Τρίτη 19 Ιουνίου 2012

Πριν αγοράσετε βιντεοκάμερα

Του συνεργάτη μας Γιάννη Πετσέλη

ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ

Παλαιότερα οι βιντεοκάμερες θεωρούνταν είδος πολυτελείας. Πλέον αποτελούν ένα προσιτό μέσο για τους περισσότερους, αφού οι διαθέσιμες επιλογές χαμηλού budget, αλλά ταυτόχρονα και υψηλών δυνατοτήτων είναι πάρα πολλές.
Προτού επιλέξετε την κατάλληλη ...........

βιντεοκάμερα για τις προσωπικές σας ανάγκες, καλό είναι να γνωρίζετε σε ποια από τα χαρακτηριστικά της πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή. Πλέον οι ψηφιακές βιντεοκάμερες, οι οποίες μετατρέπουν την εικόνα σε ψηφιακό σήμα και την αποθηκεύουν, έχουν κυριαρχήσει έναντι των αναλογικών, αφού έχουν πολύ καλύτερη ποιότητα εικόνας, κατά την αντιγραφή δεν υπάρχει απώλεια ποιότητας, ενώ και η επεξεργασία του βίντεο γίνεται πολύ ευκολότερα.
Στο πρώτο χαρακτηριστικό που πρέπει να επικεντρωθείτε πριν την αγορά βιντεοκάμερας είναι η ποιότητα λήψης (ανάλυση εικόνας) και οι επιλογές που έχετε είναι δύο, Standard ή High Definition. Οι HD είναι αυτές που αναμφισβήτητα προσφέρουν καλύτερη ποιότητα θέασης στις σύγχρονες τηλεοράσεις πολλών ιντσών.

Μέθοδος αποθήκευσης

Το επόμενο σημαντικό ερώτημα που θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας, είναι πού θέλετε να αποθηκεύονται τα δεδομένα. Οι πιο συνηθισμένε και καθιερωμένες λύσεις είναι οι κασέτες MiniDV, το Mini DVD, οι σκληροί δίσκοι και οι μνήμες SD. Oι κάμερες miniDV θεωρούνται το πλέον διαδεδομένο φορμάτ. Το μικρό τους μέγεθος και η χαμηλή τιμή τους τις κάνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς. Η αποθήκευση σε miniDV δεν συμπιέζει το βίντεο και έτσι διατηρεί υψηλή ποιότητα ανάλογα με τις δυνατότητες της κάμερας.
Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι αν αναπτυχθεί κάποιος τρόπος συμπίεσης καλύτερος από αυτόν που χρησιμοποιούν σήμερα τα DVD, θα μπορέσετε να μεταφέρετε το βίντεο στο νέο μέσο χωρίς μεγάλες απώλειες στην ποιότητα, φτάνει να έχετε κρατήσει τις αρχικές κασέτες. Μειονέκτημα αποτελεί σ’ αυτήν την περίπτωση η ανάγκη φύλαξης των κασετών και το γεγονός ότι εάν θελήσετε να δημιουργήσετε ένα dvd, να το ανεβάσετε στο Internet, να το διανείμετε ή να το αρχειοθετήσετε στον υπολογιστή, θα χρειαστεί να κάνετε εισαγωγή (import video) με κάποιο κατάλληλο πρόγραμμα στον Η/Υ και να το μετατρέψετε σε συμπιεσμένη μορφή βίντεο για οικονομία χώρου αποθήκευσης.
Εξέλιξη του format miniDV είναι οι κασέτες HDV, οι οποίες χρησιμοποιούνται στην λήψη βίντεο υψηλής ανάλυσης (High Definition). Το mini DVD από την πλευρά του, αποτελεί μια μικρότερη έκδοση των κανονικών DVD που γνωρίζουμε. Με το mini DVD θα έχετε αμέσως τη δυνατότητα να δείτε και να διαχειριστείτε τα βίντεό σας στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή. Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα είναι η μικρή χωρητικότητα της τάξεως των 30 λεπτών, η απώλεια ποιότητας λόγω της συμπίεσης και η συνεχής ανάγκη σε αναλώσιμα.

