Από σήμερα Σάββατο, 04 Απριλίου 2009, πέφτει η αυλαία για το ηλεκτρονικό σύστημα αυτόματης διέλευσης, TEOpass, της ΤΕΟ ΑΕ, στη γραμμή Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.
Το σύστημα επιλέχθηκε και εισάχθηκε από την Νορβηγία, και εγκαταστάθηκε το 2003, μετά από απόφαση του τότε Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΕΟ ΑΕ κ. Γιάννη Παπακωνσταντίνου, σε μια προσπάθεια να μην παραχωρηθεί και ξεπουληθεί το κομμάτι της αυτόματης ηλεκτρονικής διέλευσης οχημάτων σε ιδιώτες εργολάβους, εν αρχή σε εταιρεία με το σύστημα TELEpass και μετέπειτα απευθείας στον όμιλο ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- ΕΛΤΕΧ και το σύστημα e-pass.
Μετά λοιπόν από σχεδόν έξι (6) χρόνια συνεχούς λειτουργίας του, με προβλήματα είναι η αλήθεια στην αρχή, αλλά και με χιλιάδες Έλληνες οδηγούς ως συνδρομητές του στη συνέχεια, το σύστημα TEOpass παύει να ισχύει και καταργείται στα διόδια Ελευσίνας, Ισθμού, Ζευγολατιού και Ρίου.
Είχε προηγηθεί η κατάργησή του στα διόδια Σπαθοβουνίου και Νεστάνης στο τμήμα της ..........
Εθνικής οδού Κόρινθος-Τρίπολη, με παράλληλο κλείσιμο των σημείων εξυπηρέτησης των συνδρομητών της TEOpass και πελατών της ΤΕΟ ΑΕ.
Οι ειδικά διαμορφωμένες λωρίδες μαζί με τον τεχνολογικό εξοπλισμό τους (χιλιάδων ευρώ) περνούν στα χέρια των ιδιωτών εργολάβων των Κ/Ξ "ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ" και "ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ" στα πλαίσια της πλήρους εφαρμογής των συμβάσεων παραχώρησης που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο με τους ιδιώτες κατασκευαστές του Βορειοδυτικού Άξονα Πελοποννήσου και του Ανατολικού Άξονα Πελοποννήσου.
(Προσεχώς και στο τμήμα του Μαλλιακού κόλπου από Πελασγία μέχρι Λεπτοκαρυά. Παραχωρησιούχος Κ/Ξ "ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ").
Ήδη από τις αρχές Απριλίου 2008 στους Σ.Δ. Σπαθοβουνίου και Νεστάνης και από τον Οκτώβριο 2008 σε όλους τους υπόλοιπους σταθμούς έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί μια λωρίδα αυτόματης, ηλεκτρονικής διέλευσης e-pass, ίδια με αυτή της Αττικής Οδού.
Οι μοναδικές πλέον λωρίδες TEOpass που υπάρχουν σε λειτουργία και ισχύ είναι αυτές στα διόδια Αφιδνών, Σχηματαρίου, Τραγάνας, προς το παρόν, (ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ) και στα διόδια Μαλγάρων και Ακτίου (ΤΕΟ ΑΕ).
Από τις λωρίδες TEOpass μπορούσαν να περάσουν όλοι οι συνδρομητές της, όλων των κατηγοριών οχημάτων (ΙΧ, ημιφορτηγά, φορτηγά, λεωφορεία, τριαξονικά, νταλίκες, επικαθήμενα). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις λωρίδες του συστήματος e-pass, αφού εκεί ισχύει απαγορευτικό όριο ύψους (2,70μ) κι διέρχονται μόνο ΙΧ.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων διέρχονται από τις χειροκίνητες λωρίδες (με εισπράκτορα).
