Στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στις 13/12/10, που είχα καταθέσει σχετικά με τις υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων και τη δημιουργία νέων σταθμών, κυρίως στις διαδρομές Αθήνα –Καλαμάτα και Αθήνα –Θεσ/νίκη, μεταξύ άλλων, υπογράμμιζα την «επιτακτική ανάγκη παρέμβασης της πολιτείας ώστε να περιοριστεί η καταχρηστική και υπερβολική τιμολόγηση των διοδίων από τις εταιρίες εκμετάλλευσης». Επιπρόσθετα, επεσήμανα ότι «είναι ανεπίτρεπτο να μην ακολουθούν οι τιμολογήσεις των εταιριών τη γενικότερη οικονομική συγκυρία, δυσχεραίνοντας με κερδοσκοπικές πρακτικές τη μετακίνηση των πολιτών», κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στη διαδρομή Αθήνα – Μεγαλόπολη, όπου το κόστος με επιστροφή για τους οδηγούς των Ι.Χ. αυτοκινήτων αγγίζει τα 25 ευρώ.
Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών .........
και Δικτύων κ. Μαγκριώτης, συμμεριζόμενος τα ζητήματα που έθεσα, είχε αποκαλύψει την πρόθεση της Κυβέρνησης να προβεί σε επαναδιαπραγμάτευση με τις εταιρίες εκμετάλλευσης, αναφέροντας ότι οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή το 2007. Το ΠΑΣΟΚ τότε ως αντιπολίτευση, παρότι εκτιμούσε ότι τα έργα είναι αναγκαία για τη χώρα, επιφυλάχθηκε για το κόστος και την πυκνότητα των διοδίων και δεσμεύθηκε για τη μείωσή τους, όταν γίνει κυβέρνηση. Τόνισε, ότι αυτή παραμένει και η σταθερή επιλογή της κυβέρνησης μέχρι σήμερα και δεσμεύτηκε ότι πολύ σύντομα θα γίνουν τροποποιήσεις των συμβάσεων για τη μείωση των διοδίων και την επίλυση τεχνικών προβλημάτων των αυτοκινητοδρόμων.
Άμεσα, αναμένεται να ανακοινωθεί από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ρέππα, η δραστική μείωση στις τιμές των διοδίων. Κατά τη συνεδρίαση του αντίστοιχου Κοινοβουλευτικού Τομέα, ο Υπουργός ενημέρωσε τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για την πρόταση του Υπουργείου, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η δραστική μείωση (έως και 50%) της βάσης υπολογισμού ανά χιλιόμετρο, με στόχο τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο. Επιπλέον, στο Υπουργείο επεξεργάζονται τη χρήση εκπτωτικών καρτών για τους συχνούς χρήστες αλλά και την αναλογική χρέωση, με βάση τα διασχιζόμενα χιλιόμετρα. Γίνεται, παράλληλα, προσπάθεια να εξασφαλιστεί σε πρώτη φάση, για χρονικό διάστημα 8 μηνών, η συνέχιση της χρηματοδότησής τους από τις τράπεζες, καθώς και η δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας του Δημοσίου που θα έχει ως "προίκα" τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων. Αναµένεται, ακόμη, πρόταση για επαναχάραξη των τµηµάτων των αυτοκινητοδρόμων που έχουν μπλοκαριστεί, εξαιτίας των αποφάσεων του ΣτΕ στον υγροβιότοπο του Καϊάφα, όπου σύμφωνα µε απόφασή του πρέπει να απενταχθούν για περιβαλλοντικούς λόγους 25 χλμ. στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό.
Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει στους πολίτες ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο με χρήματα που θα αντλεί από τη γενικότερη φορολογία και όχι από τους επιπλέον φόρους των διοδίων. Είμαι ικανοποιημένη που για μια ακόμη φορά, η κυβέρνηση τηρεί τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις της και, συγκεκριμένα, για το θέμα του εξορθολογισμού της τιμής των διοδίων. Η μείωση των τιμών αποτελεί ένα βήμα για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και την ανακούφιση του, ήδη, βεβαρημένου προϋπολογισμού του ελληνικού νοικοκυριού.
ασε μας ρε ναντια,
ΑπάντησηΔιαγραφήπες μας κιολας οτι τα διοδια μειωθηκαν επειδη εκανες ερωτηση στη βουλη!!!!
ασ μην υπηρχε το κινημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και θα σου ελεγα εγω...
...ετοιμαστειτε και για αλλα τετοια κινηματα...που θα συμορφωσουν τη χωρα...θα πιεσουμε για δραστικη μειωση των μισθων σας και των προνομοιων σας.