Οι σκληροί δίσκοι καταρχήν σάς εξοικονομούν χρήματα, αφού δεν χρειάζεται να αγοράζετε dvd ή κασέτες. Μπορείτε εύκολα να περνάτε τα βίντεο στον υπολογιστή σας, ενώ μερικές κάμερες σάς δίνουν τη δυνατότητα να τα επεξεργαστείτε απευθείας. Από την άλλη, επειδή ο σκληρός δίσκος έχει μια συγκεκριμένη χωρητικότητα, ίσως κάποιες φορές να μην μπορείτε να τραβήξετε τα βίντεο που θέλετε λόγω περιορισμένου χώρου.
Γι’ αυτό καλό είναι αν διαλέξετε τέτοιου τύπου κάμερα να προτιμήσετε κάποια με μεγάλο σκληρό δίσκο. Επίσης, οι κάμερες που έχουν σκληρό δίσκο για την αποθήκευση, είθισται να είναι λίγο πιο βαριές. Αντίθετα, οι βιντεοκάμερες που διαθέτουν τις κάρτες μνήμης SD ως μέθοδο αποθήκευσης είναι πιο ελαφριές, αφού οι μνήμες είναι πολύ μικρές σε μέγεθος. Έχουν ωστόσο περιορισμένη χωρητικότητα και κάποιες φορές ίσως δεν είναι αρκετές εάν θέλετε να βιντεοσκοπήσετε κάτι μεγάλης διάρκειας.
Παρόλα αυτά, είναι ενθαρρυντικό ότι η χωρητικότητα των SD καρτών συνεχώς
αυξάνεται. Μία ακόμη μέθοδος αποθήκευσης (πιο πρόσφατη) είναι η μονάδα SSD (Solid State Drive). Είναι 7 φορές μικρότερη και 12 φορές ελαφρύτερη
από έναν συμβατικό σκληρό δίσκο 1,8 ιντσών. Στα θετικά της λοιπόν, περιλαμβάνονται το μικρό βάρος, η ταχύτητα και η έλλειψη θορύβου,
ενώ στα αρνητικά το κόστος της.

Οπτικό zoom vs Ψηφιακό zoom

Το zoom αποτελεί ένα ακόμη κριτήριο στην αγορά βιντεοκάμερας. Οπτικό zoom είναι το πόσες φορές μπορεί να μεγεθυνθεί η εικόνα μέσω των φακών της κάμερας, ενώ το ψηφιακό zoom γίνεται με τη χρήση του επεξεργαστή και του ενσωματωμένου στην κάμερα λογισμικού με αποτέλεσμα να υπάρχει απώλεια ποιότητας και παραμόρφωση. Γι΄ αυτό προτιμήστε η κάμερα που θα επιλέξετε να έχει όσον το δυνατόν περισσότερο οπτικό zoom και όχι περισσότερο ψηφιακό (digital).
Ωστόσο, αν διαλέξετε κάμερα με μεγάλο οπτικό zoom, καλό θα είναι να διαθέτει image stabilizer γιατί με το zoom το παραμικρό κούνημα του χεριού θα γίνεται αντιληπτό.
Θύρες επικοινωνίας
Αν και οι περισσότερες κάμερες πλέον διαθέτουν τους πιο κοινούς τρόπους επικοινωνίας με υπολογιστή ή τηλεόραση, καλό είναι να το προσέξετε για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεων. Συγκεκριμένα, USB 2.0 για σύνδεση με υπολογιστή ή A/V, SVideo για σύνδεση με τηλεόραση θα πρέπει να τα θεωρήσετε στάνταρ στην αγορά σας. Οι πιο σύγχρονες κάμερες διαθέτουν και έξοδο HDMI για σύνδεση σε τηλεοράσεις που υποστηρίζουν HD (HD Ready και Full HD).