Έτσι λοιπόν γεννώνται κάποια ερωτηματήματα όπως:
- Τι θα γίνει με τους μέχρι τώρα χιλιάδες συνδρομητές και κατόχους πομποδεκτών TEOpass; (ΙΧ, ΔΧ, υπεραστικά λεωφορεία ΚΤΕΛ, μεταφορικές εταιρείες κ.α.). Τα χρήματα που έδωσαν για συνδρομή αλλά δεν πρόλαβαν να "ξοδευτούν" σε διελεύσεις, χάνονται ή συμψηφίζονται σε λογαριασμό έκδοσης νέου πομποδέκτη άλλης εταιρείας;
- Γιατί δεν έχει υπάρξει ακόμη μέχρι και σήμερα επίσημη ανακοίνωση της ΤΕΟ ΑΕ για το τι μέλλει γενέσθαι απο 'δω και στο εξής; πότε περιμένει να ενημερώσει τους χιλιάδες των συνδρομητών της; η δυνατότητα απόκτησης του TEOpass ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα της TEOpass γιατί δεν είναι είναι εφικτή ενώ η σελίδα τελεί "ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ";
- Αφού τα σημεία πώλησης και ανανέωσης συνδρομών TEOpass στην Ελευσίνα, Ισθμό και Ρίο έκλεισαν, οι εναπομείναντες συνδρομητές, και κύρια της Πελοποννήσου, από που θα εξυπηρετούνται; έχει υπάρξει πρόληψη, πρόνοια και μνεία;
- Η συνεργασία που υπήρχε με την Millenium Bank ισχύει ή καταργήθηκε και θα υπάρξει νέα σύμβαση με άλλη τράπεζα; μπορούν οι συνδρομητές TEOpass να κάνουν επιστροφή πομποδέκτη-κατάργηση συνδρομής στην τράπεζα ή μόνο έκδοση και ανανέωση συνδρομής;
- Γιατί με την Millenium Bank και όχι με μια άλλη κρατική τράπεζα (ΑΤΕ Bank, ETE) που διαθέτει υποκαταστήματα σε όλους τους νομούς της χώρας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνδρομητών;
- Θα υπάρξει, και πότε, ενοποίηση όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων αυτόματης διέλευσης, σε ένα κοινό σύστημα, με κεντρικό φορέα διοίκησης, είσπραξης, διαχείρισης και απόδοσης των χρημάτων, έτσι ώστε να μην υπάρχουν περισσότερα του ενός συστήματα και να μπορεί ο χρήστης να διέρχεται από όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρα χωρίς να είναι υποχρεωμένος να έχει κολλημένους στο παρπρίζ του αυτοκινήτου του δύο ή τρεις πομποδέκτες; κι αν ναι, η ΤΕΟ ΑΕ θα συμμετέχει ή παρέδωσε
- Υπάρχει οδηγία της ΕΕ, που μας υποχρεώνει ως χώρα-μέλος, να συμμορφωθούμε και να προχωρήσουμε άμεσα στην ενοποίηση αυτή, η οποία πρέπει είναι συμβατή και με όλες τις ηλεκτρονικές λωρίδες αυτόματης διέλευσης σε όλες τις χώρες της ΕΕ που υπάρχουν και λειτουργούν διόδια (διαλειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα). Γιατί λοιπόν, αφού αυτή η οδηγία ήταν γνωστή πριν την υπογραφή και επικύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης, δεν υπήρξε καμία κρατική μέριμνα έτσι ώστε, το κράτος να είναι αυτό που θα έχει τον αποκλειστικό έλεγχο των συστημάτων αυτών, και το δικό του ηλεκτρονικό σύστημα TEOpass, να είναι αυτό που θα επιβαλλόταν να υιοθετηθεί από τους εργολάβους-παραχωρησιούχους, αφού αποδεδειγμένα, τεχνολογικά, είναι κλάσσεων ανώτερο και αποτελεσματικότερο απο το e-pass;
