Η βουλευτής Μεσσηνίας κα. Νάντια Γιαννακοπούλου, την Τρίτη 27/09/11, ήταν εισηγήτρια στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ανασυγκρότηση Φορέων Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Κέντρα Αποκατάστασης, Αναδιάρθρωση Ε.Σ.Υ. και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.
Το σχέδιο νόμου που εισηγείται η κ. ........
Γιαννακοπούλου ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με τη νέα δομή του συστήματος υγείας, τη δομή και λειτουργία των μονάδων κοινωνικής φροντίδας και ευρύτερα με ζητήματα υγείας. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, η βουλευτής Μεσσηνίας παρουσίασε το σχέδιο νόμου, λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι:
- Με την παρέμβαση αυτή επιχειρείται η προσαρμογή του Συστήματος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στις σημερινές ανάγκες, ώστε να γίνει περισσότερο σύγχρονο, λειτουργικό, αποτελεσματικό και προπάντων βιώσιμο. Η μεγάλη διασπορά των Μονάδων μπορεί να μας δίνει την ψευδαίσθηση ότι το δίχτυ της Κοινωνικής Φροντίδας είναι πιο κοντά σε αυτόν που το έχει ανάγκη, όμως το μόνο που, στην αλήθεια, συμβαίνει είναι να έχουμε πολλές και τελικά αδύναμες και αναποτελεσματικές μονάδες. Έτσι είναι οικονομικά ανίσχυρες, διαχειριστικά διαφορετικές, με μεγάλο κόστος ανάπτυξης, με πολλές διοικητικές επιβαρύνσεις και καμία προστιθέμενη αξία για τον τελικό χρήστη των υπηρεσιών. Γιατί κυρίαρχος φυσικά στόχος ήταν, παραμένει και θα παραμείνει η ισότητα και η καθολικότητα στην πρόσβαση και η μέγιστη δυνατή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί, αντίθετα με τους κανόνες της επιστήμης, με τα διδάγματα της εμπειρίας, ακόμη και με το μέτρο της λογικής ότι οι μικρές δομές εξασφαλίζουν καλύτερη γεωγραφική κάλυψη. Η πληρέστερη κάλυψη υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης, η ορθολογική κατανομή, η πλήρης χωρική διείσδυση μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο μέσα από λειτουργικά, οικονομικά κι επιστημονικά ισχυρές δομές που προσαρμόζονται, προγραμματίζουν, κατανέμουν τις δυνάμεις τους, επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας και μειώνουν τα διοικητικά βάρη.
- Πιο συγκεκριμένα, με το άρθρο 8 και την κατάργηση Νομικών Προσώπων που είναι ουσιαστικά φαντάσματα, επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός και η εξυγίανση του συστήματος. Ενός συστήματος που μέχρι χτες έπασχε από πλήρη άγνοια των ίδιων των δομών του, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του ελληνικού κράτους, που δεν γνώριζε πού αρχίζει, πού τελειώνει, πού ξοδεύει, πού προσφέρει, και τελικά πού βρίσκεται και πού πηγαίνει. Γι’ αυτό, το νομοσχέδιο αυτό φέρνει τη δική του συνεισφορά στην ευρύτερη, τη μεγάλη, τη δύσκολη προσπάθεια για την αναδιάταξη των δυνάμεων του ελληνικού κράτους, γενικότερα, που συγκροτήθηκε σε ένα μεγάλο του μέρος απρογραμμάτιστα, αποσπασματικά, ανορθολογικά, πελατειακά, στη βάση όχι του μακροχρόνιου σχεδιασμού αλλά του κοντόφθαλμου υπολογισμού.
- Με το άρθρο 11 του σχεδίου νόμου και την ένταξη Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας στο ΕΣΥ αναπτύσσεται για πρώτη φορά σε ολόκληρη την επικράτεια ένα ολοκληρωμένο δίκτυο αποκατάστασης. Με την ένταξη των ΚΑΦΚΑ και των ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ στο ΕΣΥ θα εξακολουθήσουν να υφίστανται όχι μόνο ως λειτουργικές οντότητες, αλλά και ως ισχυρές, πολύπλευρες Μονάδες που θα επιτελούν σημαντικές λειτουργίες, πέρα από τη φυσική και ιατρική αποκατάσταση. Το παρόν σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα να εξακολουθήσουν να επιτελούν αυτές τις λειτουργίες, μέσω της ένταξης των δράσεων αυτών στον Κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων.
- Τα οφέλη από αυτήν την συγκεκριμένη μεταρρύθμιση που επιφέρει το νομοσχέδιο αυτό, επιγραμματικά, είναι:
· Σε οικονομικό επίπεδο, το ΕΣΥ θα ωφεληθεί άμεσα καθώς θα υπάρχουν εισροές από τα ασφαλιστικά ταμεία και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και θα μειωθεί το κόστος λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας.
· Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών θα βελτιωθεί αισθητά αφού και ο άρτιος και σύγχρονος εξοπλισμός που διαθέτουν τα Κέντρα Αποθεραπείας Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης θα μπορεί πλέον να αξιοποιηθεί από το προσωπικό του ΕΣΥ.
· Σε συμβολικό επίπεδο, οι ρυθμίσεις αυτές στέλνουν το μήνυμα της εμπιστοσύνης προς τους πολίτες που περιμένουν, που ζητούν, που απαιτούν εύλογα από το κράτος και τις δομές του την καλύτερη δυνατή οργάνωση και την αξιοποίηση των χρημάτων των φορολογουμένων μέχρι το τελευταίο ευρώ.
Κλείνοντας, η κ. Γιαννακοπούλου αναφέρθηκε στη χρονική συγκυρία που πραγματοποιείται αυτή η μεταρρύθμιση, αναφέροντας ότι:
«Φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, για πολλούς και διάφορους λόγους. Η κατάσταση του κράτους μας, αποκαλύπτει μια Διοίκηση που δεν έχει καν τις αυτονόητες δομές και τα εργαλεία για να ανταποκριθεί στην αποστολή της. Γιατί, άραγε, έπρεπε να φτάσουμε στο 2011, με το έλλειμμα στα ύψη και την χώρα στην εντατική του δανεισμού για να αποκτήσουμε ενιαίο μητρώο δικαιούχων των κοινωνικών επιδομάτων; Δεν σκέφτηκε ποτέ κανείς, δεν κατάλαβε ποτέ κανείς, δεν γνώριζε ποτέ κανείς ότι Διοίκηση δεν γίνεται χωρίς να καταγράφεις, να ομαδοποιείς, να μετράς, να αποτιμάς, να ελέγχεις κεντρικά υπηρεσίες που παρέχονται αποκεντρωμένα; Πόσες άλλες τέτοιες ελλείψεις, παραλείψεις, αποκλίσεις καταδυναστεύουν τους Έλληνες πολίτες, παραπλανούν το ελληνικό κράτος και κατασπαταλούν τους δημόσιους πόρους;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.