Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Οδηγίες ΕΚΠΟΙΖΩ για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις

Οδηγίες προς τους ταξιδιώτες του καλοκαιριού για ασφαλείς και ανέφελες διακοπές εξέδωσε η Ένωση Καταναλωτών η Ποιότητα Ζωής ΕΚΠΟΙΖΩ .

Ταξίδι με αεροπλάνο:

Αν ο ταξιδιώτης έχει εισιτήριο, φτάσει την καθορισμένη ώρα, αλλά η αεροπορική εταιρία αρνηθεί την επιβίβασή του λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων εκείνος έχει δικαίωμα:

- αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης

- επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης

- διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά.

Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας ο ταξιδιώτης δικαιούται:

- Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση μεταφερθήκατε σε σύντομο χρονικό διάστημα στον προορισμό σας με άλλη πτήση

- Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση

- Γεύματα και αναψυκτικά

- Επιστροφή χρημάτων, όταν η πτήση ματαιώνεται και η καθυστέρηση διαρκεί άνω των 5 ωρών.

Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών έχετε δικαίωμα:

- Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο

- Επιστροφής χρημάτων, όταν η πτήση δεν πραγματοποιείται για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 5 ωρών

- Γεύματα και αναψυκτικά

- Δύο δωρεάν τηλεφωνήματα ή αποστολή δύο telex ή fax ή e-mail

Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:

- Αποζημίωση 36,38 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.

- Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχετε δηλώσει

Ταξίδι με τρένο:

Αν το ταξίδι ματαιωθεί από υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή από ανωτέρα βία δικαιούστε:

- Την επιστροφή στο ακέραιο του αντιτίμου του εισιτηρίου ή των κομίστρων που έχουμε καταβάλει για τις αποσκευές

Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί από επιθυμία ή υπαιτιότητα του επιβάτη έχετε δικαίωμα:

-Να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου με παρακράτηση των ακόλουθων ποσοστών υπέρ του ΟΣΕ

- 20% (αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης) / 20% είναι και η παρακράτηση για τα κόμιστρα των αποσκευών

- 30% (αν η αίτηση υποβληθεί την ημέρα του ταξιδιού και πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας)

- 50% ( μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας

Αν η αμαξοστοιχία καθυστερήσει ή «καταργηθεί» (καθυστέρηση πλέον των 3 ωρών ) δεν δικαιούστε να αξιώσετε αποζημίωση, όμως έχετε το δικαίωμα:

-Να διακόψετε το ταξίδι σας και να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε

-Να συνεχίσετε το ταξίδι σας με το επόμενο δρομολόγιο

-Να επιστρέψετε ατελώς με το πρώτο τρένο στην αφετηρία και να αξιώσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου

Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης των αποσκευών χειρός ο ΟΣΕ δεν φέρει ευθύνη για καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνο όταν αποδεικνύεται υπαιτιότητά του.

Υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ για τις αποσκευές που παραλαμβάνει και αποζημιώνει τους επιβάτες για μερική ή ολική απώλεια τους στην πραγματική τους αξία, όταν αποδεικνύεται και μέχρι του ποσού των 1,20€ ανά κιλό.

Ταξίδι με πλοίο

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου δικαιούστε

-Διαμονή και Διατροφή

-Ακύρωση του εισιτηρίου και επιστροφή ολόκληρου του ποσού

Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιήθηκε από δική σας υπαιτιότητα δεν μπορείτε να διεκδικήσετε το αντίτιμο.

Αν δεν πραγματοποιηθεί το ταξίδι λόγω δική σας ευθύνης, όμως ενημερώσετε έγκαιρα δικαιούστε την επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου στο 50%.

Αν έχετε υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης του πλοίου έχετε το δικαίωμα να διεκδικήστε αποζημίωση

Όσον αφορά στις αποσκευές ισχύει ότι και ανωτέρω για τα τρένα.

Διαμονή σε ξενοδοχείο

Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:

• Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα

• Πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο

• Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές

• Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά)

• Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα

• Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν έχετε καμία επιβάρυνση διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε

• Για να κατοχυρωθείτε θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας

• Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο)

• Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.