Όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η Ομοσπονδία θα έχει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείο Οικονομικών, οπότε και θα διαπραγματευτούν τα αιτήματά τους για την τήρηση βιβλίων εσόδων – εξόδων.
Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011
Ανεστάλη η προγραμματισμένη για σήμερα και αύριο απεργία των πρακτόρων του ΟΠΑΠ
Όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η Ομοσπονδία θα έχει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείο Οικονομικών, οπότε και θα διαπραγματευτούν τα αιτήματά τους για την τήρηση βιβλίων εσόδων – εξόδων.
Λαμπρός ο εορτασμός των Θεοφανείων στα Φιλιατρά.
Απο το πρωΐ ο κόσμος είχε συρρεύσει στις εκκλησίες για την Θεία λειτουργία των Θεοφανείων και φυσικά να πάρει τον αγιασμό παρακολουθώντας την με το δέοντα σεβασμό.
Τα μέλη της ομάδας του Φιλιατρά News ...........
επισκέφθηκαν τις εκκλησίες της πόλης και διαπίστωσαν το κλίμα κατάνυξης που επικρατούσε παντού. Κλίμα το οποίο διαπιστώσαμε κι εμείς στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννη όπου βρεθήκαμε για την παρακολούθηση του μυστηρίου.
Αμέσως μετά στις 11 οι ενορίες κατευθύνθηκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης όπου θα γινόταν ρίψη του Σταυρού στο συντριβάνι.
Η δοξολογία εψάλλει από τους εφημέριους των ιερών ναών Παναγίας, Αγίου Ιωάννη, Αγίου Αθανασίου και Αγίου Νικολάου.
Για μια ακόμα χρονιά έλειψε το φαινόμενο των Ρουμάνων που βούταγαν στο συντριβάνι για να πιάσουν τον σταυρό κάνοντας κυρίως χαβαλέ με την διαδικασία.
Την καθιερωμένη βουτιά στο συντριβάνι με το κρύο νερό την έκανε ο μοναδικός τολμηρός μαθητής Δημοτικού Άγγελος Γιαννακόπουλος ο οποίος πήρε σαν ενθύμιο μια ασημένια εικόνα της Παναγίας από τον πατέρα Ευάγγελο Σίμο εφημέριο του Ιερού Ναού Παναγίας Φιλιατρών.
Ο Εορτασμός ολοκληρώθηκε στον Αγρίλη όπου έγινε η ρήξη του τιμίου σταυρού στο λιμάνι.
Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011
Stop στα διόδια
ΤΙ ΣΚΑΡΦΙΣΤΗΚΑΝ οι φωστήρες του ..............
υπουργείου Υποδομών για όσους δεν πληρώνουν; Με ρύθμιση, που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσια έσοδα. Μάλιστα, σε όσους αρνούνται να πληρώσουν, θα επιβάλλεται πρόστιμο που θα εισπράττεται από την Εφορία!
ΤΩΡΑ πώς είναι δημόσιο το έσοδο όταν πηγαίνει στους εργολάβους των κατασκευαστικών εταιρειών, αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Εχουν, όμως, την απάντηση. Η χρήση των δρόμων, λένε οι ευφυείς, είναι δημόσια. Για ποιους δρόμους μιλάνε; Γι' αυτούς που δεν πληρούν σχεδόν κανέναν όρο που απαιτείται ώστε να επιβάλλονται διόδια;
Η ΟΔΗΓΙΑ της Ευρωπαϊκής Ενωσης (1992/62) είναι σαφής: τα διόδια επιβάλλονται μόνο σε όσους αυτοκινητόδρομους πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας και φωτισμού. Αυτοκινητόδρομος ορίζεται αυτός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, που χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα είτε κατ' εξαίρεση με άλλα μέσα. Επίσης, αυτός που δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς.
ΟΙ αυτοκινητόδρομοι Αθήνα-Καλαμάτα, Αθήνα-Πάτρα είναι πραγματικά εργοτάξια, καρμανιόλες για τους οδηγούς. Για να πληρώσει κάποιος διόδια πρέπει ο αυτοκινητόδρομος να είναι ολοκληρωμένος· μόνο τότε. Διαφορετικά, όσοι εισπράττουν είναι παράνομοι! Κι εδώ που τα λέμε, το σωστό θα ήταν να πληρώνουν οι κατασκευαστικές εταιρείες για κάθε ζημιά στους οδηγούς και για την ασφάλεια της Ζωής τους. Να αποζημιώνουν όσους βλάπτονται (και είναι πολλοί) από το κακό οδόστρωμα και τον ελλιπή φωτισμό.
ΣΕ όλο, σχεδόν, το εθνικό δίκτυο η κατάσταση που επικρατεί είναι απελπιστική: ελλιπής έως ανύπαρκτος φωτισμός, ανυπαρξία διαχωριστικών νησίδων, σχεδόν μόνιμα σε λειτουργία μία λωρίδα κυκλοφορίας, λακκούβες και δεν συμμαζεύεται. Εχουμε τους χειρότερους αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη και πληρώνουμε τα πιο ακριβά διόδια, εάν είναι δυνατόν...
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ το έρμο το υπουργείο, αφού δέχεται έντονες τις πιέσεις των κατασκευαστικών εταιρειών, που διεκδικούν απ' αυτό διαφυγόντα κέρδη εκατομμυρίων ευρώ; Κάνει μια αυξησούλα και καθάρισε. Αλλά, τώρα, δεν είναι και τόσο εύκολα τα πράγματα. Ο κόσμος, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ακρίβεια, αρνείται αποφασιστικά να πληρώσει, γιατί δεν ανέχεται πλέον την κοροϊδία και την κατάφωρη αδικία.
