Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Μήνυμα Αναγνώστη: Με αφορμή τον Καλλικράτη και άλλα τινά

Πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας από την πλευρά των Φιλιατρινών και των Γαργαλιανιωτών για τη χωροταξία του Καλλικράτη, που βάζουν ταφόπλακα στις βλέψεις των Φιλιατρών για δημιουργία Δήμου Φιλιατρών με έδρα τα Φιλιατρά και των Γαργαλιάνων για δημιουργία Δήμου Γαργαλιάνων με έδρα τους Γαργαλιάνους, καθώς και στους διάφορους συνδυασμούς και παραλλαγές τους. Η δημιουργία Δήμου Τριφυλίας με έδρα την Κυπαρισσία φαίνεται ότι θα είναι το τελικό αποτέλεσμα.

Τι έγινε όμως και φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα; Η άποψη που "παίζει" στην αγορά είναι πως το Κυπαρισσιώτικο λόμπυ κινήθηκε κατάλληλα και "'έπεισε" τους βουλευτές της Μεσσηνίας να στηρίξουν τις επιδιώξεις τους.
Στέκει όμως αυτή άποψη στην απλή λογική; Γιατί .........

να θέλουν οι βουλευτές της Μεσσηνίας να στηρίξουν τους Κυπαρισσιώτες και να δυσαρεστήσουν τους Φιλιατρινούς και τους Γαργαλιανιώτες, αφού είναι περισσότεροι από τους Κυπαρισσιώτες και θα έχουν χασούρα στις εκλογές; Σ' αυτή την απλή ερώτηση, η απάντηση είναι εξ' ίσου απλή: "Γιατί είμαστε βλάκες, γιατί χρόνια τώρα οι πολιτικοί θάβουν συστηματικά τα Φιλιατρά και εμείς συνεχίζουμε να τους ψηφίζουμε. Γιατί δεν ήρθε το τρένο στα Φιλιατρά; Γιατί μας πήραν το νοσοκομείο; Γιατί το ένα; Γιατί το άλλο;

Ερμηνείες όπως η παραπάνω, λειτουργούν αποχαυνωτικά. Τελειώνουν μια κι έξω με το πρόβλημα και αποκλείουν τη δυνατότητα αναστοχασμού και κριτικής σκέψης. Λειτουργούν ακριβώς όπως και η τηλεόραση. Ότι μας σερβίρει το καταπίνουμε όπως είναι. Ας αρχίσουμε όμως να αναρωτιόμαστε. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, οι ψήφοι Φιλιατρών - Γαργαλιάνων είναι περισσότεροι και οι βουλευτές οπωσδήποτε θα το σκεφτόταν πολύ σοβαρά να ανακατευτούν σε αυτή την υπόθεση. Αυτό εξ' άλλου το έδειξαν και με την αποχή τους από όλη τη διαδικασία της συζήτησης για τα όρια των δήμων. Θα ήταν αφελές να πιστέψουμε ότι μας την "έφεραν" στα κρυφά. Ακόμα κι αν ήθελαν να ευνοήσουν τους Κυπαρισσιώτες, όπως θα φανεί παρακάτω, δεν είχαν κανένα λόγο να το κάνουν. Ας σκεφτούμε τώρα το ζήτημα του λόμπυ. Εντάξει, οι Κυπαρισσιώτες έχουν το λόμπυ τους. Οι Φιλιατρινοί δεν έχουν το δικό τους; Μας αρέσει να λέμε ότι εμείς οι Φιλιατρινοί είμαστε κάποτε κοσμοπολίτες, είχαμε βουλευτές, υπουργούς ακόμα και πρωθυπουργό έχουμε βγάλει. Δεν είναι λόγοι αυτοί για να έχουμε ένα ισχυρό λόμπυ; Η Φιλιατρινή Αδελφότητα χρόνια τώρα μέσα στους μηχανισμούς, έχει όλα τα απαραίτητα "κονέ" για την προώθηση των Φιλιατρινών συμφερόντων. Γιατί δεν τα κατάφερε; Δεν είναι λοιπόν ούτε η δράση των λόμπυ που έφερε τα πράγματα εκεί που ήρθαν. Λόμπυ έχουν όλοι.

