Μόνο εφόσον γίνουν τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας και εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα και των δύο μέσα από μελέτη, συμφωνούν οι επικεφαλής των δύο μειοψηφιών του Περιφερειακού Συμβουλίου Δημήτρης Δράκος και Θανάσης Πετράκος, με τη μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης σε πολιτικό.
Κατά τον κ. Δράκο, κανείς .........
δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει από κάποια περιοχή τη δυνατότητα καλής επικοινωνίας, ωστόσο υπογραμμίζει πως πρέπει να συνταχτεί μελέτη, η οποία θα δείξει τις προϋποθέσεις και τη βιωσιμότητα που μπορεί να έχει ένα τέτοιο εγχείρημα.
Ο κ. Πετράκος πάλι, κατηγορεί τον κ. Τατούλη για πελατειακή λογική, αλλά και για αφελείς δηλώσεις, τόσο του ιδίου όσο και του πρωθυπουργού, αφού δεν έχει γίνει καμία μελέτη επί του θέματος.
Δημήτρης Δράκος
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του περιφερειακού συνδυασμού «Δυνατή Πελοπόννησος» Δημήτρη Δράκο, αυτή τη στιγμή έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για λειτουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικού, χωρίς να υπάρχει πλήρης θέση και εισήγηση, αφού το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση της Δευτέρας:
«Πρέπει να πούμε ότι το αεροδρόμιο της Τρίπολης είναι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο, συγκεκριμένων χαρακτηριστικών σε ό,τι αφορά την κατασκευή του, τη γεωμορφολογία της περιοχής και τα βοηθήματα επικοινωνίας. Έχει συγκεκριμένες, περιορισμένες δυνατότητες για υποδοχή αεροσκαφών. Είναι ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί την 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης.
Το αεροδρόμιο της Τρίπολης απέχει λιγότερο από 80 χλμ. από την Καλαμάτα και πέραν των 100 χλμ. από το Ελ. Βενιζέλος. Εδώ, λοιπόν, μπαίνουν κάποια ζητήματα: Πρώτον, της συνολικής εξυπηρέτησης της περιοχής με αεροπορική σύνδεση και της υποστήριξης της τουριστικής ανάπτυξης όλης της περιφέρειας. Σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε το δικαίωμα να στερήσουμε από καμία περιοχή τη δυνατότητα καλής επικοινωνίας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανένας να αρνηθεί κάτι τέτοιο. Πρέπει να πούμε, όμως, ότι είναι πολύ σημαντική, επίσης, η εξασφάλιση των όρων λειτουργίας των υπαρχουσών δομών και της βιωσιμότητάς τους. Κατά συνέπεια, πρέπει να κάνουμε κινήσεις με ξεκαθαρισμένους και ιεραρχημένους στόχους, που να συνοδεύονται από μελέτες.
Μέγα θέμα είναι η υποστήριξη των υποδομών, όπου ήδη λειτουργούν αεροδρόμια. Πρώτο, λοιπόν, είναι το θέμα του αεροδρομίου Καλαμάτας. Πρέπει να δούμε τις εκκρεμότητες που έχουμε και συγκεκριμένα διεκδίκηση βελτίωσης της αίθουσας υποδοχής και επέκταση της πίστας του αεροδρομίου. Είχαμε κάνει κινήσεις για την ανάπτυξη του κόμβου, έχει τελειώσει η μελέτη και έχουμε εξασφαλίσει τα νέα μηχανήματα για τις αναχωρήσεις αποσκευών. Υπάρχει, επίσης, μελέτη για νέα αναδιάταξη των χώρων της αίθουσας. Επίσης, χρειάζεται να δούμε κατά πόσο μπορούν να εφαρμοστούν νέοι όροι λειτουργίας του αεροδρομίου Καλαμάτας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τσάρτερ.
Δεύτερον, το αεροδρόμιο της Τρίπολης πρέπει να ξεκινήσει, αφού γίνει μελέτη για την ανάπτυξή του, όπου θα περιλαμβάνονται οι προϋποθέσεις, οι μελλοντικές επιπτώσεις, οι όροι εξασφάλισης βιωσιμότητας των άλλων αεροδρομίων, και να έχει την κατεύθυνση της εμπλοκής των ιδιωτικών εταιρειών που θα αναλάβουν τις υποδομές και τη λειτουργία με τη διαδικασία χαμηλού κόστους.
Οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες. Δεν είμαστε αρνητικοί αν η μελέτη δείξει ότι μπορεί να γίνει. Ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη των επικοινωνιών όλων των περιοχών, με προϋπόθεση την αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών, με προτεραιότητα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει την ευρύτερη περιοχή και απέχει πάνω από 100 χλμ. από το Ελ. Βενιζέλος».
Θανάσης Πετράκος
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου», Θανάσης Πετράκος, ερωτώμενος από το «Θ», σημείωσε ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Τατούλη αποδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει συνολικά τα ζητήματα και την πελατειακή και τοπικιστική προσέγγιση που έχει συνήθως (στην Καλαμάτα είναι με τους Μεσσήνιους, στην Τρίπολη με τους Τριπολιτσιώτες, στο Άργος με τους Αργίτες κ.λπ.), όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Και συνέχισε: «Αυτά, όμως, δε συγκροτούν Περιφερειακό Σχεδιασμό. Δεν είναι δυνατόν, απ’ τη μια πλευρά, να ζητάει, και σωστά, ο Περιφερειακός Χωροταξικός Σχεδιασμός να είναι υπόθεση της αιρετής Περιφέρειας και, από την άλλη, αντί να προετοιμάζεται γι’ αυτό συγκροτώντας μια σοβαρή ομάδα από υπηρεσιακούς παράγοντες, όπως είχαμε προτείνει, να κάνει δηλώσεις ανάλογα με το ακροατήριο που έχει μπροστά του και χωρίς να υπάρχει απόφαση, ούτε καν της Εκτελεστικής Επιτροπής.
Απέδειξαν, και ο κ. Τατούλης και ο κ. Παπανδρέου, ότι οι μεγάλες κουβέντες, ότι η διοικητική μεταρρύθμιση θα μετατρέψει το Περιφερειακό Συμβούλιο σε κέντρο σχεδιασμού και προγραμματισμού, είναι μεγάλα λόγια για να τα πιστεύουν οι αφελείς.
Αυτό που κυριαρχεί και στον κ. Τατούλη και στον κ. Παπανδρέου και στον κ. Ανδριανό είναι η πελατειακή λογική. Όπως τονίζαμε στη δήλωσή μας τη Δευτέρα, την ώρα που χωρίς καμία μελέτη ο κ. Παπανδρέου συμφωνεί με τον κ. Τατούλη για δεύτερο αεροδρόμιο στην Τρίπολη, την ίδια ώρα καλεί το λαό να αποδεχθεί να του κόψει κι άλλο τους μισθούς και τις συντάξεις, να αυξήσει το ΦΠΑ, να διαλυθεί ο παραγωγικός ιστός της χώρας και να ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία και να υποθηκευθεί η χώρα στους δανειστές, για να σωθεί δήθεν.
Αυτά δείχνουν ότι ή μας δουλεύουν ή λεφτά υπάρχουν!
Πρέπει να επισημάνω επίσης ότι χρόνια τώρα, η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στις οποίες ο κ. Παπανδρέου ήταν σημαίνων υπουργός, δεν μπορούσαν να βρουν χρήματα για την αναβάθμιση του διεθνούς αερολιμένα Καλαμάτας.
Τώρα μας λένε ότι έχουν χρήματα για να μετατρέψουν το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης σε πολιτικό και να υπάρχουν δύο πολιτικά αεροδρόμια σε απόσταση 75 χλμ. ή 35 με 40 λεπτά της ώρας διαφορά οδικώς. Προφανώς μας δουλεύουν!
Η διαφωνία μας ότι δεν είναι πρώτης προτεραιότητας το αεροδρόμιο στην Τρίπολη δεν έχει να κάνει με τοπικισμούς, αλλά απορρέει από την ορθή λογική και την ανάγκη συζήτησης για ένα σοβαρό περιφερειακό σχεδιασμό.
Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι:
• Η χρηματοδότηση για να γίνουν όλα τα έργα αναβάθμισης του αερολιμένα της Καλαμάτας.
• Να αγοραστούν ανακλινόμενα βαγόνια για να υπάρξουν μεγάλες ταχύτητες στο σημερινό μετρικό δίκτυο και να χρηματοδοτηθούν τώρα οι μελέτες, αφού υπάρχουν χρήματα, για να γίνει το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο κανονικού πλάτους και ηλεκτροκίνητο, όπως και όλο το δίκτυο Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.
• Στη συνέχεια, αφού χρήματα υπάρχουν, συμφωνούμε να χρηματοδοτηθεί η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό».
Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.