Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

Μειώνουν τις τιμές για να κρατήσουν τους καπνιστές

Σε αναθεώρηση της τιμολογιακής τους πολιτικής προχωρούν μεγάλες καπνοβιομηχανίες, προκειμένου να ανακόψουν τις πτωτικές πωλήσεις κορυφαίων σημάτων. Μετά τις μειώσεις τιμών από την καπνοβιομηχανία Παπαστράτος, στο Μarlboro, κατά πληροφορίες, και η ανταγωνίστριά της ΒΑΤ (Βritish American Tobacco) ετοιμάζεται να την μιμηθεί.

Aυτό υποστηρίζουν εκπρόσωποι περιπτέρων, ........

μεταξύ των οποίων και η Δήμητρα Λουκά, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καπνοπωλών Περιπτερούχων Ελλάδος. Όπως μας λέει, ενημερώθηκε από τη διοίκηση της πολυεθνικής Philip Morris (Παπαστράτος), ότι αποφασίστηκε να μειωθεί η τιμή αυτού του πρωταγωνιστικού σήματος, προκειμένου να σταματήσουν να πέφτουν οι πωλήσεις του.

Οι οποίες, από τις αρχές του έτους, εμφανίζουν πτώση 15%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το μερίδιο αγοράς που ελέγχει: από 19% που ήταν το 2009, κυμαίνεται σήμερα στο 17%. Μετά την απόφαση της πολυεθνικής, η τιμή λιανικής στο πακέτο Μarlboro μειώθηκε από τα 4 ευρώ, στα 3,5 ευρώ. Η αρχή έγινε με το μαλακό πακέτο, ενώ ανάλογη μείωση θα γίνει και στους 16 κωδικούς που περιλαμβάνει το σήμα.

Παράλληλα, η Δήμητρα Λουκά ενημερώθηκε ότι αυτή η μείωση της τιμής δεν θα επηρεάσει το κέρδος των περιπτερούχων, από το συγκεκριμένο σήμα. Θα παραμείνει δηλαδή στα 19,4 λεπτά ανά πακέτο. Μεσοσταθμικά, το κέρδος των περιπτερούχων από τα καπνικά είδη είναι περίπου 3,5% επί της τιμής λιανικής. Βέβαιο είναι ότι η πτώση της αγοράς καπνικών ειδών, που άλλοι την προσδιορίζουν από τις αρχές του έτους στο 13%, και άλλοι στο 3% (στοιχεία Νielsen), καθιστά πιο δύσκολο τον στόχο της κυβέρνησης να πολλαπλασιάσει τα έσοδα με αύξηση της φορολογίας στα συγκεκριμένα προϊόντα.

Απώλειες 22%

Την περίοδο από 15 Οκτωβρίου έως 15 Δεκεμβρίου, λένε ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, οπότε αυξήθηκε η κατανάλωση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, οι απώλειες στο βιομηχανοποιημένο τσιγάρο εκτιμάται ότι ξεπέρασαν το 22%. Πιστεύεται ότι η απόφαση του ΕΟΦ να απαγορεύσει την πώληση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, έγινε μετά από παρέμβαση του Ελληνικού Συνδέσμου Καπνικών Εταιρειών Ευρώπης.

Σημαντικά ωφελημένες από την κρίση, όσο και από την υψηλή τιμή του πακέτου, εμφανίζονται οι συσκευασίες για στριφτά τσιγάρα. Μία τέτοια συσκευασία 25 γρ., που πωλείται αντί 4 ευρώ, προσφέρει περίπου 34 τσιγάρα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen, την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2011, οι πωλήσεις τους σε όγκο αυξήθηκαν κατά 31%, και σε αξία κατά 43,2%. Σημαντική αύξηση εμφανίζει και η πώληση λαθραίων τσιγάρων. Πληροφορίες λένε ότι, για πρώτη φορά, συστάθηκε εταιρεία η οποία ανέλαβε την πλήρη καταγραφή των λαθραίων, που εισάγονται στη χώρα.

Isotimia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.