Αν όμως δεν είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο, τότε τι έγινε; Η απάντηση βρίσκεται στη δυναμική της περιοχής. Όπως κάθε άνθρωπος γεννιέται με ένα ορισμένο δυναμικό (τα φυσικά και πνευματικά του χαρίσματα) έτσι είναι και οι τόποι. Έχουν τη δική τους δυναμική, τα δικά τους χαρίσματα, τα οποία αν τα εκμεταλλευθείς κατάλληλα κερδίζεις. Η Κυπαρισσία έκανε αυτό το απλό πράγμα, αυτό που κάνει κάθε άνθρωπος που έχει συνηθισμένο μυαλό. Εκμεταλλεύτηκε τα χαρίσματά της. Και έχει πολλά χαρίσματα. Κατ' αρχάς ήταν πρωτεύουσα από παλιά. Από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Γιατί εκεί είχε Τούρκους και οι Τούρκοι καθόταν στις πρωτεύουσες και όχι στην ύπαιθρο. Αυτό το βασικό της χάρισμα το αξιοποίησε για να αναδείξει το άλλο βασικό της χάρισμα. Τη γεωγραφική της θέση. Ανάμεσα σε βουνό και θάλασσα φαίνεται ιδανικός τόπος για να ζήσει κάποιος μέσα στις ομορφιές της Ελλάδας. Έτσι οι υπάλληλοι που περνούσαν από εκεί επέλεγαν να μείνουν μόνιμα και να μη ζητούν μετάθεση. Έτσι δημιουργήθηκε ένα νέο πλεονέκτημα. Ο αστικός πληθυσμός. Και ως γνωστόν οι πρωτεύουσες έχουν αστικό πληθυσμό και όχι αγροτικό. Αυτή η δυναμική λοιπόν οδήγησε τα πράγματα εκεί που φτάσανε και όχι οι "μυστικές συνωμοσίες" εναντίον των Φιλιατρών. Βεβαίως υπάρχουν και οι επιδιώξεις και όπως γνωρίζουμε εργαζόμαστε γι' αυτές. Προσπαθούμε να βρούμε ευκαιρίες να τις προωθήσουμε. Είχαμε εμείς νοσοκομείο, είχαν και οι Κυπαρισσιώτες και ήθελαν και το δικό μας για να μεγαλώσουν. Η κατάσταση που την ευνοούσε υπήρχε πάντα στην κοινωνική δομή των μεταπολεμικών Φιλιατρών. Όντας η Φιλιατρινή κοινωνία μια αγροτική κοινωνία οι γιατροί δεν είχαν το κατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον διαβίωσης και επιθυμούσαν περισσότερο να ζουν στην Κυπαρισσία απ' ότι στα Φιλιατρά. Υπήρχε λοιπόν κατάλληλο υπέδαφος για το κλείσιμο του νοσοκομείου και όταν βρέθηκε η κατάλληλη ευκαιρία με τον Ανδρουτσόπουλο το πέτυχαν. Και εμείς στη θέση τους το ίδιο θα κάναμε. Και για να τελειώνουμε με το θέμα της πρωτεύουσας της Τριφυλίας, αν ρωτήσουμε ένα εκατομμύριο ξένους που δεν έχουν σχέση με την Τριφυλία, ποια πόλη της Τριφυλίας ταιριάζει καλύτερα για πρωτεύουσά της, δεν νομίζω ότι θα βρισκόταν άνθρωπος που θα έλεγε άλλη από την Κυπαρισσία.

