Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Παραδείσια - Τσακώνα Μαζί με τη γέφυρα το 2012 η παράδοση

Δε θα υπάρξει προσωρινή λύση κυκλοφορίας του νέου δρόμου Παραδείσια - Τσακώνα μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή της ειδικής γέφυρας Τ4 στο προβληματικό σημείο της Τσακώνας, η οποία έχει υπολογισθεί για του χρόνου τέτοιο καιρό περίπου. Αυτό ήταν ένα από τα ζητήματα που συζήτησαν χθες ο διευθυντής ΕΥΔΕ Γιάννης Καρνέσης με τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Χρήστο Μαλαπάνη στη συνάντηση που είχαν.

Επίσης, ο κ. Μαλαπάνης ανακοίνωσε ότι ......

ο περιμετρικός της Καλαμάτας θα χαρακτηρισθεί δευτερεύον εθνικό δίκτυο και, κατά συνέπεια, η δόμηση θα επιτρέπεται στα 45 μέτρα από τα όρια του οδικού άξονα.
Έως τέλος του χρόνου, δε, θα προχωρήσει η αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίες θα λάβουν υπόψη τους τα νέα επιτόκια, τα νέα διόδια και τις νέες προβλέψεις κίνησης, οι οποίες είναι πάρα πολύ μειωμένες σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, πλην Τρίπολης – Καλαμάτας.

Περιμετρικός Καλαμάτας
Μετά τη συνάντηση με τον κ. Καρνέση, ο κ. Μαλαπάνης αναφέρθηκε αρχικά στην πληρωμή των επικειμένων έως την περιοχή Καρέλια, στις 15 και 16 Ιουνίου, με «οροφή» πληρωμής το 1.100.000 ευρώ.
Παράλληλα, ετοιμάζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών η κήρυξη της απαλλοτρίωσης για τα 400 μέτρα για την κατάληξη του δρόμου στην Αθηνών.
«Έχει σταλεί απόφαση στον υπουργό Μεταφορών να χαρακτηρισθεί ο περιμετρικός της Καλαμάτας δευτερεύον εθνικό δίκτυο. Όπως με άλλη απόφαση το ίδιο ισχύει για τις απολήξεις του κόμβου της Σπερχογείας, τόσο προς το Praktiker όσο και προς τη Μεσσήνη. Και οι δύο αυτές απολήξεις και ο περιμετρικός θα είναι δευτερεύον εθνικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι η δόμηση δε θα γίνεται στα 60 μέτρα, αλλά στα 45 από τα όρια του άξονα», συνέχισε ο κ. Μαλαπάνης.

Παραδείσια - Τσακώνα
Για το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, ο αντιπεριφερειάρχης ανακοίνωσε ότι εκδόθηκε η απόφαση με την οποία το συγκεκριμένο τμήμα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με 45 εκατομμύρια ευρώ: «Ελπίζουμε ότι μέχρι τις 10 Ιουλίου θα γίνει η εκταμίευση των οφειλόμενων χρημάτων προς την εταιρεία και θα αποκατασταθεί η ομαλή ροή πιστοποιήσεων. Ωστόσο, δεν πρόκειται να υπάρξει προσωρινή λύση στην περιοχή της γέφυρας Τ4. Ο κ. Καρνέσης δεν μπόρεσε να προσδιορίσει ακριβώς το χρόνο παράδοσης, αφού είναι πάρα πολύ δύσκολο για ένα έργο με τέτοιο μέγεθος και με τέτοια υλικά, που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, να αποφασίσει κάποιος πότε ακριβώς θα είναι έτοιμη. Θα λειτουργήσει, λοιπόν, το τμήμα Σπερχογεία – Τσακώνα, ενδεχομένως χωρίς διόδια, και στην Τσακώνα θα βγαίνουμε από το νέο κομμάτι και θα συνεχίζουμε μέχρι τα Παραδείσια από τον παλιό».

Αναθεώρηση συμβάσεων
Σύμφωνα ακόμα με τον κ. Μαλαπάνη, αυτή τη στιγμή το μοναδικό οδικό έργο από τις συμβάσεις παραχώρησης που δουλεύεται είναι το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Σημείωσε δε ότι είναι έτοιμη η απόφαση και πρέπει να κυρωθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και ενδεχομένως από τη Βουλή για τη μείωση των διοδίων στα έτοιμα τμήματα κατά 25% και στα υπό κατασκευή τμήματα, όπως είναι το Κόρινθος – Πάτρα, κατά 50%.
Και πρόσθεσε: «Και βέβαια, μετά, εντός 6 μηνών, θα πρέπει να βγει νέο χρηματοοικονομικό μοντέλο που θα λαμβάνει υπόψη, τα νέα επιτόκια, τα νέα διόδια και τις νέες προβλέψεις κίνησης, οι οποίες είναι πάρα πολύ μειωμένες για όλα τα έργα παραχώρησης, εκτός από το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Η κίνηση έχει μειωθεί δραματικά σε όλους τους οδικούς άξονες, πλην του Τρίπολη – Καλαμάτα, στον οποίο η κίνηση έχει πέσει ελάχιστα. Κατά συνέπεια, και το Τσακώνα – Καλό Νερό – Πύργος θέλει παρακολούθηση και πίεση, τη στιγμή που θα γίνονται αυτές οι διαπραγματεύσεις. Μέχρι τέλος του χρόνου πρέπει να έχουν κλείσει όλα τα θέματα και να έχουν ψηφισθεί από τη Βουλή αναθεωρημένες οι συμβάσεις παραχώρησης».

Θάρρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.