Μπορεί η απόσυρση να γνωρίζει τεράστια επιτυχία καθώς έχουν ήδη οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ περισσότερα από 63.000 αυτοκίνητα, ωστόσο έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα μόνα αυτοκίνητα που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους αγοραστές είναι εκείνα που η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1/1/2005 και βέβαια ο κινητήρας τους είναι μικρότερος από 1.600 κ.εκ.
Οσα είναι παλαιότερα ή έχουν κινητήρες με μεγαλύτερο κυβισμό παραμένουν στα αζήτητα!
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο .......
oι τράπεζες είχαν «παγώσει» εδώ και αρκετό καιρό τις εκποιήσεις οχημάτων καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα οποία πλέον δεν γνωρίζουν τι να τα κάνουν και πιέζουν με κάθε τρόπο τους εμπόρους να τα αγοράσουν! Οι αντιπρόσωποι όμως λόγω της έλλειψης ρευστότητας αδυνατούν ακόμη και να παρευρεθούν στις δημοπρασίες.
Συμμετοχή
Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά έμποροι αυτοκινήτων σε πρόσφατη δημοπρασία που πραγματοποίησε μεγάλη τράπεζα κατά την οποία εκποιήθηκαν περισσότερα από 180 αυτοκίνητα συμμετείχαν μόλις 4 αντιπρόσωποι, ενώ είχαν ειδοποιηθεί περισσότεροι από 80 επαγγελματίες του κλάδου! Συνεχίζοντας αναφέρουν πως: «Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας είχαν να πραγματοποιήσουν δημοπρασία κατασχεμένων οχημάτων τουλάχιστον 2 μήνες καθώς τόσο οι εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης όσο και τα χαράτσια που επιβλήθηκαν στα οχήματα άνω των 2 λίτρων πάγωσαν για τα καλά τις εκποιήσεις οχημάτων και απαξίωσαν τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ωστόσο οι δεκάδες χιλιάδες οχημάτων που έχουν στην κατοχή τους οι τράπεζες αυτή τη στιγμή αποτελούν μια τεράστια ζημιά για εκείνες η οποία συνεχώς μεγαλώνει. Ετσι ξεκίνησαν και πάλι οι εκποιήσεις οχημάτων, φυσικά μόνο για εμπόρους, ενώ όπως έχουν αρχίσει και διαδίδουν αν οι επαγγελματίες του κλάδου δεν τα αγοράσουν θα ανοίξουν τις δημοπρασίες και στους ιδιώτες άμεσα!».
Αναβολή
Οσον αφορά στο άνοιγμα των δημοπρασιών και σε ιδιώτες οι τράπεζες είχαν προγραμματίσει να ξεκινήσουν οι εκποιήσεις το φθινόπωρο, όμως οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτου όπως επίσης και η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης μετέφεραν τις διαδικασίες για αργότερα. Αλλωστε καμία τράπεζα δεν επιθυμεί να μπλέξει στις διαδικασίες της απόσυρσης αλλά να ξεφορτωθεί όσον το δυνατόν συντομότερα τα οχήματα που έχει στην κατοχή της.
Οι λιγοστοί πλέον έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες επιλέγουν αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. και βέβαια κοιτούν πρώτα απ’ όλα η Αδεια Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που τους ενδιαφέρουν να έχει εκδοθεί μετά την 1/1/2005! Από κει και πίσω δεν κοιτούν τίποτα εκτός και αν διατίθεται σε πραγματικά εξευτελιστική τιμή!
Δάνεια Ι.Χ.: 8 στα 10 απορρίπτονται!
Μπορεί από την μία οι τράπεζες να έχουν παγώσει προσωρινά τις δημοπρασίες Ι.Χ. προς ιδιώτες καταναλωτές από την άλλη μεριά όμως αποτελούν βασικό ρυθμιστικό παράγοντα στην αγορά αυτοκινήτου. Οπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς αυτή τη στιγμή όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας επιθυμούν να διώξουν πρώτα τα δικά τους αυτοκίνητα και μετά να στηρίξουν τον κλάδο αυτοκινήτου. Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών είναι πως αυτή τη στιγμή περίπου 8 στις 10 αιτήσεις δανείων για αγορά αυτοκινήτου δεν εγκρίνονται εκτός αν ο έμπορος που τις αποστέλλει αποτελεί καλό πελάτη των δημοπρασιών που διεξάγουν
Μάλιστα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Η» έμπορος αυτοκινήτων ο οποίος απέστειλε πρόσφατα αίτημα δανείου για αγορά Ι.Χ. έναντι 9.500 ευρώ από τα οποία ο υποψήφιος αγοραστής ζητούσε μόλις 3.500 ευρώ καθώς τις 6.000 ευρώ θα τις έδινε ως προκαταβολή. Ωστόσο το αίτημα απεστάλη σε 9 τράπεζες και απορρίφθηκε από όλες τη στιγμή που ο υποψήφιος αγοραστής είχε εισόδημα υψηλότερο από 20.000 ευρώ και βέβαια δεν χρωστούσε πουθενά ούτε ήταν στον Τειρεσία!
Απέχουν οι έμποροι
Οι έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες συνεχώς μειώνονται καθώς η έλλειψη ρευστότητας αλλά και η ανασφάλεια για το μέλλον της αγοράς τους απομακρύνει από τις δημοπρασίες. Παράλληλα οι περισσότερες τράπεζες που εκποιούν αυτοκίνητα έχουν στην κατοχή τους «βαριά» οχήματα με κινητήρες υψηλού κυβισμού τα οποία είναι απαγορευτικός «καρπός» τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους υποψήφιους αγοραστές.
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.