Πριν αγοράσετε φωτογραφική μηχανή

Οι φωτογραφικές μηχανές είναι ίσως το προϊόν με τις περισσότερες πωλήσεις στον πλανήτη. Ας δούμε, λοιπόν, τι πρέπει να γνωρίζουμε προτού αγοράσουμε μία.
Οι ψηφιακές μηχανές τελευταίας γενιάς διαθέτουν κυριολεκτικά αναρίθμητες δυνατότητες κάνοντας ακόμα και τον πιο απλό χρήστη να ενθουσιαστεί με το αποτέλεσμα της φωτογραφίας.

Compact ή D-SLR;

Οι D-SLR είναι μηχανές με εξαιρετικές δυνατότητες που μας αφήνουν να δημιουργούμε και να παίζουμε με την εστίαση και το φακό, καθώς μπορούν να δέχονται διαφορετικούς φακούς από ευρυγώνιους μέχρι τηλεφακούς εξαιρετικού ζουμ. Εχουν μία ποικιλία ρυθμίσεων και δεκάδες αξεσουάρ που μπορούμε να προσθέσουμε ανάλογα με τις δημιουργικές μας απαιτήσεις. Στα μείον είναι το υψηλό κόστος απόκτησης που μπορεί να φτάσει τις αρκετές χιλιάδες ευρώ, ο μεγάλος όγκος των μηχανών και το μεγάλο βάρος. Σίγουρα δεν απευθύνονται σε χρήστες που απλά θέλουν να απαθανατίσουν τις όμορφες στιγμές τους και σίγουρα δεν είναι οι μηχανές που μπορούμε να έχουμε συνεχώς μαζί μας, αφού ο όγκος μαζί με τον ανάλογο εξοπλισμό μας επιβάλλει να έχουμε μαζί μας ένα ολόκληρο σακίδιο.

Compact

Στον αντίποδα βρίσκονται οι compact μηχανές που είναι η κατάλληλη επιλογή για τους περισσότερους χρήστες δεδομένου ότι οι πιο πολλές από αυτές δεν υπολείπονται καθόλου σε δυνατότητες και σε τεχνικά χαρακτηριστικά, έχοντας σημαντικά χαμηλότερο κόστος απόκτησης και χωρίς την απαίτηση να κουβαλάμε έξτρα φακούς και αξεσουάρ.

Το είδος της μπαταρίας

Οι μηχανές που υπάρχουν σήμερα στην αγορά χρησιμοποιούν για τη λειτουργία τους ή έναν αριθμό συνηθισμένων μπαταριών του εμπορίου, συνήθως αλκαλικές τύπου AA ή ένα εξειδικευμένο πακέτο επαναφορτιζόμενης μπαταρίας -συνήθως την βρίσκουμε σε ορθογώνιο σχήμα, που έρχεται πακέτο με το φορτιστή της. Αν η μηχανή μας χρησιμοποιεί μπαταρίες του εμπορίου έχουμε το πλεονέκτημα ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε να κρατήσουμε τη μηχανή μας με γεμάτη μπαταρία. Το μειονέκτημα είναι φυσικά το κόστος των μπαταριών αφού πρέπει να τις αγοράζουμε ξανά και ξανά αλλά και το ότι προσθέτουν ένα επιπλέον βάρος αφού είναι βαρύτερες από την έτοιμη λύση των επαναφορτιζόμενων.
Από την άλλη το πακέτο στοιχείων που έχουν οι υπόλοιπες μηχανές, έχει το πλεονέκτημα του κόστους, του βάρους, του σχήματος καθώς οι επαναφορτιζόμενες είναι μικρότερες σε μέγεθος αλλά και σε πλακέ σχέδιο, επιτρέποντας τον κατασκευαστή να κάνει πιο λεπτή τη μηχανή του. Εχουν συνήθως μεγάλη διάρκεια από φόρτιση σε φόρτιση, αλλά έχουν και το μειονέκτημά τους. Πρέπει να φροντίζουμε να την έχουμε πάντα γεμάτη γιατί πραγματικά ποτέ δεν ξέρουμε πότε θα χρειαστεί να φωτογραφίσουμε.
Επιπλέον η φόρτιση της μπαταρίας είναι κάτι που θέλει κάποιο χρονικό διάστημα και για αυτό το διάστημα δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μηχανή μας εκτός κι αν έχουμε έξτρα πακέτο επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, που όμως δεν είναι φτηνή.