ΑΣ ολοκληρώσουν τους δρόμους, ας τους καταστήσουν ασφαλείς και μετά ας προχωρήσουν (αλλά γιατί;) σε αυξήσεις. Να προσφέρεις δρόμους-νεκροταφεία και ταυτόχρονα να απαιτείς όλο και περισσότερα, αυτό ξεπερνά κάθε όριο. Και είναι πολύ πιθανό, αυτή η σύγκρουση οδηγών με την κυβέρνηση να έχει ανεξέλεγκτη εξέλιξη.
Ελευθεροτυπία μέσω του Epitropesdiodiastop.blogspot.com
Οι Απόψεις του Επιμελητηρίου για τα διόδια στο οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο μιας παραδοσιακής –και παρωχημένης- αντίληψης για τη λειτουργία και εκμετάλλευση του δικτύου οδικής υποδομής, η θέσπιση διοδίων επισήμως θεωρήθηκε, ως μέθοδος συγκέντρωσης των απαραίτητων κεφαλαίων για τη συντήρηση μιας νέας οδικής υποδομής ή και συνεισφοράς στην επέκταση του οδικού δικτύου. Η αντίληψη άλλωστε της ανάπτυξης και λειτουργίας του οδικού δικτύου ήταν μονομερής, αφού αγνοούσε τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και την ενιαία θεώρησή τους ως «συνολικό σύστημα».
Επιπρόσθετα, η θεωρητική αυτή αντίληψη .........
συνδέθηκε με αρνητική προκατάληψη από τη θέσπιση διοδίων, λόγω των συνήθων φαινομένων αδιαφάνειας και ανεπαρκούς ενημέρωσης, ως προς τον τρόπο διάθεσης και αξιοποίησης των σχετικών κεφαλαίων. Τα διόδια θεωρήθηκαν ως ένα ακόμα «εργαλείο» οικονομικής επιβάρυνσης του πολίτη και είσπραξης έμμεσου φόρου, με άγνωστη κατάληξη και ενδεχομένως με αξιοποίησή τους, ως πρόχειρης λύσης, για την κάλυψη διαφόρων ελλειμμάτων στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης.
Οι αρνητικές προκαταλήψεις εντάθηκαν κατά την τελευταία δεκαετία με την ανάπτυξη έργων οδικής υποδομής με μεθόδους συγχρηματοδότησης (ΣΔΙΤ). Καθώς τμήμα των διοδίων εισπράττεται από τους ιδιώτες επενδυτές, ως ανταπόδοση των αντίστοιχων ιδιωτικών επενδύσεων στο πλαίσιο ενός έργου, τα διόδια θεωρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ως κερδοσκοπική παρέμβαση και επιβάρυνση του μετακινούμενου πολίτη, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων. Συνολικά, οι φωνές εναντίωσης προς τα διόδια πληθαίνουν, με βασική συλλογιστική την ελευθερία μετακίνησης και χρήσης των οδικών υποδομών, που αποτελούν δημόσιο κοινωνικό αγαθό.
Κατά τη γνώμη μας, η σύγχρονη αντίληψη, φιλοσοφία και στάση ως προς τα διόδια πρέπει να είναι τελείως διαφορετική. Οι λόγοι που συνθέτουν την ανάγκη μιας διαφορετικής θεώρησης είναι οι ακόλουθοι:
• Η οδική μετακίνηση, εκτός από δικαίωμα και ανάγκη, είναι και μία οχλούσα, ρυπαίνουσα και επιβαρυντική δραστηριότητα για το κοινωνικό σύνολο. Προκαλεί αυτό που ονομάζεται «εξωτερικό» κόστος μεταφοράς, δηλαδή αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, επιβάρυνση της ποιότητας ζωής, ατυχήματα και θανάτους. Τις αρνητικές επιπτώσεις προκαλούν μεν αθροιστικά οι μετακινούμενοι με οδικά μέσα (χρήστες του οδικού δικτύου), αλλά τελικά είναι το σύνολο της κοινωνίας αυτό που καλείται να υποστεί τις συνέπειες. Αυτή η διάσταση έχει πλέον γίνει ιδιαίτερα ορατή με την αύξηση των περιβαλλοντικών και οικολογικών ανησυχιών των προηγμένων κοινωνιών, κάτι που δεν ίσχυε σε προηγούμενες περιόδους οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας.
• Τα διάφορα μέσα μεταφοράς δεν συμμετέχουν στον ίδιο βαθμό στην πρόκληση του εξωτερικού αυτού κόστους. Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος των αρνητικών επιπτώσεων, ενώ άλλα μέσα, όπως η σιδηροδρομική μεταφορά, είναι ιδιαίτερα φιλικά προς το περιβάλλον και την ασφάλεια. Επομένως, ενώ υπάρχει ελευθερία ως προς το δικαίωμα επιλογής μεταφορικού μέσου, τα μεταφορικά μέσα δεν αποδίδουν στην κοινωνία αναλογικά και δίκαια το τίμημα των αρνητικών επιπτώσεων, που προκαλούν.
• Η ραγδαία και αρκετά μονόπλευρη ανάπτυξη της οδικής υποδομής είναι το παράγωγο αποτέλεσμα της ραγδαίας εξάπλωσης της ιδιοκτησίας ΙΧ αυτοκινήτου κατά τις προηγούμενες δεκαετίες. Η λογική του συγκοινωνιακού σχεδιασμού βάσει της «ζήτησης», που επικράτησε σε όλο τον οικονομικά προηγμένο κόσμο, οδήγησε σε μία ασύμμετρη ανάπτυξη της οδικής υποδομής με παράλληλη καθυστέρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και υποβάθμιση της σιδηροδρομικής μεταφοράς.
• Ταυτόχρονα αλλάζουν σταδιακά και τα κοινωνικά πρότυπα χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου. Η διάσταση ατομικής ευημερίας και επιτυχίας, που συμβόλιζε το ΙΧ αυτοκίνητο και η χρήση του, εξασθενεί μπροστά σε άλλες μορφές και πρακτικές ήπιας μετακίνησης με κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη.
