Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Γ. Λαμπρόπουλος: Έχουν τα πάντα σταματήσει και δεν υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο.

Σχετικά με την πορεία των έργων που αφορούν το Νομό μας , αλλά και όλη την Πελοπόννησο , θέλω να κάνω γνωστά τα παρακάτω :......

1.] Έχουν τα πάντα σταματήσει και δεν υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο. Το μόνο έργο που συνεχίζεται και πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο είναι η Γέφυρα στην Τσακώνα και τούτο επειδή βρίσκεται στο τέλος του , παρά το ότι δεν πληρώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία.

2.] Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα τα εργοτάξια έχουν σχεδόν σταματήσει και έχουν χορηγηθεί υποχρεωτικές άδειες στο προσωπικό.

3.] Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος ακυρώθηκε από την Κυβέρνηση η δημοπράτηση που επρόκειτο να γίνει στις 31-3-2015 και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει .

4.] Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν υπάρχει καμιά πλέον συζήτηση.

5.] Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που ως γνωστόν είχε κατοχυρωθεί η κατασκευή του με τον Νόμο 4129/2013 , όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ , δεν έχει ακόμη γίνει η δημοπράτηση των υποστηρικτικών μελετών ( Γέφυρες , Σήμανση , Υδραυλικά) .
Υπενθυμίζεται ότι στο τμήμα αυτό υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι .

Για την δημοπράτηση είχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή , περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων που θα εντάσσονταν στο Τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ , όπως και το τμήμα Πάτρα – Πύργος.
Στους πέντε μήνες της νέας Κυβέρνησης , το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι η πρόθεση για εκπόνηση μελέτης κόστους – οφέλους , που αυτό μπορεί πιθανότατα να σημαίνει και οριστική ακύρωση του έργου.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υποστηρικτικές μελέτες και να γνωστοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για κατασκευή ή ακύρωση του έργου .

6.] Για τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Καλαμάτας , μετά από πολλούς μήνες καθυστέρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο , εγκρίθηκε η σύμβαση και αφού μέσα στην θητεία της σημερινής Κυβέρνησης , ζητήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο δύο φορές γραπτές διευκρινήσεις .

Η γρήγορη κύρωση της σύμβασης από την Βουλή , θα σημάνει άμεση έναρξη των εργασιών , αλλά και περάτωση – παράδοση σε τρείς μήνες του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη που θα συνδέσει σε λιγότερο χρόνο και με ασφάλεια τους Νομούς Μεσσηνίας και Λακωνίας , αλλά επί πλέον θα δώσει και μεγάλη ανάπτυξη στο Αεροδρόμιό μας .
Αν η Κυβέρνηση θελήσει να τροποποιήσει την σύμβαση , θα πρέπει να γίνει γρήγορα γιατί πιθανότατα θα ξαναγίνουν πάλι όλες οι χρονοβόρες διαδικασίες από την αρχή (υπογραφή Σύμβασης , έγκριση από Ευρωπαϊκή Επιτροπή , Ελεγκτικό Συνέδριο , Βουλή) .

7.] Για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος υπάρχουν πλήρεις μελέτες και το μόνο που απαιτείται είναι η επικαιροποίηση .

8.] Στο τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη είχα ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης μελετών από το 2007 με τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

Για το Ριζόμυλος – Σουληνάρι υπάρχουν σήμερα πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης-αποστράγγισης τεχνικών έργων , γεωτεχνικές έρευνες και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Απαιτούνται μόνον πρόσθετες γεωτρήσεις για επιβεβαίωση.
Στο Σουληνάρι – Πύλος , παράκαμψη Πύλου και Πύλος – Μεθώνη υπάρχουν πλήρεις προμελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι . Τώρα απαιτείται η προκήρυξη των υποστηρικτικών μελετών.

Για αυτόν τον μεγάλης σημασίας οδικό άξονα από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη , πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υπολειπόμενες μελέτες και να δεσμευτεί το αρμόδιο Υπουργείο για ένταξη και κατασκευή του έργου από το νέο ΕΣΠΑ . Ειδικότερα τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι το Σουληνάρι , μπορούν να δημοπρατηθούν γρήγορα λόγω μελετητικής ωριμότητας . Θα περιμένουμε.

9.] Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας , υπενθυμίζω πως πέρυσι το καλοκαίρι είχα υπογράψει την παραχώρηση σαράντα δύο στρεμμάτων από την Πολεμική Αεροπορία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στις 20 Σεπτεμβρίου 2014 , μαζί με την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας , είχα ανακοινώσει την δημοπράτηση τους πρώτους μήνες του 2015 , της επέκτασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του κοινού , με εξασφαλισμένες τις απαιτούμενες πιστώσεις από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Δεν προχώρησαν και αυτά τα έργα , χωρίς να γνωρίζουμε τι θα γίνει στην συνέχεια.
Εκτός αυτών , είχαμε καταθέσει στα αρμόδια Υπουργεία για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ , πλήρη φάκελο της Πολεμικής Αεροπορίας , που προέβλεπε διαπλάτυνση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου , χωρίς και εδώ να υπάρχει εξέλιξη.
Η διαπίστωση είναι μία .

Τίποτα δεν κινείται , όλα σταμάτησαν, όλα αργούν , πιθανόν όλα ακυρώνονται οριστικά και χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για την Μεσσηνία.
Ο δρόμος Τρίπολης – Καλαμάτας που απολαμβάνουμε πλέον , έφερε μεγάλη ανάπτυξη στο Νομό μας. Ας μη το ξεχνάμε αυτό .
Χρειαζόμαστε όμως και τα άλλα έργα . –


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.