Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Προχωρά το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση στα φορτηγά

Με το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, οι ρυθμίσεις του οποίου οδήγησαν στην μεγάλη κόντρα του Ιουλίου με τους μεταφορείς, προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις του που αποτελούν υποχρεώσεις του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο πλαίσιο του Μνημονίου.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας κατέθεσε χθες το βράδυ αίτημα ζητώντας να συνεδριάσει την Τρίτη η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, με αποκλειστικό θέμα την έγκριση του νομοσχεδίου για τις οδικές μεταφορές.

Η βασική φιλοσοφία του νέου σχεδίου .........

είναι η σε βάθος τριετίας απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προκειμένου στο επάγγελμα του μεταφορέα να αποκτήσουν πρόσβαση όλοι ενδιαφερόμενοι που πληρούν ορισμένες βασικές προϋποθέσεις.

Οι διατάξεις του σχεδίου νόμου προβλέπουν μεταβατική περίοδο πριν την πλήρη απελευθέρωση οπότε και το κόστος της άδειας θα αντιστοιχεί στα διοικητικά τέλη.

Μεταβατική περίοδος

Εως το τέλος του τρέχοντος έτους για την απόκτηση άδειας μεταφορέα θα καταβάλλεται εισφορά η οποία θα ανέρχεται σε 71.500 ευρώ για την ανώτερη κατηγορία φορτηγού και 102.000 ευρώ για την μεγαλύτερη κατηγορία βυτιοφόρου.

Από την 1η Ιανουαρίου του 2011 το κόστος για την άδεια φορτηγού μεγαλύτερης κατηγορίας θα ανέρχεται περίπου στις 50.000 ευρώ, ένα χρόνο αργότερα θα μειωθεί περαιτέρω στις 32.530 ευρώ, για να φτάσει στις 21.146 ευρώ την 1η Ιανουαρίου του 2013, έξι μήνες δηλαδή πριν μηδενιστεί.

Αντίστοιχα το κόστος για την μεγαλύτερη άδεια βυτιοφόρου από τις αρχές του επόμενου έτους θα διαμορφωθεί στα 71.400 ευρώ, από την 1η Ιανουαρίου του 2012 θα μειωθεί κατά 35% στις 46.410 ευρώ ενώ ένα χρόνο αργότερα θα υπάρξει επιπλέον μείωση που θα διαμορφώσει το κόστος στις 30.166 ευρώ.

Σύσταση εταιρειών

Για τους κατόχους αδειών προβλέπεται ότι η άυλη υπεραξία των υπαρχουσών αδειών αποτιμάται αφού θεωρείται κεφάλαιο για τις νέες εταιρείες οδικών μεταφορών η σύσταση των οποίων, με τον νέο νόμο, καθίσταται υποχρεωτική.

Ειδικότερα το σχέδιο νόμου προβλέπει την σύσταση εταιρειών Α.Ε. η ΕΠΕ με τους εξής τρόπους:

-με εισφορά της κυριότητας Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ). Όπου στην περίπτωση αυτή μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα αποτελεί η άυλη υπεραξία των εισφερόμενων αδειών καθώς και τυχόν καταβολή σε χρήμα.
-με μίσθωση των Φ.Δ.Χ. και με καταβολή σε χρήμα του μετοχικού κεφαλαίου το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις Α.Ε. ή τις Ε.Π.Ε.

Επιδοτήσεις από αναπτυξιακό

Οι εταιρείες που θα προκύψουν κατ’ εφαρμογή των προβλέψεων των διατάξεων του σχεδίου νόμου θα έχουν την δυνατότητα να ενταχθούν στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου για την δημιουργία ή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών τους, την αγορά γηπέδων, τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων, χώρων στάθμευσης και συνεργείων, την εισαγωγή συστημάτων τηλεματικής και επικοινωνιών, την δημιουργία εγκαταστάσεων logistics, την προμήθεια μηχανημάτων και βέβαια την αντικατάσταση των οχημάτων τους με οχήματα νέας τεχνολογίας.

Να θυμίσουμε ότι οι ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου είχαν προκαλέσει σφοδρή αντίδραση από την πλευρά των κατόχων αδειών βυτιοφόρων και φορτηγών οι οποίοι κατηγορούσαν το υπουργείο για απαξίωση των περιουσιών τους. Η πολυήμερη απεργία τους στα τέλη Ιουλίου είχε δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην οικονομική ζωή ενώ για την λήξη της είχε χρειαστεί η κυβέρνηση να αποφασίσει την επίταξη τους.

Euro2Day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.