Megapixel

Αυτός είναι ο πρώτος βομβαρδισμός που δεχόμαστε όταν πρόκειται να διαλέξουμε μια μηχανή. Ξεκίνησαν δειλά από τα 3 περίπου για να φτάσουν σήμερα να υπάρχουν μηχανές που ξεπερνούν τα 20MP. Ωστόσο οι περισσότερες φωτογραφικές σήμερα κινούνται από τα 8 μέχρι τα 12MP τα οποία είναι και υπεραρκετά για την πλειονότητα των χρηστών. Πραγματικά για το στάνταρ μέγεθος φωτογραφιών που θέλουμε οι περισσότεροι να εκτυπώσουμε τα 8MP είναι καλύτερα και από οσο χρειάζεται. Από εκεί και έπειτα τα επιπλέον megapixel απευθύνονται σε αυτούς που θέλουν να κάνουν περισσότερο δημιουργική φωτογραφία, η οποία άλλωστε απαιτεί και επιπλέον επεξεργασία στον υπολογιστή.

Φακός ζουμ

Δεν είναι λίγες φορές που στα σταντ των φωτογραφικών μηχανών διαβάζουμε για τα διάφορα ζουμ που διαθέτουν οι μηχανές, φτάνοντας ακόμα και τα 20x ζουμ. Σίγουρα ένας φακός με μεγάλο ζουμ μας λύνει τα χέρια σε πολλές περιπτώσεις, αφού μπορούμε να φέρουμε το θέμα μας όσο κοντά θέλουμε χωρίς να χρειαστεί να μετακινούμαστε. Είναι σημαντικό, όμως, να διαχωρίσουμε το οπτικό ζουμ από το ψηφιακό. Το οπτικό είναι αυτό που γίνεται με τη χρήση του φακού χωρίς τη βοήθεια ηλεκτρονικών κυκλωμάτων εικόνας και αυτό είναι τελικά το πραγματικό και ωφέλιμο ζουμ για τον χρήστη. Με το οπτικό ζουμ όσο και κοντά να φέρουμε το θέμα προς φωτογράφιση δεν έχουμε καμία απώλεια στην ποιότητα της εικόνας σε αντίθεση με το ψηφιακό ζουμ, το οποίο μπαίνει σε λειτουργία όταν εξαντλούμε τις δυνατότητες του οπτικού και πιο απλά παίρνει από την εικόνα το κεντρικό κομμάτι και το μεγεθύνει, δίνοντάς μας την ψευδαίσθηση ενός κανονικού ζουμ.
Προσοχή, όμως, γιατί σε αντίθεση με το οπτικό, το ψηφιακό ζουμ μειώνει δραματικά την ποιότητα της εικόνας, βγάζοντας πολύ μεγάλο κόκκο στη φωτογραφία. Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινίσουμε πριν την αγορά ποιο ζουμ από αυτό που αναφέρεται είναι οπτικό.

Πόσο ευρυγώνιος είναι;