• Η ανάγκη ενός εξορθολογισμού της κατανομής των μετακινήσεων στα διαφορετικά μεταφορικά μέσα είναι πλέον έντονη: τα οδικά δίκτυα είναι υπερφορτισμένα ενώ τα υπόλοιπα μέσα χερσαίας μεταφοράς υπολειτουργούν. Η καλύτερη αξιοποίηση υπαρχόντων δικτύων επιβάλλει μία πιο ορθολογική ανακατανομή της κίνησης. Ο σχεδιασμός νέων έργων πρέπει να λαμβάνει υπόψη του το σύνολο των μέσων μεταφοράς και να δίνει προτεραιότητες στα μέσα που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη εκσυγχρονισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, η αντίληψη για τα διόδια πρέπει να αλλάξει:
Α) Τα διόδια δεν πρέπει να εκλαμβάνονται, ως εισπρακτικός μηχανισμός του κράτους γενικά και αόριστα, αλλά να αποτελέσουν βασικό εργαλείο εξορθολογισμού της λειτουργίας των μεταφορικών δικτύων. Σε μία σύγχρονη αντίληψη, που υπηρετείται -υποτίθεται- από σύγχρονες πολιτικές, τα διόδια δεν αποτελούν παραβίαση των δικαιωμάτων του πολίτη-χρήστη, αλλά αναλογικό τίμημα για μία επιλογή του χρήστη (την επιλογή οδικής μεταφοράς) και υποχρέωσή του, καθώς η επιλογή αυτή δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από οποιαδήποτε άλλη επιλογή μεταφορικού μέσου. Η χρήση της οδικής υποδομής δεν αποτελεί μόνο δικαίωμα, αλλά γεννά και υποχρεώσεις για τον χρήστη. Επομένως, τα διόδια πρέπει να εκληφθούν ως μέσον για την απόδοση μιας πραγματικής «ισονομίας» αναφορικά με την πρόκληση εξωτερικού κόστους.
Β) Όμως, ο πολίτης-χρήστης οδικής υποδομής και το κοινωνικό σύνολο γενικότερα, οφείλουν να απαιτήσουν ταυτόχρονα την πραγματική αξιοποίηση των διοδίων με διαφάνεια και δικαιοσύνη. Τα διόδια έχουν νόημα, μόνον εάν οι εισπράξεις διατεθούν για τη βελτίωση των άλλων μέσων μεταφοράς, όπως του σιδηροδρόμου, και για την ανάπτυξη ποιοτικών συστημάτων μέσων δημόσιας μεταφοράς. Με επανεπένδυση των κεφαλαίων από τα διόδια σε κατάλληλα και αναγκαία έργα για τον εκσυγχρονισμό όλων των μέσων μεταφοράς (και κατά προτεραιότητα αυτών που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη εκσυγχρονισμού), θα καταστεί το συνολικό σύστημα μεταφοράς πιο ελκυστικό, ο σιδηρόδρομος πιο αποτελεσματικός και θα επέλθει έτσι μεγαλύτερη ισορροπία. Επομένως, τα διόδια δεν έχουν και δεν θα πρέπει να έχουν την έννοια της «ποινής», αλλά του «αντισταθμιστικού οφέλους» που θα επιτρέψει ανακατανομή της κίνησης στα διάφορα δίκτυα και τελικά θα καταλήξει στη συνολική μείωση του εξωτερικού κόστους. Η ωφέλεια από την ουσιαστική αξιοποίηση των διοδίων θα είναι για όλους.
Η Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών έχει θέσει ως προτεραιότητες τον εξορθολογισμό της κατανομής της μεταφορικής κίνησης στα διάφορα μέσα μεταφοράς και, επομένως, την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών. Πιο συγκεκριμένα, έχει θέσει στόχο τον περιορισμό του μεριδίου της οδικής μεταφοράς και την παράλληλη αξιοποίηση-ανάπτυξη των άλλων μέσων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενθαρρύνει τις σιδηροδρομικές και θαλάσσιες συνδυασμένες μεταφορές πολιτικά και οικονομικά, μέσω κινήτρων ή επενδύσεων σε έργα υποδομής του σιδηροδρόμου και των λιμένων. Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών εγγράφεται σε μία λογική αειφόρου ανάπτυξης. Η τεκμηρίωση για την πολιτική αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία του «εξωτερικού κόστους», που ανατρέπει τη στενή αντίληψη περί αθέμιτου ανταγωνισμού και εισάγει στο σύστημα αξιών την αποτίμηση των κοινωνικών επιπτώσεων των μεταφορών.
Τέλος, τα διόδια οφείλουν ν’ αποτελούν κατά κάποιο τρόπο και ένα «ρυθμιστή» ή «φίλτρο» στην κατανομή κίνησης, όχι μόνο μεταξύ μέσων μεταφοράς, αλλά και εντός του οδικού δικτύου, μέσω του ατομικού κόστους μεταφοράς, που καθορίζει την επιλογή του χρήστη. Να σημειωθεί ότι για κάθε διαδρομή με διόδια (συνήθως με υψηλής ποιότητας υποδομή), οφείλει να είναι διαθέσιμη και τουλάχιστον μία εναλλακτική διαδρομή χωρίς διόδια, συνήθως από οδικά τμήματα πιο τοπικής εμβέλειας ή παλαιότερης χάραξης. Ανάλογα με την εμβέλεια της μετακίνησης, τα διόδια συμβάλλουν στο να κατανεμηθεί η κίνηση ορθολογικότερα σε κάθε εναλλακτική διαδρομή, ώστε οι τοπικές μετακινήσεις να μη φορτίζουν το κύριο υπεραστικό δίκτυο (εθνικό ή διευρωπαϊκό).
