Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Από Αύριο ξεκινούν οι Χειμερινές εκπτώσεις. Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές.

Την Τρίτη 15 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις, τα ποσοστά των οποίων αναμένεται να διαμορφωθούν άνω του 50%.

Η μεγάλη πτώση του τζίρου για το σύνολο της αγοράς αλλά και η μειωμένη κίνηση τις μέρες των γιορτών -παρά τις προσφορές που έφταναν μέχρι το 40%- αναγκάζουν τους επιχειρηματίες να αρχίσουν νωρίτερα τις μεγάλες μειώσεις τιμών.

Την πτώση του τζίρου αποτυπώνουν και τα ......

στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, χωρίς τα καύσιμα, κατά τον μήνα Οκτώβριο 2012 ήταν μειωμένος κατά 16,5% σε ετήσια βάση, ενώ, αν συμπεριληφθούν τα καύσιμα, ο τζίρος του λιανεμπορίου σημείωσε μείωση 17,1%.

Ειδικά ο Δεκέμβριος, που παραδοσιακά είναι μήνας αγορών, καθώς πραγματοποιείται σε αρκετούς κλάδους του εμπορίου το 50% και πλέον των πωλήσεών τους, το 2012 δεν θύμιζε καθόλου άλλες χρονιές. Η δε πτώση της κατανάλωσης έπληξε και τις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου.

Τι πρέπει να προσέχετε.

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

2. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σαιζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές και όχι ελαττωματικά και β' διαλογής προϊόντα.

3. Οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που "προσφέρουν" μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο, αλλά σε "φουσκωμένες" τιμές.

"Οι καταναλωτές θα κάνουν αγορές με το σταγονόμετρο κατά την διάρκεια των εκπτώσεων", εκτιμά από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης. Η Ένωση Καταναλωτών συνιστά, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων:

-Αγορές με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.

-Σύγκριση τιμών και ποιότητας.

- Έλεγχο των τιμών πριν τις εκπτώσεις ώστε να διαπιστώνεται αν οι μειώσεις τιμών είναι πραγματικές.

-Αγορές χωρίς βιασύνη.

-Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.

-Προσοχή στα καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

-Ενημέρωση για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.

-Απόδειξη για όλες τις αγορές.

-Πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).

-Όταν διαπιστώνουν πλασματικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές να το καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).

Zougla.gr

2 σχόλια:

  1. ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ HARROD'S ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΠΩΣ ΣΤΗΝΟΝΤΑΙ ΑΞΗΜΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΝΤΟΥ ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ,Ε ! ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΕΔΩ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.