Τι έγινε όμως και καταλήξαμε σε αυτό το σημείο; Ποια δυναμική των πραγμάτων μας οδήγησε εδώ; Είναι η αγροτική μας κατάσταση αναγκαία και ικανή να μας καταδικάσει σε μαρασμό; Είναι γνωστό από τα μαθητικά εγχειρίδια ότι η βάση της παραγωγής είναι η αγροτική παραγωγή. Αφού διαθέτουμε ισχυρή αγροτική παραγωγή, λογικά θα πρέπει να έχουμε και ισχυρό λόγο στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Γιατί όμως είμαστε ουρά; Γιατί οι άλλοι μας τη φέρνουν; Η απάντηση βρίσκεται σ' αυτό που λέγεται επιστημονικά ιδεολογική κυριαρχία. Στη γλώσσα της αγοράς λέγεται παραμύθιασμα. Την ιδεολογική κυριαρχία τη χρησιμοποιούν αυτοί που δεν παράγουν για να εκμεταλλεύονται αυτούς που παράγουν. Ακούγεται πολύ συχνά τελευταία ότι τα Φιλιατρά είναι ισχυρά επειδή έχουν ισχυρή αγροτική παραγωγή. Μόνο που δεν μπορούν οι Φιλιατρινοί να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα. Και ο λόγος είναι ότι για να εκμεταλλευθείς τα πλεονεκτήματά σου χρειάζεσαι γνώσεις. Χρειάζεσαι δάσκαλους να σου εμφυτεύσουν τις γνώσεις. Χρειάζεσαι και κοινωνικό περιβάλλον που να κάνει σαφές ότι οι γνώσεις που παίρνεις πράγματι έχουν χρησιμότητα και δεν είναι άχρηστες.

Ποια είναι η κατάσταση στα Φιλιατρά σε σχέση με αυτά τα ζητήματα; Πρώτον και κυριότερο ποιος νοιάζεται για το τι γίνεται σήμερα στα σχολειά μας; Μπαίνουν οι γονείς στο Γυμνάσιο και το Λύκειο να δουν πως είναι; Τι γνώμη αποκτά ένα παιδί που αντιμετωπίζεται ως "πελάτης" από το δάσκαλό του; Πως να πείσεις ένα νέο για την κοινωνική συμμετοχή και προσφορά στον τόπο του, όταν βλέπει καθημερινά τη βρωμιά απλωμένη σ' όλη την πόλη του; Που είναι ο παιδευτικός ρόλος του δήμου; Σε καμιά γειτονική πόλη δεν έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αδειάζουν μπάζα στα πεζοδρόμια, να τους βλέπουν όλοι (ακόμα και δημοτικοί σύμβουλοι) και να μη συμβαίνει τίποτα. Ο αγρότης δεν είναι κατ' ανάγκη αγράμματος. Απλά τον κάνουν αγράμματο αυτοί που έχουν συμφέρον να τον εκμεταλλευθούν. Και σε μια αγροτική περιοχή όπως τα Φιλιατρά, όσοι δεν ενδιαφέρονται (έμπρακτα, όχι στα λόγια) για την παιδεία των νέων, είναι εκ των πραγμάτων με τους άλλους, γιατί καθιστούν τους αγρότες αγράμματους και συνακόλουθα μειώνουν τη δυναμική των Φιλιατρών. Αυτή η δυναμική λοιπόν (η οποία απαιτεί πολλές σελίδες να αναπτυθχεί ικανοποιητικά) μας έφτασε εδώ. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι και όχι οι άλλοι. Οι άλλοι το συμφέρον τους κοιτάξανε. Όπως θα κάναμε και εμείς άλλωστε. Ας τελειώνουμε λοιπόν με την πρωτεύουσα. Στη δεδομένη στιγμή δεν είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε πρωτεύουσα Τριφυλίας. Μια άλλη στιγμή ίσως...