Ενα ακόμα σημαντικό στοιχείο στα χαρακτηριστικά του φακού που συνήθως αγνοείται, είναι το πόσο ευρυγώνιος είναι ο φακός που έχει επάνω η μηχανή μας, κάτι που σημαίνει πόσα πράγματα μπορούμε να χωρέσουμε στο κάδρο της μηχανής μας σε κοντινή απόσταση. Όσο πιο ευρυγώνιος είναι ένας φακός τόσο λιγότερο πρέπει να οπισθοχωρούμε προκειμένου να χωρέσουν όλοι στη φωτογραφία.
Οθόνη LCD
Η οθόνη είναι ίσως αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε περισσότερο πάνω στη μηχανή μας. Αφενός για να καδράρουμε και να τραβήξουμε τη φωτογραφία, μια και στις περισσότερες μηχανές το παραδοσιακό σκόπευτρο έχει καταργηθεί, και αφετέρου για να δούμε τι έχουμε τραβήξει και να τις δείχνουμε και στους φίλους μας. Επιπλέον, μέσα από την οθόνη γίνονται και όλες οι άλλες ρυθμίσεις της μηχανής. Πρέπει, λοιπόν, να έχει σίγουρα ένα ικανοποιητικό μέγεθος, για να μην μας κουράζει και να έχει και αξιοπρεπή ανάλυση.
Σημαντικό είναι, επίσης, να δούμε πώς αντιδρά η οθόνη της μηχανής σε συνθήκες δυνατού φωτισμού. Μην ξεχνάμε ότι οι μισές τουλάχιστον από τις φωτογραφίες που θα τραβήξουμε θα είναι υπό το φως του ήλιου. Αυτό σημαίνει ότι, όταν θέλουμε να τις δούμε, θα πρέπει να διακρίνονται καθαρά στην οθόνη και εκεί είναι ακόμα ένας τομέας που οι μηχανές δείχνουν να χωλαίνουν.
Μέσο αποθήκευσης
Στην πλειονότητά τους οι φωτογραφικές μηχανές χρησιμοποιούν κάρτες μνήμης SD ή CF, στην περίπτωση που πρόκειται για μηχανές DSLR. Ωστόσο, ό,τι τύπο κάρτας και να χρησιμοποιεί η μηχανή μας καλύτερο θα ήταν να μην λυπηθούμε τα χρήματα μας και να επιλέξουμε μία με μεγάλη χωρητικότητα (δηλαδή άνω των 2 GB), αλλά και με μεγάλη ταχύτητα, για τη γρήγορη μεταφορά και αποθήκευση των δεδομένων.


Βίντεο υψηλής ευκρίνειας από τη φωτογραφική μηχανη.


Πώς θα σας φαινόταν αν ένας πωλητής σάς πρότεινε να αγοράσετε αντί μιας βιντεοκάμερας μια φωτογραφική μηχανή; Και όμως, δεν πρόκειται για αστείο αλλά για την πραγματικότητα, καθώς οι σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές δεν τα καταφέρνουν καλά μόνο στις φωτογραφικές λήψεις, αλλά ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα λήψης βίντεο σε ποιότητα αντίστοιχη μιας καλής βιντεοκάμερας. Μετά τα πρώτα μοντέλα φωτογραφικών που υποστήριζαν λήψεις υψηλής ευκρίνειας 720p ή 1080i, πλέον κυκλοφορούν στην αγορά και προτάσεις που υποστηρίζουν εγγραφή βίντεο σε Full ΗD δηλαδή σε 1080p ή αλλιώς σε ανάλυση 1920x1080 pixels και μάλιστα σε ταχύτητα ανανέωσης πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο.

Η βελτίωση των αισθητήρων που χρησιμοποιούνται στις φωτογραφικές μηχανές, αλλά και η αύξηση της ισχύος και της ταχύτητας των επεξεργαστών, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά. Μια μέση φωτογραφική μηχανή που κυκλοφόρησε το τελευταίο έτος είναι δεδομένο ότι μπορεί να εγγράψει βίντεο σε ικανοποιητική ποιότητα και χωρίς να ζορίζεται, καθώς ένας αισθητήρας των 10-12 Μegapixels αρκεί για τη δουλειά αυτή, ενώ οι επεξεργαστές που είναι σε θέση να διαχειριστούν τα μεγάλα σε όγκο φωτογραφικά αρχεία που δημιουργούνται, σαφώς και δεν δυσκολεύονται με το βίντεο.

