Μείωση της τιμής όλων των διοδίων για τρία χρόνια κατά 25% - 30% και κατά 50% στα υπό κατασκευή τμήματα προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητόδρομων.
Κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης ..........
Τύπου, οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιρειών που κατασκευάζουν τα έργα, αλλά και τη δημιουργία μίας ειδικής εταιρείας του Δημοσίου, με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια.
Το συγκεντρωθέν ποσό θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους, δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, από τα κεφάλαια αυτά μπορούν να εξαγοραστούν ομόλογα που λήγουν, είτε ομολόγα από την τραπεζική αγορά.
Με τη δημιουργία του ειδικού εγγυητικού λογαριασμού το Δημόσιο παρέχει εγγύηση προς τις τράπεζες, ελληνικές και ξένες, για να συνεχίσουν τη δανειοδότηση των κατασκευαστριών εταιρειών.
Η πρόταση του ελληνικού δημοσίου, όπως εξηγησε ο υπουργός Υποδομών, περιλαμβανει μία ενδιάμεση συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για μία περίοδο έως τον Οκτώβριο, ή και έως το τέλος του 2011 και αυτό, επειδή τα προβλήματα, που πρέπει να επιλυθούν, είναι πολλά και η συνολική λύση απαιτεί χρόνο. Η ενδιάμεση αυτή συμφωνία θα έχει τη μορφή ενός μνημονίου, που αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες, θα υπογραφεί και θα πάρει τη μορφή νόμου, που θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή. Στη συνέχεια, θα γίνουν νέες συζητήσεις για μία μακροχρόνια συμφωνία στο πνεύμα των υφισταμένων συμβάσεων παραχώρησης.
Σε ό,τι αφορά τις μειώσεις, διευκρίνισε ότι μπορούν να γίνουν και έως το τέλος του τρέχοντος μηνός αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες και θα την επιβαρυνθεί το δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων.
Επίσης, κάλεσε τις εταιρείες να προβούν σε αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, και στην καθιέρωση εκπτωτικών πολιτικών. Παράλληλα, επιβάλλεται, όπως είπε, να ολοκληρωθεί η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών.
Από την πλευρά του και ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν τα έργα και υπογράμμισε ότι η τυχόν ακύρωσή τους θα έστελνε ένα λάθος μήνυμα στο εξωτερικό, ως προς την ελκυστικότητα της Ελλάδας για επενδύσεις.
Ο κ. Ρέππας τέλος έκανε γνωστό ότι ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων θα καθυστερήσουν να ολοκληρωθούν, λόγω των προσφυγών στο ΣτΕ και των αποφάσεων, που έχουν εκδοθεί. Ένα από αυτά είναι στην Ολυμπία Οδό από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, μήκους 31 χιλομέτρων, επίσης στα Βραχνέικα Αχαϊας, μήκους 18 χιλιομέτρων, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο Ε65 Λαμία - Εγνατία.
Τέλος, ερωτηθείς σχετικά τάχθηκε κατά της αναρδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.
ΚΚΕ: Κυβερνητικοί ελιγμοί και απάτες
«Η κυβέρνηση με ελιγμούς και απάτες, ταυτόχρονα με την απροσχημάτιστη τρομοκρατία, επιχειρεί να αντιμετωπίσει τη λαϊκή κατακραυγή και πάλη που απαιτεί την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων», σχολιάζει το ΚΚΕ
«Κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από το γνωστό κόλπο του Χότζα, γιατί ούτε περί αυτού πρόκειται, αλλά περί συμπαιγνίας μεταξύ κυβέρνησης, μεγαλοεργολάβων και τραπεζών», συμπληρώνει.
Επιπλέον, το Κομμουνιστικό Κόμμα καλεί σε «οργανωμένη πάλη για να καταργηθούν όλα τα διόδια, για να ανατραπεί η πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη της πλουτοκρατίας και οδηγεί το λαό στη φτώχεια και τη δυστυχία».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.