Ακούστηκε και μια άλλη πρόταση. Να σχηματίσουμε δήμο με τους Γαργαλιάνους. Και γιατί όχι; Ο δήμος Τριφυλίας είναι τεράστιος. Γιατί να μη γίνουν δύο δήμοι στην Τριφυλία; Στο κάτω - κάτω για τοπική αυτοδιοίκηση μιλάμε. Με τους Γαργαλιανιώτες έχουμε αρκετά κοινά. Αγρότες και αυτοί, αγρότες και εμείς. Θα μπορούσαμε να βρούμε μια κοινή γλώσσα και να προωθήσουμε κοινά συμφέροντα. Όμως έτσι όπως έγιναν τα πράγματα φαίνεται σαν αναγκαστικός γάμος. Άλλη νύφη ήθελαν οι Γαργαλιανιώτες και άλλη νύφη οι Φιλιατρινοί. Και αφού δεν πέτυχαν τους στόχους τους, αποφάσισαν να παρηγορηθούν μεταξύ τους. Όμως αυτή η πρόταση θα μπορούσε να έχει επιτυχή έκβαση, αν είχε τεθεί ως στόχος εξ' αρχής. Από τότε που ο Καλλικράτης ήταν στα πρώτα στάδια. Όμως τότε το τοπικό πολιτικό προσωπικό έκανε την πάπια. Περίμενε να δει τι ρόλους θα επεφύλασσε γι' αυτούς η νέα κατάσταση. Και όταν κατάλαβαν ότι θα βγουν έξω από το παιχνίδι, άρχισαν τους λεονταρισμούς. Άρχισαν να θυμούνται τη δημοκρατία, τη λαϊκή βούληση και τη λύση που θα δώσει ο λαός. Ας τολμούσαν να κάνουν δημοψήφισμα πριν για να βλέπαμε τι ήθελε ο λαός. Δυστυχώς η δυναμική μιας πόλης αντανακλάται και στο πολιτικό προσωπικό της.

Η νέα διοικητική δομή της Ελλάδας σίγουρα θα αλλάξει πολλά πράγματα στο τοπικό επίπεδο και θα επηρεάσει τη ζωή μας. Όμως πρέπει να σταθούμε θετικά στις αλλαγές και όχι να τις εξορκίσουμε. Μόνο αν σταθούμε θετικά, θα είμαστε σε θέση να βρούμε τους νέους ρόλους μας και να επιβιώσουμε, ως σύνολο και ως άτομα. Διαφορετικά θα χαθούμε και δεν θα φταίνε οι Κυπαρισσιώτες γι' αυτό. Ας σταματήσουμε λοιπόν τις κλάψες και ας αρχίσει η συζήτηση για το νέο ρόλο των Φιλιατρών στην Τριφυλία.

Νίκος Κυπαρίσσης

14 σχόλια:

  1. Δεν μπορω να πιστεψω οτι αυτο ειναι γραμμενο απο ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΟ εστω και "αντικειμενικο"
    Αν ειναι Φιλιατρινος μαλλον αφελης ειναι πολυ δε περισσοτερο ανιστορητος.
    Αν καποια φορα περασεις απ τη πλατεια μας ας σηκωσεις το βλεμμα σου στα νεοκλασσικα μας κτηρια
    οσα εχουν απομεινει και με τα οποια χαλια τους
    κι ας αναλογισθεις το πλουτο και τη λαμψη που ειχαν τα ΦΙΛΙΑΤΡΑ δεκαετιες πριν ενω το χωριο
    Κυπαρισσια που ηταν πραγματι ΧΩΡΙΟ ηταν ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ της ΕΠΑΡΧΙΑΣ!
    Τωρα πως εξηγηται ενα χωριο να ειναι πρωτευουσα επαρχιας μου ειναι λιγο δυσκολο να το κατανοησω...Αλλα την απαντηση μου την δινεις εσυ αγαπητε Ηταν -λες-πρωτευουσα και επι τουρκοκρατιας και κατοικουσαν αμοιγως ΤΟΥΡΚΟΙ!
    και οταν τους αποκαλουμε ΤΟΥΡΚΑΚΙΑ τους κακοφαινεται..