Από την άλλη, είναι δεδομένο ότι μια βιντεοκάμερα συνεχίζει να έχει σαφή πλεονεκτήματα στην εγγραφή βίντεο, κυρίως χάρη στο μεγαλύτερο ζουμ και τη φωτεινότητα των φακών (οι οποίοι από την άλλη δεν χρειάζεται να είναι εξίσου ακριβείς με αυτούς μια φωτογραφικής), των εργονομικό σχεδιασμό για τη λήψη βίντεο, το αποτελεσματικότερο σύστημα σταθεροποίησης εικόνας και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Στο σημείο αυτό βρίσκεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα των φωτογραφικών στη λήψη βίντεο: οι περισσότερες μηχανές, ειδικά αν υποστηρίζουν υψηλή ευκρίνεια στην εγγραφή, δεν επιτρέπουν τις λήψεις για πάνω από 5-10 λεπτά, χρόνος που είναι σαφώς ικανοποιητικός για μικρά κλιπ, όχι όμως και για ολοκληρωμένες βιντεοσκοπήσεις. Επίσης, τα συστήματα αυτόματης εστίασης των φωτογραφιών έχουν σχεδιαστεί προφανώς με έμφαση τις φωτογραφικές λήψεις, στοιχείο που δημιουργεί αρκετά προβλήματα εστίασης κατά την εγγραφή βίντεο, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες. Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι το βάθος πεδίου διαφέρει μεταξύ λήψεων από βιντεοκάμερα ή φωτογραφική, ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι σε μια DSLR μπορεί κανείς να αλλάζει και φακούς.

Υπέρ και κατά στη χρήση φωτογραφικής και ως βιντεοκάμερας

Υπέρ

● Μία συσκευή ● Δυνατότητα εναλλαγής φακών ● Εύκολη ρύθμιση του βάθους πεδίου

Κατά

● Εργονομία ● Μικρότερο ζουμ ● Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος ● Μέτριας αποτελεσματικότητας αυτόματη εστίαση ● Μη περιστρεφόμενη οθόνη


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ ΣΚΑΦΟΣ.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ.


Καλοκαίρι είναι, όλο και κάποια βολτιτσα με κάποιο σκάφος θα κάνετε. Θα ήταν κρίμα λοιπόν να μην εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να τραβήξετε μερικές φωτογραφίες για να απαθανατίσετε την ανάμνηση. Εμείς θα σας δώσουμε συμβουλές για το πώς θα κρατήσετε την μηχανή σας σε άριστη κατάσταση.

Μπορεί να μην γνωρίζουμε πολλά πράγματα γύρω από την ναυτική ορολογία η το ναυτικό πρωτόκολλο, όμως αυτό δεν μας εμποδίζει να γνωρίζουμε κάποια πράγματα γύρω από τις φωτογραφικές μηχανές και τα σκάφη. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι ότι σκάφη και φωτογραφία τα πάνε καλά μεταξύ τους.

Πριν όμως ανεβάσετε την φωτογραφική σας μηχανή σε οποιοδήποτε σκάφος ένα είναι το σημείο κλειδί που πρέπει να λάβετε υπόψη: Νερό. Νερό. Νερό παντού. Εννοούμε σταγονίδια νερού στον αέρα, αλάτι παντού στον αέρα, βροχή, αφρος, κύματα και εν είσαι πολύ άτυχος ακόμα και βουτιά της μηχανής στο νερό. Οι μηχανές δεν συμπαθούν το νερό. Οπότε το σημαντικότερο είναι να προστατέψετε τον φωτογραφικό σας εξοπλισμό, όσο καλυτέρα μπορείτε τουλάχιστον. Πολλές φορές και αν κουβαλάμε μαζί την φωτογραφική μας τσάντα, την έχουμε ανοιχτή ώστε να είναι ευκολότερη η πρόσβαση στα διάφορα εξαρτήματα η για να αλλάξουμε φακούς γρηγορότερα. Επειδή όμως υπάρχει πιθανότητα να βραχεί η τσάντα και άρα ότι αυτή περιέχει, είναι καλό να την κρατάμε κλειστή. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι αν η μηχανή μας βουτηχτή σε φρέσκο νερό, θα πρέπει να την αφήσουμε να στεγνώσει και να την πάμε σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα για σέρβις το συντομότερο δυνατόν. Αν πάλι πέσει μέσα σε αλμυρό νερό θα πρέπει να την ξεπλύνουμε με άφθονο φρέσκο νερό προσεκτικά ( κατά προτίμηση εμφιαλωμένο που περιέχει πολύ λιγότερα άλατα) και να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό το συντομότερο. Και στις δυο περιπτώσεις πάντως ας μην ελπίζουμε και για πολλά πράγματα. Στην καλύτερη περίπτωση που η επισκευή είναι δυνατή ετοιμαστείτε για έναν μεγάλο λογαριασμό.