Τα διόδια και η ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
1.- Ως έχουν σήμερα οι συγκοινωνιακές υποδομές και οι μεταφορές στην Πελοπόννησο (ιδιαίτερα μετά την αναγγελθείσα αναστολή προώθησης των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και την διαρκή περικοπή των δρομολογίων προς την περιοχή μας), η Οικονομία και η Κοινωνία της Μεσσηνίας, και ιδιαίτερα οι MμE, τις οποίες εμείς εκπροσωπούμε, προσβλέπουν στη γρήγορη ολοκλήρωση των -όποιων δυστυχώς-συγκοινωνιακών υποδομών έχουν προγραμματιστεί, έτσι ώστε να βελτιωθεί η προσπέλαση στην περιοχή μας και να μειωθεί η αναγκαία χρονοαπόσταση από την Πρωτεύουσα αλλά και τις άλλες μεγάλες πόλεις και τους μεγάλους συγκοινωνιακούς κόμβους της Χώρας σε ένα τουλάχιστον μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Η βελτιωμένη προσπέλαση θα ευνοήσει τα μέγιστα μια σειρά κλάδων της τοπικής μας οικονομίας, όπως π.χ. οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και προϊόντων πρώτης κυρίως μεταποίησης, ο τουρισμός, το εμπόριο κ.λπ. Επίσης, θα επιταχύνει την προώθηση της Καλαμάτας, ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών (αεροδρόμιο, λιμάνι, οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος), κάτι, για το οποίο παλεύουμε εδώ και αρκετά χρόνια, έτσι ώστε η Μεσσηνία, και μέσω αυτής η Πελοπόννησος, να αποκτήσει εμπορική συγκοινωνιακή διέξοδο («άνοιγμα») προς τις αγορές των αραβικών χωρών της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής. Αυτό φυσικά, προϋποθέτει τον άμεσο σχεδιασμό και την εκτέλεση σημαντικών έργων και στις υποδομές των άλλων μέσων μεταφοράς, εκτός από το αυτοκίνητο.
2.- Για τους παραπάνω λόγους, έχουμε δηλώσει ότι είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε οποιοδήποτε πρωτοβουλία θα μπορούσε εν δυνάμει να οδηγήσει σε καθυστέρηση των εν εξελίξει και προγραμματισμένων οδικών υποδομών. Μια τέτοια καθυστέρηση πιθανολογείται για παράδειγμα για την Ολυμπία Οδό, λόγω της ενδεχόμενης διακοπής της τραπεζικής χρηματοδότησης προς την ανάδοχο κοινοπραξία, σύμφωνα με σχετικό σημερινό (05.01.2011) δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (αναδημοσίευση από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).
3.- Θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε πολίτης να αποδέχεται ή να μην αποδέχεται σε πολιτικό επίπεδο τις συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ Κράτους και κατασκευαστών, να διατηρεί την άποψη ότι κοστίζουν ακριβά, ότι η ωφέλεια των κατασκευαστών είναι δυσανάλογα μεγάλη κ.ο.κ, ακριβώς όπως διατηρεί απόψεις σε οποιοδήποτε θέμα πολιτικής… Οφείλει, όμως, να αποδεχθεί, μέχρις αποδείξεως του εναντίου, ότι οι εν λόγω συμβάσεις έχουν υπογραφεί από τις διαδοχικές νόμιμες κυβερνήσεις της Χώρας μας. Σε κάθε περίπτωση, δεν θεωρούμε, ότι ένας φορέας Δημοσίου Δικαίου, όπως το Επιμελητήριό μας, θα εξυπηρετούσε τους ουσιαστικούς σκοπούς του, εάν συμμετείχε σε οποιασδήποτε μορφής κοινή δράση ενάντια σε νόμιμα επιβληθέντα διόδια. Είναι προφανές, ότι εάν υπάρξει δικαστική απόφαση, που να χαρακτηρίζει παράνομη την επιβολή των διοδίων σε τμήμα του οδικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή μας, ο φορέας μας θα έχει λόγους να αναθεωρήσει την άποψή του αυτή.
Γιώργος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητήριου Μεσσηνίας
Κόβουν την πίτα τους στον σύλλογο Πολυτέκνων Τριφυλίας
Ο σύλλογος θα βραβεύσει μαθητές πολύτεκνων οικογενειών μελών του για τις άριστες επιδόσεις τους κατα την περασμένη σχολική χρονιά από το Δήμο Τριφυλίας όπου δραστηριοποιείται.
Καλούμε όλα τα μέλη να τιμήσουν με την ........
παρουσία τους την εκδήλωση.
Ο Πρόεδρος
Κωνσταντόπουλος Κωνσταντίνος
Η Γραμματέας
Αγγελινά Κατερίνα
Μεσσηνιακές εφημερίδες της 6ης Ιανουαρίου 2011
Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011
Νάντια Γιαννακοπούλου: Απαγορευτικό το κόστος του συνόλου των μετακινήσεων

β) τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Απαγορευτικό το κόστος του συνόλου των μετακινήσεων»
Αυξημένο πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι είναι το κόστος των μετακινήσεων με οποιοδήποτε συγκοινωνιακό μέσο, καθώς η τιμή της βενζίνης σε σχέση με πέρυσι έχει αυξηθεί κατά 60%, τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών αυξήθηκαν την νέα χρονιά, ο ΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ έχουν αναγγείλει αυξήσεις στα δρομολόγια τους, ενώ στα ήδη επιβαρυμένα οικονομικά των νοικοκυριών, προστέθηκαν και νέες αυξήσεις στις ήδη υψηλές τιμές των διοδίων.
Συγκεκριμένα για τη βενζίνη, από το 1,550 € που ..........
