Ανεβαίνει το θερμόμετρο των αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες λόγω του κυβερνητικού σχεδίου για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Χθες, σε σχετική ημερίδα του υπ. Παιδείας υπήρξαν δήμαρχοι που δήλωσαν ότι «δεν θα δεχθούμε καμία συγχώνευση σχολείου», ενώ οι αντιδράσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών είναι πολύμορφες.
Ενδεικτικά, χθες απείχαν από τα μαθήματά τους οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης (Αγιο Αθανάσιο, Βαθύλακκο, Γέφυρα, Κουφάλια, Χαλκηδόνα).
Επίσης, χθες, στο δημοτικό συμβούλιο του ..........
Δήμου Αθηναίων οι αριστερές παρατάξεις ζήτησαν να μη γίνει δεκτή η κατάργηση 21 σχολείων.
Για σήμερα, γονείς και εκπαιδευτικοί θα πραγματοποιήσουν (στις 12.00) συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Επίσης, έχουν καταγραφεί σποραδικές καταλήψεις σχολείων από μαθητές και παραστάσεις διαμαρτυρίας γονέων κατά τη διάρκεια συνεδριάσεων δημοτικών συμβουλίων. Πάντως, πηγές του υπ. Παιδείας, μιλώντας χθες στην «Κ», ζήτησαν οι όποιες αντιδράσεις να μην υποκινούνται με κομματικά ή τοπικιστικά κριτήρια.
Ειδικότερα, στην ημερίδα συμμετείχαν περί τους 250 δημάρχους. Η έναρξή της ήταν επεισοδιακή καθώς μικρή ομάδα καθηγητών από τον χώρο της Αριστεράς διέκοψε την ομιλία της υπουργού κ. Αννας Διαμαντοπούλου με συνθήματα κατά του Μνημονίου και των συγχωνεύσεων. Το επεισόδιο έληξε γρήγορα διότι πολλοί δήμαρχοι αποδοκίμασαν τους καθηγητές. «Να γυρίσετε στα μαθήματά σας» ήταν μία από τις οργισμένες απαντήσεις προς τους εκπαιδευτικούς. «Είναι δυνατό να λειτουργούν, για παράδειγμα, τρία γυμνάσια σε ακτίνα 20 χιλιομέτρων, με μέσο όρο 18 μαθητές το καθένα; Είναι δυνατό να στεγάζονται σε διπλοβάρδια δύο σχολεία, με λιγότερους από 100 μαθητές το καθένα; Είναι δυνατόν να έχουν ιδρυθεί ειδικά σχολεία στα χαρτιά και να μη λειτουργούν στην πράξη; Γι’ αυτά δεν φταίει το ΔΝΤ. Και δεν χρειαζόμαστε κανέναν να μας πει πώς να οργανώσουμε την ελληνική εκπαίδευση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, γνωρίζοντας ότι έχουμε ουσιαστικά και οικονομικά προβλήματα. Εμείς οι ίδιοι θα πούμε πώς τα χρήματα του Ελληνα φορολογούμενου θα πιάνουν τόπο. Είναι δυνατόν να αποφασίζουν δήμαρχοι, συνδικαλιστές ή γονείς να κλείσουν σχολεία για να διαμαρτυρηθούν; Είναι δυνατόν ως κοινωνία να αποδεχόμαστε λογικές, που βάζουν τη μάθηση των παιδιών ως στοιχείο εκβιασμού;» ήταν η απάντηση της υπουργού, η οποία πρόσθεσε ότι για τη μεταφορά των μαθητών το 2004 δόθηκαν 105 εκατ. ευρώ και το 2009 260 εκατ. ευρώ. «Υπάρχουν νομοί, όπου είχαμε ετησίως αύξηση των κονδυλίων από 30% έως 60%», τόνισε.
Η αρμόδια υφυπουργός κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου ανέφερε ότι το όριο μαθητών ανά τμήμα θα παραμείνει στους 25 στην πρωτοβάθμια και τους 30 στη δευτεροβάθμια, ενώ, πρόσθεσε στην «Κ», ότι μόνο 7 από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστειλαν τις προτάσεις τους για συνενώσεις σχολείων.
Από την πλευρά τους, ορισμένοι δήμαρχοι ζήτησαν να ληφθούν υπόψη ποιοτικά κριτήρια για τις συνενώσεις, ενώ άλλοι ήταν κάθετα αρνητικοί, επικαλούμενοι την επιβάρυνση των μαθητών λόγω της μετακίνησής τους σε πιο μακρινό σχολείο και τον κίνδυνο ερήμωσης μικρών χωριών. Τέλος, διαμαρτυρήθηκαν στον υφυπουργό Εσωτερικών κ. Γεώργιο Ντόλιο για έλλειψη καλής οργάνωσης σε σχέση με τη μετάβαση στο νέο καθεστώς λειτουργίας σχολικών επιτροπών και χρηματοδότησης της μεταφοράς των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.