    NLS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ συναναγνώστη. Σίγουρα η επιστολή σου "δείχνει" άνθρωπο μορφωμένο. Ναι. Και παραπληροφορημένο όμως. Ποιός σου είπε ότι οι Φιλιατρινοί αγρότες ειναι αμόρφωτοι? Ποιός σου είπε ότι οι γονείς δεν ενδιφέρονται για τα παιδιά τους και τα σχολειά τους? Στον αντίποδα έχεις πάει ποτέ σε κάποιο σχολείο της Κυπαρισσίας? Να δείς απλά το μίγμα των μαθητών? Δεν χρειάζεται, μια τυπική επίσκεψη στα ΚΤΕΛ θα σου δώσει να καταλάβεις. Ποια πόλη στην Τριφυλία έχει 2 ενεργούς συλόγους με πολιτιστικό χαρακτήρα και παιδευτικό ρόλο? Μόνον τα Φιλιατρά. Την βρωμιά - όπως αναφέρεις - απλωμένη που την είδες? Τα οχήματα (γιατί μάλλον για τέτοια αναφέρεσαι) που ξεφορτώνουν μπάζα στα πεζοδρόμια που τα είδες? Και αν είσαι Φιλιατρινός, πές μου εναν δρόμο της Κυπαρισσίας που γνωρίζεις εκτός απο τον κεντρικό, την κάθετη οδό που οδηγεί στο Νοσοκομείο, άντε και τον δρόμο που περνάει απο τον ΟΣΕ? Κανέναν...Μίλησες για συνδυασμό βουνού-θάλασσας. Σε ποιό βουνό αναφέρεσαι ακριβώς? Και σε ποιά θάλασσα? Αυτήν που μέχρι πρόσφατα γέμιζε απο τα λύματα της πόλης? Γιατί αν σε ακούσει κάποιος θα πιστέψει ότι μιλάς για μια πόλη σαν την Καλαμάτα που συνδυάζει και τα 2 ή για τον Βόλο. Σε ποιούς τουρίστες αναφέρεσαι? Αυτούς που στρτοπεδεύουν σε περιοχές πέριξ της Κυπαρισσίας? (λ.χ. Καλό Νερό). Αν αφαιρέσεις απο αυτή την πόλη τους ετεροδημότες δημόσιους υπαλλήλους, πόσοι απο τους γηγενείς ξέρουν να γράψουν κάτι παραπάνω σε ενα κομμάτι χαρτί, εκτός απο το ονομά τους? Θα με συγχωρήσεις, αλλά τα Φιλιατρά δεν χρειάζονται ούτε τουρίστες, ούτε δημοσιουπαλληλίσκους. Ανέκαθεν γέμιζαν τα καλοκαίρια και τις γιορτές την πόλη οι δικοί της άνθρωποι, και ήταν πολύ περισσότεροι απο τους τουρίστες και τους λοιπούς επισκέπτες της Κυπαρισσίας, τόσοι που - ακόμη και σήμερα - μπορούσαν να γεμίσουν και τα μαγαζιά της.
    Όσο για την νεα δομή της Ελλάδας όπως αναφέρεις, εδώ εμφανίζεσαι να εισαι ή εγκληματικά παραπληροφορημένος ή βουλευτής του ΘΑ.ΣΟΚ. Γιατί η συγκεκριμένη δομή το μόνο που έχει να "προσφέρει" ειναι την συρίκνωση των εξόδων των Δήμων, συνεχίζοντας όμως την είσπραξη τελών και φόρων απο τους πολίτες των. Ο Καποδίστριας "έφαγε" τα χωριά της Ελληνικής υπαίθρου, τα έκανε άβουλα και χωρίς λόγο για τις τοπικές κοινωνίες τους - και δεν βέθηκε και κανένας Μαυρομιχάλης να τον "καθαρίσει" τώρα ο Καλλικράτης θα αποτελειώσει και τα υπόλοιπα. Η παγκοσμιοποίηση επιβάλει τους κανόνες της και η Ελλάδα ήταν ενα εμπόδιο στα σχέδια της. Δεν τα θέλουν κάποιοι τα χωριά μας και τις μικρές μας πόλεις, γιατί φοβούνται...Η Κυπαρισσία των αγάδων, των μπέηδων και των πασσάδων, ειναι ο κατάλληλος τόπος. Και τότε και τώρα προτιμείται, όχι δια το βουνόν και την Θάλασσαν της, αλλά για την προθυμίαν των κατοίκων της να πλένουν τα πόδια των κάθε λογής απίστων. Και για την ιστορία σου αναφέρω ότι πρώτη φορά ειδα στην ζωή μου - και ειμαι κοσμογυρισμένος - Έλληνες να σουβλίζουν αρνί την Μ.