Τρίτη 8 Μαΐου 2018

ΔΕΗ - Αποζημίωση από βλάβες λόγω διακοπής

Ενα δημοσίευμα του Βήματοςα από το 2011.

Με ένα απλό παραστατικό ηλεκτρολόγου και όχι από εμπειρογνώμονα της ΔΕΗ, οι καταναλωτές θα εισπράττουν 500 ευρώ από τη ΔΕΗ για κάθε ηλεκτρική ή ηλεκτρονική συσκευή που .....

«κάηκε» από διακοπή ρεύματος της επιχείρησης.

Αυτό προβλέπει απόφαση της ΡΑΕ, που έχει ήδη προκαλέσει πόλεμο με τη ΔΕΗ, αφού η αποζημίωση θα καταβάλλεται χωρίς δικαστική απόφαση, κάτι που έχει προκαλέσει την μήνιν της Χαλκοκονδύλη. Η απόφαση της ΡΑΕ θα καταστεί υποχρεωτική για τη ΔΕΗ αφού θα συμπεριληφθεί στον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου που πρόκειται σύντομα να εκδώσει η Αρχή.

Μάλιστα η βλάβη στη συσκευή θα πιστοποιείται ακόμη και από έναν ηλεκτρολόγο στον οποίο θα προσφεύγει ο καταναλωτής. Ο ηλεκτρολόγος θα χορηγεί στον καταναλωτή ένα απλό παραστατικό με το είδος της βλάβης, κατά πόσο αυτή σχετίζεται με υπέρταση λόγω διακοπής του ρεύματος. Στο παραστατικό ο ηλεκτρολόγος θα αναγράφει το κόστος αποκατάστασής της ή το κόστος αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλες παρόμοιων προδιαγραφών. Ο καταναλωτής θα δικαιούται 500 ευρώ και θα μπορεί να καταφύγει για περισσότερα σε περίπτωση πολλαπλής βλάβης.

Μέσα σε 15 ημέρες από την υποβολή αίτησης του καταναλωτή η ΔΕΗ θα αποφασίζει αν θα τη κάνει δεκτή, και εν συνεχεία το πολύ μέσα σε 30 ημέρες θα καταβάλλει το ποσό που ισούται με το ύψος της ζημιάς.

Στο έγγραφο μάλιστα που έχει αποστείλει η ΡΑΕ προς τη ΔΕΗ, ζητά να πληροφορηθεί το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του μέτρου και για τις διαδικασίες που θα ακολουθήσει προκειμένου να ενημερώσει στους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα η ΔΕΗ καλείται:

- Να αναρτήσει στην αρχική της ιστοσελίδα όλο το σχετικό ενημερωτικό υλικό σε εμφανές σημείο της (οδηγίες για τι να κάνουν σε περιπτώσεις πρόκλησης βλαβών στις ηλεκτρικές τους συσκευές).

-Να αποστείλει στη ΡΑΕ κάθε σχετικό έντυπο που αφορά στο μέτρο, όπως εσωτερικά έντυπα ενημέρωσης, έντυπο αίτησης καταναλωτή και οδηγίες συμπλήρωσής του, τρόπος καταβολής του ποσού.

-Να υποβάλλει στη ΡΑΕ κάθε χρόνο απολογιστική έκθεση σχετικά με το σύνολο των συμβάντων διακοπής ρεύματος, τις αιτήσεις καταναλωτών που δέχθηκε, το πλήθος αυτών που ενέκρινε, και τους λόγους τυχόν απόρριψής τους.

Στο Συνήγορο του Καταναλωτή και στη ΡΑΕ, εκατοντάδες είναι κάθε χρόνο οι καταγγελίες από καταναλωτές για σημαντικές βλάβες που έχουν προκληθεί σε ηλεκτρικές συσκευές τους από ξαφνική πτώση τάσης του δικτύου του ηλεκτρικού ρεύματος. Με βάση το νόμο, η ΔΕΗ δεν είναι υποχρεωμένη να καταβάλει αποζημίωση για τις βλάβες αυτές.

Το επιχείρημά της είναι ότι για πολύ λίγες εξ αυτών ευθύνεται η επιχείρηση. Συνήθως οι διακοπές αποδίδονται σε γεγονότα ανωτέρας βίας (π.χ. πτώση δέντρων σε πυλώνες), σε βλάβες υπογείων καλωδίων της όπου δεν είναι δυνατή η συντήρηση τους και σε διακοπές ρεύματος που προέρχονται από τυχαίες βλάβες υλικού.

Τα έτη 2007 και 2008, οι υπηρεσίες της ΔΕΗ αποζημίωσαν εξωδικαστικά, σε όλη την Ελλάδα, μόνο 46 και 122 καταναλωτές αντίστοιχα, χορηγώντας αθροιστικά 90.000 ευρώ, παρά τις χιλιάδες βλάβες που υφίστανται κάθε χρόνο οι καταναλωτές από πτώση τάσης.

Το Βημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.