είχε η μέση τιμή του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης στην Αθήνα στις 22 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, στις 3 Ιανουαρίου η μέση τιμή του λίτρου διαμορφώθηκε στα 1,576 €. Το ανησυχητικό για το καταναλωτικό κοινό, είναι πως στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και, συγκεκριμένα, στην Πελοπόννησο η μέση τιμή έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό το 1,5 ευρώ και κινείται κοντά ή και πάνω από το 1,6 ευρώ. Ενώ συγχρόνως υπάρχουν περιοχές όπου η μέση τιμή του λίτρου έχει ξεπεράσει το 1,7 ευρώ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως σε σύντομο διάστημα η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης θα διαμορφωθεί κοντά στα 2 ευρώ.
Επιπλέον, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, στο πλαίσιο της απόφασης της κυβέρνησης από τη μια πλευρά να αυξηθούν τα έσοδα των εταιριών και από την άλλη να μειωθεί η κρατική επιχορήγηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προταθούν προς έγκριση δύο ειδών εισιτήρια, από τα οποία το ένα θα κοστίζει 1,20 ευρώ και θα ισχύει για μία μόνο διαδρομή και το άλλο θα κοστίζει 1,40 ευρώ και θα ισχύει για όλα τα μέσα και για χρονική διάρκεια μιάμισης ώρας, ενώ παράλληλα, αυξάνονται και τα εισιτήρια του ΟΣΕ. Τα εισιτήρια στις διαδρομές από Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ευζώνους αυξάνονται έτσι ώστε οι τιμές να φτάσουν από το 80% έως το 100% επί της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ. Στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν έτσι ώστε να φτάσουν έως το 90% της τιμής των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ, των οποίων οι αυτοκινητιστές έχουν εφαρμόσει αύξηση στα κόμιστρα κατά 5% - 7%, με τον καινούριο χρόνο.
Περαιτέρω, στα όρια της κοινωνικής πρόκλησης είναι οι απανωτές δυσθεώρητες αυξήσεις διοδίων όλων των εταιριών εκμετάλλευσης σε όλο το μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Συγκεκριμένα, για το δρόμο Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα τα διόδια έως το Σεπτέμβριο κόστιζαν 2,80 ευρώ αυξήθηκαν κατά 125% στις 22 Νοεμβρίου και τώρα θα φθάσουν τα 6,60 ευρώ με νέα αύξηση διοδίων μέσα σε λίγους μήνες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η κοινοπραξία ''Μορέας'' προχωρά σε αύξηση των διοδίων, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Λεύκτρο - Σπάρτης, στους σταθμούς Σπαθοβουνίου, Νεστάνης και Γέφυρας Μάναρη (Ασέας). Σύμφωνα με το νέο τιμοκατάλογο, τα Ι.Χ. θα πληρώνουν 2,40 € (από 2,30 €) στο σταθμό διοδίων του Σπαθοβουνίου, 2,30 € (από 2,20 €) στο σταθμό διοδίων της Νεστάνης και 1,90 € (από 1,80 €) στο σταθμό διοδίων της Ασέας. Για το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, μάλιστα, με βάση τη σύμβαση, θα εγκατασταθούν άλλοι τρεις σταθμοί, στην Πετρίνα και την Καλαμάτα, που θα τεθούν σε λειτουργία έως το τέλος του χρόνου, ενώ στον υπό κατασκευή κλάδο προς Σπάρτη προβλέπεται σταθμός στο Λεύκτρο. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1) Δεδομένης της εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής κατάστασης του μέσου ελληνικού νοικοκυριού, σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύει να προβεί η κυβέρνηση προκειμένου να μετριάσει τις επιπτώσεις του αυξημένου κόστους στις μετακινήσεις;
2) Ποια είναι τα περιθώρια παρέμβασης της κυβέρνησης σε κάθε μία από τις παραπάνω αυξήσεις και με ποιο τρόπο σκοπεύει να τα αξιοποιήσει;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Yπουργείο Παιδείας Προωθεί πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης των σχολικών βιβλίων
Μέσω ενός εθελοντικού προγράμματος επαναχρησιμοποίησης των σχολικών βιβλίων, η υπουργός στέλνει μήνυμα στους μαθητές, λέγοντάς τους: «Αντί να καταστρέφετε τα βιβλία, προσφέρετέ τα στους επόμενους μαζί με ένα σημείωμά σας», όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα».
Σε εγκύκλιο του γενικού γραμματέα .........
του υπουργείου Β.Κουλαϊδής που εστάλη στα σχολεία προβλέπεται για πρώτη φορά και ηθική επιβράβευση των μαθητών και των σχολείων που θα συγκεντρώσουν στο τέλος της χρονιάς τα περισσότερα βιβλία σε καλή κατάσταση.
Θα βραβευτούν τα πρώτα 50 σχολεία με παροχή εκπαιδευτικού υλικού από τον ΟΕΔΒ, ενώ υπάρχουν και σκέψεις να παραδώσουν οι ίδιοι οι μαθητές τα βιβλία τους στους επόμενους.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Κάρτα του Πολίτη. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατίθεται τον Μάρτιο στην Βουλή.
Ο κ. Ραγκούσης είπε ότι οι ρυθμίσεις για .........
την Κάρτα του Πολίτη θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση το οποίο θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον προσεχή Μάρτιο και θα τεθεί σε πλήρη ισχύ στο τέλος του 2011. Στην Κάρτα του Πολίτη, εκτός από το ΑΜΚΑ, το ΑΦΜ, τον αριθμό του δημοτολογίου και τα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας, όπως εξήγησε ο υπουργός Εσωτερικών, θα ενσωματωθεί σταδιακά και η φοροκάρτα. Με αυτόν τον τρόπο η κάρτα θα επιτρέπει την πρόσβαση προς όλες τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων του κράτους.