Παρασκευή!!! Αυτή την έδρα, με αυτόν τον πολιτισμό σου την χαρίζουμε αγαπητέ αναγνώστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόση ντροπή ακόμη θα μας κάνετε να νοιώσουμε μ΄ αυτά που γράφετε? Ντροπή που κατοικούμε στην ίδια πόλη με σας και έχουμε κοινή καταγωγή. Αυτά είναι τα Φιλιατρά? Αυτή είναι η ιστορία τους? Αυτή είναι η ποιότητα των ανθρώπων τους? Ελεεινός φανατισμός. Ντροπή! Σταματείστε και σεβαστείτε την ιστορία των Φιλιατρών. Με το φανατισμό που καλλιεργείτε θα παρασύρετε τους νέους μας στους σκοτεινούς δρόμους με απρόβλεπτες συνέπειες. Στο blog μπαίνουν και ενημερώνονται παιδιά και έφηβοι. Για σκεφτείτε τι θα γίνει αν τους πείσετε ότι έχετε δίκιο για τους γείτονες Κυπαρίσσιους (και πιθανότατα μελλοντικούς συμπολίτες τους), όταν θα βρεθούν να διασκεδάζουν μαζί σε κάποια μπαρ στα Φιλιατρά, στην Κυπαρισσία ή στη Μάραθο? Λίγη λογική σκέψη πριν σχολιάσουμε και δημοσιεύσουμε δε βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΠΡΑΒΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΣΑΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΕΧΘΡΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΩΤΕΣ.
    ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΦΟΒΗΘΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΩΤΕΣ,ΑΞΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ,ΙΚΑΝΟΙ,ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΦΥΓΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑ Η ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΡΟΠΟ.
    ΕΧΟΥΜΕ ΣΚΕΦΘΕΙ ΟΤΙ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΤΑΝΤΗΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ Η ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΚΟΛΛΗΤΟΙ ΕΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΔΥΝΑΜΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΔΩ ΕΧΟΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗΝ ΠΕΦΤΟΥΜΕ ΧΑΜΗΛΑ.
    ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ,ΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΟΜΑΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κύριε ανώνυμε των 11:51, ειναι γεγονός ότι στην λέξη αλήθεια, εχουν διάφοροι "κολλήσει" κατά καιρούς εκφράσεις, προκειμένου να την παραφράσουν, να αποπροσανατολίσουν και γενικώς να πετύχουν τους σκοπούς τους. Έτσι κι εσύ. Την αλήθεια την μετονομάζεις σε ελεεινό φανατισμό. Ειναι η αποψή σου και ειναι σεβαστή. Αρνούμαι να πιστέψω ότι εισαι Φιλιατρινός, αλλά ακόμα κι αν εισαι στην καταγωγή δεν εισαι στο πνεύμα, έτσι φαιδρός και ανιστόρητος που παρουσιάζεσαι. Καθώς το μοναδικό σου επιχείρημα ειναι η διασκέδαση των εφήβων στα μπάρ. Δεν ενδιαφέρθηκες όμως διόλου για το μέλλον τους που υποθηκεύεται, για την ιστορία της πόλης τους που θα μπεί σε κάποια σκονισμένα χρονοντούλαπα και θα κυκλοφορεί σαν θρύλος απο τα στόματα των μεγαλυτέρων. Εράνη...Φιλιατρά... Δεν αναφέρθηκες καθόλου σε αυτούς που τους θέλουν μόνο αγρότες και μάλιστα χαμηλης κοινωνικής στάθμης, να δουλεύουν την γή χωρίς μιλιά, να κουνάνε τους...