλάχιστον επτά».
Δυο μέρες αργότερα, στις 27 Οκτωβρίου 2015, στην ίδια εφημερίδα («Καθημερινή») η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε απάντηση των δηλώσεων του υπουργού κ. Νίκου Φίλη γνωστοποιεί ότι «υπάρχει από το 2013 και παραδόθηκε μελέτη για τη συγχώνευση ειδικοτήτων, την οποία μπορεί άμεσα να υλοποιήσει ο υπουργός».
Εφημερίδα των συντακτών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.