Το προβλέπει το νομοσχέδιο
Η κυβέρνηση θεωρεί την Κάρτα του Πολίτη ως αναπόσπαστο στοιχείο της προσπάθειας που καταβάλλεται μέσω των ρυθμίσεων που επιφέρει το νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος εξυπηρέτησης των πολιτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών εκτιμά ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου θα επιφέρουν μείωση του «διοικητικού κόστους», δηλαδή της γραφειοκρατίας, κατά 25%, ενώ θα συμβάλει στην καθιέρωση κανόνων διαφάνειας στις συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, με το υπό κατάθεση στη Βουλή νομοσχέδιο:
- Οι διοικητικές πράξεις εκδίδονται ηλεκτρονικά και εισάγεται η ηλεκτρονική σύνταξη, αρχειοθέτηση, διακίνηση, διαβίβαση, κοινοποίηση και ανακοίνωσή τους. Καθίσταται για πρώτη φορά υποχρεωτική η ηλεκτρονική υπογραφή των εγγράφων.
- Ο πολίτης απαλλάσσεται από την κλασική χρονοβόρα διαδικασία επικύρωσης καθώς ρυθμίζεται η αποδεικτική ισχύς/αποδοχή των ηλεκτρονικών αντιγράφων.
- Καθιερώνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας/ ηλεκτρονικών συναλλαγών και οι ηλεκτρονικές οικονομικές συναλλαγές/πληρωμές με φορείς του Δημοσίου.
- Δίνεται η δυνατότητα για συμμετοχή και κατάθεση προσφορών ακόμη και σε δημόσιους διαγωνισμούς.
- Οι πολίτες δεν επιβαρύνονται με την αναζήτηση εγγράφων από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Οι υπηρεσίες αναζητούν αυτεπαγγέλτως τα απαραίτητα δικαιολογητικά που τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή.
- Αυτοματοποιείται η έκδοση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου και οι πολίτες ή τα ΝΠΙΔ μπορούν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά τόσο για την πρωτοκόλληση και ιδίως για την πορεία υποθέσεών τους.
- Αποτελεί υποχρέωση του δημοσίου να φροντίζει για την ασφάλεια και την αυθεντικότητα των δεδομένων και των ηλεκτρονικών εγγράφων και αρχείων που παράγουν, καταχωρίζουν, τηρούν ή με οποιοδήποτε τρόπο διαχειρίζονται.
- Ενισχύεται και διευρύνεται το δικαίωμα πρόσβασης στα δημόσια έγγραφα και τις πληροφορίες του δημόσιου τομέα, μέσω της δημιουργίας προϋποθέσεων για πρόσβαση με ηλεκτρονικό τρόπο.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Οδηγίες για το νέο συνταξιοδοτικό καθεστώς σε ΔΕΚΟ και τράπεζες
Στην εγκύκλιο διευκρινίζονται ορισμένα από τα μέτρα του νέου Ασφαλιστικού ύστερα και από τα ερωτήματα που τέθηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία των ΔΕΚΟ και των τραπεζών.
Συγκεκριμένα: ..............
1) Για τους ασφαλισμένους πριν από 1/1/1983 που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010 ισχύουν τα ακόλουθα:
Συνταξιοδοτικά δικαιώματα που θεμελιώθηκαν μέχρι 31/12/2010 από ασφαλισμένους των πρώην Ειδικών Ταμείων που έχουν ενταχθεί στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν θίγονται από την παραμονή στην υπηρεσία μετά την ανωτέρω ημερομηνία και συνταξιοδοτικές μεταβολές που επιφέρει ο νόμος αυτός δεν επηρεάζουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης ούτε τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξής τους.
Όπου προβλέπεται θεμελίωση δικαιώματος με ασφάλιση μεγαλύτερη των 25 ετών, το δικαίωμα θεμελιώνεται με τη συμπλήρωση της 25ετίας.
Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων αυτής της κατηγορίας στα (πρώην) Ειδικά Ταμεία έχουν συμπληρώσει μέχρι 31/12/2010 τα απαιτούμενα για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος 25 έτη ασφάλισης και, επομένως, δεν θίγονται από τον νέο νόμο, ούτε ως προς τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης ούτε ως προς τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης.
2) Ασφαλισμένοι από 1/1/1983 μέχρι 31/12/1992:
Οι ασφαλισμένοι των Ειδικών Ταμείων που υπήχθησαν από 1/1/1983 έως 31/12/1992 στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση 35 ετών ασφάλισης και του 58ου έτους της ηλικίας τους.
Με το νέο νόμο αυξάνεται από 1/1/2011 ο απαιτούμενος για συνταξιοδότηση χρόνος ασφάλισης των ασφαλισμένων αυτών κατά 1 έτος και μέχρι τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης. Επιπλέον, αυξάνεται σταδιακά από 1/1/2012 και το όριο ηλικίας μέχρι τη συμπλήρωση του 60ού έτους
Από τον συνδυασμό των διατάξεωναυτών προκύπτει για την κατηγορία αυτή των ασφαλισμένων θεμελίωση δικαιώματος μέχρι 31/12/2010 μόνο εάν πληρούνται και το όριο ηλικίας (58ο) και ο χρόνος ασφάλισης (35 έτη).
Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να υπάρξει δυνατότητα συνταξιοδότησής τους με αναστολή καταβολής της σύνταξης, αφού η συνταξιοδότηση με χρόνο ασφάλισης 35 ετών δεν προβλεπόταν από τις καταστατικές διατάξεις των Ειδικών Ταμείων, αλλά ορίστηκε πολύ αργότερα, δηλαδή, από τη θέσπιση της αναστολής.
Στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές μέχρι 31/12/2010, οι ασφαλισμένοι της κατηγορίας αυτής επιβαρύνονται με τη σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας και του χρόνου ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή ισχύει και η δυνατότητα αναγνώρισης των χρόνων υπηρεσίας.
Για τους ασφαλισμένους των Ειδικών Ταμείων που συμπληρώνουν το 65ο έτος της ηλικίας τους οι άνδρες και το 60ό οι γυναίκες, ο ελάχιστος χρόνος ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ορίζεται σε 15 έτη ασφάλισης.
