Δέκα παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες, που θα συμβάλουν στη διασφάλιση του εκπαιδευτικού υλικού, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς τη Δευτέρα και δεδομένων των ελλείψεων σε βιβλία, εξήγγειλε το υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα το σχέδιο για την .........
καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος την πρώτη αυτή δύσκολη περίοδο και μέχρι την παράδοση όλων των βιβλίων, που πρέπει να έχει κάθε μαθητής, περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:
1. Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων, των βοηθημάτων και του πρόσθετου διδακτικού υλικού, που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από βιβλία που επεστράφησαν, μετά την πρωτοβουλία που ξεκίνησε το Υπουργείο Παιδείας το Νοέμβριο του 2010, για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων.
2. Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει, στο σύνολό του, αναρτημένο στο διαδίκτυο, μια πρωτοβουλία που αναπτύχτηκε στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου». Εκπαιδευτικοί και μαθητές με πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, έχουν δυνατότητα άμεσης πρόσβασης, όπως και οι σχολικές μονάδες, με την αποτελεσματική χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, όπου υπάρχει.
3. Αξιοποίηση των DVD με περιεχόμενο τα σχολικά βιβλία ανά τάξη Γυμνασίου και Λυκείου, τα οποία λόγω του προβλήματος παρήγαγε το υπουργείο Παιδείας, μόλις εντοπίσθηκε το πρόβλημα. Ήδη, ξεκίνησε η αποστολή τους προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις μεγάλες σχολικές μονάδες και δίνεται η διαβεβαίωση ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου θα μπορούν να διατίθενται σε κάθε μαθητή. Τα DVD αυτά αποτελούν την προσωπική «Βιβλιοθήκη» κάθε μαθητή, που είναι αξιοποιήσιμη και χωρίς να είναι αναγκαία η σύνδεση μέσω διαδικτύου.
4. Ανάδειξη της πρωτοβουλίας για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων. Η αντίληψη του «σέβομαι το σχολικό βιβλίο, αξιοποιώ το δημόσιο αγαθό, ενισχύω τον εθελοντισμό και την περιβαλλοντική αγωγή εξοικονομώντας πόρους», σήμερα μετατρέπεται πλέον σε ανάγκη για «Μαθητική Αλληλεγγύη - με τα βιβλία μου βοηθώ τον συμμαθητή μου», τονίζει ο υπουργείο.
Έτσι, οι μαθητές καλούνται μέσα από μία σχολική καμπάνια να προσκομίσουν τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς για να υποστηρίξουν τους συμμαθητές των άλλων τάξεων. Το σύνθημα «δεν πάω με άδεια χέρια στο σχολείο, φέρνω τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς», είναι μια πράξη ευθύνης, αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς για κάθε μαθητή. Είναι μια αξία που πρέπει να επανακτήσουμε ως κοινωνία, προσθέτει το Υπουργείο.
5. Συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (διοίκηση, σχολικοί σύμβουλοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί), ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου.
6. Στοίχιση της διοικητικής πυραμίδας (κεντρική υπηρεσία - υπηρεσία ΟΕΔΒ, Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές σχολικής μονάδας) μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για καταγραφή των ελλείψεων, ανά σχολική μονάδα, μετά από πλήρη αποτύπωση των υπαρχόντων βιβλίων από: τις νέες εισροές βιβλίων από τον ΟΕΔΒ, τα διαθέσιμα βιβλία στις αποθήκες από προηγούμενα έτη, τα βιβλία που έχουν επιστραφεί από μαθητές μέσα από την καμπάνια της μαθητικής αλληλεγγύης καθώς και βιβλία που με πρωτοβουλίες των μαθητών και των γονέων έχουν διασφαλίσει οι μαθητές για προσωπική χρήση.
Η καταγραφή αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.
7. Συνεδρίαση της σχολικής επιτροπής για να οργανωθεί η επικοινωνία και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής, που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδακτικού υλικού (Δήμοι, Σχολικές Επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κλπ).
8. Από τις 15, 16 και 17 Σεπτεμβρίου θα γίνεται αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού - σε εβδομαδιαία βάση - που θα υποστηρίξει τους μαθητές, για τους οποίους δεν έχουν εξασφαλιστεί άλλα μέσα.
9. Προώθηση και ενίσχυση κάθε εθελοντικής πρωτοβουλίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, Δήμους, τοπικούς φορείς.
10. Η πολιτική ηγεσία θα βρίσκεται πάντα κοντά στη σχολική κοινότητα για να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει κάθε πρωτοβουλία, και ιδιαίτερα την πρώτη και κρίσιμη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, οργανώνοντας και άλλες πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την κάθε προσπάθεια, επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας.
Ακόμη το υπουργείο τονίζει ότι το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, που σηματοδοτεί την έναρξη του Νέου Λυκείου, την εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, τα 960 ολοήμερα σχολεία και σειρά άλλων πρωτοβουλιών, επισκιάζεται από το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μη έγκαιρη αποστολή όλων των βιβλίων στα σχολεία. Το υπουργείο αναφέρει ότι το πρωταρχικό για τη λειτουργία των σχολείων, που είναι η πλήρης κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αντιμετωπίζεται με εξαιρετικά θετικό τρόπο, παρά την αποχώρηση χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Εξάλλου, το Υπουργείο Παιδείας αναφέρεται στην περσινή χρονιά, τονίζοντας ότι ήταν μία από τις λίγες χρονιές χωρίς προβλήματα, είτε σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είτε σε βιβλία. Φέτος, η καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου - κατά 49 μέρες πέραν του προβλεπόμενου από το νόμο χρόνου - σχετικά με τη διαδικασία προμήθειας χάρτου, οδήγησε ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί μόλις στο τέλος Αυγούστου, και αυτό με τιτάνιες προσπάθειες. Γίνεται σαφές ότι δεν υπάρχει έλλειψη βιβλίων αλλά καθυστέρηση, τονίζεται.
Οι πρώτες αποστολές από τα αποθέματα που υπήρχαν έγιναν προς την νησιωτική Ελλάδα και σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου και η κάλυψη σε βιβλία φτάνει σήμερα μέχρι και το 85%. Ήδη άρχισαν και οι νέες παραλαβές και η προώθησή τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Όμως, είναι σαφές ότι δημιουργούνται προβλήματα σε κάθε τάξη τις πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς. Οι δυσκολίες αυτές είναι σίγουρο ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με την οργανωμένη, έγκαιρη δράση των διευθυντών εκπαίδευσης, των διευθυντών των σχολείων και βέβαια χάρη στην εμπειρία και την υπευθυνότητα του δασκάλου της κάθε τάξης, του καθηγητή κάθε τμήματος, υπογραμμίζει το υπουργείο Παιδείας.
ΑΠΕ ΜΠΕ
Το θέατρο του παραλόγου !!!λιγες μερες πριν ανοιξουν τα σχολεια ,μας ξεφουρνισαν οτι δεν θα μοιραστούν βιβλία !αυτα επρεπε να τα εχουν αντιμετωπισει απο την προηγουμενη σχολικη χρονια αλλα τι περιμενεις α ρε κυνηγημα που θες διαμαντοπουλου και ολο το συναφι
ΑπάντησηΔιαγραφή