Ανάλογη της κατάστασης που επικρατεί σε ένα λατομείο, δηλαδή εκρηκτική, κατέληξε χθες η συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών με κυρίαρχο το θέμα ενεργοποίησης λατομείου στον Κοκκινόβραχο Θουρίας, καθώς η Επιτροπή έπρεπε να γνωμοδοτήσει επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) που έχει υποβάλει η κοινοπραξία «Μορέας», η οποία κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και χρειάζεται τεράστιες ποσότητες αδρανών για το τμήμα Τσακώνας-Καλαμάτας.
Στο μέγιστο μέρος της ενασχόλησης της Επιτροπής με το θέμα, η κατάσταση ήταν εν γένει ήρεμη χάρη και στις έντονες προσπάθειες του αντινομάρχη Στάθη Αναστασόπουλου, που διηύθυνε αυστηρά τη συζήτηση για να υπάρξει τέλος.
Στο …τέλος, όμως, όταν ο πρόεδρος του Συλλόγου «Υπαπαντή» Αμφείας Επαμεινώνδας .......
Σιάχος είπε ότι το πέτρωμα είναι ακατάλληλο, εναντιώθηκε έντονα ο Γιώργος Μαλλίρης, τοπογράφος μηχανικός και επιχειρηματίας λατόμος που διαθέτει λατομείο στον Κοκκινόβραχο. Ο κ. Μαλλίρης τόνισε πως έχουν αποφανθεί δημόσιες υπηρεσίες για το πέτρωμα και για τον υδροφόρο ορίζοντα (θέμα που είχε τεθεί νωρίτερα). Επίσης -μετά από αναφορές του σε εκπροσώπους της περιοχής που μίλησαν- έγινε και διάλογος σε έντονο ύφος με τη διευθύντρια της Πολεοδομίας Σταυρούλα Αγρίου μέχρι και για μηνύσεις, ενώ είχε προηγηθεί και άλλη μεταξύ τους αψιμαχία.
Περισσότερο φως
Η ΝΕ Υποδομών παρέπεμψε το θέμα χωρίς εισήγηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, καθώς –όπως επεσήμανε ο κ. Αναστασόπουλος, που τόνισε πως ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να γίνει- χρειάζεται περισσότερη πληροφόρηση, που θα παράσχουν στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού (προσδιορίστηκε για τη Δευτέρα 29 Ιουνίου) ο εκπονήσας τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το «Μορέα» κ. Λιάσκος, ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, ενώ θα δώσει λεπτομέρειες για το νέο δρόμο που θα συνδέει το αιτούμενο από το «Μορέα» λατομείο με την εθνική οδό η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.
Χωρίς πρόβλημα αποστάσεων
Στη χθεσινή συζήτηση, ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε πολλές φορές πως το Νομαρχιακό Συμβούλιο έχει αποφασίσει 2 φορές κατά της νυν οροθετημένης λατομικής περιοχής στον Κοκκινόβραχο, αλλά ο κ. Μαλλίρης προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δικαιώθηκε και επανήλθε σε ισχύ η νυν λατομική περιοχή 6 θέσεων. Η διευθύντρια της Πολεοδομίας Σταυρούλα Αγρίου εξήγησε πως έχει αποτυπωθεί σε χάρτη η νυν λατομική περιοχή, καθώς και η μικρότερη ζώνη που έχει τις σωστές αποστάσεις 1.000 μέτρων από τους γύρω οικισμούς. Τόσον το λατομείο που ζητεί ο «Μορέας» όσον και εκείνο που διαθέτει ο κ. Μαλλίρης βρίσκονται στην πλήρως αποδεκτή μικρότερη περιοχή. Για αμφότερα τα λατομεία, λοιπόν, δεν υπάρχουν προβλήματα αποστάσεων.
Αρμοδιότητα της ΝΕ Υποδομών δεν είναι η σμίκρυνση της νυν λατομικής περιοχής, κάτι που μπορεί να γίνει στο μέλλον από την Επιτροπή Παραγωγής. Κι αυτό όμως συζητήθηκε χθες, όταν ο επιχειρηματίας κ. Κάρτσωνας επεσήμανε πως άμα μικρύνει η ζώνη, οι Καλαματιανοί επιχειρηματίες θα μείνουν απ’ έξω. Ο κ. Αναστασόπουλος ανέφερε πως ο νομάρχης Δ. Δράκος αντετάχθη στο αίτημα του παραχωρησιούχου για το Τσακώνα-Καλό Νερό που ζητεί επίσης στον Κοκκινόβραχο λατομείο, και πρότεινε τα Φιλιατρά. Τόνισε δε, την επιθυμία της Νομαρχίας να μην καταναλωθούν όλες οι λατομικές θέσεις του Κοκκινόβραχου και να διατεθούν και σε τοπικούς επιχειρηματίες εφόσον υπάρξει λατομείο. Επίσης, υπογράμμισε το γεγονός πως, αφού ο νόμος δίνει το δικαίωμα στο «Μορέα» να ζητήσει λατομείο πληρούν όλες τις προϋποθέσεις εκτός λατομικής περιοχής, κατά μείζονα λόγο έχει αυτό το δικαίωμα για την υπάρχουσα.
Χωρίς αντίρρηση, με ορισμένους όρους
Σημειώνεται πως η προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος Αμαλία Παυλέα διάβασε εισήγηση της υπηρεσίας, από την οποία προέκυπτε πως δεν έχει αντίρρηση για τη ΜΠΕ του «Μορέα», με την προϋπόθεση τήρησης συγκεκριμένων όρων που θέτει το Τμήμα Περιβάλλοντος.
Ο Παναγιώτης Αλευράς ρώτησε ποιος θα κάνει τη διάνοιξη του δρόμου που θα εξυπηρετεί το νέο λατομείο παρακάμπτοντας τους οικισμούς. Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς με τη βοήθεια χαρτών, ενώ ο μελετητής του «Μορέα» κ. Λιάσκος τόνισε πως χωρίς νέο δρόμο το λατομείο δεν μπορεί να δουλέψει, θα τον κατασκευάσει ο «Μορέας», ο δρόμος περιλαμβάνεται στη ΜΠΕ και η κοινοπραξία υιοθετεί τη χάραξη της Νομαρχίας παρακάμπτοντας την Άνω Άμφεια και «βγαίνοντας» έξω από το γήπεδο Θουρίας. Το θέμα του δρόμου αυτού αναμένεται να αποσαφηνιστεί στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Πηγή: Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.