Επιλέγοντας κινητο τηλεφωνο με κριτήριο την ψηφιακή φωτογραφία.

Σχεδόν όλα τα κινητά που διατίθενται στην αγορά ενσωματώνουν ψηφιακή κάμερα. Η ανάλυση τους μετριέται σε αριθμό μεγαπιξελ. Ο αριθμός αυτός εκφράζει στην πράξη την ποιότητα και την καθαρότητα των εικόνων, η οποία όμως μπορεί να γίνει αντιληπτή μόνο όταν αυτές μεταφερθούν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή η να εκτυπωθούν. Αν σκοπεύετε να κρατήσετε τις φωτογραφίες που θα απαθανατίσετε με το κινητό, τότε θα πρέπει να επιλέξετε κάποιο που η ψηφιακή του κάμερα να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ανάλυση. Σε γενικές γραμμές οι φωτογραφίες με ανάλυση 2 μεγαπιξελ η καλύτερη μπορούν να εκτυπωθούν σε επιφάνεια 10χ15 εκατοστών, χωρίς να παρατηρούνται θολά σημεία η παραμορφώσεις. Όσο χαμηλότερη είναι η ανάλυση, τόσο λιγότερες λεπτομέρειες καταγράφονται στις φωτογραφίες και σίγουρα αν επιχειρηθεί η εκτύπωση τους το αποτέλεσμα θα είναι απογοητευτικό.

Οι ψηφιακές κάμερες ανάλυσης VGA είναι ιδανικές για την διαμοίραση των φωτογραφιών με MMS και τίποτα περισσότερο. Ωστόσο ο αριθμός των μεγαπιξελ δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την ποιότητα των φωτογραφιών. Αρκετά χαρακτηριστικά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα.

Το κυριότερο από αυτά είναι η ποιότητα των οπτικών τμημάτων του φακού. Λόγω των φυσικών τους ιδιοτήτων, οι φακοί με μεγαλύτερη διάμετρο αποδίδουν καλύτερες φωτογραφίες και καταγράφουν περισσότερες λεπτομέρειες. Μια ακόμη σχετική λειτουργία είναι αυτή της αυτόματης εστίασης η auto focus. Η χρήση της επιτρέπει τον υπολογισμό ανάμεσα στον φακό της κάμερας και το προς φωτογράφηση αντικείμενο. Στη συνέχεια ο φακός εστιάζει σωστά στο θέμα, ώστε αυτό να καταγράφεται χωρίς θολούρες και όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Η ύπαρξη της αυτόματης εστίασης είναι κάτι που θα πρέπει να αναζητήσετε, αν θέλετε ευκρινείς φωτογραφίες. Άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα των λήψεων είναι η ύπαρξη φλας (με λευκό λεντ η με αέριο ξένον με το δεύτερο να πλεονεκτεί ασύγκριτα) καθώς και οι ψηφιακές ευκολίες που βελτιώνουν τη λήψη, διορθώνουν τα χρώματα, αυξομειώνουν τη φωτεινότητα και σταθεροποιούν τις εικόνες. Το ζουμ είναι ένας ακόμη παράγοντας που πρέπει να εκτιμηθεί. Σε γενικές γραμμές δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε το ψηφιακό ζουμ αφού η μεγέθυνση των αντικειμένων πραγματοποιείται με τη μέθοδο του διπλασιασμού του μεγέθους των καταγεγραμμένων πιξελς. Η διαδικασία αυτή έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποιότητας των εικόνων. Αντίθετα το οπτικό ζουμ γίνεται στο φακό και το αποτέλεσμα είναι πάντοτε καθαρό. Δυστυχώς το οπτικό ζουμ δεν παρέχεται παρά μόνο σε ελάχιστα κινητά αφού συνήθως προϋποθέτει την ύπαρξη μηχανικών τμημάτων τα οποία αυξάνουν τον όγκο της κατασκευής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.