Όπως προκύπτει από τη διάταξη αυτή, για να υπάρχει θεμελιωμένο δικαίωμα πλήρους σύνταξης μέχρι 31/12/2010, οι ασφαλισμένοι αυτοί θα πρέπει μέχρι αυτή την ημερομηνία να πληρούν αθροιστικά τόσο τον χρόνο ασφάλισης όσο και την ηλικία.
Στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να υπάρξει δυνατότητα συνταξιοδότησής τους με αναστολή καταβολής της σύνταξης, αφού η συνταξιοδότηση με χρόνο ασφάλισης 15 ετών δεν προβλεπόταν από τις καταστατικές διατάξεις των Ειδικών Ταμείων, αλλά ορίστηκε πολύ αργότερα.
Ειδικά για τις γυναίκες ασφαλισμένες αυτής της κατηγορίας προβλέπεται σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας από το 60ό στο 65ο έτος.
ΤΑ ΝΕΑ
Θεοφάνια, μία από τις μεγαλύτερες γιορτές του ελληνορθόδοξου εορτολογίου
Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια η γιορτή αυτή κάλυπτε μαζί τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου των Φώτων (Αγιασμού, Θεοφάνια, Αγίου Ιωάννη) γιορτάζεται και μία υπολανθάνουσα λατρεία προς το νερό.
Τα νερά θεωρούνται παντού αγιασμένα. Κανείς .........
πια δεισιδαιμονικός φόβος από τις νύχτες και τα ξωτικά του χειμώνα.
Κατά τα Θεοφάνια φανερώθηκε η τριαδικότητα του Θεού, η Αγία Τριάδα. Λέγονται όμως και «Φώτα», γιατί κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, την παραμονή των Θεοφανίων βαπτίζονταν οι οπαδοί της νέας θρησκείας. Η αναζήτηση της καθάρσεως από τον άνθρωπο αντικατοπτρίζεται ακόμη και στις αρχαίες θρησκείες.
Αυτή τη μέρα ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση για τους καλικάντζαρους. Στις 5 Ιανουαρίου, παραμονή των Θεοφανίων, τα αερικά, τα παγανά, οι καλκάδες, οι γνωστοί σε όλους μας καλικάντζαροι, που έκαναν την εμφάνισή τους στον επάνω κόσμο με την αρχή του Δωδεκαήμερου, εγκαταλείπουν τις εγκόσμιες αταξίες τους και ξαναγυρίζουν στο αιώνιο έργο τους: Να κόψουν το δέντρο, που κρατάει τον κόσμο, ώστε να γκρεμιστεί και να χαθεί, για να εκδικηθούν τους ανθρώπους.
Το τριήμερο ξεκινά με τον εκκλησιασμό των χριστιανών το πρωί της παραμονής των Θεοφανίων. Στους Ιερούς ναούς ψάλλεται η ακολουθία των «Μεγάλων Ωρών» και κατόπιν λαμβάνει χώρα ο «Μεγάλος Αγιασμός» που την ημέρα αυτή τελείται μέσα στον ναό. Οι πιστοί, αφού πάρουν αγιασμό και αντίδωρο, θα γυρίσουν στα σπίτια τους. Εκεί, οι νοικοκυρές θα ετοιμάσουν το νηστίσιμο φαγητό για το μεσημέρι και τα παιδιά θα ξεχυθούν στα σπίτια για να ψάλουν τα κάλαντα των Θεοφανίων.
Τα έθιμα της ημέρας τελειώνουν αργά το βράδυ και τα μεσάνυχτα πιστεύεται ότι ανοίγουν οι ουρανοί. Την ώρα εκείνη, λέει η παράδοση, όποιος ευχηθεί κάτι με όλη του την καρδιά, θα πραγματοποιηθεί.
Η μέρα των Θεοφανίων ξεκινά με τον εκκλησιασμό των πιστών. Στους ναούς ψάλλεται, όπως και την προηγουμένη, η ακολουθία των «Μεγάλων Ωρών». Ακολούθως, ο Ιερέας και οι πιστοί θα βγουν από τον ναό και θα κατευθυνθούν στο σημείο, όπου θα γίνει η «κατάδυση του Σταυρού». Το σημείο αυτό είναι κάποιο λιμάνι, ποτάμι, πηγάδι, δεξαμενή ή απλά μια εξέδρα στο προαύλιο της εκκλησίας πάνω στην οποία, σε ειδικό σκεύος, θα γίνει η τελετή. Οι καμπάνες σημαίνουν χαρμόσυνα και ο Ιερέας ρίχνοντας τον σταυρό στο νερό ψάλλει το «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε».
Λευκά περιστέρια ελευθερώνονται και πετούν στον ουρανό, ενώ, όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα, πέφτουν στα νερά οι «βουτηχτάδες» για να πιάσουν τον σταυρό. Το έθιμο ονομάζεται «πιάσιμο του σταυρού» και εκείνος που θα βρει και θα πιάσει πρώτος τον σταυρό, θεωρείται τυχερός και ευλογημένος.
ΔΕΗ: Διευκρινίσεις για τα νέα τιμολόγια
Αυτό σημαίνει ότι όλη η κατανάλωση ενός νοικοκυριού θα τιμολογείται με τη χρέωση ανά κιλοβατώρα που ισχύει για το αντίστοιχο κλιμάκιο, ενώ έως τώρα οι καταναλωτές πλήρωναν προοδευτικά, χαμηλότερες τιμές για τις πρώτες π.χ. 800 κιλοβατώρες, υψηλότερες για τις επόμενες 800, κλπ.
Η επίπτωση της κατάργησης της ..........