- Γιατί και αυτό του το δικαίωμα το κράτος το απεμπόλησε ελαφρά τη καρδία και το παρέδωσε αμαχητί στα ιδιωτικά συμφέροντα των Κ/Ξ του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (συμφερόντων Μπόμπολα);
- Τι "χρωστάνε" ογδόντα και πλέον χιλιάδες συνδρομητές TEOpass, καθημερινοί άνθρωποι, εργαζόμενοι, μεροκαματιάρηδες, που τους "κρεμάει" και τους πουλάει κυριολεκτικά η ΤΕΟ ΑΕ, να παραδίδονται βορά και λεία ως πελατεία στα συμφέροντα ιδιωτών-εργολάβων; ποιοι κερδίζουν άραγε από όλο αυτό το αλισβερίσι;
- Αφού ήταν γνωστό στις διοικήσεις της ΤΕΟ ΑΕ αλλά και στο ΥΠΕΧΩΔΕ διαχρονικά, ότι επίκειται πώληση- ιδιωτικοποίηση των διοδίων, γιατί το 2005 δαπανήθηκαν χιλιάδες ευρώ για την δημιουργία και λειτουργία αίθουσας κεντρικού συστήματος ελέγχου και παρακολουθήσεως των ηλεκτρονικών διελεύσεων (SCADA) στην κεντρική υπηρεσία της ΤΕΟ ΑΕ, το οποίο μάλιστα στελεχώθηκε κατά 95% από υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας (Q-FREE θυγατρική της B-TECH) και 5% από υπαλλήλους της ΤΕΟ ΑΕ; Τι ακριβώς εξυπηρετεί αυτό το high tech κέντρο σε μια εταιρεία (ΤΕΟ ΑΕ) που καθημερινά παρακμάζει από την συνεχή και συστηματική αφαίρεση και αποψίλωση αρμοδιοτήτων από το ίδιο το κράτος προς όφελος ιδιωτών και εργολάβων, ενώ θα μπορούσε να έχει αναδειχθεί σε κορυφαία του χώρου και απόλυτο πρότυπο και ρυθμιστή των εξελίξεων προς όφελος των πολιτών ;
- Η εταιρεία q-free ως τι ακριβώς λειτουργεί; ως τεχνικός σύμβουλος επιδιόρθωσης βλαβών και τεχνικής υποστήριξης διοδίων ή ως υπερ-εργολάβος; ποιος ο ρόλος της στην νεο-δημιουργηθήσα TEOpass στα διόδια της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου; σε τι εξυπηρετεί η τοποθέτηση 7-8 υπαλλήλων της, χώρια οι υπάλληλοι της ΤΕΟ ΑΕ που ξεπερνούν τους 10, σε έναν σταθμό διοδίων που οι ημερήσιες διελεύσεις οχημάτων δεν ξεπερνούν τις 2000 συνολικά; ποιο είναι το κόστος όλων αυτών των ανθρώπων;
- Η "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ", τι σύστημα αυτόματης ηλεκτρονικής διέλευσης θα εγκαταστήσει και θα θέσει σε λειτουργία άραγε, ως αμιγώς δημόσια-κρατική ανώνυμη εταιρεία; θα υποκύψει κι αυτή στη "γοητεία" του μικρού (σε μέγεθος) e-pass ή θα ακολουθήσει την δική της αυτόνομη πορεία κωφεύοντας στις σειρήνες των συμφερόντων;"
Πηγή: Troktiko
ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΣΥΣΚΕΥΗ TEOPASS,ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΦΙΔΝΩΝ ΜΟΥ ΔΩΣΑΝΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΤΙ ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΗ FASTPASS;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΩ;;
nontinio@yahoo.gr
Μπορείς να επικοινωνήσεις με την ετιαρία να ρωτήσεις καθώς δεν το γνωρίζουμε το θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σελίδα της ΤΕΟ ΑΕ είναι http://www.teo.org.gr/index.php?lang=el
Διεύθυνση επικοινωνίας:
TEO A.E.
Ανώνυμη εταιρία εκμετάλλευσης
και διαχείρισης ελληνικών αυτοκινητοδρόμων
Βυτίνης 14-18, Ν.Φιλαδέλφεια, ΤΚ 14342 ΑΘΗΝΑ
Τηλ: 2102598000 - φαξ: 2102598009