σβέρκους τους το βράδυ στα μπάρ των επιχειρηματιών Κυπαρίσσιων, και να τους θυμούνται μόνο όταν θα πρέπει να πληρώσουν τους φόρους τους στην αυτοκρατορία. Δεν τους ρώτησες καν, αν θέλουν. Κι όταν ξεπηδήσει απο το πλήθος κάποιο λαμπρό μυαλό, θα πρέπει να φεύγει απο την γενέτειρα, να κάνει καριέρα αλλού...ακόμα-ακόμα και στην Κυπαρισσία, ποτέ όμως στα Φιλιατρά. Που δεν θα έχουν τίποτα πια να τους προσφέρουν. Εμείς "οι άλλοι" λοιπόν θα συνεχίσουμε όσο υπάρχει βήμα, τον "ελεεινό" αγώνα μας, ενάντια στον κοινωνικό μαρασμό της πόλης μας, κόντρα σε εσάς τους πολλούς, τους "ενταγμένους", που θεωρούν την ελευθερία του λόγου - και κατά συνέπεια την Δημοκρατία - μια κολλητική ασθένεια. Ξέρεις και τα blogs μια μορφή ελεύθερης έκφρασης αποτελούν, και απορώ πως καταδέχτηκες να γράψεις εσύ εδώ. Μάλλον γιατί ειναι δωρεάν. Αλλά μην το ξανακάνεις, κάτσε στην τηλεόραση σου, θα δεις το σουτιέν της Μενεγάκη, το βρακί της Παπαρίζου, και διάφορους χονδρόσβερκους αρρενοκοίτες, που εκτός απο σουφλέ θα σε μάθουν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα. Α! και κάθε Τρίτη έχει Λαζόπουλο, που σατυρίζει τους πάντες και τα πάντα - με το αζημίωτο - και αλλοίμονο σε όποιον θα τολμούσε να του πειράξει την γενέτειρα.
    Κλείνοντας θα σου αφιερώσω τα λόγια ενός πανώ, που κάποτε ανάρτησαν οι φίλοι σου Κυπαρίσσιοι:
    " Καλύτερα σε γύφτο, παρά στον πούστη το Φιλιατρινό ".
    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πέστα Χρισόστομε!!! Εμείς που δεν είμαστε αυτόχθονες το βλέπουμε ξεκάθαρα ότι η Κυπαρισσία δικαιούται τον τίτλο της Πρωτεύουσας του Δήμου Τριφυλίας. Είναι ανακούφιση να ξέρουμε ότι υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι στα Φιλιατρά που κρίνουν με την κοινή λογική.
    Τώρα, όσον αφορά το προσωνύμιο «Τουρκάκι» είναι υποτιμητικό γι αυτόν που εξαπολύει τη λέξη και όχι γι αυτόν που την εισπράττει. Εξάλλου τη λέξη «Φούλης» εσείς την προσδώσατε στον εαυτό σας γιατί τη χρησιμοποιείτε συνεχώς και την αποδέχεστε. Δε νομίζω να αποδέχθηκε ποτέ κάποιος Κυπαρίσσιος ότι είναι Τούρκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. KI OMΩΣ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ!!!!!!!Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΛΕΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.ΜΗΝ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΜΕ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΚΟΥΝΗΘΗΚΕ ΦΙΛΙΑΤΡΑ.ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ.ΜΗ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΛΟ -ΚΑΙ ΜΟΝΟ - ΟΙ ΑΛΛΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις του φίλου, και τεκμηριωμένες, προσωπικά κατοικώ στην Καλαμάτα αλλά επισκέπτομαι λόγο δουλείας πολύ συχνά την Τριφυλία από καλό νερό έως Πύλο, και με όλο τον σεβασμό Η Πύλος και η Κυπαρισσία δείχνουν να έχουν τα χαρακτηριστικά και την Ατμόσφαιρα μικρών πρωτευουσών που απαιτούνται. Θα συμφωνήσω για τα πολύ όμορφα νέο κλασσικά στα Φιλιατρά αλλά χρειάζονται να αναπαλαιωθούν και αναδειχθούν ανεξαρτήτως Καλλικράτη.