κλιμακωτής χρέωσης μετριάζεται ωστόσο από τη μείωση των χρεώσεων ανά κιλοβατώρα, τη μείωση των παγίων καθώς και από την προσθήκη τριών νέων βαθμίδων στην κλίμακα κατανάλωσης από 801 έως 1600 κιλοβατώρες, όπου εντάσσεται η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών (πάνω από 2 εκατομμύρια). Παράλληλα, ισχύουν σημαντικές αυξήσεις στις περισσότερες μονοπωλιακές, όπως αναφέρονται, χρεώσεις που αφορούν τη χρήση των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και την αποζημίωση της ΔΕΗ για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας που παρέχει. Στις επιμέρους χρεώσεις υπάρχουν αυξήσεις που φθάνουν μέχρι και 39 % αλλά και μειώσεις μέχρι 50 %.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ, τα νέα τιμολόγια της ΔΕΗ έχουν ως εξής:
-Για κατανάλωση από 0 - 800 κιλοβατώρες, η τιμή είναι 0,054 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
-Από 801 - 1000 kwh, 0,0686 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
-Από 1001 - 1200 kwh, 0,071 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
-Από 1201-1600 kwh, 0,0727 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
-Από 1601 - 2000 kwh, 0,0727 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
-Πάνω από 2001 kwh, 0,08174 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
Οι χρεώσεις ανά κιλοβατώρα για τα περισσότερα κλιμάκια είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες. Όμως η κατάργηση της κλιμακωτής χρέωσης σημαίνει ότι αν ένα νοικοκυριό έχει κατανάλωση π.χ. 1500 κιλοβατώρες, θα χρεωθούν όλες με 0,0727 ευρώ ανά κιλοβατώρα ενώ ως τώρα οι πρώτες 800 χρεώνονταν με χαμηλότερη τιμή και οι επόμενες 700 με υψηλότερη.
Μεγάλες μειώσεις γίνονται στα πάγια, τα οποία διαμορφώνονται σε 1,52 ευρώ ανά τετράμηνο στις μονοφασικές παροχές για όλες τις κλίμακες κατανάλωσης, ενώ στις τριφασικές κλιμακώνονται από 4,8 ευρώ για κατανάλωση 800 kwh, 9,2 ευρώ από 801 ως 1600 kwh και 14 ευρώ από 1601 kwh και πάνω. Ενδεικτικά, τα πάγια στις μονοφασικές παροχές κυμαίνονταν από 3 ως 46 ευρώ το τετράμηνο και στις τριφασικές από 8 έως 64.
Για το νυχτερινό ρεύμα το πάγιο αυξάνεται σε 4 ευρώ (από 3,98) και η χρέωση της ενέργειας γίνεται 0,054 ευρώ ανά κιλοβατώρα, από 0,05279.
Σημαντικές αυξήσεις γίνονται στις περισσότερες κατηγορίες μονοπωλιακών χρεώσεων. Συγκεκριμένα:
-Για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας οι χρεώσεις είναι:
Από 0-800 kwh, 0,002 ευρώ ανά κιλοβατώρα (ως τώρα η χρέωση ήταν μηδενική)
Από 801-1600 kwh, 0,00528 ευρώ ανά κιλοβατώρα (έναντι 0,0101)
Από 1601-2000 kwh, 0,01137 (έναντι 0,0108)
Από 2001-3000 kwh, 0,03157 (έναντι 0,0192)
Από 3001 kwh και πάνω, 0,03608 (έναντι 0,0266)
-Για τη χρήση του δικτύου μεταφοράς το τιμολόγιο είναι 0,00605 ευρώ ανά κιλοβατώρα (από 0,00524, αύξηση 15,4 %).
-Και για τη χρήση του δικτύου διανομής η χρέωση αυξάνεται κατά 14,8 % (από 0,0189 σε 0,0217 ευρώ ανά κιλοβατώρα).
Αντίθετα, μειώνονται κατά 50 % οι πάγιες χρεώσεις που σχετίζονται με την ισχύ των εγκαταστάσεων του πελάτη, και διαμορφώνονται σε 0,16 ευρώ ανά κιλοβολταμπέρ για τη μεταφορά (από 0,33) και 0,59 ευρώ για τη διανομή (από 1,2).
Το συνολικό αποτέλεσμα των αυξομειώσεων στα τιμολόγια (πάγιο, ενέργεια, μονοπωλιακές και ανταγωνιστικές χρεώσεις), αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ από 11 σε 13 % σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις που έχει ανακοινώσει η ΔΕΗ, όπως είναι γνωστό διαμορφώνονται ως εξής:
-Για κατανάλωση 0-800 kwh, αύξηση 11,1 %
-Από 801-1000 kwh αύξηση 3,1 %.
-Από 1001-1200 kwh, αύξηση 3,1 % επίσης.
-Από 1201-1600 kwh, αύξηση 2,7 %.
-Από 1601-2000 kwh, αύξηση 1,4 %.
-Από 2001-3000 kwh, αύξηση 2,2 %.
-Από 3000 kwh και πάνω, μείωση 8,5 %.
Και για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, μείωση 20 - 30 %.
Καθημερινή
Τελευταία μέρα για τα τέλη κυκλοφορίας
Παράλληλα, μέχρι σήμερα μπορούν όσοι το επιθυμούν, να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων τους στην αρμόδια ΔΟΥ.
Βάσει των εκτιμήσεων του ΥΠΟΙΚ, από τα τέλη κυκλοφορίας φέτος θα εισρεύσει στα δημόσια ταμεία 1 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο θα καλύψει μέρος των 6 δισ. ευρώ που αναζητούνται έως το τέλος του τρέχοντος έτους για την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Πέτρος Τατούλης: Σύσκεψη με τις παραγωγικές δυνάμεις της Πελοποννήσου στον τομέα της Αγροτικής Ανάπτυξης
Αντικείμενό της σύσκεψης αυτής θα ........
αποτελέσει η διαμόρφωση του πλαισίου δράσης στον πρωτογενή τομέα, την μεταποίηση κα τις εξαγωγικές δυνατότητες των Πελοποννησιακών προϊόντων.
Μεσσηνιακές εφημερίδες της 5ης Ιανουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)