    Με εκτίμηση
    Γ. Καλογερόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΟΣΟ ΚΟΛΙΜΕΝΑ ΜΙΑΛΑ ΕΙΣΑΣΤΕ.Η ΛΕΞΗ ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ??0 ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΓΥΡΙΖΕΤΕ ΣΤΟ 1940.ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΑ ΣΠΑΘΙΑ ΣΑΣ .ΑΝΑΣΚΟΥΜΠΩΘΗΤΕ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΩΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΑΞΟΙΟΠΡΕΠΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ???ΠΡΩΣ ΦΙΛΙΑΤΡΑ NEWS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ ανώνυμε των 8.53'. Εαν είσαι Φιλιατρινός, να είσαι σίγουρος ότι τα Φιλιατρά είναι ο κοινός μας παρονομαστής. Διαφορά μας αποτελεί το γεγονός ότι εσύ ή δεν έχεις παιδιά ή τα εκπαιδεύσεις με διαφορετικούς στόχους από μένα. Ποιός είναι σωστός ή όχι γονιός είναι κάτι που δεν απασχολεί το συγκεκριμένο άρθρο στο οποίο σχολιάζουμε. Επίσης, με προσβάλει προσωπικά η περιγραφή του Φιλατρινού αγρότη (φαντάζομαι ότι σ΄ αυτό αναφέρεσαι). Σ΄ ευχαριστώ δε για το περιεχόμενο των πρωινάδικων/μεσημεριανών εκπομπών της τηλεόρασης που παραθέτεις. Ήταν κάτι που δεν είχα υπόψη μου. Συνήθως εκείνες τις ώρες έχω άλλες ασχολίες. Φιλικά. Ένας συμπατριώτης σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φυσικά και έχω παιδιά, και φυσικά δεν τα εκπαιδεύω να συναντηθούν σε μπάρ...σε κάποιο αμφιθέατρο Πανεπιστημίου, ίσως. Τώρα, αφού λοιπόν τα δικά σου τα εκπαιδεύεις να συναντηθούν σε μπάρ, πές τους όταν θα τους αντιμετωπίσουν σαν παρακατιανούς οι φίλοι σου οι Κυπαρίσσιοι, να βάλουν και την ουρά στα σκέλια και να φύγουν. Και αφού προσβλήθηκες με αυτά που θέλουν οι άλλοι - όχι εγώ, μάθε τουλάχιστον να διαβάζεις - για τον Φιλιατρινό αγρότη, γιατί δεν κάνεις κι εσύ κάποιο σχόλιο? Το δικό μου σχόλιο στο έγραψα αντί επιλόγου, όταν έτσι χαρακτήριζαν με πανώ τους οι "συμπολίτες" σου εναν Φιλιατρινό, που τόλμησε να ανοίξει ελαιοτριβείο στην έδρα τους.
    Και θα στο ξαναπώ και σένα αλλά και του κυρίου που διατίνεται ότι ειναι Φιλιατρινός, αλλά υπογράφει με ψευδώνυμο "Κυπαρίσσης", μπορεί όπως λές ο παρανομαστής να ειναι κοινός, διαφέρει όμως ο αριθμητής του κλάσματος και έτσι δεν θα προκύψει ποτέ το ίδιο αποτέλεσμα μεταξύ μας. Μείνε λοιπόν με τους χαρακτηρισμούς σου περί "ελεινού φανατισμού", ψευτοΦιλιατρινέ συνδημότη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΕΧΩ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ,ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΣΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ,ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΝ ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΟΙ.
    ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΑΝ ΜΑΣ ΕΝΩΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ,ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΚΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΠΑΕΙ,ΤΟ ΙΚΑ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΗΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ ,Η ΔΕΗ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΥΓΕΙ,ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΜΕΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ.
    ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΟΡΦΩΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑΚΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ,ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
    ΕΝΤΑΞΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ,ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ,ΝΑ ΘΥΜΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΤΑΓΟΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.
    ΘΑ ΘΕΛΑ ΝΑ ΕΒΛΕΠΑ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΨΗΦΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ,ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΝ ΑΛΛΓΗ ΤΟΥΣ ΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.